۲۲۷۱۷۳
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

شهرهایی که می‌توانند جایگزین دره سیلیکون شوند

اکوسیستم پخته دره سلیکون، به شما امکان نوآوری، رشد استعداد و یافتن سرمایه‌گذار را می‌دهد و بالاترین منابع برای توسعه و راه‌اندازی یک شرکت را در اختیارتان می‌گذارد. اما آیا همه این شانس را دارند که به دره سیلیکون راه یابند؟

وب سایت نیکو - خاطره فرامرزیها: دره سیلیکون مانند کعبه‌ی آمال شرکت‌های نوپاست. اکوسیستم پخته دره سلیکون، به شما امکان نوآوری، رشد استعداد و یافتن سرمایه‌گذار را می‌دهد و بالاترین منابع برای توسعه و راه‌اندازی یک شرکت را در اختیارتان می‌گذارد. اما آیا همه این شانس را دارند که به دره سیلیکون راه یابند؟

اینکه شما به عنوان یک شرکت نوپا، آرزوی ورود به دره سیلیکون را داشته باشید، جای هیچ‌ تعجبی ندارد؛ دره سیلیکون جای افراد با استعدادی است که می‌خواهند شانس خود را برای کار در یک شرکت نوپا بیازمایند. افراد خوش‌ذوقی که قصد دارند کار متفاوتی انجام دهند. همچنین دره سیلیکون جایی است که به سادگی می‌توان با افراد موفق در ارتباط بود و از ایده‌ها و تجربه‌های آن‌ها استفاده کرد. همه می‌دانیم که دره سیلیکون در صنعت شرکت‌های نوپا حرف اول را می‌زند و بیشترین امکانات و منابع را برای ساخت و رشد کسب‌وکار فراهم می‌کند. اما درعین‌حال، ورود به این دنیا کار چندان ساده‌ای نیست. خصوصاً برای تازه‌کارها فضای آن مملو از نگرانی، هزینه‌های گزاف و گاهی به معنای خداحافظی کردن با زندگی شخصی است.

خوشبختانه دنیای امروز با رشد سریع‌تر از معمولش، همواره امکان به وجود آمدن قطب‌های فعالیت در دیگر نقاط دنیا وجود دارد تا از این طریق شرکت‌های نوپا بتوانند شرایط فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم زنند.

در اینجا با هم به سراغ شش جایگزین مناسب دره سیلیکون می‌رویم. این فهرست به شما کمک می‌کند تا به دیگر قطب‌های دنیا هم نگاهی بیاندازید و از امکانات آن‌ها مطلع شوید.

سانتیاگو - شیلی

شهرهایی که می‌توانند جایگزین دره سیلیکون شوند

سانتیاگو، پایتخت مدرن شیلی با انجمن StarupChile مشوق کارآفرینان جوان است. این انجمن با پیشنهاد ویزای شش‌ماهه، ۴۰ هزار دلار و یک دفتر کار رایگان در تلاش است تا شرکای شیلیایی را در دانش و فناوری روز سهیم کند. باید گفت که شیلی بیش از دیگر کشورهای آمریکای لاتین، آمریکایی شده است.

شنژن - چین

شهرهایی که می‌توانند جایگزین دره سیلیکون شوند

در فاصله کمی از هنگ‌کنگ، شنژن جز یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرهای دنیاست. همچنین شنژن بزرگ‌ترین قطب دنیا برای کارخانه‌هایی است که قطعات الکترونیکی تولید می‌کنند. این شهر از یک مرکز تأمین شبکه به یک قطب غول‌آسای شرکت‌های نرم‌افزاری تبدیل شد.

HAX یک شرکت توسعه دهی چینی-آمریکایی است که در شنژن قرار دارد و شرکت‌های نوپای نرم‌افزاری معمولاً در تلاش برای جلب حمایت او هستند. HAX تاکنون به بیش از ۵۰ شرکت کمک کرده است. شرکت‌های با تجربه بیشتر برای رشد خود سراغ PCH International می‌روند که یک شرکت ایرلندی است و در زمینه تولید طراحی‌های شخصی مشاوره می‌دهد.

هنگ‌کنگ

شهرهایی که می‌توانند جایگزین دره سیلیکون شوند

هنگ‌کنگ پایتخت سرمایه‌گذاری‌های فناوری در آسیاست. هنگ‌کنگ با زیرساخت‌های قوی، نیروی کار متخصص و مسلط به زبان انگلیسی، محیط کسب‌وکار پخته، مالیات و قوانین کم و سیستم قضایی ثابت محل استقرار بیش از ۷۰بانک از ۱۰۰ بانک مطرح دنیاست.

وجود افراد مسلط به زبان انگلیسی هنگ‌کنگ را به پل ارتباطی میان چین و آمریکا تبدیل کرده و موقعیت جغرافیایی آن از هنگ‌کنگ دروازه‌ای رو به آسیا ساخته که می‌تواند میزبان ائتلاف بازار این قاره باشد. طبق گزارش Finetech هنگ‌کنگ، در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳ میلیارد دلار در زمینه فناوری در هنگ‌کنگ سرمایه‌گذاری شده است و تا ۲۰۲۰ پیش‌بینی‌ می‌شود که تعداد کاربران بانکداری دیجیتالی در چین به ۹۰۰ میلیون نفر برسد.

اکوسیستم شرکت‌های نوپا در هنگ‌کنگ نسبت به سال ۲۰۰۹ از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار بوده و همچنان به رشد خود در جلبنظر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ادامه می‌دهد.

همان‌طور که گفتیم هنگ‌کنگ نیز مانند دره سیلیکون تبدیل به قطب فناوری شده است و به همین دلیل ورود به آن هم چالش‌برانگیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از سایت‌های Asian Fintech Innovation Lab, Softlayer Catalyst, Venturetec Fintech Accelerator, Blueprint B۲B Accelerator, Cyberport Creative Microfund و Nestدیدن کنید. همچنین هنگ‌کنگ برای کارآفرینان روادیدی ویژه‌ای در نظر گرفته است.

سیبو - فیلیپین

شهرهایی که می‌توانند جایگزین دره سیلیکون شوند

سیبو، قطبی برای سازمان‌های اجتماعی است؛ سازمان‌هایی که به مبارزه با فقر و رشد برابری در زندگی کشورهای درحال‌توسعه مشغول‌اند. در سیبو شرکت‌های نوپا که در زمینه مسائل اجتماعی فعال‌اند، به دلیل وجود کارآفرینان محلی با استعداد و آن‌هایی که پس از تجربه در خارج از کشور، به وطن خود بازگشتند، از زیرساخت‌های خوبی برخوردار است. فقر در فیلیپین (۶۰ تا ۷۰ میلیون از جمعیت ۱۰۰ میلیونی) تبدیل به هدفی برای شرکت‌ها و کارآفرینانی شده که در حیطه برابری در زندگی تلاش می‌کنند.

همچنین فیلیپین مکانی برای تولید یک محصول، امتحان آن و عرضه در بازار جهانی با قیمتی کم است.

برلین - آلمان

شهرهایی که می‌توانند جایگزین دره سیلیکون شوند

برلین با پویایی فرهنگی، مراکز بین‌المللی و استعدادهای فوق‌العاده‌اش در قلب اروپا واقع شده است. به نظر مدیرعامل ساوندکلاود، الکساندر ال‌جانگ «برلین تقاطع هنر و فناوری است». زندگی در برلین، نسبت به بسیاری از پایتخت‌های اروپا هزینه کمتری دارد و این موضوع برای سرمایه گذاری شرکت‌های نوپا ریسک کمتری را در پی خواهد داشت. Silicon Alleeبرلین، مکانی بین‌المللی برای کسانی است که قصد دارند کسب‌وکاری پویا آغاز کنند. روادید برای کارآفرینان بین‌المللی به سادگی فراهم می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه شما برای زندگی در برلین نیازی به دانستن زبان آلمانی ندارید.

دبی - امارات متحده عربی

شهرهایی که می‌توانند جایگزین دره سیلیکون شوند

دوبی در اوج شکوفایی است. انجمن جهانی مک‌کنزی، دوبی را یکی از بزرگ‌ترین «شهرهای پر ارتباط جهان» می‌داند. ۱۶.۱۹۸ شرکت جدید در سال ۲۰۱۴ در این شهر آغاز به کار کردند که این رقم نسبت به سال گذشته، ۱۸ درصد رشد یافته است. در پاییز ۲۰۱۴، دوبی اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار خدمات اینترنتی خود را توسعه داده است و با این کار، موج جدیدی از شرکت‌های عربی از حمایت قطب بزرگی مانند امارات سود خواهند برد.

دوبی دارای سیاست‌های سازنده و سیستم مالیاتی پیشرفته‌ای است که به رشد و بسط کسب‌وکار کمک می‌کند. منطقه آزاد تجاری در این شهر واقع شده و این موضوع خود باعث تشویق کارآفرینان خارجی می‌شود تا در دوبی به کسب‌وکار بپردازند. خارج از این منطقه، شرکت‌های خارجی باید با شرکت‌های عربی شریک شوند که ۵۱ درصد سهام شرکت را در دست دارند.

فراموش نکنید که دوبی سومین شهر پر هزینه خاورمیانه است و بنیان‌گذار هر شرکت باید برای اخذ روادید، ۲۰۰۰ دلار و برای تمدید آن هر دو یا سه سال ۵۰۰۰ دلار بپردازد. البته این هزینه‌ها در ازای مکان مناسبی که برای سرمایه‌گذاری و مشاوره در دوبی وجود دارد، زیاد به چشم نمی‌آید.

قطعاً شهرهای دیگری هم برای کارآفرینان نوپا وجود دارد. البته در آینده نزدیک ما با شرکت‌های مجازی روبه‌رو می‌شویم که اصلاً به مکان واقعی نیاز ندارند.

این را هم باید اضافه کرد که انتخاب مکان یا شهر برای کارآفرینی، رابطه بسیار نزدیک با شرایط آن شرکت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میشه بیشتر در این باره توضیح بدید در مقاله های بعدی؛( در آینده نزدیک ما با شرکت‌های مجازی روبه‌رو می‌شویم که اصلاً به مکان واقعی نیاز ندارند.)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج