۲۲۷۷۴۹
۴ نظر
۵۰۲۶
۴ نظر
۵۰۲۶
پ

از گرمای تهران به کجا فرار کنیم؟!

تابستان فرا می رسد و گرمای هوا شدیدتر می شود. کجا سفر کنیم که هم از گرما دور باشیم و هم از سفر لذت ببریم؟ برایتان چند پیشنهاد سفر داریم.

از گرمای تهران به کجا فرار کنیم؟!





هفته نامه زندگی مثبت: تابستان فرا می رسد و گرمای هوا شدیدتر می شود. کجا سفر کنیم که هم از گرما دور باشیم و هم از سفر لذت ببریم؟ برایتان چند پیشنهاد سفر داریم.

1- تنگه واشی

از گرمای تهران به کجا فرار کنیم؟!

تنگه واشی یا ساواشی مکانی در حدود ۱۷ کیلومتری فیروزکوه است که با آب و هوای مناسب مقصد بسیاری در تابستان است. یکی از جذاب ترین بخش های سفر به این تنگه، حرکت در رودخانه ای است که بین یک دره سنگی قرار دارد. بسیاری از آژانس های گردشگری تورها کوتاه مدت به این مقصد هیجان انگیز دارند. برای رفتن به این تنگه می توانید از جاده فیروزکوه- تهران پس از ورود به یک جاده فرعی و طی ۱۰ کیلومتر، به روستای جلیز جند برسید. سپس با عبور از روستا و طی چند کیلومتر، به محل پیاده روی تنگه بروید.

۲- آبشار نوژیان

از گرمای تهران به کجا فرار کنیم؟!

آبشار نوژیان در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد در لرستان است. این آبشار با ۹۵ متر ارتفاع، از بلندترین آبشارها کشور محسوب می شود. علت مشهوربودن این مکان، آبشار است ولی خود روستا و موناطق اطراف نیز بسیار زیبا هستند. جنگل های اطراف آبشار از انبوه ترین جنگل های بلوط هستند. برای رسیدن به این مکان زیبا، از پلیس راه خرم آباد- بروجرد عبور کنید. در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب برودی. به یک سه راهی می رسید که تابلوی آّبشار نوژیان را خواهید دید. کل مسیر را می توانید با اتومبیل بروید اما توصیه می کنیم بیشتر آن را پیاده بروید و از مسیر جنگلی لذت ببرید.

۳- سرعین

از گرمای تهران به کجا فرار کنیم؟!

این روستا در استان اردبیل، مقصد بسیار خوش آب و هوایی برای تابستان است. این منطقه به داشتن چشمه های آب گرم معروف است. در این شهر هتل و مهمانسراهای بسیاری برای اقامت چند روزه وجود دارد که قیمت های نسبتا ارزانی هم دارند. همچنین در نزدیکی سرعین، روستای تاریخی کنزق وجود دارد که پر از چشمه های طبیعی و گیاهان دارویی است.

۴- دهکده جهان نما

از گرمای تهران به کجا فرار کنیم؟!

جهان نما یک دهکده ییلاقی در استان گلستان است. این منطقه در میان کوه های البرز قرار دارد و بر فراز آن می توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد. این منطقه بسیار زیبا، مکان مناسبی برای پناه بردن از گرما به منطقه ای خنک است. برای رسیدن به جهان نما، به سمت ارتفاعات درازنو و به سمت روستای رادکان و سپس به سمت جاده روستاهای چمن ساور و حاجی آباد بروید. در دوراهی باید راه سمت چپ را انتخاب کنید و سپس به دشت جهان نما می رسید.

۵- بهشت گمشده

از گرمای تهران به کجا فرار کنیم؟!

بهشت گمشده نام منطقه ای خوش آب و هوا در شهرستان مرودشت در منطقه کامفیروز در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز است. این منطقه دیدنی با پوشش گیاهی سرسبز، آبشارهای کم ارتفاع طبیعی و آب فراوانی که از چشمه ها به پایین سرازیر می شود، مانند بهشتی روی زمین است. این منطقه که در تیرماه زیباست، امکان اقامت شبانه هم دارد. برای رسیدن به این بهشت زمینی باید از جاده مرودشت- کامفیروز بروید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • jfgyhf

      سرعین شهره

    • somi

      سلام.
      چرا از منطقه‌ی زیبا و سرسبز الموت تو استان قزوین اسمی نبردین؟(الموت غربی و شرقی)
      این منطقه در عین داشتن طبیعت زیبا و بکر، با هوایی مخصوص مناطق کوهستانی خنکای خاصی داره و مطمئنم از دیدن روستاها و مناظر طبیعیش لذت میبرین.
      (فقط یه خواهش از همه هموطنای مهربونم دارم: نه در الموت زیبا و نه در هیچ جای ایران عزیزمون و حتی دنیا، آشغالی از خودتون به جا نذارین و سعی کنید با خودتون ببرین)
      یادتون باشه تا خودمون نخایم نمیشه کشوری آباد و زیبا داشته باشیم!!!

    • بدون نام

      تهران این روزا گرمه ؟؟عجب !!!! اما نگفتین که درجه دما چنده !
      خوب تشریف بیارین اهواز که دماش این روزا به 55 درجه هم رسیده !!!
      منتظریم :))))

    • یاسمن

      با سلام هفته گذشته ما به سرعین و اردبیل سفر کردیم شهر خوب و تمیزی بود بعد از آنجا به انزلی وسواحل دریای خزر رفتیم واقعا از ایرانی بودن خودم خجالت کشیدم و برای هموطنانی که این قدر کثیف و بی فرهنگ هستند متاسفم ساحل نگو آشغال دونی بگو از پوشک بچه پوست هندوانه پوست تخمه پلاستیک چیپس و پفک نوشابه آب معدنی و هرچه که فکر کنی روی ماسه های ساحل و آب دریا پیدا می شد که انسان رغبت نداشت پایش را توی آب کند دلم می خواست خودم ساحل را تمیز کنم ولی افسوس که نمی شد از مردم تقاضا دارم آشغال نریزند اگه کسی هم این کار را کرد تذکر بدهیدو هر کسی از دستش بر می اید اطراف خودش را تمیز کند امیدوارم دولت وشهرداری تورهای دوستداران محیط زیست برگزار کنند برای نظافت و پاکسازی سواحل و جاده های کشور خصوصا شمال ایران که تبدیل به زباله دانی شده و باعث خجالت و از بین رفتن فرهنگ و شعور ایرانیان در مقابل مردم دنیا شده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج