۲۲۷۷۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۰ کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

قدرت‌های جهانی و ایران در روزهای گذشته به توافقی جامع در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران دست یافته‌اند که میلیاردها دلار اموال بلوکه کشورمان را به دست ما باز می‌گرداند. در ادامه به بهانه‌ی این توافق به ۱۰ کشور برتر در زمینه‌ی مقدار منابع نفت خام خواهیم پرداخت.

zoomit.ir - میعاد بافراست: قدرت‌های جهانی و ایران در روزهای گذشته به توافقی جامع در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران دست یافته‌اند که میلیاردها دلار اموال بلوکه کشورمان را به دست ما باز می‌گرداند. در ادامه به بهانه‌ی این توافق به ۱۰ کشور برتر در زمینه‌ی مقدار منابع نفت خام خواهیم پرداخت.

یکی از بحث‌های مهم روز بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت و تاثیر آن بر قیمت نفت خام است. جالب اینجا است که ایران حتی جزء سه کشور برتر در زمینه‌ی مقدار منابع نفت خام نیست؛ اما در تعیین قیمت آن نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

با استفاده از داده‌های منتشر شده توسط مایکل کوهن، تحلیل‌گر اجناس بارکلی، لیستی از ۱۰ کشور برتر در زمینه‌ی مقدار منابع نفت خام تهیه کرده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

۱۰. نیجریه

مقدار منابع نفت خام: ۳۷.۱۴ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

از حدود سال ۱۹۷۰ میلادی منبع اصلی کسب درآمد دولت نیجریه از فروش نفت خام بوده است و این قضیه پس از افت قیمت جهانی نفت در سال گذشته ضرر زیادی را برای دولت آن کشور به همراه داشته است. حالا نیجریه باید ورود رقیب سرسختی مانند ایران را نیز به مشکلات خود اضافه کند.

۹. لیبی

مقدار منابع نفت خام : ۴۸.۴۷ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

اقتصاد لیبی به طور کامل بر روی انرژی استوار است. فروش نفت و گاز این کشور پس از اعتراضات سال ۲۰۱۴ میلادی در بندرگاه‌های لیبی، بسیار افت کرده است.

۸. روسیه

مقدار منابع نفت خام : ۸۰ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

هر چند به نظر می‌رسد روسیه از توافق ایران با ۵+۱ سود خواهد برد، اما ورود دوباره‌ی ایران به بازارهای نفتی خبر خوبی برای این کشور نیست؛ چرا که ایران می‌تواند بازارهای اروپایی نفت خام روسیه را تحت تصرف خود بگیرد. اد مورس، سرپرست بخش تحقیقات سیتی گروپ می‌گوید:

ایران به صورت مستقیم با روسیه برای تصرف بازارهای اروپایی رقابت خواهد کرد.

۷. امارات متحده عربی

مقدار منابع نفت خام : ۹۷.۸ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

امارات کشوری وابسته به انرژی است که بعد از کشف نفت در حدود ۳۰ سال قبل، به کشوری مدرن تبدیل شده است. بعد از افت شدید قیمت نفت در سال ۲۰۱۴، این کشور مقدار تولید نفت خام را به شدت افزایش داده است.

۶. کویت

مقدار منابع نفت خام : ۱۰۴ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

بیش از نصف تولید ناخالص داخلی کویت مربوط به صنایع پتروشیمی و نفتی این کشور است. کویت همچنین قصد دارد تولید روزانه‌ی خود را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴ میلیون بشکه برساند. بعد از تحریم‌های سال ۲۰۱۲ که بر نفت ایران اعمال شد، کویت اکثر بازارهای آسیایی ایران را در دست گرفت.

۵. عراق

مقدار منابع نفت خام : ۱۴۰.۳ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

اقتصاد کشور عراق وابستگی زیادی به نفت دارد و به این دلیل پس از افت قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ میلادی، درآمد این کشور ۳۰ درصد کاهش یافت.

در حال حاضر عراق از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک است و مقدار استخراج نفت خود را به شدت بالا برده است.

۴ . ایران

مقدار منابع نفت خام : ۱۵۷.۳ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

نفت خام ایران در حال حاضر بسیار تعیین کننده است. تحلیل‌گران معتقدند ورود دوباره‌ی ایران به بازارهای جهانی باعث افت قیمت نفت خام شده و تنش‌هایی بین ایران و عربستان و ایران و روسیه به وجود خواهد آورد.

۳. کانادا

مقدار منابع نفت خام : ۱۷۳.۲ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

کانادا بیشتر نفت خود را به آمریکا و اروپا صادر می‌کند. این کشور بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی خارجی نفت آمریکا به حساب می‌آید.

با این وجود، گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد که نفت کانادا ۲۰ درصد بیشتر از نفت کشورهای دیگر در خود کربن دارد. به این معنا که اگر کانادا به صدور نفت خود به آمریکا ادامه دهد، نشر کربن آمریکا حتی اگر مصرف بنزین ثابت نیز بماند، افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

۲. عربستان سعودی

مقدار منابع نفت خام : ۲۶۸.۴ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

عربستان سعودی نقشی تعیین کننده در بازار نفت ایفا می‌کند. این کشور به همراه کشورهای عضو اوپک به تازگی، کاهش دوباره‌ی قیمت نفت را رد کرده‌اند.

به علاوه، بعد از برداشته شدن تحریم‌های نفتی ایران، پیش‌بینی می‌شود صادارات نفت این کشور دو برابر شود که تهدیدی بزرگ برای سعودی‌ها است.

۱. ونزوئلا

مقدار منابع نفت خام : ۲۹۷.۷ میلیارد بشکه

10 کشور برتر در زمینه مقدار ذخایر نفت خام

ونزوئلا به شدت وابسته به فروش نفت خام است. بیش از ۹۶ درصد درآمد حاصل از صادرات، ۴۰ درصد از درآمد دولت و ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور، متعلق به صادرات نفت است.

در نتیجه، افت شدید قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ میلادی به همراه سایر بحران‌های به وجود آمده، اقتصاد ونزوئلا را در هم شکسته است و این کشور در حال حاضر برای ثبات قیمت نفت دست به گریبان هم‌پیمانانی غیر از کشورهای اوپک شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج