۲۲۷۸۵۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پاتک شبانه پلیس به ۱۰۶ سارق خشن تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در عملیات شب گذشته ماموران موفق به دستگیری ۱۰۶ سارق خشن و انهدام ۲۲ باند خلاف‎کاری شدند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در عملیات شب گذشته ماموران موفق به دستگیری ۱۰۶ سارق خشن و انهدام ۲۲ باند خلاف‎کاری شدند.

سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از سال گذشته به شهروندان تهرانی قول داده بودیم تا با آخرین توان و بسیج همه امکانات و نیروهای پلیس آگاهی در برقراری امنیت و بالا بردن احساس امنیت تلاش کنیم، از این رو دستگیری و شناسایی سارقان خشن به عنوان اصلی‌ترین برنامه ماموران پلیس از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همکاران ما در پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدامات خود را از ابتدای سال بر روی شناسایی سارقان خشن و ردزنی باندهای تبهکاری آغاز کردند و پس از شناسایی پاتوق‌های اصلی متهمان، از دقایق بامدادی امروز عملیات بزرگ پاتک به سارقان خشن در محدوده‌های شمال و شمال‌غرب تهران آغاز شد.

محمدیان با اعلام اینکه در جریان اجرای این عملیات تعداد ۱۰۶ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شده‌اند، افزود: ۷۹ نفر از این تعداد دستگیر شده، زورگیر و کیف‌قاپ هستند که عمدتا به صورت تک‌نفره، تک موتوره یا با استفاده از چند موتورسیکلت اقدام به کیف‌قاپی، زورگیری و خفت‌گیری در سطح شهر تهران و مراکز پرتردد پایتخت می‌کردند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه وقوع جرایم خشن که عمدتا با ضرر و زیان مالی و جسمی برای مالباخته همراه است، آثار روانی گسترده‌ای را در اذهان شهروندان ایجاد می‌کند، افزود: پلیس آگاهی بر وقوع این دسته از جرایم متمرکز شده بود و توانست در کمتر از یک ماه گذشته ۱۰۶ سارق خشن و زورگیر را که در قالب ۲۲ باند مختلف که عموما بین ۳ تا ۷ نفر عضو فعال داشتند، در عملیات شب گذشته شناسایی و دستگیر کنند.

حضور ۶۰۰ مامور در عملیات ویژه پلیسی

محمدیان با اعلام اینکه برای انجام عملیات شب گذشته ۶۰۰ نفر از ماموران پلیس آگاهی در قالب ۱۱۰ تیم عملیاتی حضور اطلاعاتی و عملیاتی داشتند، افزود: دستگیرشدگان عمدتا جرایم‌شان را در سطح شهر تهران انجام می‌دادند، اما برای خوشگذرانی، تقسیم اموال و مخفیگاه به ۶ نقطه در خارج از مرزهای تهران مراجعه می‌کردند که همکاران من موفق شدند با تمرکز بر روی فعالیت مجرمان، این ۶ نقطه حساس را در استان البرز، محدوده غرب و شرق تهران و یکی از شهرک‌های توریستی شمال کشور شناسایی و رصد کنند.

سقوط از ارتفاع نتیجه فرار از دست ماموران

رئیس پلیس آگاهی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات دستگیری‌های شب گذشته به صورت برنامه‌ریزی شده و غافلگیرانه به اجرا درآمده است، افزود: از نکات قابل توجه در این دستگیری‌ها، شناسایی و دستگیری خریداران اموال مسروقه است که به نوعی اقدام به تشویق باندهای سرقت برای انجام سرقت‌های سریالی و دنباله‌دار می‌کردند.

وی گفت: صبح امروز یکی از باسابقه‌ترین مالخران در جریان اعتراف متهمان در محدوده تهرانپارس شناسایی شد که وقتی ماموران ما برای دستگیری متهم به نشانی مورد نظر مراجعه کرده بودند، مالخر سابقه‌دار با مشاهده ماموران قصد فرار از راه پشت بام را داشت که به دلیل وجود موانع، از طبقه سوم به داخل کوچه پرتاب شد و اکنون برای سیر مراحل درمانی در بیمارستان بستری است.

محمدیان افزود: از داخل منزل متهم مصدوم، تعداد قابل توجهی اموال مسروقه شناسایی شد، همچنین ماموران موفق شدند دستگاه ذوب طلا را نیز در بین اموال متهم کشف کنند که نشان می‌دهد متهم بعد از خریدن طلاهای مسروقه از سارقان، اقدام به ذوب طلاهای سرقتی و تبدیل آنها به شمش‌های تقلبی کرده و در بازار به فروش میرسانده است.

عملیات ویژه در شمال کشور

سردار محمدیان در ادامه با اشاره به دستگیری اعضای یک باند ۵ نفره زورگیران خشن که در تهران فعالیت می‌کردند و ناگهان به یکی از شهرک‌های توریستی شمال کشور مهاجرت کردند اشاره کرد و گفت: این گروه محدوده فعالیت و سرقت‌هایشان در سطح شهر تهران بود، اما به دلیل درگیری اعضای باند با یکی از خلاف‌کاران به نام پایتخت، به شهرهای شمالی مهاجرت کردند و فعالیت‌های مجرمانه‌شان را در این محدوده ادامه دادند تا جایی که علاوه بر پرونده‌هایی که در تهران داشتند، تاکنون مشخص شده تعداد ۲ پرونده با تعداد شکات بالا نیز در استان مازندران دارند. اعضای این باند ۵ نفره دقایق بامدادی امروز در مخفیگاه‌شان شناسایی و دستگیر شدند و اکنون در راه انتقال به تهران هستند.

خلاف‌کاران قانون را دور می‌زنند

فرمانده پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه رده سنی دستگیرشدگان بین ۲۰ تا ۲۸ سال است، افزود: در بین افرادی که از بامداد امروز تا قبل از ساعت ۱۱ امروز شناسایی و دستگیر شده اند، تعداد قابل توجهی مجرم زیر سن قانونی نیز مشاهده می‌شود. این افراد عمدتا به منظور دور زدن قانون از سوی سردسته باندها به عضویت در باندهای تبهکاری انتخاب می‌شوند، زیرا قانون برای افرادی که دارای صغر سنی هستند، تخفیفاتی را قائل شده و در مورد آنها کمتر سختگیری می کند.

وی با اعلام اینکه رایزنی‌های قضایی برای برخورد با این قبیل از متهمان صورت گرفته است، افزود: امیدوارم دستگاه قضا با توجه به اینکه اکثر دستگیرشدگان دارای سوابق متعدد کیفری هستند و سرقت‌های خشن برای آنها شغل محسوب می‌شود، برخوردهای قانونی لازم را داشته باشد.

محمدیان افزود: ۷۳ نفر از دستگیرشدگان در این طرح دارای سابقه کیفری مرتبط با سرقت هستند.

وی با اعلام اینکه در بین دستگیرشدگان سه عضو خانم نیز شناسایی و دستگیر شده اند، افزود: زنان دستگیر شده عمدتا برای رد گم کنی ماموران به عضویت باندهای تبهکاری درآمده بودند که در عملیات‌های اطلاعاتی و شناسایی، ماهیت حضور آنها کشف و نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.

درآمد میلیاردی از فروش قطعات مسروقه

سردار محمدیان در ادامه این نشست خبری با اشاره به دستگیری یک باند هشت نفره که اقدام به سرقت هزار فقره قطعات خودرو می‌کردند، افزود: این گروه ۸ نفره که قطعات اصلی و گران‌قیمت خودروهای ساخت داخل و عموما خودروی پراید و خودروهای ساخت شرکت ایران‌خودرو را به سرقت می‌بردند، اعتراف کردند که در جریان سرقت و فروش قطعات خودرویی موفق به کسب میلیاردها تومان سرمایه نامشروع شده اند.

کشف سلاح گرم از متهمان

سردار محمدیان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره کشف سلاح گرم از دستگیرشدگان نیز گفت: در بازرسی از متهمان دستگیرشده، تعداد قابل توجهی انواع چاقو، قمه، نیمچه، کشف و ضبط شد. همچنین در جریان بازجویی‌های فنی و پلیسی از متهمان، مشخص شد که یکی از اعضای باند که اقدام به سرقت‌های خشن از قبیل گردن‌بند قاپی و کیف‌قاپی در سطح شهر تهران می‌کردند، دارای سلاح هستند. تحقیقات برای شناسایی و کشف این اسلحه همچنان ادامه دارد اما یکی از شاکیان در جریان ثبت شکایت ادعا کرده است که متهمان در زمان خفت‌گیری از وی، مجهز به اسلحه شکاری بودند که این اسلحه فاقد مجوز در محل اختفای یکی از اعضای باند زورگیران کشف و ضبط شد.

فراخوان برای حضور مالباختگان

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به اینکه محدوده سرقت‌های انجام شده از سوی اعضای باندهایی که از بامداد امروز تاکنون دستگیر شده اند، بیشتر مربوط به شمال و شمال‌شرق پایتخت است، افزود: با توجه به محدوده‌های سرقت به مالباختگانی که اقدام به ثبت شکایت و تشکیل پرونده کرده اند، فراخوان داده می‌شود، اما مالباختگان محدوده‌های شمال و شمال‌شرق پایتخت می‌توانند برای پیگیری پرونده در حوزه سرقت از منازل به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و یا به اداره هجدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

وی در پایان با اعلام اینکه طرح‌های ضربتی پلیس برای برقراری امنیت و مبارزه با سارقان و کیف‌قاپان همچنان ادامه دارد، افزود: شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را درباره فعالیت‌های پلیس با شماره تلفن ۱۱۰ و ۱۹۷ در میان بگذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج