۲۲۸۲۰۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مصری: مجلس اختیار اصلاح توافق را ندارد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اینکه متن توافق تا شب گذشته به مجلس داده نشده بود گفت: شنیده ام که امروز این متن در اختیار مجلس قرار گرفته است.

عصر ایران: سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اینکه متن توافق تا شب گذشته به مجلس داده نشده بود گفت: شنیده ام که امروز این متن در اختیار مجلس قرار گرفته است.

عبدالرضا مصری در خصوص آخرین وضعیت بررسی توافق هسته ای ایران و ۱+۵ در مجلس بیان کرد: هفته آینده بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه های انتخابیه برنامه انتخاب اعضای کمیسیون ویژه برجام در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد از نمایندگان متقاضی عضویت در کمیسیون ویژه هستند گفت: متقاضی زیاد است فکر می کنم نیمی از نمایندگان متقاضی باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طبق آئین نامه مجلس اعضای کمیسیون ویژه با رای مستقیم و مخفی نمایندگان انتخاب می شوند و اعضای آن ۱۵ نفر هستند.

او در پاسخ به این سئوال که برخی نمایندگان خواستار دخل و تصرف مجلس در متن توافق هستند بیان کرد: اگر در مرحله مقدماتی بودیم امکان اصلاحات وجود داشت اما الان این توافق انجام شده و مجلس فقط میتواند یا آن را بپذیرد یا رد کند چون همین فضا می تواند در فرانسه و آلمان و آمریکا و بقیه کشورها هم ایجاد شود و نمایندگان مجلس این کشورها هم بگویند می خواهیم اصلاح کنیم در این صورت توافقی دیگر در کار نخواهد بود.

نماینده کرمانشاه در خصوص پیش بی نی اش از تصویب یا رد توافق در مجلس خاطرنشان کرد:
این نه تصمیم مجلس است نه دولت، بلکه تصمیمی است که نظام به معنای کل آن باید اتخاذ کند اگر به این نتیجه برسد که باید انجام شود همان اتفاق خواهد افتاد و این توافق منوط به رای مجلس نیست بلکه نظر نظام مهم است.

مصری با اشاره به تعبیر رئیس جمهور از توافق به مسابقه فوتبال گفت: ممکن است این توافق جام زهر هم باشد اما همچنان که این اتفاق در گذشته افتاده باز هم می تواند بیفتد هر چند بنده اعتقاد ندارم جام زهر است چون در زمان جنگ شورای امنیت قطعنامه ای صادر کرد و ایران پذیرفت اما در حال حاضر ایران توافقی انجام داده و می توان گفت اگر زهری هم باشد دو قطره ما خورده ایم ، چند قطره هم به طرف مقابل داده ایم.

این نماینده توافق را یک کار بزرگ توصیف و تاکید کرد: فقط زحمات دکتر ظریف و همکارانش نبوده بلکه مذاکرات از زمان دبیری آقای روحانی در شورای عالی امنیت ملی شروع شد و بعد از سالها امروز به این نتایج رسیده است.

او در پایان با بیان اینکه متن توافق تا شب گذشته به مجلس نرسیده بود اعلام کرد: شنیده ام امروز متن توافق به مجلس ارائه شده هرچند خودم هنوز آن را ندیده ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج