جاباما
۲۲۸۲۵۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

معرفی خاطیان حادثه سیلاب به قوه قضاییه

وزیر کشور از معرفی خاطیان حادثه سیلاب اخیر مازندران، تهران و البرز به قوه قضاییه خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزیر کشور از معرفی خاطیان حادثه سیلاب اخیر مازندران، تهران و البرز به قوه قضاییه خبر داد.

صبح سه‌شنبه جلسه شورای مدیریت بحران کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، استاندار تهران و سایر اعضا تشکیل شد.

وزیر کشور در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه رئیس قوه قضاییه روز یکشنبه اعلام کرد «مقصران حادثه سیلاب را معرفی کنید و دادستانی‌ها آماده همکاری هستند»، گفت: این اسامی به قوه قضاییه اعلام می‌شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در این جلسه جمع‌بندی از منظر آسیب‌شناسی در سیلاب اخیر مورد بررسی قرار گرفت، گفت: به زودی شورای عالی مدیریت بحران به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول تشکیل می‌شود. به عنوان مثال هواشناسی گفته است «ما قدرت پیش‌بینی خُرد را نداریم و نیاز به تجهیزات دارد». برای همین تشکیل شورای عالی برای رسیدگی به این امور ضروری است.

وی در مورد جزئیات مصوبات امروز گفت: قرار شد خسارات ناشی از حادثه، با اولویت تعیین شده و به هیات دولت برود تا تامین خسارت شود. همچنین وزارت نیرو مکلف شد طرح آمایش و ساماندهی حریم رودخانه‌ها را در اسرع وقت تهیه کند. شهرداری تهران هم موظف شد با وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها هماهنگی نزدیک داشته باشد.

وزیر کشور از ورود پایگاه‌های بسیج برای آموزش همگانی خبر داد و گفت: قرار شد سرشاخه‌های رودخانه‌ها و موضوع مدیریت و کنترل آب رودخانه‌ها هم بررسی شود و همچنین دستگاه‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را بررسی کنند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد:یکی از دلایل بروز سیلاب، ساخت و سازهای حاشیه رودخانه، کارگاه‌ها، پل‌ها و حتی درختانی بود که در جای مناسب رشد نکرده بودند که وزارت نیرو در این خصوص وظایفی را عهده‌دار شد.

وزیر کشور در پاسخ به اینکه آیا سیل و طوفان اخیر باعث غافلگیری شد یا خیر، اظهار کرد: بحث غافلگیری از چند منظر قابل بررسی است. نخست اینکه آیا پیش‌بینی شده بود که چنین شرایط جوی رخ خواهد داد که هواشناسی آن را پیش‌بینی کرده بود، اما اینکه آیا پیش‌بینی نقطه‌ای وجود داشت آنطور که هواشناسی گفته است، ما قدرت پیش‌بینی نداشتیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: موضوع بعدی این است که آیا با میزان بارش، می‌توان میزان سیل را بررسی کرد؟ که وزارت نیرو و سازمان هواشناسی معتقدند در بررسی میزان سیل یکسری موانع وجود دارد. کمک‌رسانی انجام شده قابل قبول بود و با توجه به اینکه جاده نیز یک طرفه شده بود، عوامل پلیس راهوربا همکاری خوبی که داشتند، امدادرسانی را تسریع کردند.

وزیر کشورامداد رسانی را به موقع و قابل قبول دانست و گفت: اما باید توجه داشته باشیم که کل اتفاق در عرض ۷ دقیقه رخ داد و با توجه به موانع و ساخت و سازهایی که در مسیر رودخانه وجود داشت، سیلاب در برخی نقاط تشدید شد.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی درباره سوله‌های مدیریت بحران تهران و تغییر کاربری آن و همچنین توان مدیریت بحران تهران نیز گفت: ما درخصوص تهران نیازمند طرح جامع و قوی هستیم. مجموعه امکانات در زمان بحران شهر تهران تنها پاسخگوی ۲۰ درصد جمعیت این شهر است. همچنین ساخت و سازهایی که در تهران انجام شده، می‌تواند تشدیدکننده باشد. درباره سوله‌های مدیریت بحران نیز باید بگویم که این سوله‌ها چند منظوره است و اگر هم مشکلی در آنها وجود داشته باشد باید بررسی و حل شود.

رحمانی‌فضلی همچنین گفت: مسوول اطلاع‌رسانی و هشدار درخصوص بحران، سازمان صداوسیماست و ما درخواست داریم که بررسی شود که آیا صداوسیما این اقدام را انجام داده است یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جلالی

      عجب نگفتن مشکل ازدولت گذشته است نگفتن تحریمیم میفهمی بالاخره میخوان با آبدارچی ستاد یه دستگاهی برخوردبرخوردکنند....نه کسانی که آنجا ویلای غیرقانونی ساخته اندالبته اوناربطی به وزی محترم ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج