۲۲۸۲۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فرکی: قهرمانی ما ارتباطی به نفت نداشت

سرمربی سپاهان گفت: شریفی طی دو فصل به حقش نرسید اما امیدوارم او امسال بتواند این موضوع را جبران کند.

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال سپاهان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران استارت خود برای حضور در رقابت های فصل جدید را از پس فردا در مقابل استقلال صنعتی خوزستان خواهد زد تا به این ترتیب زردپوشان اصفهانی یک بار دیگر برای موفقیت در لیگ برتر خود را آماده کنند.

بر همین اساس به سراغ حسین فرکی سرمربی سپاهان رفته در مورد اوضاع این تیم اصفهانی در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ برتر و البته سایر مسائل روز فوتبالی دیگر با او همکلام شدید که متن کامل آن‌را در زیر می‌خوانید:

سپاهان از هفته اول رقابت ها در فولادشهر به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت در مورد این دیدار صحبت می‌کنید؟

این دیدار بازی ابتدایی ما در لیگ است و حریف ما نیز استقلال خوزستان است. بنابراین برای آغاز رقابت‌ها این موضوع بسیار اهمیت دارد که بتوانیم با پیروزی استارت رقابت‌ها را بزنیم. بنابراین مصمم هستیم تا مانند سال‌های گذشته بازی‌های خانگی‌مان را با برد پشت سر گذاشته و به نفع خودمان رقم بزنیم. چرا که کسب سه امتیاز در این دیدار برای سپاهان بسیار واجب است. به همین دلیل است که می‌گویم هدف‌گذاریمان در بازی‌های خانگی و اولویت‌مان در کسب نتایج در این دیدارها فقط پیروزی است. از سوی دیگر استقلال خوزستان در مقابل ما قرار می‌گیرد که عبدالله ویسی یک مربی با اخلاق را به عنوان سرمربی خود می‌بیند و تیمی را بسته که ترکیبی است از بازیکنان سال گذشته و بازیکنانی جدید که بیشتر آن‌ها جوان هستند و با این ترکیب می‌خواهد فصل را آغاز کند هر چند که استقلال خوزستان سابقه کوتاهی در لیگ دارد و سال گذشته در رقابت‌های پلی آف توانست در این رقابت‌ها باقی بماند. در نهایت امیدوارم از شرایط میزبانی و با حضور تماشاگرانمان بتوانیم قدم اول در لیگ را محکم برداریم. ضمن اینکه از تماشاگران از همین بازی ابتدایی درخواست می‌کنم تا بتوانیم از بازی نخست با کسب سه امتیاز خارج شویم.

معمولا در هفته اول لیگ تیم‌ها برای هم ناشناخته هستند و این موضوع می‌تواند کار را برای آنالیز و کسب اطلاعات بیشتر برای هر تیمی دشوار کند. به عنوان سرمربی سپاهان با شرایطی که توصیف شد چگونه توانستید استقلال خوزستان را آنالیز کرده و برای هفته اول از تفکرات ویسی آشنایی پیدا کنید؟

درست است، نخستین بازی به خصوص مقابل تیم‌هایی که تغییرات زیادی داشتند سخت و شناسایی چنین تیم‌هایی دشوار است. اما از سوی دیگر این طور هم نیست که ما از استقلال خوزستان اطلاعات نداشته‌ باشیم و ما شرایط این تیم را در بازی‌های دوستانه دنبال کردیم و آن چیزی که در سابقه و آرشیومان وجود داشته است نیز مورد استفاده قرار گرفته است. مطمئنا سعی می‌کنیم اطلاعات حریف را در اختیار بازیکنان قرار دهیم ضمن اینکه در تمرینات نیز روی نقاط ضعف و نقاط قوت حریف کار کرده‌ایم.

با تفکرات ویسی آشنا هستید؟

هم من و هم آقای ویسی از یکدیگر شناخت کاملی داریم. خوشبختانه سپاهان در این دیدار محکوم به پیروزی است اما ویسی هم مربی نیست که تیمش برای برد به میدان نرود. او در هر تیمی که مربی بوده، تیم‌هایش هجومی و بازی هجومی را در دستور کار قرار داده است و این بازی می‌تواند یادآور یک بازی خوب باشد.

سپاهان در اردوی ترکیه به اهدافش رسید؟

خود ما هم در اردوی ترکیه توانستیم چند روزی تمرینات و بازی‌های خوبی انجام دهیم ضمن اینکه در سه بازی تدارکاتی که انجام دادیم نیز شرایط برای ما موجب رضایت بود. در حال حاضر فقط هدفمان این است که بتوانیم بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار دهیم چرا که ما کمترین تغییرات را داشتیم که به همین دلیل از نظر هماهنگی کار دشواری پیش رو نداریم و فقط باید در شرایط مسابقه قرار بگیریم و از این بابت نیاز به زمان بیشتری داریم. هر چند که ۴-۵ هفته اول لیگ چنین شرایطی برای همه تیم‌ها یکسان است و همه تیم‌ها این شرایط را دارند.

ترکیب سپاهان در فصل جدید و از هفته اول این رقابت‌ها تا چه اندازه با هفته های پایانی لیگ گذشته متفاوت است؟

شاید ۱۰ درصد و شاید هم همان ترکیب هفته های پایانی فصل گذشته را در زمین مسابقه ببینید. ما برای فصل جدید بازیکنان خودمان را در اولویت قرار دادیم چون از آن‌ها راضی بودیم و فقط در پست‌هایی که نیاز داشتیم سعی کردیم تا بازیکن جذب کنیم.

برای هفته اول رقابت‌ها بازیکن مصدومی دارید؟

یکسری مصدومیت‌های جزیی بین بازیکنان بود که خوشبختانه برطرف شده است اما یک مورد بازیکن مصدوم در تیمداریم که اجازه می‌خواهم نام او را نبرم چرا که شاید نتوانیم از وی استفاده کنیم. البته برخی از رسانه‌ها به اشتباه اعلام کرده‌ بودند که شهاب گردان مصدوم است و نمی‌تواند ما را همراهی کند که این خبر صحت ندارد.

وضعیت احسان حاج صفی چطور است. احسان باز هم مثل سال‌های گذشته دیرتر از سایر بازیکنان قرار داد بست و به اردو اضافه شد.

به طورکلی از همه بچه ها راضی هستم. احسان هم دیر به ما اضافه شد اما در ترکیه فرصت خوبی بود تا بتواند این فاصله زمانی را جبران کند. با این حال او و چند بازیکن دیگر نسبت به سایر بازیکنان کمتر استراحت کردند و شاید این مورد خیلی مسئله مهمی نباشد.

در مراسم انتخاب بهترین‌ها خیلی‌ها اعتقاد دارند که مهدی شریفی به حقش نرسید در این خصوص چه صحبتی دارید؟

روی این موضوع ما هم صحبت داشتیم. شریفی جوان و آینده‌دار است و مسلما می‌تواند در آینده جزو نفرات اول و برتر ما باشد. هرچند که او در دو فصل گذشته در این مراسم به حقش نرسید. امیدوارم شریفی امسال بتواند این موضوع را جبران کند و جبران این موضوع در دستان خود شریفی است چرا که او هم انگیزه و هم توانایی بالایی دارد.

از محرم نویدکیا چه خبر؟ آیا محرم از هفته اول می‌تواند سپاهان را همراهی کند یا اخباری که مبنی بر مصدومیت وی شنیده می‌شود صحت دارد؟

محرم یک مقدار شرایط ایده‌آل گذشته را ندارد با این حال او هم در ترکیه با ما در تمرینات حاضر بود و پا به پای بازیکنان تمرین کرد.

گفته می‌شود این بازیکن در فصل جدید از لیگ خداحافظی می‌کند

از این موضوع بی خبر هستم.

به عنوان سوال پایانی علیرضا منصوریان در صحبت‌هایی که داشت گفته بود اگر من بازی با تراکتورسازی را شل می‌گرفتم، سپاهان به طور حتم قهرمان نمی‌شد در این مورد چه صحبتی دارید؟

منصوریان از مربیان خوب و فنی و همچنین با اخلاق فوتبال ایران است اما اگر یک چنین اتفاقی افتاده و نتیجه‌ای که بدست آمده به خاطر این بوده که اولویت نفتی‌ها نیز قهرمانی در لیگ برتر بود یعنی تلاش آن‌ها ابتدا برای قهرمانی خودشان بود و این موضوع واقعیت دارد و هر فردی که فوتبال را دنبال می‌کند این شرایط را متوجه می‌شود و می‌داند که چنین شرایطی بود. از سوی دیگر قهرمانی در اختیار هر دو تیم بود. اما هم وظیفه داشتیم که در دیدار رودروی خودمان برنده شویم و این اتفاقاتی که می‌افتد دیگر شرایط عادی است. اگر نفت شانس قهرمانی نداشت شاید می‌توانستم این حرف را قبول کنم اما آنها خودشان شانس قهرمانی داشتند و به طور حتم نفتی‌ها خودشان برای رسیدن به این امر بازی می‌کردند. پس مطمئن باشید قهرمانی ما ربطی به این موضوع و صحبت‌هایی که منصوریان مطرح می‌کند نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج