جاباما
۲۲۸۳۰
۲۰ نظر
۵۱۱۱
۲۰ نظر
۵۱۱۱
پ

با این ۱۰ رفتار یک کارمند موفق باشید

چرا به نظر می رسد که بعضی افراد خیلی راحت نردبان ترقی را در اداره بالا می روند درحالیکه برخی دیگر سالیان سال همانجایی که بودند باقی می مانند؟

مردمان: چرا به نظر می رسد که بعضی افراد خیلی راحت نردبان ترقی را در اداره بالا می روند درحالیکه برخی دیگر سالیان سال همانجایی که بودند باقی می مانند؟

ممکن است فکر کنید که فقط به این دلیل است که این افراد قابلیت های بیشتری برای موفقیت دارند مثل مغز خوب، استعداد و پارتی. اما چیز دیگری هم به همین اندازه اهمیت وجود دارد: رفتار.

دکتر مارتین سلیگمان، نویسنده کتاب خوش بینی دریافته است که رفتار عامل تعیین کننده بهتری برای موفقیت است نسبت به IQ، تحصیلات، و سایر عوامل. او دریافت که افراد مثبت سالم تر زندگی می کنند و روابط بهتری داشته و در کارشان پیشرفت بیشتری می کنند. همچنین دریافته که افراد مثبت اندیش پول بیشتری هم در می آورند.

هرکسی می تواند رفتاری درست داشته باشد. مهم نیست که اهل کجا باشید یا استعداد ذاتیتان چقدر باشد، رفتار صحیح تفاوت بزرگی در کار شما ایجاد خواهد کرد. سعی کنید این ۱۰ رفتار را جزء خصایص خود درآورید تا همیشه کارمندی موفق باشید:

با این 10 رفتار یک کارمند موفق باشید

۱. من مسئول سرنوشت خود هستم.

اگر در سراسر زندگی کاری خود منتظر اتفاقی هیجان انگیز باشید، احتمالاً انتظارتان طولانی خواهد شد. متخصصین موفق کسانی هستند که خودشان بیرون می روند و این اتفاق را به وجود می آورند. پس سعی کنید به طریقی متفاوت تر به کار خود نگاه کنید. کارتان را تا حد نهایت پیشرفت بالا خواهید برد و مسئول آن فقط و فقط خودتان هستید.

۲. هر چیزی ممکن است.

فکر می کنید هیچوقت نمی توانید به مقام نایب رئیس شرکت ارتقاء پیدا کنید؟ پس مطمئن باشید که نمی توانید. یادتان باشد: اگر فکر کنید که نمی توانید، به احتمال خیلی زیاد نخواهید توانست.

۳. هیچکاری آنقدر کوچک نیست که خوب انجامش دهید.

هیچوقت نمی دانید که دیگران متوجه شما خواهند شد یا نه. این یک دلیل برای این است که به کارتان افتخار کنید-به همه آن. مدیرعامل شرکتی می گفت که اولین کارش این بوده که ذخیره انبار را چک کند و خیلی زود به خاطر تلاش های خود و کار خوبش شناخته شد. دفعه بعدی که می خواستید کارتان را سر هم بندی کنید چون فکر می کنید کسی متوجه کار شما نیست این را به یاد داشته باشید.

۴. تک تک افراد یک ارتباط مهم برای شما تلقی می شوند.

بااینکه لازم است در محیط کار خشن باشید، اما می توانید با اطرافیان خود با مهربانی رفتار کنید. فکر می کنید اهمیتی ندارد که رابطه ی خوبی با منشی مدیرعامل برقرار کنید؟ مطمئن باشید که خیلی کمکتان خواهد کرد. با اطرافیانتان مودبانه رفتار کنید چون نمی دانید این آدم ها کجا به دردتان خواهند خورد.

۵. من برای انجام اینکار و ... کار بالاتر از این ساخته شده ام.

اگر تمام روز را به این فکر کنید که برای انجام آنکاری که مسئولیتش را گرفته اید ساخته نشده اید، کاراییتان به شدت پایین خواهد آمد. ممکن است کارتان به طور کامل با شما سازگار نباشد اما کارمندان موفق طوری رفتار می کنند که انگار کار رویاهای خود را دارند، مهم نیست که کارشان چه باشد.

۶. اینکه چه می دانم کافی نیست، اینکه چه کسانی را می شناسم هم مهم است.

کارمندان موفق از اهمیت ارتباطات چه داخل و چه خارج از شرکت باخبرند. باید بتوانید فعالانه ارتباطاتی تخصصی برای خود جور کنید. همکارتان را برای ناهار بیرون دعوت کنید. بعد از کار با چند نفر از همکارانتان به رستوران یا کافه بروید. عضو انجمن تخصصیتان شوید. برای آینده تان ارتباط سازی کنید.

۷. چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟

ازآنجا که سرنوشتتان دست خودتان است، برای پیدا کردن راه های ارتقاء و پیشرفت در کارتان، باید به خود کارتان توجه کنید. برای گرفتن یک پروژه اضافی داوطلب شوید. یک مهارت تازه یاد بگیرید که توجه بالا دستی ها را به شما بیشتر کند. برای کمک به همکارانتان تا دیروقت سر کار بمانید. کارمندان موفق کسانی نیستند که فقط کارشان را انجام دهند و بعد محل کار را ترک کنند. آنها دنبال راه های دیگری برای جلب توجه دیگران هستند.

۸. شکست راه را برای موفقیت باز می کند.

بااینکه اینطور به نظر می رسد که بعضی ها اصلاً در هیچ کاری با شکست مواجه نشده اند، واقعیت این است که شکست برای همه اتفاق می افتد. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در طریقه برخورد آنها با شکست هایشان است. آنها که به موفق می رسند کسانی هستند که از اشتباهاتشان درس گرفته و جلو می روند.

۹. من بزرگترین طرفدار خودم هستم.

منتظر این هستید که یک نفر در شرکت استعدادها و تلاشهای شما را کشف کند؟ شاید دیگر وقتش رسیده باشد که شیپور تشویقتان را خودتان بزنید. درمورد دستاوردهایتان و کارهایی که برای شرکت کرده اید، حرف بزنید. کارمندان موفق می دانند چطور دستاوردها و موفقیت هایشان را بدون اینکه پرادعا به نظر برسند به گوش همه برسانند.

۱۰. دستگاه فرصت سنج من هیچوقت خاموش نمی شود.

بله، روزهایی خواهد بود که فقط می خواهید با وضعیت موجود شاد باشید اما یادتان باشد که کارمندان موفق همیشه دنبال فرصت های پیشرفت هستند. همیشه چشمها، گوش ها و ذهنتان را برای یافتن فرصت های خوب باز نگه دارید چون نمی دانید که چه وقت فرصتی پیش می آید که روند کارتان را تغییر دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nila

      بازم سلام
      وبازم اینجا ها هیچ نظری موجود نمیباشد
      خاک وچوک
      مررسیی بازم

    • amirnezam

      با سلام و احترام
      مطالب بسيار كاربردي و سودمند است و البته تطبيق موضوعات خارجي با داخلي ميتواند تاثير گذارتر باشد ازين لحاظ كه مطالب بومي سازي شده صميمي تر به ذهن مينشينند .
      با تشكر

    • محمدعلی

      آقای دکتر عزیز احتمالاً بر مبنای فرهنگ محیطی رفتار را الگو و خوبیها را بیان کرده است، و نمیدانسته که با وجود رشوه خواری و اخاذی و ظاهر سازی و تملق و پارتی بازی جائی برای این خوبیها نیست.

    • samane

      ممنون از نکته هایی که ارائه نمودید. باید اینها رو هر روز خواند؛)

    • الزامی

      خوب بید

    • saba

      من کارمند بودنو دوست ندارم.بااینکه شرایطم خیلییییی ایده اله.اما دوست ندارم کارمند باشم.دوست دارم یه کار هنری بکنم به صورت حرفه ای. اما هیچکس از تصمیمم استقبال نمیکنه حتی دوستام

      پاسخ ها

      • ایمان

        خودت باید ایمان داشته باشی..بقیه مهم نیستند.

    • مهرزادقشقایی

      سلام

      سایت بسیارخوب وکاملی داریدکه اطلاعات خوبی رادراختیارما می گزاره ومن هم سعی می کنم این مطالب خوب شمارادراختیارهمکارام بگذارم.

      ازشماخیلی متشکرم

    • ريحانه

      وقتي همكارات آدماي خودشيرين كني باشن ومسئولت آدم عادلي نباشه.هيچكدوم ازاين كارها فايده اي نداره
      من تاحالا توكارم كم كاري نكردم وهميشه بيشتر ازتوانم گذاشتم.ولي به خاطر رفتار اطرافيانم اعتماد به نفسمو از دست دادم
      واقعا حالم بده

    • سارا

      سلام خسته نباشید از نکته ها استفاده کردم

    • انسان عاقل

      ای بابا این که میشه یه چیزی مثه اون چیز دیگه شما بگید اگه منظورمو فهمیدید

    • فرحان

      با سلام و خسته نباشيد
      مطالب كاربردي و بسيار به درد بخور هست
      كاش با زبان ساده تر (زبان اموزشي) مطلب رو در سايت ميگذاشتيد
      با تشكر

    • آرمان

      با نظر دوستانی که گفتند در ادارت نا عدالتی رئیس ، تملق و چاپلوسی و عدم مدیریت عقلانی توسط رئیس هست کاملا موافقم.
      روسای ادارات آدمهایی هستند که تملق و چاپلوسی و دروغ رو دوست دارن. البته استثناء هم هست ولی اگه باشه هم از کار برکنار میشه.

    • مهسا طوس زاده

      تو ایران اینا فرق میکنه اینا تو کشورا غرب کاربرد داره تو کشور مرده پرست ما اینا جواب نمیده من امتحان کردم اخرشم منفور همه شدم و زیر ابم رو زدن الان دارم با یارانم زندگی میکنم والو!

    • حیدر

      بنده اکثر اینکارا رو در شرکتی که کار میکنم به کار بردم و به دلیل اینکه روحیه رئیس و مرئوسی ندارم، میخواستم از شرکت خراج بشم و برا خودم کار کنم که بعد از 15 روز مذاکره با رئیس شرکت و رئیس خدمات پس از فروش شرکت، بالاخره نذاشتن از شرکت خارج بشم!
      طوری شد که رئیس شرکت گفت تا بحال با هیچ کسی به این مدت در مورد موندنش صحبت نکردن و خودش گفت آقای "حیدر........" ما به وجود افرادی مثل شما در شرکت نیاز داریم...
      و وقتی این کلام صریح رو از زبان مدیر شنیدم برای 6 ماه دیگه قراردادم رو تمدید کردم

      اینارو نگفتم که از خود تعریف کرده باشم، گفتم برا اونایی که میگن این رفتارها در ایران کاربرد نداره و...
      کارهایی که من انجام دادم در شرکت شامل همه کاری میشد. حتی بسیار بیشتر از اون چیزی که باید انجام میدادم. بسیاری از کارها رو هم خودم داوطلبانه انجام میدادم بدون اینکه چشم داشتی داشته باشم یا سر و صدا راه بندازم که اینکارو من کردم...

      مطمئن باشید با کار خوب کردن کسی ضرر نمیکنه. مدیر نبینه و نفهمه، کارمندان دیگه نبینن و نفهمن مهم نیست، مهم اینه که خدایی هست و اون همیشه خوب میبینه و خوب میفهمه و مطمئناً تلاشهاتون رو بی‌ثمر و بی‌حاصل نمیذاره...

    • منشی

      من هم یه منشی ام که جای سه نفر دارم کار میکنم هم حسابدار هم فروش هم بازاریابی هم کار خودم اونوقت بخوان زیرابتو بزنن بگن جای تو هم میتیونیم یه نفرو بیاریم که باحقوق کم این کارارو کنه اونجاست که به آدم توهین میشه هرچی تلاشو زحمت بود یه شب با این حرف نابود میشه واقعا متاسفم برای کسایی که هیچ ارزشی برای کار کردن برای دیگران جز خودشونو ندارن .

    • تنها

      من به خاطر بیماری مدتی نتونستم برم سر کارم البته بعد از 7 سال زحمت من کارمند هستم اما بعد از بهبودی کسی رو که به جای من موقت اومده بود فقط به خاطر خود شیرینی اینو قطع به یقین می گم نگه داشتن و من به جای دیگه منتقل شدم حالا سرکار رفتن واسم شده عذاب و خیلی حس بدی دارم در صورتیکه خیلی از کارم راضی بودند ،این اتفاق تاثیر خیلی بدی روی من گذاشت

    • علی

      اینا همش حرف مفته شاید اینا تو خارج کاربرد داشته ولی تو ایران هر کی پارتیش قویتر باشه و زیر اب دیگر کارمندا رو بهتر بزنه و پاچه خاری رییس و بکنه و خبرچین اون بشه خیلی زود به درجات بالا میرسه و از همه بهتر کار کنی و بیشتر کار کنی ولی جلوی خاسته های نامعقول رییس تعظیم نکنی به هیچ جا نمیرسه .....

    • زهرا

      منم کارمندم خیلی خوب کار میکردم و بدون هیچ ادعایی برای کارم وقت و دقت زیادی میذاشتم، کار شسته و رفته تحویل میدادم، انقد در حقم ظلم و نمک نشنلسی شد که بی انگیزه شدم،انتقالی گرفتم و توی این جای جدید به خودم قول دادم در حد معمول کار کنم و دلم برای کار نسوزه بلکه برای خودم بسوزه...

    • محمود رضا

      کارمند بودن مخصوصا در جاهائی که رئیسش نو کیسه یا بی سواد باشه و از تملق هم خوشش بیاد، یه هنره
      با این وجود به نظر من باید به شکلی کار کنید که از نظر وجدانی و اخلاقی راحت باشید و بخاطر خودتون هم که شده از کار نزنید چون ناخودآگاه به کم کاری عادت میکنید و حتی روی کارهای شخصیتون هم تاثیر منفی میگذاره ...
      اگر در محیطی کار می کنید که احساس بدی از اونجا دارید ، یا کارتون رو عوض کنید یا اینکه برای خودتون و مستقل کار کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج