۲۲۸۳۶۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بررسی میزان پول‌های بلوکه شده ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی میزان دلارهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی، معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونان دیوان محاسبات در جلسه عصر امروز(سه شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: غلامرضا کاتب در گفت‌وگویی اظهار کرد: بانک مرکزی معتقد است که تنها ۲۹ میلیارد دلار پول بلوکه شده وجود دارد. در این جلسه آقای سیف توضیح داد که ۲۳ میلیارد دلار منابع بانک مرکزی که بلوکه شده آزاد می‌شود و ۶ تا ۷ میلیارد دلار متعلق به دولت نیز آزاد خواهد شد. ضمن اینکه ۲۲ میلیارد دلار در چین نزد شرکت نیکو به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات سپرده شده است.

کاتب با بیان اینکه معادل ریالی ارز بانک مرکزی به حساب خزانه واریز شده تصریح کرد: اینکه این میزان ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام شده بود در واقع ۳۵ میلیارد دلار آن مربوط به طرح‌های نفتی و ۲۲ میلیارد دلار وثیقه‌ای است که در چین گذاشته شده که این‌ها قابلیت استفاده ندارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح ابهاماتی از سوی نمایندگان درباره میزان پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور اظهار کرد: قرار است دیوان محاسبات با همکاری بانک مرکزی رقم دقیق میزان مطالبات ارزی را به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کند تا ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج