جاباما
۲۲۸۵۸۳
۳۲ نظر
۵۰۱۳
۳۲ نظر
۵۰۱۳
پ

شخصیت شناسی والیبالیست معروف

چه همسری مناسب «سعید معروف» است؟

سعید معروف نه تنها یك والیبالیست محبوب بلكه به سبك گزارش مفسران ورزشی یك بازی‌ساز موفق و حرفه‌ای در مسابقات جهانی است. سراغ ابراهیم میثاق، روانشناس رفته‌ایم تا از سعید معروف و شخصیتش بیشتر بدانیم.

چه همسری مناسب «سعید معروف» است؟
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری : سعید معروف نه تنها یك والیبالیست محبوب بلكه به سبك گزارش مفسران ورزشی یك بازی‌ساز موفق و حرفه‌ای در مسابقات جهانی است. انتخاب او به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی در سال‌های متوالی و پاس‌های امتیاز آور او در بازی‌های سرنوشت‌ساز تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های معروف است که این موفقیت در قدم گذاشتن به تیم والیبال «زنیت كازان» روسیه و دادن لقب «ریش جادویی» به او تاثیر به سزایی داشت اما به دست آوردن این همه محبوبیت و افتخار در سال‌های درخشش والیبال ویژگی‌های شخصیتی را می‌طلبد كه برای كشف آن مدت‌ها زمان لازم است. بنابراین سراغ ابراهیم میثاق، روانشناس رفته‌ایم تا از سعید معروف و شخصیتش بیشتر بدانیم.

یك دنیا حرف پشت لبخندی پنهان

بهترین آغاز برای این تحلیل اشاره كردن به این نكته است كه سعید معروف از معدود ‌كاپیتان‌های یك تیم ملی در كشورمان است كه تقریبا همه ویژگی‌ها و استانداردهای كاپیتانی را دارد؛ كاپیتانی كه حضورش در كنار دیگر بازیكنان تیم‌های ملی جدای از قدرت، عزت و احترام خاصی به آن تیم می‌بخشد. بازیكنی كه با وجود درخشش و محبوبیت در پست تخصصی خود از روحیه هدایتگری و اقتدار بالایی برخوردار است. این كاپیتان كه این روزها در دنیا و در میان بازیكنان تیم‌های بزرگ جهان به چهره‌ای برجسته تبدیل شده، در طول بازی‌های مهم و حساس تیم كمترین واكنش‌های احساسی را از خود بروز می‌دهد و همان طور كه در هر بازی مشاهده می‌كنیم، او هیچ‌گاه در ابراز احساسات و هیجانات اغراق نمی‌كند.

چه همسری مناسب «سعید معروف» است؟

این ویژگی از طرفی از جایگاه او در تیم و تلاشی كه برای كنترل رفتار بازیكنان در لحظات هیجانی دارد، نشات می‌گیرد و از طرف دیگر معرف مردی خونگرم است كه همیشه پشت چهره جدی و خونسرد خود متانت و لبخندی پنهان دارد. از دید روانشناسی انگیزه و اعتماد به نفس بالا مهم‌ترین خصلتی است كه در این سال‌ها از او بهترین ساخته است.

مغرور است اما خودنمایی نمی‌كند

شاید مهم‌ترین ویژگی كه سعید معروف را به پاسوری قهار و نام آشنا در دنیا مبدل كرده هوش و سرعت عمل بالای این بازیكن در تمركز روی شرایط بازی است؛ تا جایی كه واكنش‌های بازیكنان حریف در او بی‌تاثیر است و كنترل دیگر اعضای تیم را زیر نگاه تیز بین خود دارد اما نكته جالب درباره این بازیكن این است كه او علاوه بر داشتن روحیه تیمی بالا و موفقیت در جمع، تنهایی و خلوت را در زمان رفتن به رختكن، استراحت و خوردن غذا ما بین تمرین‌ها ترجیح می‌دهد تا جایی که برخی به او انگ خودشیفتگی و مغرور بودن می‌زند اما او از آن دسته آدم‌هاست كه از حداقل زمان فراغتش برای فكر و خلوت كردن استفاده می‌كند.

در عكس‌های منتشر شده از صعود ایران بعد از مسابقه با لهستان در مسابقات جهانی پیداست كه چطور سعید معروف به دور از چشم دیگران به آرامی در خلوت از شادی می‌گریست. از دیگر ویژگی‌های او اهل خودنمایی نبودنش است. این را هم از ظاهر و هم از رفتار و صحبت‌های او به خوبی می‌توان فهمید.

جسور اما زود رنج

یكی از خصوصیات اخلاقی معروف این بازیكن مطرح زود رنجی و بد خشم بودن او در بازی و حتی تمرین‌های تیم است تا جایی كه گاهی مربیان و منتقدان او را به حرفه‌ای نبودن متهم می‌كنند. هم‌تیمی‌هایش او را به حساس بودن می‌شناسند و معتقدند سعید در كنار توانمندی و پختگی‌اش روحیه حساس و زود رنجی دارد و مربیان بارها او را به حرفه‌ای رفتار كردن در درگیری‌های تیم دعوت می‌كنند.

با این حال واكنش اخیر او به اظهارات بعد از بازی با آمریكا و انتقادهای تند و صریحش بر این ویژگی او صحه می‌گذارد. دست یافتن به استقلال در زندگی شخصی و حرفه‌ای و اعتماد به نفس و جسارت در موقعیت‌های مختلف و سخت ورزشی به صراحت لهجه و تلخی زبان او برای گفتن حقیقت دامن می‌زند و از آن جایی كه با تجزیه و تحلیل فراوان به نتایج خوبی در منطق خود می‌رسد، به راحتی در مورد اتفاقات اظهار نظر می‌كند؛ همان طور كه او در بازی‌های مهم جهانی با داوران به زبان انگلیسی صحبت و بحث می‌كند. شخصیت محكم و با اراده و قدرت تكلم او در كنفرانس‌های خبری مختلف ویژگی مهمی است كه حرف‌های او را به تیتر‌های یك مطبوعات تبدیل كرده است.

مثال دیگری كه از جسارت سعید معروف حكایت دارد، مربوط به صحبت‌های او در مقابل مسوولان بعد از بازی با آمریكاست. سعید معروف رو به دولتمردان به این نكته اشاره كرد كه مشكلات اقتصادی دولت را می‌دانیم اما خودمان هم مشكلات اقتصادی داریم و تا به حال خم به ابرو نیاورده‌ایم: «امیدوارم كه دیدار بعدی ما به یك سال بعد موكول نشود و ما را به حمایت‌های خودتان امیدوار كنید.»

مسوولیت‌پذیر و قدرشناس

مسوولیت‌پذیری ویژگی مثبت دیگری است كه سعید معروف در این سال‌ها آن را به همگان ثابت كرده است. ماجرای انتقال او به تیم لیگ برتر كشور روسیه و نگرانی‌هایی كه از بابت ترك تیم خود در ارومیه داشت، باعث می‌شد تا به دلیل همین مسوولیت‌پذیری در تصمیم‌گیری خود دچار تردید شود تا جایی كه او تا زمان پیوستن چند بازیكن خارجی خوشنام به تیمش از تیم جدا نشد و هر بار با تاكید از نگرانی‌اش برای تیم در رسانه‌ها می‌گفت. از سویی دیگر قدرشناسی خصلت بارز او در میان مربیان و حتی خانواده اوست. معروف بارها و همیشه از مربیان و دیگر هم‌تیمی‌های خود تقدیر كرده و هیچ گاه موفقیت‌های تیمش را به نام خود نزده است.

تا حدی كه گاهی برای گرفتن حق هم‌تیمی‌های دیگر خود با مسوولان درگیری لفظی داشته است. از طرفی از الگو و قهرمان زندگی دیگران بودن بیزار است چون خودش هم بارها اعلام كرده كه الگوی خاصی در زندگی حرفه‌ای نداشته و همیشه برای بهتر شدن تمرین و تلاش فراوان كرده است؛ تلاشی شبانه‌روز كه امروز او را به شهرت رسانده است. معروف به مرد روزهای سخت و صبور بودن معروف است تا جایی كه اگر ساعت‌ها از تمرین زیاد بیدار بماند، خم به ابرو نمی‌آورد و مانند روز اول تمرین می‌كند.

وسعتی در جمع‌آوری موفقیت‌ها

موفقیت‌های متعدد این بازیكن با وجهه جهانی تنها به والیبال ختم نمی‌شود چون او تا سال‌ها بازیكنی موفق در بسكتبال، هندبال و حتی صحرانوردی بوده است اما در نهایت در والیبال درخشید و به ستاره‌ای تكرار نشدنی در این ورزش تبدیل شد اما حضور در این تعداد تورنمنت جهانی و درخشش در آنها و تبحر در دیگر ورزش‌های پرآوازه نشان از تیزهوشی و وسعت دید او در زندگی است. قانع نبودن برای كسب موفقیت‌های بزرگ و تلاش برای بهترین بودن ویژگی‌ای است كه از تربیت خانوادگی و بستری مناسب برای گستردن استعداد فرد در خانواده و حمایت‌های آنها نشأت می‌گیرد.

او برخلاف آرام بودنش علاقه زیادی به دیده شدن و كسب افتخارات مهم دارد؛ بنابراین در شروع زندگی حرفه‌ای خود بنا را بر رسیدن به قله‌های موفقیت و درس گرفتن از شكست‌ها گذاشت. معروف از جمله شاگردانی است كه در سال‌های گذشته در مقابل صحبت‌های مربیان بزرگ سراپا گوش می‌شد و با نگاهی تیزبین و موشكافانه در خلال بازی به راهنمایی‌های مربی توجهی ویژه‌ نشان می‌داد. در پایان تمام موفقیت‌های این سال‌های معروف و دلسوزی و مهربانی پنهان پشت چهره عبوسش او را به تنها والیبالیستی تبدیل كرد كه عنوان سفیر صلح را از سازمان ملل متحد دریافت كرد.

چه همسری مناسب سعید معروف است؟

از آنجا كه روحیه تیمی بالایی دارد، نمی‌تواند با فردی كه منزوی و جمع‌گریز است، كنار بیاید. از این رو همسر سعید معروف هم بهتر است مثل خودش اهل كار گروهی باشد. معروف خواهان استقلال در زندگی است پس همسری كه بخواهد حرف خودش را به كرسی بنشاند و استقلال او را زیر سوال ببرد در زندگی‌اش جایی ندارد. مسوولیت‌پذیری و قدرشناسی هم ویژگی دیگری است كه به معروف كمك می‌كند زندگی مشترك موفقی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      این چه تیتر و خبریه آخه :/

    • ترسو

      با من تماس بگيره ، يك مورد عالي واسش سراغ دارم ! بيست !

    • بدون نام

      واقعا که مجله ی زرد...متن رو نخوندم اومدم فقط همین نظر رو بزارم

    • آتوسا

      من مناسبم :)))))

      پاسخ ها

      • ملی

        عزیزم شما سرتریییی :*

      • بدون نام

        موافقم ... سعید بیاااااااااااااااااااااااااااااااا

    • ana

      سلام مطلبتون رو نخوندم فقط خواستم کامنت بزارم چرا میخواید واسه یه نفر حاشیه سازی کنید ؟ این بازیکن شخص محترم و آروم و بی حاشیه ی هستش لطفاً بس کنید

    • محمد

      یه سوال دارم از نویسنده این مطلب:
      به نظر شما آیا این تیتر و این مطلب که چه همسری مناسب سعیدمعروف است دخالت آشکار در حریم خصوصی این بازیکن نیست؟
      تعریف شما از حدود آزادی رسانه و مطبوعات چیه واقعا؟

    • سحر

      رو من حساب نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا گزینه روی میز خودتی ... وایسا سر جات

    • كامبيز سليمي

      بابا توروخدا دست از اين خبرها يا مقالات چرند برداريد....آخه يعني چي

    • مریم

      خیلی ببخشید ها مگه ایشون کی هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه تو کی هستی خودت؟

    • محمد

      با عرض ادب واحترام
      نظر منو منتشر کردید ولی جواب منو ندادید
      من واقعا مشتاقم بدونم شما که بصورت حرفه ای کار مطبوعات رو انجام میدید چه حریمی برای افراد در نظر میگیرید واقعا؟

      پاسخ ها

      • خاطره

        حریم حصوصی چیه؟؟؟؟؟اصلا مطلبو خوندین شما؟

      • محمد

        یعنی به نظر شما این تیتری که زدین چه همسری مناسب سعید معروف است پاگذاشتن به حریم خصوصی این بازیکن نیست؟
        یکی نیست بگه به شما چه اصلا

    • بدون نام

      اخه به ما چه کیو میخواد بگیره

    • بدون نام

      این دیگه چیه بابا این کی هست اصلا ؟

    • بدون نام

      آقا يه آگهي ام واسه من ميدي؟
      منم زن ميخوام !!!

      پاسخ ها

      • احمد

        منم میخوام !!!

    • بدون نام

      بادش نکنید بیخود- متن رو نخوندم فقط از همین تیترت بگم که خیلی داغون بود این مطلبتون.
      یه کیلو سبزی بخرم بیام خوب با هم حرف بزنیم!

    • خاطره

      شما که مطلبو نخوندید چرا نظر میدی؟؟؟ اگه بخونید می فهمید منظورشونو

    • ایلیا

      می نوشتین بررسی شخصیت سعید معروف اون تیکه آخر رو هم حذف میکردین، بحثی هم نبود
      شخصیت معروف هم به نظر من مثل علی کریمیه

    • mina

      جالب نبود...

    • بدون نام

      با این تیپ تیتر زدن و به حاشیه رفتن دلرید اعتبار چند سال وار موفق رو از بین میبرید این روند مقاله ها که فبلا درباره خانم هدیه تهرانی و ... تکرارکردید واقعا خیلی زشته و فهمیدنش خیلی ساده ست
      متاسفم

    • بدون نام

      hamin sayt haye mesle shoma alaki ye nafar ro setare mikonand , be mardom che ke zane in agha bayad che vijegiyi dashte bashe , aslan in mard ki hast ,

      پاسخ ها

      • نازنین

        تا کی میخواید فینگلیس بنویسید... خیلی واقعا بی کلاسی و بی فرهنگیه که فارسی را به خط دیگه ای مینویسید ..راست میگی انگلیسی را با حروف الفبای انگلیسی بنویس !!!!!

    • بنفش يواشم

      من بهترين گزينه ام روم حساب کنيد
      بنفش يواشم خيلي هم باشخصيتم

    • ali

      آخه چه همسری مناسب سعید معروف است به ما چه ربطی داره . اصن هرکی . الکی شلوغش می کنید . اصن سعید معروف کیه که زنش که می خواد باشه. نویسنده این مقاله خودش بی شوهر مونده آمار ورزشکار و بازیگر های مجرد رو می گیره

    • بدون نام

      من بهترین گزینم

    • شیما

      به ما چه کی زنش میشه.....وااا

    • aryan

      ما همین جور دست به سینه منتظراین اتفاق بزرگیم الان اومدین سعید معروف تحلیلکردین که چی شاید اصلا نخواد ازدواج کنه شاید اینقدر بیزی هستش که به این کار فکرم نکنه که چییییییییییی الان زن بگیرهیا نه مهمه عایا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج