۲۲۸۷۰۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزیون پس از تماشای نمایش «صندلی‌ها» گفت:«من اصلاً این متن را دوست ندارم و زیاد طرفدار یونسکو نیستم اما خانم طریقی نمایش خود را خیلی خلاقانه و آوانگارد کار کرده است.»

خبرگزاری ایسنا: شب گذشته سه‌شنبه ششم مردادماه، نمایش صندلی‌ها به نویسندگی،طراحی و کارگردانی طلیعه طریقی میزبان «مرضیه

برومند» بود که این کارگردان پیشکسوت آثار عروسکی پس از تماشای نمایش، گفت:«شیوه اجرایی نمایش خیلی خلاقانه و فوق‌العاده بود.خانم طریقی خیلی دقیق،حساب‌شده و هنرمندانه کار کرده بود،ولی فکر می‌کنم کاش این شیوه را برای متن دیگری به کار می‌گرفت.

با این حال، نمایش صندلی‌ها یک نمایش خیلی خلاق،آوانگارد و خاص است».

گفتنی است اجرای نمایش صندلی‌ها در شب گذشته سه‌شنبه ششم مردادماه به مرضیه برومند تقدیم شد.

«صندلی‌ها» که با نویسندگی،طراحی و کارگردانی طلیعه طریقی از یکشنبه ۲۸ تیرماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته،اقتباسی از نمایشنامه اوژن یونسکو به همین نام و نمایش برگزیده سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی دانشجویان بوده و در پنجمین جشنواره بابل،رومانی شرکت داشته است.

مهناز خطیبی، مهدی شاه‌پیری و محمد بحرانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش صندلی‌ها می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به خانه هنرمندان، سالن انتظامی مراجعه و برای رزرو بلیت، به سایت

تیوال tiwall.com مراجعه بکنند یا با شماره ۰۹۳۸۱۸۱۰۰۹۴ تماس بگیرند.

پلاتو تمرین رایگان، بهترین حمایت از گروههای نمایشی

این مجموعه درحمایت ازهنر نمایش امکان تمرین گروههای نمایشی را به صورت رایگان درمجموعه پردیس تئاترحرفه ای شهر تهران فراهم کرده است.

مهدی محمود اقدم مدیرعامل پردیس تئاترتهران ودبیرگروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهرتهران در خصوص نحوه همکاری با گروههای نمایشی گفت:« ما درجهت حمایت از هنر نمایش برآن شدیم تا پلاتو تمرین دراختیارگروههای نمایشی قراردهیم. ازسوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های این مجموعه وحضور متخصصان رشته تئاتر، برگزاری کارگاههای آموزشی برای نوجوانان وجوانان فراهم شده. در اولین قدم کلاس‌ها به صورت رایگان خواهد بود تا ضمن معرفی مجموعه بتوانیم در راستای شناسایی وحمایت از ظرفیت‌های بومی و محلی گام برداریم.

به همین مناسبت جلسه‌ای در روزچهارشنبه ۷مردادماه سال جاری با حضور مدیران محلات، مدیر اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۵، مهندس محمدرضاعبدالرحیمی مسئول فنی و تجهیزات نور وصدا وتصویر مجموعه و... برگزار خواهد شد تا ضمن معرفی مجموعه و برنامه‌های آموزشی درفصل تابستان ظرفیت‌های بومی ومحلی را شناسایی کنیم. همچنین این مجموعه درنظر دارد؛ ضمن همکاری با متخصصان و مخاطبان خاص هنرتئاتر، فرصتی فراهم کند تا همه شهروندان از هر قشر وفرهنگی با هنرتئاتر آشنا شوند و بتوانند از ظرفیت‌های فراهم شده توسط مدیریت شهری استفاده بهینه کنند. درعین حال هویت محله‌ای،دینی و اسلامی شهرتهران تقویت شود.زیرا رابطه بین مدیران شهری و شهروندان رابطه ای دو سویه است و حضور متخصصان تئاتر به عنوان کاتالیزور تاثیرگذار خواهد بود. »

حضور بیش از ۱۶۲ فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم یاس

بعد از پایان فراخوان در بخش مسابقه بین‌الملل سومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس، ۱۶۲ فیلم به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد.

در این دوره از جشنواره علاوه بر رقابت فیلمسازان در بخش‌های مسابقه ایران، پویانمایی بلند، سینما-ویدیو، طرح و ایده فیلمنامه و مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی، فیلمسازان خارجی نیز با آثار خود در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره حضور خواهند داشت.

با پایان مهلت فراخوان در بخش مسابقه بین‌الملل تاکنون ۱۶۲ اثر به دبیرخانه رسیده که هیات انتخاب از میان فیلم‌های رسیده، آثار برتر را برای حضور در جشنواره انتخاب خواهند کرد.

در این بخش فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، اسپانیا، آرژانتین، ژاپن، انگلستان، سنگاپور، بلژیک، اتریش، روسیه، کانادا، نیوزلند و ... به دبیرخانه ارسال شده است. درسومین دوره جشنواره فیلم یاس مسابقه چشم‌انداز آسیا نیز به بخش مسابقه بین‌الملل افزوده شده است.

مؤسسه رسانه‌های تصویری با حمایت سازمان سینمایی و مشارکت استانداری مازندران و با هدف تشویق فیلم‌سازان و تقدیر از تولیدکنندگانی که مبادرت به تولید آثاری با مضامین اسلامی و ملی کرده‌اند، سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس را برگزار می‌کند.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود.

نمایش «سکوت رعنا» در هلند/ محصول حوزه هنری در جشنواره‌ای برای کودکان

فیلم سینمایی «سکوت رعنا» محصول حوزه هنری در جشنواره بین‌المللی کودک آمستردام هلند روی پرده می‌رود.

«سکوت رعنا» اولین فیلم بلند بهزاد رفیعی در بخش رقابتی بیست نهمین دوره جشنواره بین المللی کودک سینه کید آمستردام هلند حضور خواهد داشت.

این جشنواره هر سال بهترین فیلم های کودک و نوجوان از سرتاسر جهان را انتخاب می‌کند و برای گروه سنی ۳ تا ۱۴ سال به نمایش می گذارد. در هر دوره جشنواره معمولا ۱۵ فیلم بلند به رقابت می‌پردازند.

«سکوت رعنا» روایت ماجرای دختری هفت ساله به نام رعنا است که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می کند و یک مرغ خاص به نام کاکلی دارد. کاکلی برای رعنا تخم می گذاردو رعنا روی پوسته تخم مرغها با مدادرنگی نقاشی یک جوجه را می کشد. او همراه با برادر خود تخم مرغ ها را جمع می کنند تا بتوانند از انها جوجه‌هایی شبیه کاکلی داشته باشتند. در یک شب بارانی کاکلی شکار شغال می شود و….

«سکوت رعنا» محصول حوزه هنری، پیشتر جایزه بهترین فیلم بلند از جشنواره کیندرکینو آلمان را دریافت کرده بود و در بخش رقابتی جشنواره کودک شارجه امارات حضور خواهد داشت. رفیعی تاکنون در مقام دستیار کارگردان با مجید مجیدی در فیلم‌های محمد (ص)، بید مجنون، باران و رنگ خدا ، و همچنین با سیروس حسن پور در فیلم‌های تصمیم کبری و قطار باران همکاری داشته است. بهزاد رفیعی نویسنده و کارگردان فیلم« سکوت رعنا» از حضور مجید مجیدی به عنوان مشاور هنری پروژه استفاده کرده است.

جشنواره سینه کید از ۲۲ مهر تا ۱ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.

سارا طبیب زاده و گروه پالت با انیمیشن موزیکال «از سرزمین‌های شرقی» به پاریس می‌روند.

انیمیشن موزیکال «از سرزمین‌های شرقی» با اجرای گروه پالت به کارگردانی سارا طبیب زاده به بخش مسابقه هشتمین جشنواره انیمیشن پاریس راه یافت.

جشنواره انیمیشن پاریس از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن کوتاه جهان در چندین بخش ازجمله بهترین فیلم، موسیقی، استعداد جوان و جایزه مردمی با حضور بیش از ۲۰۰ اثر در پاریس برگزار خواهد شد.

هجدهمین دوره این جشنواره از روز ۹ تا ۱۳ سپتامبر برابر با ۱۸ تا ۲۲ شهریور با برگزاری کارگاه آموزشی‌هایی برای کودکان و بزرگ‌سالان برگزار خواهد شد.

پخش بین‌الملل انیمیشن کوتاه «از سرزمین‌های شرقی» را فیدان فیلم بر عهده دارد.

سایت جشنواره فیلم و عکس مادر رونمایی شد

سایت جشنواره فیلم و عکس مادر با طراحی و مدیریت اسماعیل پوریوسف رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس مادر، در سایت جشنواره فیلم و عکس مادر که به آدرس www.festivalmother.ir رونمایی شده است؛ مخاطبان می‌توانند آخرین اخبار، گفتگوها و تیزر جشنواره را مشاهده کنند.

سایت جشنواره فیلم و عکس مادر توسط اسماعیل پوریوسف طراحی شده و مدیریت سایت نیز بر عهده وی است.

پوریوسف در سابقه کاری خود طراحی و همکاری با شرکت CASRP انگلستان ، مجله علوم و صنایع گام پارت و ...را بر عهده داشته است.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی ۲۵ تا ۲۹ مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج