۲۲۸۷۳۱
۲۹ نظر
۵۰۱۰
۲۹ نظر
۵۰۱۰
پ

جزئیات دقیق از ماجرای بیمارستان ممسنی

سخنگوی قوه قضاییه از پیگیری حادثه رخ داده در بیمارستان ممسنی استان فارس و انجام اقدامات قانونی علیه خاطیان پس از محرز شدن علل و عوامل وقوع آن خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح درباره وقوع برخی حوادث و رخدادها در کشور و پرهیز از اظهارنظرها و قضاوت‌های نادرست پیش از قطعی و روشن شدن واقعیت ماجراها و حوادث گفت: درخصوص اتفاقاتی مانند حادثه بیمارستان ممسنی باید تأکید کنم که اگر اطلاعات نادرست و شتاب‌زده به مردم داده شود خیلی وقت‌ها نه تنها به حقوق فرد و حمایت از او کمک نشده بلکه گاهی وقت‌ها موجب تضییع حق همان فرد یا آن قشر و یا عده‌ای از مردم می‌شود.

وی افزود: نکته دوم این‌که اگر قبل از این‌که واقعه‌ای رسیدگی شود اظهارنظر و قضاوت کنیم ممکن است بعدها خودمان شرمنده ‌شویم که چرا به این سرعت قضاوت کردیم و اگر این اظهارنظر و قضاوت‌ها از ناحیه افراد مسئول و یا افرادی باشد که مردم آن‌ها را می‌شناسند بعداً موجب شرمندگی آن‌ها هم خواهد شد.

وی به حادثه قتل یک پزشک در اردبیل اشاره کرد و گفت: مردم ما مطلع هستند که در اوایل همین ماه متأسفانه پزشکی در اردبیل به قتل رسید قطعاً از این‌که پزشکی با ضربات چاقو و کارد به قتل برسد همه مردم متأثر می‌شوند و در این حادثه هم دستگاه قضایی به محض این‌که از آن مطلع شد، موضوع را پیگیری ودنبال کرد؛ اما متأسفانه در آن قضیه هم قبل از این‌که موضوع روشن بشود حرف‌هایی زده شد و کسانی بیانیه و اطلاعیه دادند و حرف‌هایی که با واقعیت منطبق نبود واطلاعات شتابزده، غیر واقعی و غلطی به مردم داده شد اما این اطلاعات غلط به نفع چه کسی تمام شد؟ آیا به نفع جامعه پزشکی بود؟ آیا به نفع مردم تمام شد؟ یا این‌که به نفع خانواده مقتول و قاتل تمام شد؟ قطعاً نه تنها پاسخ منفی است بلکه باید گفت این اظهارنظرها مشکلاتی را هم برای همه آن‌ها ایجاد کرد حال آنکه اگر اجازه می‌دادند از طریق مجرای صحیح قانون این قضیه جلو می‌رفت و روشن می‌شد، صحیح بود.

سخنگوی قوه قضاییه سپس در تشریح واقعه بیمارستان ممسنی که در چند روز گذشته خبرهای ضد و نقیض آن در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها و سایت‌ها منتشر شده بود گفت: در چهارم مرداد در ممسنی استان فارس مردی به قتل رسیده و همسر آن مرد هم با ضربات چاقو به شدت مجروح و زخمی شده بود؛ این خانم مجروح را به بیمارستان منتقل کردند و به طور طبیعی و طبق روال عادی مأمورین انتظامی و بازپرس پرونده وارد عمل می‌شوند؛ به سراغ آن خانم مجروح می‌روند که ببینند قضیه چه بوده است؟ بر اساس گزارش رئیس کل محترم دادگستری استان فارس به بازپرس و مأموران انتظامی اعلام می‌شود که ایشان الان در وضعیت مناسبی نیست و تنفس خوبی ندارد؛ لذا قادر به پاسخگویی نیست طبعاً از او سؤالی نمی‌شود. سپس به نزد پزشک معالج می‌روند که از ایشان سؤالاتی بکنند؛ در این بین طبق آن‌چه مشخص شده صحبت‌هایی بین بازپرس پرونده و افسر نیروی انتظامی که در آن‌جا حضور داشته با آن پزشک معالج رد و بدل می‌شود اما این‌که آن صحبت‌ها دقیقاً چه چیزی بوده در حال بررسی است. اظهار شده که آن خانم مطالبی می‌گوید که اگر این مطالب به اثبات برسد، حتماً صحیح نبوده و قابل پیگیری است؛ البته اینجانب در حال حاضر قضاوتی ندارم.

وی افزود: سپس موضوع صورت‌جلسه شده و بازپرس به محل دادسرای خود بر می‌گردد. در آن‌جا توسط دادستان به مأمورین حاضر در صحنه اعلام می‌شود که این خانم دکتر را با مأمورین زنی که همراه دارید، هدایت کنید به کلانتری و توضیح بخواهید که موضوع چه بوده است؟ البته در خیلی از رسانه‌ها دیدم مطرح شده است که این خانم بازداشت شده؛ این خبر صحت ندارد و از منظر حقوقی بازداشت زمانی است که کسی متهم بشود، تفهیم اتهامی صورت گیرد و قراربازداشت برای او صادر بشود در حالیکه در این جریان ایشان بازداشت نشده، بلکه توسط مأمورین زن به کلانتری برده می‌شود که البته ما هم تصدیق می‌کنیم که کار صحیحی نبوده است و باید مشخص شود که چه مسائلی بین آن مأمورین و آن خانم رد و بدل شده و آیا استنکافی صورت گرفته یا خیر؟ البته اجمالاً گفته شده که وقتی استنکاف از سوی آن خانم صورت گرفته به ایشان دستبند می‌زنند.

وی در ادامه تشریح ماجرا افزود: به هر حال مأمورین کلانتری هم وظایفی دارند و اگر کسی استنکافی بکند و مأمور کلانتری دستور قضایی داشته باشد، حسب وظیفه اقدام می‌کند؛ گر چه شاید می‌شده به طریق دیگری عمل بکنند و حتی دستبند هم نزنند. با این اوصاف ایشان به کلانتری منتقل می‌شوند و موضوع توسط رئیس کل دادگستری استان پیگیری می‌شود و سپس آن خانم پزشک به دادسرا می‌آیند و پس از ادای توضیحاتی با یک وجه التزامی مرخص می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع به ریاست محترم قوه قضاییه اطلاع داده شد و ریاست محترم قوه هم دستور پیگیری دادند منتها از همان تاریخ و به ویژه از فردای آن اتفاق مطالبی گفته شده که کمکی به قضیه و به جامعه پزشکی نمی‌کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: همه ما موظف هستیم که به همه اقشار جامعه به خصوص اقشار زحمت کش از جمله پزشکان محترم که شب و روز زحمت می‌کشند احترام بگذاریم و شئونات آنها را رعایت کنیم، البته خود آنها هم باید شئونات را رعایت کنند، همانطور که شئونات پزشکان محترم باید رعایت شود توهین به قاضی و مأمور حین انجام وظیفه هم جرم و خلاف است، در این قضیه از سوی پزشک مسئولی نقل قولی شده که امیدواریم البته درست نباشد، و آن مطلب این بود که قاضی در همان محل بیمارستان دستور شلاق زدن داده است؛ طبیعی است که این یک نقل قول خلاف روشن و بیّن است و من نمی‌دانم این آقا از کجا این مطلب را گفته است که درست باشد که جمله منتسب به ایشان است، طبیعی است که باید جوابگو باشد.

وی اظهار کرد: متأسفانه یک مسئول محترم دیگری نوشته است که با این اقدام به جامعه پزشکی بی‌احترامی شده است در حالیکه قطعاً اینطور نیست و حادثه‌ای بوده که بررسی خواهد شد و اگر قاضی و یا مأمور و یا آن پزشک خاطی باشند اینها رسیدگی می‌شود و هر کدامشان مرتکب جرمی شده‌اند به آن رسیدگی می‌شود.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد: قبول داریم که باید نسبت به پیگیری حقوق مردم حساسیت داشته باشیم اما باید توجه کنیم که خیلی وقتها نوع پیگیری‌های ما کار را دشوارتر می‌کند و به نفع آن قشر یا به نفع آن فردی که به ظاهر داریم حمایت می‌کنیم نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با سلام. من نمی دونم این چه جور توجیحی است که بازپرس و مقامات دارن. اگر در هنگام بردن دکتر جراح به کلانتری یا بازداشتگاه بیمار اورژانسی میاد که نیاز به جراح داشت و خدایی نکرده در صورت نبود جراح فوت میکرد ان وقت کی پاسخگو بود. بازپرس. قاضی. دادگستری یا کلانتری؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمد

        شما نگران نباش از اين جراحها توي بيمارستانها زياده

    • یاسر

      سلام در صورت تمرد از مجوز قضایی و اخلال در رسیدگی پرونده بازپرس دستور جلب دادن رگر در اینصورت نباشد بازپرس ب دادگاه انتطامی قضات احضار ودر صورت احراز جرم در حوزه قضایی در صورت نیاز مورد عزل دایم یا تعلیق موقت قرار میگیرد ومن الله التوفیق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم دكترا وقت وقتش نيستن يا خوابن ما كه هر وقت رفتيم خودمون صداشون كرديم زحمت دادن به خودشون اومدن دو خط نوشتن تشريف بردن خوابگاه............

    • بدون نام

      ایشون خودش یه طرف ماجراست ! یه جا میگوید بازداشت نشده ! بعد می گوید با قرار وثیقه آزاد شده ؟!

    • بدون نام

      يه دادستان بخاطر خودخواهي يك خانم رو مورد ضرب و شتم قرار داده! كسي كه بايد حافظ امنيت مردم باشه!

    • بدون نام

      ایشون خودش یه طرف ماجراست ! یه جا میگوید بازداشت نشده ! بعد می گوید با قرار وثیقه آزاد شده ؟!

    • بدون نام

      مگه جامعه پزشکی تف سر بالا هستن؟
      اون مثل بقیه هستن؟با همه باید به یک جور برخورد بشه

    • وحید

      با سلام ابهت قشر پزشکی باید کم بشه تا با خدا برابری نکنند
      به امید برداشته شدن کنکور تجربی برای پزشکی دعا کنیم تا افراد دلسوز و نه پول پرست وارد این حرفه بشند.
      ثانیا قاضی همچین اختیاری رئ داره و در صورت تمرد باید پزشک بازداشت میشد همه جای دنیا هم بازداشت میشن چون افراد معمولی هستن پزشکا
      جون مردمو بهانه نکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون پزشک هم حق داشته جوابشو نده و به کارای پزشکیش برسه چون کار پزشک اینه

      • بدون نام

        خلاف خلاف هست فرقی نمیکنه چه پزشک چه غیر پزشک بیخودی اینقدر پزشک هارو بزرگ نکنید

      • بدون نام

        افرين فكر ميكنن چون پول دارن بقيه بايد بميرن جاي اونا گشادتر بشه دوتا ويلا بيشتر بخرن.........

    • علی

      عزیزای من زیاد هیجان زده نشوید بعضی از این دکتر ها خیلی مغرور هستن باید به این بازپرس مدال شجاعت داد و حمایتش کرد این سرو صدا هایی هم که به پا شده به خاطر اینه که کسی جرات نکنه به پزشک جماعت بگه بالای چشمت ابرو

    • رحمان

      امید است که آرامش به جامعه باز گردد . من نمی خواهم خدای ناکرده به جامعه پزشکی توهین کنم چون در آن جامعه هم آأم خود است وهم آدم مقرور وغیر منظقی .شما اگر واقعا دنبال رفع این معایب هستید یک راست نروید وبگویید اگر بگوییم فلان دکتر مقصر است به جامعه پزشکی لطمه می خورد همان طور که پزشکان نباید با مجازات یک خاطی بدون در نظر گرفتن مصالح مملکت دچار وهن شده وبی جهت شروع به اعتراض کنیم باید ببینم اگر پزشکی در اردبیل به قتل می رسد ویا اگر حادثه ممسنی رخ می دهد علت بوجود آمدن این حادثه چه بوده ونباید از مقصر بوجود آمدن آن گذشته وفقط دنبال مجازات مجرم فعلی باشیم باید علت ها را نیز بررسی کرد شاید ضارب در شرایطی بوده که با شنیدن سخنان تحقیر آمیز ویا غیر منطقی وغیر اصولی تحریک شده باشد بنا ری این باید دیدگاه ها تقییر کرده وبه سوی بهبودی اوضاع کمک کند نه اینکه تنش ایجاد کن

    • علی

      سخنگو ناجا اعلام کرده پلیس هیچ دخالتی نداشته نمی دونم چرا قوه قضاییه می خواد تقصیر بندازه گردن پلیس. از طرفی فرمانده پلیس اون استان پا درمیای کرده و خانوم دکتر آزاد شده . پلیس بدون مجوز قضایی نمیتونه کاری کنه.

    • بدون نام

      انقد پشت سر پزشکا حرف نزنید شما میدونید یک نفر چقققدر باید زحمت بکشه تا پزشک بشه؟من خودو مهندسم ولی از زحماتی که پزشکا چه برای کنکورشون چه برای تحصیلات پزشکیشون میکشن بی خبر نیستم هیچ کس به اندازه اونا تو زندگیش سختی نکشیده کم لطفیه اینطور حرف بزنیم راجع بشون..البته بحث غرور چیز دیگریست که اصلا کسی حق مغرور شدن نداره در هر پست و مقامی و هنر اینه ک هرچقد بالاتر میری تواضعت بیشتر بشه..اما خوبم نیست تااین حد یک قشر رو تخریب کرد ..همیشه میانه رو بودن خیلی بهتره در هر کاری

    • بدون نام

      مردانه براي جامعه توضيح دهيد كه چه اتفاقي افتاده مگه بيمارستان حراست ندارد؟

    • بدون نام

      پزشک ها براشون جون بیمار اصلا اهمیت نداره

    • امین

      اخبار باید طوری باشه که هم اطلاع رسانی وهم روشنگری در مورد اون وجود داشته باشه ! ولی تو ایران اول خبری منتشر میشه بعد همه سعی می کنن که خبر اول رو تکذیب کنن ! وبگن ماجرا یه طور دیگه بوده !!! پزشکان قشر زحمتکش این جامعه هستند هرچند که دربین آنها هم متخلف وجودداره ! ولی بازداشت یک پزشک حین انجام وظیفه و در بیمارستان کار درستی نیست .

    • علی

      واقعا از آقای وزیر بهداشت تعجب میکنم ...یعنی ایشان اینقدر بیکارن که هر هفته پی پروندههای پزشکان میدوند ...جناب وزیر محترم این وزارت خانه هدفش ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم میباشد ...مملکت دادگاه دارد شما بهتر است بجای پرداختن به امورات قضایی به مساییل بیماران بپردازیدشمنگران جامعه پزشکیتون نباشید ماشالا این جامعه درامدش از تورم جلوتر است و در مواجهه با مشکلات خوب از پس خودش بر میاید شما نگران بیماران این سرزمین باشید .........در ضمن مردم همچنان منتظر شنیدن دلایل قتل پزشک اردبیلی هستند .....

    • بدون نام

      چرانظرای منو تائید نمیکنید خبر پاااااارسییی دیگه نظر نمیدم خبرارم از ی خبر گذاری دیگه میخونم:(

    • محسن

      پزشک هم مثل هر انسان دیگری در مقابل قانون تکالیفی داره وبایستی جوابگو باشه
      وقتی یک مقام قضایی با مامور انتظامی جهت پیگیری پرونده قتل در بیمارستان حاضر میشه پزشک باید به قانون احترام گذاشته وبا رعایت حال مریض نهایت همکاری رو داشته باشه

    • محمد

      این دادگاههااگرکارشان رادرست انجام میدادن امروزاینهمه جرمهای آشکاروپنهان که مملکت را قفل کردن نبود بازداشت خانم دکتروانتقال او فقط ازروی عصبانیت وقدرت نمایی بود

    • خرس گنده

      قضیه اینکه کلا پلیس وقاضی برای اینجور کارایی زرنگ هستن اما اگه دزد بزنه به ماشینت یا خونت یا کسی مزاحمت یشه اینطور سرعت عملی ندارن قفط رو سرادمای تحصیلکرده ومودب زرنگ هستن

    • س سپاهی از ممسنی

      سلام دوستان محترم. بنده از شهروندان شهرستان 170 هزار نفری ممسنی هستم
      در برخورد اول همه و از جمله خودم حق به جانب پزشک گرفته و از برخورد مامور قضایی شاکی شده اما ای دوستان این قصه سر دراز دارد!!!
      این شهرستان با وجود اینکه سالانه درصد بالایی از قبولی کنکور پزشکی کشور رو به خود اختصاص داده(از جمله پدیده شدن شهرستان در کنکور سال 92-93 و همچنین امسال) و سهم بسزایی در ارائه‌ی خدمات پزشکی به استان و کشور نیز دارد اما متاسفانه سالهاست که مردم این شهرستان از نبود حتی یک بیمارستان مناسب متحمل سختی و بدبختی های بسیاری شده"اند و برای درمان باید به شیراز و شهر های مجاور مراجعه کنند!! 100%مردم این شهرستان از این بیمارستان و مجموعه"ی آن ناراضی و زخم خورده هستند. اکثر خانواده"های این شهرستان در نبود امکانات و کم کاری و سهل انگاری پرسنل و ارائه‌ی خدمات یک "موتوفی" را داشته اند.!!
      اینجا ما از هر خانواده چندین بار با پرسنل این بیمارستان درگیر شده‌ایم!! "بدلیل سهل انگاری"
      در صورتی که یک شهرستان پزشک خیز و قاضی خیز هستیم(دو و نیم درصد از قضات کشور).
      این کامنت رو هم به محضرتون رسوندم که خدای نکرده قضاوت نامنصفانه نکرده باشید.

      وقت تنگ است و سخن "درد" بسیار..

      پاسخ ها

      • فرهاد جمال

        چه ربطی به دعوای طرفین دارد؟
        از صحبتهایت معلوم است که منطق نداری.
        حال که آن سرزمین این همه پزشک و وکیل و وکیل الدوله های درست حسابی دارد چرا اولا باید این همه سطح دعوا توی اون شهرستان بالا باشه؟؟
        دوما توی این شهرستان که به قول شما این هم پزشک و وکیل دارد چرا برای شهرستان خود دل نمی سوزانند و با آن شهرستان هماهنگی نمی کنند؟
        همه ما می دونیم که در شهرستان های بابل و قایم شهر و آمل هم به مانند شهرستان ممسنی پر است از وانت آبی رنگ نیسان؟ ولی این کجا و آن کجا؟؟ یکی بارش پر است از تامسون و الوار و ...........سپیده جانم.........
        و آن دیگر پر ز سنگ و دعوا و............ای برارم این کجا و آن کجا
        جدی میگم. نخند. از نقی معمولی بپرس

    • خرس گنده

      قضیه اینکه کلا پلیس وقاضی برای اینجور کارایی زرنگ هستن اما اگه دزد بزنه به ماشینت یا خونت یا کسی مزاحمت یشه اینطور سرعت عملی ندارن قفط رو سرادمای تحصیلکرده ومودب زرنگ هستن

    • محمد

      خدا همتون شفا بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار از شفا گذشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج