جاباما
۲۲۸۷۸۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

موافقت آمریکا با فروش پاتریوت به عربستان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت این کشور برای فروش موشک های پیشرفته پاتریوت (پک-۳) ساخت شرکت لاکهید مارتین به عربستان سعودی خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت این کشور برای فروش موشک های پیشرفته پاتریوت (پک-۳) ساخت شرکت لاکهید مارتین به عربستان سعودی خبر داد.

این خبر در حالی اعلام می شود که جان کری وزیر امور خارجه، اشتون کارتر وزیر دفاع و سه عضو ارشد دیگر دولت باراک اوباما در نشست کمیته دفاعی مجلس سنا حاضر شده و درباره توافق هسته ای با ایران و اثرات آن بر توازن قدرت در منطقه توضیح داده اند.

ارزش قرارداد فروش موشک های پاتریوت به عربستان سعودی بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. آژانس همکاری‌های امنیتی- دفاعی که از جمله سازمان های زیر مجموعه‌های پنتاگون محسوب می شود، فروش موشک‌های پاتریوت به عربستان را به نفع متحد کلیدی آمریکا در منطقه خاورمیانه دانسته است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی و جامع درباره حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از این توافق ابراز نگرانی کرده اند.

گفتنی است آمریکا در روزهای پس از توافق هسته ای بارها تاکید کرده است که به تعهد خود در تامین امنیت متحدان خود در منطقه خاورمیانه متعهد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج