جاباما
۲۲۸۹۵۴
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

نقض حکم قصاص متهم به همسرکشی

جوانی که متهم به قتل همسرش شده ‌است هرچند به قصاص محکوم شده‌ بود اما با نقض حکم قصاص از سوی دیوان‌عالی کشور یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود.

روزنامه شرق: جوانی که متهم به قتل همسرش شده ‌است هرچند به قصاص محکوم شده‌ بود اما با نقض حکم قصاص از سوی دیوان‌عالی کشور یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود.

متهم که جوانی به نام رامین است دی سه سال قبل نامزدش شهلا را به قتل رساند و جسدش را در انباری یک مجتمع مسکونی مخفی‌کرد. مأموران پلیس نیمه‌های یکی از شب‌های اوایل دی با تماس تلفنی یکی از ساکنان مجتمع مسکونی در شرق تهران متوجه شدند جسد دختر جوانی در انباری‌ای پیدا شده ‌است.

مردی که جسد را پیدا کرده‌ بود به مأموران گفت: «به خانه آمدم، ماشینم را پارک کردم و داشتم به سمت واحدی که در آن زندگی می‌کردم، می‌رفتم که صدای زنگ تلفن همراه از یک انباری به گوشم خورد و وقتی به سمت انباری رفتم متوجه جسد شدم. در این هنگام رامین که از ساکنان همان ساختمان بود وقتی از واحدش بیرون آمد، گفت جسد متعلق به نامزدش است. او گفت که شب قبل نامزدش را به خانه پدرش رسانده و برگشته و نمی‌داند در حال حاضر جسد او در انباری چه می‌کند».

پدر و مادر مقتول نیز به مأموران گفتند: «نیمه‌شب بود که دخترمان به خانه آمد. ناراحت بود، لباس‌های گرمش را همراهش نیاورده‌ بود و بعد هم گفت گوشی‌اش را خانه نامزدش جا گذاشته‌ است. بعد تلفن همراه پدرش را برداشت و به اتاقش رفت. چند ساعت بعد رفتیم او را صدا کنیم که متوجه شدیم در خانه نیست. از آژانس محل جویا شدیم، یکی از راننده‌ها گفت او را به خانه نامزدش برده‌ است». راننده آژانس نیز این گفته‌ها را تأیید کرد.

به این ترتیب رامین مورد بازجویی‌های فنی قرار گرفت. هرچند خانواده دختر جوان گفته ‌بودند او بارها از سوی نامزدش مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌ است اما رامین همچنان مدعی‌ بود در قتل همسرش نقشی ندارد. وقتی پزشکی قانونی اعلام کرد علت مرگ کوبیده‌شدن سر شهلا به جسمی سخت ‌است، رامین اعتراف کرد و گفت با نامزدش درگیر شده و بعد از اینکه او را مورد ضرب و جرح قرار داده، شهلا بیهوش شده و جسم نیمه‌جان او را به انباری برده به این خیال که یکی از همسایه‌ها ببیند و کمکش کند، اما ساعتی بعد با جسد او مواجه شده ‌است.

پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران رفت. هرچند رامین منکر اعترافاتش شد، قضات او را گناهکار شناختند و با توجه به درخواست اولیای ‌دم، او را به قصاص محکوم کردند اما با اعتراض متهم، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد.

رأی صادره از سوی دیوان تأیید نشد و قضات اعلام کردند به نظر می‌رسد علت مرگ قصور در امدادرسانی به مقتول ‌است و اگر او به‌موقع به مراکز پزشکی برده می‌شد، احتمال زنده‌ماندش زیاد بود. به این‌ترتیب رأی صادره نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض فرستاده ‌شد. متهم به‌زودی مجددا پای میز محاکمه خواهد رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوشا

      خیلی مسخرست ... کسی که اون زن زده میدونسته نیاز به درمان داره ولی این کار نکرده ....

    • بدون نام

      قاتل مثل اینکه پارتی و پول گنده ای داره... خوب قصور در امدادرسانی تقصیر قاتل دیگه ... واقعا مسخره ست

    • بدون نام

      قاتل مثل اینکه پارتی و پول گنده ای داره... خوب قصور در امدادرسانی تقصیر قاتل دیگه ... واقعا مسخره ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج