۲۲۸۹۸۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وضعیت ICT ایران در هفته اول مرداد ماه

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

این هفته، حضور دیپلماتیک اتحادیه اروپا در ایران، با واکنش کاربران مجازی همراه شد که درباره روسری صورتی خانم موگرینی و جنجال‌های خونی! آقای فابیوس، مطالب زیادی رد و بدل کردند.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها
برترین ها: فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در نخستین هفته مرداد ماه داغ کشور، وضعیت داغی را سپری کرد. در این هفته، گزارشاتی درباره ربات آموزشگر بانکداری الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر و تلاش دولت برای اینترنتی کردن ۲۵ هزار روستا تا پایان سال، خبر ساز شد. البته تداوم بازتاب‌های اینترنتی توافق هسته ای، در شبکه‌های اجتماعی و آمدن هیات های دیپلماتیک غربی به ایران، شبکه‌های اجتماعی کشور را سیاسی کرد.

همانند روال ماه‌های گذشته، سرویس دیجیتال برترین‌ها، در ۵ شنبه‌های هر ماه، گزارش هفتگی آی تی را منتشر می‌کند که در واقع مروری است بر جدیدترین اخبار و رویدادهای فناوری اطلاعات ایران در هفته ای که گذشت. در این گزارش، اخبار بخش دولتی، خصوصی، بانکداری اینترنتی و معرفی سایت‌ها، مد نظر می‌باشد. این هفته، حضور دیپلماتیک اتحادیه اروپا در ایران، با واکنش کاربران مجازی همراه شد که درباره روسری صورتی خانم موگرینی و جنجال‌های خونی! آقای فابیوس، مطالب زیادی رد و بدل کردند. البته به این موضوعات، باید واکنش بورس بازان ایرانی فضای مجازی درباره نزول مکرر بورس، و اقدامات گسترده شرکت‌های اپراتور موبایل و رونمایی از ربات آموزش بانکداری خردسالان که توسط دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است، اضافه کرد.

با ما همراه باشید با گزارش هفتگی.

طبق روال همیشه، خبر اول به بورس بازان مجازی اختصاص دارد.

از اوضاع و احوال بورس بازان مجازی چه خبر؟

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

برخلاف انتظارات، شاخص کل بورس ایران به مدت هفت روز متوالی، رنگ قرمز به خود گرفت و بار دیگر، صدها میلیارد تومان سرمایه فعالان بورس کشور، آب رفت. آب رفتن سرمایه‌های فعالان بازار سرمایه، بیش از ۳ سال هست که ادامه دارد و کارشناسان، با وجود اوضاع نابسامان حاکم بر بازار در شرایط فعلی، آینده بسیار خوبی را برای اکثر صنایع و شرکت‌ها، پیش بینی می‌کنند. شاخص کل، این هفته تنها در روز ۴ شنبه، مثبت شد. اما همچنان توانایی خروج از کانال ۶۶ هزار واحد را ندارد. اگر علاقمند به سرمایه گذاری در بازار بورس هستید، اطلاعات تکمیلی را از طریق پرتال tsetmc.com کسب کنید.

ربات آموزشگر بانکداری، هفته آینده رونمایی می‌شود

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بار دیگر خبر ساز شد و این بار، از رونمایی ربات آموزش گر بانکداری، که قرار است هفته آینده رونمایی شود، خبر دارد. ربات انسان نما که با حمایت مالی بانک کشاورزی به منظور آموزش بانکداری اینترنتی به خردسالان طراحی شده است، بیش از ۱ سال در این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و آماده اعلام عمومی هست.

این ربات قادر به برقراری ارتباط با کودک است و می‌تواند صحبت کند، کلام کودک را بشنود و متناسب با سؤال ربات و پاسخی که کودک می‌دهد عکس العمل نشان دهد. وی ادامه داد: به عبارت دیگر، هوشمندسازی در طراحی و ساخت این ربات تا حدود زیادی پیاده شده است تا امکان یک ارتباط مؤثر با خردسالان را داشته باشد. عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر درباره خصوصیات ظاهری این ربات توضیح داد: از آنجا که ربات با خردسالان در ارتباط است به لحاظ ظاهری طوری ساخته شده که هم قد کودک و حدود ۱۱۰ سانتیمتر است تا کودکان بتوانند ارتباط بهتری با آن برقرار کنند و طراحی آن به لحاظ ظاهری منحصر به فرد است.

هنوز تصویری از ربات در دسترس نیست، اما سرویس دیجیتال برترین‌ها، بزودی اخبار تکمیلی در این باره، منتشر خواهد کرد. به پژوهشکده الکترونیک و رباتیک دانشگاه موفق امیرکبیر، بابت توسعه بانکداری اینترنتی در ایران، تبریک می گوییم.

خبرهای جدید از رایتل

رایتل: ۰۰۰/۳۰۰/۴ کاربر داریم

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

خبر دوم این که، این هفته مدیرعامل رایتل اعلام کرد که این اپراتور متعلق به وزارت رفاه، بیش از ۴ میلیون کاربر دارد و قرار است با دانشگاه‌های کشور، از طریق سامانه‌هایی که در اختیار دارد، فعالیت‌های کسب و کار انجام دهد. مدیر عامل رایتل از افزایش تعداد کاربران این اپراتور به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خبر داد و گفت: مصرف اینترنت رایتل از پنج مگ به بالای ۱۰ گیگ رسیده است.

از مهرماه سال ۱۳۹۲ که این اپراتور آغاز به کار کرد، تعداد کاربران فعالی که داشتیم ۳۰۰ هزار مشترک بود که خوشبختانه امروز با رشد قابل توجهی مواجه شده و به عدد چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک رسیده است. مدیر عامل شرکت رایتل ادامه داد: تعداد شهرهای تحت پوشش ما ۱۲۰ شهر بود که اکنون بیش از ۳۳۰ شهر را تحت پوشش داریم که در هدف‌گذاری ما تا پایان سال به ۴۵۰ شهر خواهد رسید. وی همچنین اضافه کرد: تعداد سایت‌های ما ۹۰۰ سایت بود که اکنون ۲۷۵۰ سایت فعال در رایتل داریم و در صددیم که آن‌ها تا پایان سال به ۴۰۰۰ سایت افزایش دهیم. او در ادامه از امضای تفاهم‌نامه با چند دانشگاه ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: شرکت رایتل کار با دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده و با چند مرکز آموزشی نیز در این باره رایزنی کرده است.

دیروز هم رایتل، از امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای خبر دارد. قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت ۳۰۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی رای‌آموز رایتل و صدور گواهینامه تحصیلی برای ۶۵ هزار نفر خبر داد. به گزارش ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه مشترک میان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت خدمات ارتباطی رایتل اظهار کرد: امسال بیش از ۷۸ میلیون پیامک آموزشی از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به کسانی که با سازمان در ارتباط‌اند ارسال شده است و این امر نشان از فراهم بودن ظرفیت سازمان برای در اختیار گرفتن فضای آموزش فضای مجازی است. با توجه به وجود ۱۳ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور از طریق امضای این تفاهم‌نامه همکاری صدها هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه آموزشی شوند.

سیم کارت گردشگری، ۵ مهر می‌آید!

دیروز مطلع شدیم که سازمان گردشگری سازمان میراث فرهنگی از رونمایی از سیم کارت گردشگری، در اوایل مهر سال جاری در کشور خبر داده است. کاهش تحریم‌ها و افزایش میزان علاقه گردشگران غربی به سفر به ایران، موضوعی است که صنعت گردشگری ایران را به سمت ارائه رویکردهای دیجیتالی سوق داده است. موضوعی که باید به صورت جدی تری در دستور کار دولت الکترونیکی تدبیر و امید قرار بگیرد.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

یکی از آن ها، سیم کارت گردشگری هست. تا ۵ مهرماه امسال خبر خوشی دربارهٔ راه‌اندازی سیم کارت گردشگری اعلام می‌شود. مرتضی رحمانی‌موحد اعلام کرد، تاکنون حدود ۶۰ درصد این طرح آماده شده، اما توافق با اپراتور تلفن همراه تکمیل نشده است سیم کارت گردشگری جزو خدماتی است که برای گردشگران بویژه خارجی‌ها طراحی شده است. ما امیدواریم تا ۵ مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی، از این طرح رونمایی کنیم.

او با بیان این‌که سیم کارت گردشگری با سیم کارت‌های معمولی تلفن همراه تفاوت دارد، افزود: این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است. به گفتهٔ رحمانی‌موحد، گردشگران با ارائه گذرنامه معتبر خود شخصاً و یا از طریق مدیر تور در مرزهای ورودی، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری می‌توانند به تهیه سیم کارت گردشگری اقدام کنند.

خبر خوش برای هوشمند بازها!

اگر به شهرهای هوشمند و دنیای هوشمند علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم در همایش شهر هوشمند که قرار است شهریور ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار شود، شرکت کنید و با صدها نفر از فعالان این صنعت جدید، آشنا شوید. اگر یادتان باشد، قبلاً گفتیم که شرکت گوگل، شرکت جدیدی را به همراه شهردار یکی از کلان شهرهای آمریکا، راه اندازی کرده است تا محصولات و خدمات جدیدی برای شهرهای هوشمند آینده بپردازد. در لینک مرتبط، این موضوع اشاره شده است.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

اما در ایران، گام‌های ابتدایی خوبی برای توجه به موضوع شهر هوشمند، در دستور کار مسئولان به ویژه شهرداری‌ها قرار گرفته است. خسرو سلجوقی - رییس کارگروه محتوای این همایش اظهار کرد: با توجه به سرعت رشد فناوری و تعداد گوشی‌های هوشمند لازم است دقت عمل لازم در این زمینه صورت بگیرد چرا که تا سال ۱۳۹۲ شاید در مجموع حدود دو میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود داشت اما این رقم اکنون به بالغ بر ۲۰ میلیون رسیده و پیش‌بینی‌ها آن است که ظرف سال آینده به حدود ۴۴ میلیون خواهد رسید. وی همچنین متذکر شد: برنامه ششم توسعه نیز بر روی بهره‌وری تمرکز خاصی دارد. اکنون کشورهایی مانند مالزی بخش عمده‌ای از سرمایه خود را صرف این حوزه می‌کند اما به نظر می‌رسد که ما در ایران در این حیطه ضعیف عمل کرده‌ایم.

همایش شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روزهای پانزدهم و شانزدهم شهریور ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

۲۵۰۰۰: تعداد روستاهای اینترنتی ایران تا اسفند ۹۴

بله! درست متوجه شدید. ۲۵ هزار روستای ایرانی تا پایان امسال اینترنتی می‌شوند. وزیر ارتباطات به تازگی اعلام کرده سال گذشته ۸۰۰۰ روستا به اینترنت تجهیز شدند که این رقم امسال به ۲۵۰۰۰ روستا می‌رسد. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیش از این اعلام کرده بود، اختصاص اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومانی به بخش ارتباط رسانی روستایی در سال ۹۴ انجام می‌شود و بر این اساس تا پایان سال ۴۵ درصد از روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت خانگی دسترسی خواهند داشت.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

علی اصغر عمیدیان در توضیح بیشتر این مطلب گفت: بر اساس قانون بودجه در سال گذشته ۲۳۸ میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاها اعتبار تخصیص داده شده بود که برای سال آتی این رقم به ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است. وی همچنین عنوان کرد:‌ علاوه بر این روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند و تاکنون به تلفن خانگی دسترسی نداشته‌اند تا پایان سال آینده به شبکه تلفن ثابت متصل می‌شوند.

اینترنتی شدن روستاها، کاهش شکاف دیجیتالی در کشور را به همراه می‌آورد و خدمات دولت و سازمان‌ها به مناطق محروم را شتابی دو چندان خواهد داد که باید در دستور کار جدی دولت الکترونیک و سازمان‌ها و مراکز فعال در این عرصه قرار بگیرد. پوشش اینترنت اپراتورها در مناطق روستایی کشور نیز، باید به صورت مکمل، برای توسعه ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات روستاها، مد نظر باشد.

۹۹ درصد تهرانی‌های خوش نشین، تلویزیون دارند!

این هفته درگاه پایش جامعه اطلاعاتی کشور اعلام کرد، ۹۹.۳ درصد تهرانی‌های خوش نشین، تلویزیون دارند و ۶۰ درصد آن ها نیز، گوشی موبایل در اختیار دارند. علاوه بر این، نیمی از خانواده‌های ایرانی، دارای رایانه و دسترسی به اینترنت پر سرعت هستند. از دیگر آمارهایی که در خصوص استفاده افراد از فاوا در استان تهران ارائه شده بحث استفاده از تلفن همراه است که این رقم در کل کشور به ۶۱.۵ درصد و در استان تهران به ۷۱.۲ درصد می‌رسد.

همچنین بنا بر اعلام این سایت به ترتیب استان‌های تهران، مازندران، سمنان، یزد و قم پنج استانی هستند که از نظر شاخص‌های توسعه فاوا در پنج رتبه نخست کشور قرار می‌گیرند اما به ترتیب استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، کردستان، کرمان و کرمانشاه پنج استانی به شمار می‌روند که کمترین میزان توسعه در این زمینه را در سال‌های قبل شاهد بوده‌اند.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

هر زمان که سیستم فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان، به پیشرفتگی اوضاع در کلان شهر تهران شد، می‌تواند نمره ۲۰ به بخش ارتباطات کشور داد. برای رسیدن به این آرمان، کار زیادی در پیش است که باید در دنیای دیجیتالی، جنبید!

طرح بانو همراه اول

این هفته خبر دار شدیم که همراه اول، طرح بانو برای مشترکان خود ارائه کرده است. در این طرح که برای بانوان همراه اولی در نظر گرفته شده است، آن‌ها می‌توانند با ثبت نام رایگان در "طرح بانو"، در تمامی ساعات شبانه روز در هر تماس داخل شبکه خود، پس از گذشت ۵ دقیقه مکالمه، دقایق بعدی را تا سقف ۵۵ دقیقه در همان مکالمه، با ۵۰ درصد تخفیف صحبت کنند. این طرح صرفاً برای مشترکین خانم قابل استفاده است و ملاک، جنسیت مالک سیم کارت است.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

بنابراین تمامی مشترکین فعال (دائمی و اعتباری) خانم، امکان ثبت نام رایگان در این طرح را دارند و با فعال سازی آن می‌توانند از تخفیف مکالمات درون شبکه ای (تلفن ثابت و همراه اول) تا پایان شهریور ماه استفاده کنند. مشترکین می‌توانند با شماره گیری کد دستوری # ۳۳۲۱*۱۱۱* و یا ارسال پیامک به ۸۰۵۶، نسبت به فعال سازی این طرح اقدام کنند. همراه اولی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

این که برای بانوان محترم، تسهیلاتی در نظر گرفته شود، بسیار ارزشمند هست، اما همراه اول، همراه اول آقایان هم باید باشد! شما طور دیگری فکر می‌کنید؟!

اعلام اسامی داوران جشنواره بازی‌های رایانه ای تهران

این هفته، اسامی داوران داخلی و خارجی جشنواره بین المللی بازی‌های رایانه ای کشور، اعلام شد. این اولین بار است که جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران از داوران خارجی و بازی‌سازان مطرح دنیا بهره می‌گیرد. این مهم باعث شده جشنواره رویکردی بین‌المللی به خود بگیرد. لازم به یادآوری است مرحله داوری پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، ۲۳ مرداد ماه به اتمام می‌رسد و برترین بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در آیین اختتامیه که ۴ شهریور ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد. اگر علاقه‌مندید تا با متخصصان بازی‌های رایانه ای و داوران این جشنواره آشنا شوید، اسامی زیر را در نظر داشته باشید:

الکساندر اشمیت •اندی اشکرفت •فردریک هالتویست •هوگو فِرنوی •جوریس دورمنز •رادک سِمک‌تلا •رامون ویلادومات آرو •تد براون داوران ایرانی مقیم خارج: •علی میاسی •مهدی بهرامی •امیر علوی •امیر صالحی •امیر زرین.

بازی‌های رایانه ای، به صنعتی پول ساز و مهم در دنیای کسب و کار اینترنتی بدل شده است که باید به آن توجه ویژه ای صورت بگیرد. بنیاد ملی بازهای رایانه ای ایران، در ساماندهی این صنعت نقش مهمی ایفا می‌کند.

خبرهای بخش خصوصی

خبر نخست این بخش، به نیم تای اول روزنامه فناوران اطلاعات اختصاص دارد که نخستین روزنامه فناوری اطلاعات ایران هست. گزارش شرکت‌های برتر اینترنتی و اعتراض به رییس جمهور درباره عدم برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی، از جمله مواردی است که روز گذشته در صفحه نخست روزنامه فناوران، به آن ها اشاره شده است. این روزنامه در نشانی itmen.ir قرار دارد.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

شاتل، اپراتور برتر اینترنت پر سرعت ایران که مدعی خرید شرکت مخابرات شده است، موفق به دریافت نشان سپاس از همایش ملی کیفیت ایران شد.

ایرانسل، نخستین اپراتور خصوصی تلفن همراه، بار دیگر بسته تخفیفات تابستانی را برای مشترکان خود در سراسر کشور ارائه کرد.

رایتل، اپراتور تلفن همراه، جزییات بیش تری از طرح رأی آموز خود را منتشر کرد.

دیجی کالا، پرتال موفق فروش اینترنتی کالا در کشور، بسته تخفیفات مخصوص به جهیزیه عروس ارائه کرد.

کافه آی تی، عصرانه نوآوری را در تهران برگزار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیش تر به http://it-cafe.i مراجعه کنید.

آی تی ایران، نخستین پرتال اطلاع رسانی اخبار فناوری اطلاعات کشور، از همکاری خود با شرکت آل جی برای تولید محتوا برای تلویزیون‌های هوشمند این شرکت خبر داد.

سازگار ارقام، نماینده برخی از محصولات رایانه ای در کشور، بسته گارانتی‌های ویژه محصولات نوت بوک را عرضه کرد.

ال جی در ایران، بخش فیلم‌های ویدئویی پرتال خود را به روز رسانی کرد.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

آواتک، شتاب دهنده فعال کسب و کارهای اینترنتی در ایران، سومین دوره ثبت نام دوره شتاب دهی خود را آغاز کرد.

همایش ورد پرس، هفته آینده در تهران برگزار می‌شود. علاقمندان به تولید محتوای الکترونیکی به نشانی http://wp-conf.ir مراجعه کنند.

مگنت، سامانه تبلیغاتی موبایلی ایران، رونمایی شد. برای کسب اطلاعات بیش تر به www.magnet.ir مراجعه کنید.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

دارکوب، پرتال اطلاع رسانی خبری نمایشگاه‌های ایران، اخبار جدیدترین نمایشگاه‌های ایران را منتشر کرد.

استارت آپ ویکند ایران، اعلام کرد، جوانان ۱۵ تا ۲۲ ساله ایرانی، برای حضور در نخستین استارت آپ ویکند که در دبیرستان البرز تهران برگزار می‌شود، ثبت نام کنند. برای اطلاعات بیشتر به http://tehranyouth.startupweekend.ir مراجعه کنید.

اخبار بانکداری اینترنتی


بانک ایران، سامانه یکپارچه بانکی که توسط شرکت خدمات انفورماتیک راه اندازی شده است، این هفته مورد تحلیل قرار گرفت.

بانک صادرات، مسابقه اینترنتی برگزار می‌کند.

بانک پاسارگاد، بار دیگر فرصت دریافت آثار مسابقه اینترنتی فیلم‌های 180 ثانیه ای خود را تمدید کرد.

بانک سامان، اسامی برندگان طرح "وین کارت" را در پرتال خود منتشر کرد.

بانک توسعه تعاون، خدمات شارژ سیم کارت با خدمات الکترونیکی این بانک را عرضه کرد.

بانک رفاه کارگران، سامانه جامع مدیریت دعاوی خود را رونمایی کرد.

بانک مرکزی، فایل آخرین تحولات متغیرهای پولی کشور را در پرتال خود منتشر کرد.

بانک سپه، نخستین بانک ایرانی از مشتریانش خواست، مرور گر خود را برای استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی، به روز رسانی کنند.

بانک خاورمیانه، پرتال مخصوص سهامدارانش راه اندازی کرد.

معرفی سایت

یکی از بخش‌های گزارش هفتگی، معرفی پرتال می‌باشد که چند ماهی هست، در گزارش هفتگی به آن می‌پردازیم. این هفته، به معرفی پرتال سینما پرس اشاره می‌کنیم که یکی از پرتال‌های خبری فعال در عرصه سینما و تئاتر کشور می‌باشد. این پرتال درنشانی http://www.cinemapress.ir در دسترس می‌باشد و بر روی پسوند ملی ایران بارگذاری شده و توسط ای اس پی طراحی شده است. شبکه خبری سینمای ایران (سینماپرس) به عنوان اولین خبرگزاری تخصصی خبری و تحلیلی در حوزه سینما از بهمن ماه سال ۱۳۸۸ شماره ثبت ۹۲/۴۸۷۲ در اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد و از مهر ماه 1392 با مدیر مسئولی سعید الهی و با شعار اخلاق، عدالت، قانون دور جدیدی از فعالیت‌های خود را از سر گرفته است.

این شبکه خبری اخبار سینمای ایران را در بخش‌های تولید و نمایش، مستند و کوتاه، جشنواره‌ها، هنرمندان سینمایی و سینمای جهان پوشش می‌دهد. در همین راستا و با توجه به جامعیت هنر سینما در شاخه‌های موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و ... اخبار مرتبط با این بخش‌ها نیز در بخش هفت هنر منعکس می‌شود.

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

حجم اطلاعات عرضه شده در این پرتال، بسیار زیاد است و اگر قصد مشاهده اخبار سینمایی دارید، باید مدت زمان زیادی برای مشاهده اخبار و گزارشات مصور و بعضاً ویدئویی این پرتال اختصاص دهید. بخش عکس و ویدئو سینما پرس، از بخش‌های جالب و جذاب این پرتال خبری سینمایی کشور را تشکیل می‌دهد که مخاطبان زیادی دارد. بخش‌هایی چون اخبار سینمای ایران، اخبار سیمای جهان، پرونده بررسی فیلم‌های مستند ایران و جهان، بررسی فیلم‌های کوتاه، نمایش خانگی در ایران و نقد و تحلیل آثار سینمایی، از جمله بخش‌های اصلی این پرتال می‌باشد. معرفی و نقد برنامه‌های تلویزیونی نیز، از جمله بخش‌های این سایت را تشکیل می‌دهد.

سینمای ایران، در سال‌های اخیر، اوضاع خوبی نداشته است، اما انتظار می‌رود این وضعیت با همکاری سینمای جهان، بهبود یابد. به هر حال، سینما پرس یک فرصت خوب برای آشنایی با فعالان سینما و تئاتر با رویکرد تحلیل می‌باشد که میتواند مورد استفاده متخصصان سینما و عموم علاقمندان هنر هفتم قرار بگیرد.

موفقیت دست‌اندرکاران سایت سینما پرس دات آی آر را آرزومندیم.

توصیه همیشگی ما، بررسی پرتال‌های سینمایی، موزه ای‌ و تئاتری کشور هست تا آخر هفته را با دوستان و خانواده، در مراکز فرهنگی و اجتماعی و هنری شهر خود بگذرانید.

علاقمندان و همراهان همیشگی گزارش هفتگی، می‌توانند از طریق پست الکترونیک زیر، با ما همراه باشید و نقطه نظرات خود را برای درج در این گزارش، ارسال کنند.

آدینه خوبی داشته باشید... .

ربات آموزش بانکداری تا اینترنتی شدن روستاها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج