جاباما
۲۲۹۰۱۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

معاون امور آمادگی سازمان مدیریت بحران عنوان کرد

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز قاره آسیا

معاون امور آمادگی سازمان مدیریت بحران، کرمانشاه را استان برتر در دومین کارگاه ستادی مدیریت بحران غرب کشور معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا: "مرتضی اکبرپور" پنج‌شنبه ۸ مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای انتخاب استان برتر شاخص‌های مشخصی را مدنظر داشتیم که در این خصوص کرمانشاه رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به آموزش مدیریت بحران به طور ویژه نگاه شده، گفت: دولت تدبیر و امید دولتی درس‌آموز از تجارب گذشته است و با این نوع تفکر دولت تدبیر و امید در حوادث مختلفی از جمله زلزله سال ۹۳ در آبدانان واقع در استان ایلام خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشتیم که تمامی این مباحث ناشی از بهره‌گیری دولت از تجارب گذشته است.

اکبرپور تصریح یادآور شد: برنامه‌ریزی در مدیریت بحران در رأس امور قرار دارد و حتی در شرایطی که دولت چابک باشد در صورت وقوع بحران باید توانایی مقابله با آن بحران را داشته باشیم و این کارگاه‌ها نیز با این هدف برگزار شده که تمامی آحاد جامعه، مدیران و خبرنگاران بتوانند هر یک به نوبه خودبه مهارت لازم دست یابند.

وی با بیان اینکه ایجاد سازمان تخصصی برنامه‌ریزی بحران از مهم‌ترین موضوع در خصوص مدیریت بحران محسوب می‌شود، تاکید کرد: ایجاد ساختار تخصصی مدیریت بحران از جمله مباحثی است که در این کارگاه مدنظر قرار داده خواهد شد.

اکبرپور با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: توانمندسازی جوامع از جمله مهم‌ترین موضوع در مدیریت بحران محسوب می‌شود که سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت توانمندسازی و آموزش همگانی به افراد مختلف جامعه را دارند بنابراین باید سمن‌های فعال در این حوزه را حمایت کنیم.

وی گفت: سازمان مدیریت بحران برنامه‌ریزی لازم برای آمادگی مستمر تمامی فعالان در عرصه بحران را انجام داده تا در هنگام مواجهه با بحران وارد عمل شوند.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در مرحله اول کارگاه‌ها در گام اول به صورت استانی و ملی برگزار می‌شوند همچنین گام دوم نیز کارگاه موضوعی است که در سال ۹۵ برگزار خواهد شد و گام سوم نیز کارگاه دورمیزی است که در سال ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی گفت: آخرین کارگاه نیز به صورت عملیات برگزار می‌شود که احتمال دارد میزبانی این کارگاه به مازندران داده شود.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز قاره آسیا قرار دارد، تصریح کرد: حداقل ۳۴ بلایای طبیعی در کشور قابل وقوع است که اگر برای این بلایا آمادگی و برنامه‌ریزی نداشته باشیم در صورت مواجه شدن با آن شاهد خسارات زیادی خواهیم بود.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در سال ۸۲ که زمین‌لرزه بم به وقوع پیوست شاهد تلفات زیادی یودیم، اما در سال ۹۳ با وقوع زمین‌لرزه ۶ ریشتری در آبدانان واقع در استان ایلام خوشبختانه هیچ‌گونه تلفاتی نداشتیم که تمامی این موارد حاصل تلاش تیم بحران کشور در برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله این کارگاه است که امروز اختتامیه این کارگاه را شاهد هستیم.

معاون امور آمادگی بحران کشور اضافه کرد: سال ۸۶ طوفانی در کشورهای هم‌جوار وزید و شاهد تلفات زیادی در کشورهای هم‌جوار بودیم اما خوشبختانه با آمادگی تیم بحران کشور هیچ موردی از تلفات در کشور نداشتیم.

وی گفت: در این کارگاه بیشتر تجربیات بین استان‌ها به تبادل گذاشته شد و حاصل آن کتابی شده که به صورت جمع‌بندی و آماده تحویل هر استان می‌شود و در ابن راستا هر استان متناسب با شرایط استانی و بومی منطقه از این کتاب بهره‌مند خواهد شد.

اکبرپور به نقشه خطر کشور اشاره کرد و افزود: نقشه برای تمامی استان‌ها تهیه شده و هر استان متناسب با شرایط بومی از این نقشه استفاده خواهد کرد البته این نقشه در حال تدوین بوده و به زودی در اختیار استان‌ها قرار داده خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج