جاباما
۲۲۹۰۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نامه کنگره به اوباما درباره توافق محرمانه

در ادامه جنجال‌ها در آمریکا درباره «توافق محرمانه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی»، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان نامه‌ای را خطاب به اوباما تنظیم کرده‌اند که تاکنون ۳۰ قانونگذار آنرا امضا کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌‌ای را در این مجلس پخش کرده‌اند که در آن خطاب به باراک اوباما خواسته شده کنگره در جریان «توافق محرمانه ایران و آژانس» قرار گیرد.

حدود ۳۰ قانونگذار کنگره آمریکا تاکنون نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در مجلس نمایندگان آمریکا پخش شده است؛ نامه‌ای که خطاب به باراک اوباما خواستار دسترسی کنگره به «توافقات جانبی» موجود در «برجام» شده است.

«توافقات جانبی» آن چیزی است که از چند روز قبل در کنگره آمریکا به ویژه در میان جمهوریخواهان بر سر آن جنجال درست شده است و آنها ادعا می‌کنند باید به «توافق محرمانه ایران و آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی دسترسی داشته باشند».

به گزارش پایگاه «هیل»، بانی این نامه اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا هستند و این نامه را به منظور فشار بیشتر بر دولت باراک اوباما تنظیم کرده و در حال جمع‌آوری امضای نمایندگان و قانونگذاران هستند.

در بخشی از این نامه خطاب به اوباما آمده است: «در جریان مذاکرات اخیر برجام با ایران کتوجه شدیم که حداقل دو توافق جانبی بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران انجام شد. این توافقات جانبی در دسترس کنگره آمریکا قرار نگرفته است».

همچنین در نامه با تاکید بر لزوم دسترسی کنگره به توافقات ادعایی جانبی برجام تاکید شده است: «یک توافق موضوع پارچین است و دیگری مربوط به ابعاد نظامی گذشته(PMD) است. این موضوع کوچکی نیست و همانطور که شما خود تصریح کرده‌اید توافق بر اساس اعتماد نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج