۲۲۹۰۹۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

اخراج ۴۷ هزار زن، پس از مرخصی زایمان!

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه "ما در زمینه اجرای قانون مرخصی زایمان مکاتبات زیادی با دولت انجام دادیم"، گفت: برای امسال حدود ۳۲۰ میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای مرخصی زایمان نیاز است اگر دولت امروز این مبلغ را برای ما واریز کند از فردا می‌توانیم مرخصی زایمان را ۹ ماهه اعلام کنیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه "ما در زمینه اجرای قانون مرخصی زایمان مکاتبات زیادی با دولت انجام دادیم"، گفت: برای امسال حدود ۳۲۰ میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای مرخصی زایمان نیاز است اگر دولت امروز این مبلغ را برای ما واریز کند از فردا می‌توانیم مرخصی زایمان را ۹ ماهه اعلام کنیم اما تاکنون حتی یک ریال اعتبار برای افزایش مرخصی زایمان به سازمان تخصیص نیافته است.

محمدحسن زدا افزود: علاقه زیادی داریم که مرخصی زایمان اجرا شود ولی بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان تامین اجتماعی اجازه ندارد طرحی را بدون آنکه از قبل منابع مالی آن تامین شده باشد، اجرا کند. بر اساس این ماده ابتدا باید منابع مالی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد سپس این سازمان طرحی را اجرا کند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۶۰ هزار نفر می‌توانند سالانه از مرخصی زایمان ۹ ماهه بهره مند شوند ولی به شرط آنکه منابع مالی به تامین اجتماعی تخصیص داده شود.

زدا در پایان گفت: بر اساس مطالعات، ۴۷ هزار زن از ۱۴۵ هزار زنی که در کشور در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه از مرخصی شش ماهه زایمان استفاده کردند، در بازگشت به کار اخراج شدند، چراکه در حال حاضر به علت شرایط بازار کار، افراد زیادی با تحصیلات عالی حاضر هستند با دستمزد کم مشغول به کار شوند لذا اگر مرخصی زایمان به ۹ ماه افزایش یابد تعداد زنانی که پس از مرخصی اخراج می‌شوند، بسیار افزایش می‌یابد البته افراد زیادی به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و از علت اجرا نشدن قانون مرخصی زایمان به ۹ ماهه می‌پرسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی فکر می کنی چندسال رئس جمهور می شی وچند سال دیگه عمر می کنی؟

    • بدون نام

      نه این زنها خیلی هم کارمیکردن خدانکنه تو اداره یا جایی مسولش زن باشه دوبرابر بیشتر از مردها باید وقت بزاری تا کارت حل شه چه خوشتون بیاد چه نیاد من راضیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج