۲۲۹۱۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جریمه دولت به دلیل پرواز هواپیماهای نظامی

با شکایت ساکنان محلی اطراف پایگاه های نظامی ژاپن، دادگاه عالی این کشور پرواز هواپیماهای نظامی در طول ساعات شب را ممنوع اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: با شکایت ساکنان محلی اطراف پایگاه های نظامی ژاپن، دادگاه عالی این کشور پرواز هواپیماهای نظامی در طول ساعات شب را ممنوع اعلام کرد.

پرواز هواپیماهای نظامی ژاپن در طول ساعات شب و اوایل صبح موجبات نارحتی ساکنان اطراف پایگاه های نظامی این کشور شد و آنان را مجبور به اعتراض و ارائه شکواییه به داگاه عالی کرد.

شهروندان ژاپنی معتقدند سروصدای ایجاد شده توسط این هواپیماها، آسایش را از مردم این مناطق گرفته است.

در همین رابطه، دادگاه عالی ژاپن با تایید حکم اولیه یک دادگاه محلی، پرواز هواپیماهای نظامی این کشور در طول ساعات شب و اوایل صبح را ممنوع اعلام کرد.

این دادگاه همچنین دولت را به دلیل مزاحمت های ایجاد شده از سوی این هواپیماها، به پرداخت ۹.۴ میلیارد ین جریمه مالی محکوم کرد که ۱.۲ میلیارد آن مربوط به پرواز های نظامی تا آخر سال ۲۰۱۶ است.

این برای اولین بار است که یک دادگاه ژاپنی، دولت را به دلیل مزاحمت های احتمالی هواپیماهای نظامی در آینده، به پرداخت جریمه محکوم می کند.

پیش از این، دادگاه محلی یوکوهامای ژاپن، دستور ممنوعیت پرواز هواپیماهای نظامی را در طول ساعات شب صادر کرده بود.

ساکنان محلی ژاپن معتقدند رای صادره یک پیروزی برای آنها محسوب می شود اما تکمیل آن منوط به ممنوعیت پرواز هواپیماهای آمریکایی توسط دادگاه عالی ژاپن است.

دولت ژاپن نیز در تلاش است تا برای رای دادگاه عالی این کشور، درخواست استیناف دهد.

ژنرال «ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن، در این رابطه با غیرقابل پذیر بودن رای دادگاه عالی گفت: بسیار تاسف بار است که ادعاهای دولت ژاپن برای دادگاه قابل فهم نیست.

از سوی دیگر، «تاکاشی سایتو» قاضی این پرونده، گفت: سروصدای هواپیماهای نظامی به مدت ۴۰ سال وجود داشته و شرایط زندگی ساکنان محلی را مختل کرده است.

این در حالی است که دادگاه عالی ژاپن به شکایت ساکنان محلی درباره پرواز هواپیماهای ارتش آمریکا ترتیب اثر نداد چرا که رسیدگی به جرایم آنها، در حوزه اختیارات قضایی ژاپن نیست.

پیشتر مردم ژاپن به وجود پایگاههای نظامی آمریکایی و مزاحمت های ایجاد شده ناشی از نشست و برخاست هواپیماهای آن اعتراض کرده بودند.

این در حالی است که دولت آمریکا تصمیم دارد ۱۷ فروند هواپیمای عمود پرواز اسپری (Osprey) را تا پایان سال ۲۰۱۷ در ژاپن مستقر کند.

هواپیمای اسپری علاوه بر ایجاد صداهای ناهنجار، موجب آلودگی های زیست محیطی نیز می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج