۲۲۹۱۲۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

مردم لبنیات گران نمی‌خرند

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: افزایش قیمت لبنیات به این صنعت، دامداران، مصرف کنندگان و حتی به کشاورزانی که تولید نهاده و خوراک دام را انجام می دهند، زیان می رساند.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: افزایش قیمت لبنیات به این صنعت، دامداران، مصرف کنندگان و حتی به کشاورزانی که تولید نهاده و خوراک دام را انجام می دهند، زیان می رساند.

محمدرضا اسماعیلی در واکنش به پیشنهاد اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دولت از نوشابه‌ مالیات بگیرد و این مالیات را به صورت یارانه به شیر و لبنیات اختصاص دهد، اظهارداشت: اخذ مالیات از نوشیدنی های مضر برای سلامتی و اختصاص آن به لبنیات که لازمه زندگی افراد و سلامتی آنهاست، اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در اکثر نقاط جهان چنین کاری انجام می شود، گفت: در بیشتر کشورهای دنیا، اعلام می‌کنند نوشابه نباید کمتر از یک قیمت مشخص به فروش برسد و در مقابل قیمت شیر هم نباید از یک عدد مشخص بالاتر باشد. اسماعیلی تصریح کرد: اگر این کار در کشور انجام شود به سلامت مردم و جامعه کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به دستور اخیر دولت در مورد شیرخام و مکلف کردن سازمان حمایت به اجرای مصوبه خرید شیرخام با نرخ ۱۴۴۰ تومان، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که با هرگونه افزایش قیمت لبنیات با توجه به توان خرید مردم مخالف هستیم، چراکه بالا بردن قیمت این محصولات در شرایط فعلی مساوی با کاهش خرید آنها توسط مردم است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت لبنیات به این صنعت، دامداران، مصرف کنندگان و حتی به کشاورزانی که تولید نهاده و خوراک دام را انجام می دهند، زیان می رساند، اضافه کرد: باید راهکار دیگری غیر از گران کردن لبنیات، برای جلوگیری از زیان کارخانجات، دامداران و کشاورزان در نظر گرفته شود.

وی، صنعت لبنیات را صنعتی پرخطر خواند و اظهارداشت: محصولات لبنی، محصولاتی فسادپذیر هستند و مسئولان باید راهکاری اتخاذ کنند که این صنعت نابود نشود.

اسماعیلی افزود: مردم برای خرید محصولات، نگاه به جیب خود می اندازند و در مرحله اول ترجیح می دهند ضروریات زندگی شان را تامین کنند، ضمن اینکه اگر پول کافی نداشته باشند از خرید محصولاتی مانند لبنیات چشم پوشی می کنند.

وی با بیان اینکه اکثر کارخانجات لبنی راکد یا نیمه راکد هستند، اضافه کرد: کارخانجات راکد افزایش زیادی داشته اند و به بدنه صنایع کوچک آسیب جدی وارد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان حدود چهار سال است قیمت لبنیات هر دو ماه دارد افزایش می یابد،شیر هفتصد تومانی به چهار هزار تومان رسیده، آن هم چه لبناتی،پودر شیر خشک چینی مخلوط شده با روغن پالم ‌.بس نیست واقعا؟

    • بدون نام

      گران که کردید! یکبار چراغ خاموش گران می کنید ،دوباره دو هفته دیگه با به اصطلاح مجوز سازمان حمایت که در واقع سازمان حمایت از کارتل های مافیای بی بخار به اصطلاح تولیدکننده است.هم گران کردند هم می گن مردم نمی خرن.حقشه مردم شش ماه نخرن واقعا.مت این کار رو می کنم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج