۲۲۹۶۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

موفقیت چین در هک کردن اهداف آمریکایی

بر اساس برخی اسلایدهای افشا شده متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا مربوط به فوریه ۲۰۱۴، هکرهای چینی در ابعادی وسیع موفق به هک کردن سرورهای شرکت‌ها و افراد آمریکایی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: شبکه خبری ان بی سی نیوز برخی اسلایدهای افشا شده متعلق به یک جلسه سخنرانی در آژانس امنیت ملی آمریکا در فوریه ۲۰۱۴ را به دست آورده که با دقتی مشخص ابعاد وسیع موفقیت چین در هک کردن شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی را نشان می‌دهند.

در یکی از تصاویر افشا شده از این اسلایدها نقاط قرمزی روی نقشه آمریکا وجود دارند و هر نقطه قرمز نشان‌دهنده یک تلاش موفقیت‌آمیز هکرهای چینی برای دزدیدن اسرار نظامی و تجاری و همچنین اطلاعات درباره زیرساخت‌های حیاتی آمریکا به ویژه زیرساخت‌های شبکه انتقال برق، مخابرات و اینترنت است. با در نظر گرفتن این نقاط قرمز، می توان گفت در پنج سال گذشته حدود ۷۰۰ تلاش موفقیت‌آمیز از سوی هکرهای چینی علیه اهداف آمریکایی صورت گرفته است.

جای تعجب نیست که تجمع این نقاط قرمز در مناطق کالیفرنیا، واشنگتن دی سی و مریلند بیش از نقاط دیگر است. اما به طرزی جالب توجه ایالت داکوتای شمالی تنها ایالتی است که هنوز هدف حمله موفقیت آمیز هکری قرار نگرفته است.

این گزارش در خصوص نوع اطلاعاتی که در این حملات هکری دزدیده شده، عنوان کرده که هکرهای چینی توانسته اند اطلاعات گوناگونی از اطلاعات مربوط به محصولات دارویی گرفته تا جزئیات مربوط به سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی نظامی و غیر نظامی آمریکا را بدزدند.

این گزارش تصریح ساخته، نقشه مذکور برای ارائه در یک جلسه جامع مرکز عملیات تهدید درآژانس امنیت ملی آمریکا تدارک دیده شده بود. بر اساس گزارش‌ها در این جلسه مقام‌های آمریکایی عنوان کرده بودند که چین علاقه خاصی به رصد فعالیت‌های گوگل و مقاطعه‌کاران دفاعی نظیر لاکهید مارتین و سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج