۲۲۹۸۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ناگفته‌هاي پسر «ملاعمر» از مرگ پدر

پسر رهبر سابق طالبان در جمع فرماندهان اين گروه شبه نظامي رسما مرگ ملاعمر را اعلام کرد اما برخي به نشانه اعتراض به انتخاب ملامنصور اين نشست را ترک کردند که نشان دهنده وجود اختلافات شديد است.

خبرگزاری ایسنا: پسر رهبر سابق طالبان در جمع فرماندهان اين گروه شبه نظامي رسما مرگ ملاعمر را اعلام کرد اما برخي به نشانه اعتراض به انتخاب ملامنصور اين نشست را ترک کردند که نشان دهنده وجود اختلافات شديد است.

پسر ملاعمر، رهبر پيشين طالبان افغانستان اخيرا گروه کوچکي از فرماندهان را در مدرسه‌اي در نزديکي کويته پاکستان جمع کرد و افشاگري‌ حيرت انگيزي انجام داد: ملاعمر مرده است!

تا اواخر ژوئيه تنها شماري از رهبران ارشد طالبان و اعضاي خانواده ملاعمر از مرگ وي اطلاع داشتند؛ مرگي که دولت افغانستان مي‌گويد در آوريل ۲۰۱۳ رخ داد.

روزنامه وال استريت ژورنال گزارش داد، اما محمد يعقوب پسر وي و سايرين اين راز را حفظ کردند تا افسانه فرمانده يک چشم طالبان را زنده نگه دارند. اما به جاي اينکه گروه وفاداري خود را به رهبر جديد اعلام کند، اين افشاگري موجب گسترش اختلافات در اين گروه شبه نظامي شد. در اين ديدار اختلاف‌ها به سرعت ميان ملا اختر منصور، جانشين مسلم ملاعمر و آنهايي که انتخاب وي را به چالش کشيدند از جمله محمد يعقوب پسر ملا عمر، ملاعبدل منان، برادر وي و ملا عبدل قيوم ذاکر، رقيب ديرينه ملاعمر که سابقا فرمانده عمليات‌هاي طالبان بود، نمايان شد.

به گفته يکي از حاضران، ملا منان اين نشست را به نشانه اعتراض ترک کرد و بلند شد و گفت: اين مرد نمي‌توند جانشين برادرم شود. برادرم او را به عنوان امير تعيين نمي‌کرد. اما سايرين از ملا منصور که از سال ۲۰۱۰ معاون ملا عمر بود، حمايت کردند. شاخه اطلاع رساني طالبان رسما اعلام کرد که ملا منصور به عنوان "اميرالمومنين جديد" تعيين شده است.

شوراي رهبري طالبان از شجاع الدين حقاني که به تازگي به عنوان معاون ملامنصور انتخاب شده و نيز شاخه حقاني طالبان خواسته است تا ميان جناح‌هاي رقيب ميانجيگري کند. از اواخر سال ۲۰۱۴ بيشتر اعضاي طالبان اين سوال را مي‌پرسيدند که آيا ملاعمر زنده است يا نه و مشروعيت وي را زير سوال مي‌بردند. در ماه‌هاي اخير هم فرماندهان طالبان درباره سرنوشت ملاعمر گمانه زني مي‌کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج