۲۲۹۸۷۳
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

محمد غرضی: من ۵۵ میلیون رأی دارم!

سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات اخیر ریاست جمهوری این بار می خواهد برای انتخابات مجلس وارد شود. غرضی که سال ها مناصب مهم کشور را در اختیار داشته با اعلام حضورش در انتخابات دوباره خبرساز شده است.

محمد غرضی: من 55 میلیون رأی دارم!





هفته نامه تماشاگران امروز - سعید عشوندی: سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات اخیر ریاست جمهوری این بار می خواهد برای انتخابات مجلس وارد شود. غرضی که سال ها مناصب مهم کشور را در اختیار داشته با اعلام حضورش در انتخابات دوباره خبرساز شده. پدیده انتخابات گذشته ریاست جمهوری این بار با حرف هایش درباره برگزاری رفراندوم برای میزان موافقت یا مخالفت مردم درباره مذاکرات هسته ای، خود را به تیتر بزرگ بسیاری از رسانه ها تبدیل کرده است.

منظور شما از اینکه برای موضوع هسته ای به نظر مردم رجوع کنیم این است که رفراندوم برگزار شود؟

- آقای کری به کنگره رفته و گفته یک خورده حواس شما به خودتان باشد چون اگر در خارج از کشور بگویند در آمریکا 435 نفر وزیر خارجه هست که برای شماها بد است. حالا اگر بخواهیم بگوییم برای هر کاری نظرسنجی برگزار شود که دیگر حکومتی برپا نمی ماند.

محمد غرضی: من 55 میلیون رأی دارم!

حالا به نظر شما درست است که برای چنین موضوعی رفراندوم برگزار شود؟

- اصلا رفراندم جز در مورد قانون اساسی کشورها در جای دیگر به کار نمی رود. ممکن است که نظرخواهی شود و بعد مجالس نظر مردم را منتقل کنند ولی هرگز برای اداره کشور نمی شود که بر رفراندوم تکیه کرد چون شیرازه امور کشور از هم می پاشد. قانون اساسی قاعده اش این است که صدر و ذیلی دارد. جمعی و تفکری دارد و عده ای آن را مکتوب می کنند. اداره کشور را با رفراندوم نمی شود انجام داد.

مگر در قانون اساسی موضوع رفراندوم بیان نشده است؟

- در مورد مسائلی است که جنبه های اجتماعی آن مورد اختلاف باشد، آن هم با مقرراتی که معمولا عملی نمی شود. درست است که اسمش آمده است ولی شما نتوانسته اید قوای سیاسی در ایران را به اینجا برسانید که رفراندم برگزار کنند.

خب در موضوع هسته ای هم اختلاف اجتماعی زیاد است.

- بله ولی به نتیجه نمی رسد. نمی شود این قراردادی که بردند و آنجا نوشتند را زیر پا گذاشت. دقیقا همان حرف کری می شود. نه در آمریکا شدنی است نه در ایران.

محمد غرضی: من 55 میلیون رأی دارم!

حالا چرا در ۳۷ سال گذشته در موضوعات مختلف رفراندوم برگزار نشده است؟

- برای اینکه اینقدر در هر بخشی جنبه های سیاسی آن قوی بوده که توانایی جامعه در مورد تصمیم گیری به صفر رسیده. ممکن است پیشنهاد درستی هم باشد ولی وقتی همه دستگاه های سیاسی به جان هم می افتند و توان اجتماعی را تضعیف می کنند، جامعه هم رها می کند.

دولت در دوران بعد از تحریم در موضوعات اقتصادی و سیاست داخلی چه کاری باید بکند؟ شما در جایی گفته اید که دولت باید از تزریق پول های آزاد شده به جامعه خودداری کند.

- من همیشه گفته ام که روش های گذشته در هیچ قسمت اجتماعی و اقتصادی و اداری کارآمد نبوده است. این روش های گذشته باعث شده که به وضع موجود گرفتار شویم و همه ناراضی هستند و اگر روش های گذشته را ادامه دهیم باز نارضایتی ها بیشتر و عمیق تر می شود.

دوره هایی مثل دهه های گذشته را کاملا مطلع هستم که هر وقت دولت ثروتمند شده باعث از بین رفتن قدرت سیاسی آن دولت شده است. در دهه های ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ همینطور شد. دهه ۸۰ را که همگی شاهد هستیم. دولتی با آن همه ثروت. چرا؟ برای اینکه روش تزریق ریال و دلار در جامعه ایران به این سمت است که کسانی که به دولت ها نزدیک هستند می آیند راه تزریق دلار و ریال را به نفع گروه ها و نزدیکان دولت متمایل می کنند و جیب دولت را خالی می کنند به امید اینکه دولت مقتدر بماند و چون این روش ها در گذشته جز به اختلاف اجتماعی شدید منجر نشده، اگر این دولت هم بخواهد به همان روش و حرف طرفداران خودش و کسانی که به بانک ها و دولت نزدیک هستند، گوش کند قطعا این پول دست همان افراد و روش ها می افتد و باعث تورم می شود.

دولت آقای روحانی باید حواسش جمع باشد چون زمانی که بر سر کار آمد نقدینگی ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بوده و الان ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است. اگر این پول باعث نشر اسکناس بیشتر شود، گریبان دولت را بیشتر می گیرد. شما جیب مردم را تثبیت کن، کشور آباد می شود.

دولت آقای روحانی تقریبا تمام تلاش و تمرکزش را بر روی سیاست خارجی گذاشت، در موضوع سیاست داخلی چه کاری باید انجام دهد؟

- بروز دولت در جامعه، سیاست خارجی بود ولی تلاش های داخلی دولت هم بد نبوده است. بالاخره توانسته است رضایت بخش وسیعی از جامعه را که به دولت رأی داده بود در حوزه حرف هایی که قول داده بودند، نگه دارد. یعنی موقعیت آقای روحانی از دو سال پیش بدتر نیست، لذا همین را هم باید ارج نهاد و تشویق شان کرد که بتوانند طرفداران خود را زیادتر کنند. مردم وقتی که متوجه می شوند ممکن است کسی حرفی که می زند با عملش تطبیق نداشته باشد، به او پشت می کنند.

محمد غرضی: من 55 میلیون رأی دارم!

حالا اگر شما نماینده مجلس شوید آیا برنامه ای دارید که جلوی نقدینگی و تورم را بگیرید؟

- دو سال پیش دو شعار دادم. یکی توسعه جمهوریت و دیگری توسعه اسلامیت. الان هم همان شعارها را دارم. منظور از توسعه جمهوریت این است که ای دولت بزرگ و عزیز از اینکه استاندار را انتخاب کنی خودت را نجات بده و اجازه بده مردم، استاندارشان را انتخاب کنند. مردم اگر استاندارشان را انتخاب کنند، هزینه دولت پایین می آید و گرفتاری ها کم می شود و دیگر احتیاجی به این همه بازرس و نیروی انتظامی و اطلاعاتی و گزارشگر ندارید. اجازه دهید هر استانی به روش مردمش به کمک دولت برود و هر استانی هم خود، خودش را اداره کند. این به لحاظ اجتماعی به نفع جامعه است و قاعده اجتماعی آن را می پذیرد و من به دنبال این کار خواهم رفت.

در مورد توسعه اسلامیت تمام سعی ام این است که تمام قدرت سیاسی، تمام فقها، دانشمندان، دلسوزان، روشن فکران و .. را قانع کنم که دولت نباید بیشتر از درآمدش هزینه کند و قدرت سیاسی را به کمک دولت بیاورم و دولت روی این قضیه بایستد تا بیش از درآمدش هزینه نکند تا اینکه قاعده جامعه به نفع قدرت سیاسی تغییر جهت دهد.

یعنی تمام تلاشم را می کنم که مجلس، دولت و ... را قانع کنم که دست در جیب فقرا نکنند و بیش از درآمدشان هزینه نکنند. شما با بخشنامه و مصوبه موفق نمی شوید تورم را پایین بیاورید. تورم زمانی پایین می آید که دولت به اندازه درآمدش هزینه کند. این حرف، توسعه اسلامیت است تا شما بترسید از اینکه پول حرام در زندگی تان بیاید. به دولت بگویید که اگر می خواهی حقوق من را بدهی یکدفعه از جیب فقرا برنداری و به من بدهی. وقتی همه مردم قانع شوند که این پولی که از دولت می گیرند نتیجه درآمد است و نه نتیجه تورم، یکدفعه دولت و مجلس آزاد می شوند و قاعده جامعه به نفع قدرت سیاسی نزدیک می شود و فاصله قدرت سیاسی از قدرت اجتماعی کم می شود. من روشی را بیان می کنم که روش های قبلی را نقد می کند. این دو شعار نتیجه ۶۰ سال تجربه است.

فکر می کنید چه گروه هایی به شما رأی می دهند؟

- رأی من ۵۵ میلیون است، همان زمان هم گفتم؛ چون هیچ کس با این دو شعار من مخالف نیست. علت اینکه به من رأی نمی دهند، شما رسانه ها اجازه نمی دهید حرف من به مردم برسد وگرنه با این دو شعار من کسی مخالف نیست. بستر اجتماعی به من رأی خواهد داد ولی احزاب و گروه ها خیلی من را نمی پسندند. شاید بعضی هایشان من را در لیست شان بگذارند شاید هم نگذارند ولی من دنباله رو احزاب و گروه ها نبودم و نیستم. آنها حرکت خودشان را می کنند و ما حرف خودمان را می زنیم.

در مجلس در مقابل انحرافات دولت چه خواهید کرد؟

- من الان که رأی مردم را ندارم ببینید چقدر حرف می زنم. اگر تریبونی گیر من بیاید که همین حرف ها را در مجلس خواهم زد. من که برای ورود به مجلس کیسه ای ندوخته ام. من عمرم را کرده ام. تکلیف خودم می دانم که این چند کلمه را به سمع مردم برسانم.

محمد غرضی: من 55 میلیون رأی دارم!

در مورد مسائل محیط زیست چه برنامه ای دارید؟

- من که قبل از محیط زیستی ها وارد میدان شدم. من برای تبلیغ تلفن می گفتم یک تلفن بهتر از پیکان است و برای اینکه تردد در شهر و کشور کم شود بهتر است تلفن داشته باشید. بعد هم روی بحث شبکه های مخابراتی و اینترنتی ایستادم. خدماتی که شبکه های مخابراتی به محیط زیست کرده اند شاید صدها برابر خدمات دیگری باشد که محیط زیستی ها دنبال آن هستند.

۳۰ سال پیش من این کارها را کرده ام. الان هم توصیه ام این است که اگر محیط زیست می خواهد نجات پیدا کند، باید تکنولوژی هایی را در کشور توسعه دهیم که عامه مردم آن را بفهمند و آن را به کار گیرند. راه این است که مردم را با تکنولوژی های پیشرفته آشنا کنید و بگویید راه تان این است. استعداد جامعه ما برای جذب تکنولوژی بالاست. من همه این کارها را بدون کمک دولت و بدون فشار آمدن بر منابع دولتی انجام دادم. این کشور همه چیز دارد، فقط باید دولت قاعده اجتماعی قوی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باقري

      راي منو نداري

    • امین

      عجب دست خط قشنگی داشته کارمندی که شناسنامه اش رو نوشته ! خیلی زیباست !!

    • بدون نام

      متوهم تعداد رای 92 خودتو یه بار دیگه بشمار

    • مهدی

      برترینهای عزیز من 8 سالی دارم خبر راتو دنبال میکنم
      درد دل مارو نباید انعکاس بدی!!!!!!!

    • بدون نام

      عوارض سن بالاست.

    • بدون نام

      دیگه زمان استراحت رسیده برو استراحت کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج