جاباما
۲۳۰۰۰۰
۲۶ نظر
۵۰۳۰
۲۶ نظر
۵۰۳۰
پ

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

از وقتی تغییرات مدیریتی در راس سازمان صدا و سیما شکل گرفت، توقف برنامه های پخش زنده رادیو و تلویزیون هم شروع شد؛ برنامه هایی که بعضی هایشان سابقه طولانی ای داشتند و بعضی ها هم طرفداران بسیار زیادی داشتند...

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!





هفته نامه همشهری جوان - محمدتقی حاجی موسی: از وقتی تغییرات مدیریتی در راس سازمان صدا و سیما شکل گرفت، توقف برنامه های پخش زنده رادیو و تلویزیون هم شروع شد؛ برنامه هایی که بعضی هایشان سابقه طولانی ای داشتند و بعضی ها هم علیرغم سابقه نه چندان طولانی، طرفداران بسیار زیادی داشتند و البته ساخت این برنامه ها هم هزینه زیادی روی دست سازمان می گذاشت. اما ظاهرا رویه مدیران جدید این است که هیچ اثری از آثار دوره های مدیریتی قبل در این سازمان نماند و به همین منظور دست به پاکسازی آنتن از برنامه هایی زده اند که گاه تبدیل به برند یک شبکه و یک مدیر شده بودند.

هرچند که خود این مدیران دلایل دیگری مثل نبود منابع مالی، تکراری شدن و ضعف محتوا را ذکر می کنند و مدعی هستند در راستای تولید برنامه های بهتر گام بر می دارند، نکته ای که فعلا چندان به چشم نمی آید و تنها حذف است که صورت می گیرد و هیچ اضافه ای دیده نمی شود. پس اگر می خواهید با لیست پر و پیمان برنامه های تعطیل شده آشنا شوید، این مطلب را بخوانید و از رفتگان صدا و سیما یاد کنید.

بعضیا

  • تولد: 1393
  • وفات: 1393

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

قرار بود این برنامه کپی خوبی باشد از سه گانه تاک شوهای شیشه ای شبانه رضا رشیدپور در شبکه تهران که با دعوت از ستارگان سینما و تلویزیون، موسیقی و ورزش توانسته بود طرفداران بسیار زیادی را جلب کند. هرچند در سایت این برنامه توضیحات دیگری درباره رویکرد آن گفته شده بود، اما عملا علی ضیا می خواست همان نقش را بازی کند. در ابتدا قرار بود این برنامه از اول مهرماه به مدت ۳۰ شب که پنجشنبه شب ها بود، روی آنتن برود، اما هنوز به ۲۰ برنامه هم نرسیده بود که «بعضیا» هم متوقف شدم. در آخرین برنامه، سردار آزمون مهمان علی ضیا بود که گفته می شود خودش هم به خاطر اجرای ویژه برنامه شب عید از شبکه یک خیلی پیگیر ماجرا نبوده و شاید حتی ته دلش از این ماجرا خوشحال هم بوده است.

علت فوت: بلاتکلیفی و اینکه مدیران سیما معتقد بودند این برنامه باید رویکرد مشخصی داشته باشد.

عامل فوت: میرحسینی، مدیر شبکه سه که با رویکرد و هزینه بالای برنامه مخالف بود.

برنامه جایگزین: موج شب

صبح بخیر ایران

  • تولد: ۱۳۷۳
  • وفات: ۱۳۹۴

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

دقیقا همان موقعی که ما شروع کردیم به مدرسه رفتن، اقبال واحدی هم شروع کرد به جیغ و دست و هورا در اولین ساعات صبح و با هوار زدن صبح بخیر ایران همراه با مردم آبادی های سراسر ایران کلی طرفدار برای خودش دست و پا کرد و وقتی ما دانشگاه را تمام کردیم هم همین روند ادامه داشت.

پخش این برنامه که قرار بود با همین شلوغ بازی ها و پخش موسیقی، انرژی را به تن های بی حال اول صبح مردم تزریق کند، پس از ۲۰ سال حالا متوقف شده و به جایش برنامه بی حال با یک مجری که پشت میز می نشیند در حال پخش است. هنوز هیچ کس نگفته چرا این برنامه با این سابقه متوقف شده و قرار است چه چیزی جایگزین آن بشود. البته در یکی دو سال گذشته با برخی تغییرات و اضافه کردن نیروهای جوان قرار شد ریتم برنامه عوض شود، اما پس از آن باز روال سابق ادامه یافت و شد آنچه شد.

علت فوت: ثابت بودم فرم برنامه طی ۲۰ سال و ریزش مخاطب

عامل فوت: احسانی، مدیر شبکه یک

برنامه جایگزین: مستند مرغان شهد خوارا+ بازپخش سریال سه در چهار+ حرف حساب

ویتامین ۳

  • تولد: ۱۳۹۱
  • وفات: ۱۳۹۳

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

برنامه صبحگاهی و پرطرفدار شبکه سه که با اجرای علی ضیا توانسته بود مخاطبان سحرخیز بسیاری پیدا کند، ابتدا با تغییر مجری رو به رو شد و از ۱۱ مرداد سال گذشته این علی مرادی بود که اجرای آن را برعهده گرفت و دیگر خبری از علی ضیا نبود و طرفداران ویتامین سه هم به شکل محسوس کاهش پیدا کردند. تا اینکه چند وقت پیش گفته شد این برنامه هم دیگر روی آنتن نمی رود و پخشش متوقف شده است. طبق معمول هیچ توضیحی داده نشد و البته جایگزینی هم پیش بینی نشده بود.

علت فوت: تکراری شدن برنامه و ریزش مخاطب به خاطر رفتن علی ضیا از برنامه

عامل فوت: میرحسینی، مدیر شبکه سه

برنامه جایگزین: تکرار برنامه مرد چی می گن؟

ورزش از نگاه دو

  • تولد: ۱۳۶۰
  • وفات: ۱۳۹۳

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

از همان اول هم معلوم نبود چرا این برنامه روی آنتن می رود و استفاده از مجریان درجه دو و سه، این فکر را تقویت می کرد که مدیران شبکه دو تنها برای خالی نبودن عریضه و پرکردن کنداکتور جمع شب ها از این برنامه به شدت ضعیف استفاده می کنند. اما از سال ۸۶ و با آمدن جهانگیر کوثری به عنوان مجری، برنامه هم تکانی خورد و سری توی سرها درآورد.

هرچند هنوز نسبت به رقیبی مثل ۹۰ خیلی عقب بود. یکی دو سال آخر هم که تیم جدید و اسپانسرهای پولدار وارد ماجرا شدند و این برنامه با اجرای پیمان یوسفی و میثم زمان آبادی و دعوت از چهره هایی معروف و پرسروصدا مثل لوتار ماتئوس، خود را به عنوان یک برنامه جنجالی جا زد و حتی در بحبوحه جام جهانی برزیل هم استودیوی خودش را به برزیل برد و با بسیاری از بازیکنان معروف دنیا مصاحبه کرد، اما همین تغییر رویکردهای چندگانه نشان داد که خود شبکه دویی ها هم نمی دانند که چه برنامه ای می خواهند و درنهایت این برنامه هم در ۱۰ بهمن ۹۳ متوقف شد.

علت فوت: سردرگمی تولیدکنندگان برنامه و نداشتن خط مشی شفاف

عامل فوت: جعفری جلوه، مدیر شبکه دو

برنامه جایگزین: لیموترش+ فیلم سینمایی

رادیو هفت

  • تولد: ۱۳۸۹
  • وفات: ۱۳۹۴

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

یک جورهایی شده بود برند شبکه آموزش و در شرایطی که تقریبا هیچ کس نبود که موقع تعویض کانال ها روی این شبکه توقف کند، رادیو هفت توانسته بود عده بسیار زیادی مخصوصان جوانان را در ساعت های پایانی شب پای تلویزیون بکشاند و با تولید برنامه هایی که از استاندارد بالایی برخوردار بودند، حساب گل کند و معروف شود، اما ظاهرا مدیران سیما زیاد با این معروفیت موافق نبودند و وقتی خواستند برنامه را تعطیل کنند، گفتند که با سیاست های شبکه در تضاد است و برنامه باید آموزشی باشد. هرچند این وسط مدیران رده بالایی چون پورمحمدی هم دخیل بودند و وقتی قرار شد رادیو هفت از شبکه نسیم هم پخش شود، با مخالفت او روبرو شدند و درنهایت رادیو هفت پس از فرستادن ۱۱۱۷ برنامه روی آنتن، متوقف شد.

علت فوت: مخالفت های مدیران رده بالای سازمان با کلیت برنامه

عامل فوت: علی اصغر پورمحمدی، معاون سیما و حسین ساری، مدیر شبکه آموزش

برنامه جایگزین: سفید + شب های مستند

هفت

  • تولد: ۱۳۸۹
  • وفات: ۱۳۹۴

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

بالاخره شایعات پیرامون تعطیلی هفت، رنگ واقعیت به خودش گرفت و برنامه ای که قرار بود ۹۰ سینمایی بشود، نتوانست از خودش در مقابل انتقادات مدیران دفاع کند و پخش آن پس از چهار سال متوقف شد. مدیران شبکه سه گفته اند قرار است در ساخت برنامه تغییراتی ایجاد شود و میرحسینی در آخرین صحبت هایش گفت: «این هفت که الان روی آنتن داریم در واقعیت امر، برنامه تاثیرگذار، موثر و پیشگامی در حوزه سینمایی نیست. البته متوقف به معنای ممنوع نیست، بلکه ما داریم کار کارشناسی انجام می دهیم. تیم فکری و اتاق فکر داریم و حتما زمانی که به آن مرحله رسیدیم، برنامه «هفت» مجددی خواهیم داشت.»

علت فوت: عدم اقبال برنامه بین مردم و عدم تاثیرگذاری در سینمای ایران

عامل فوت: میرحسینی، مدیر شبکه سه

برنامه جایگزین: شب های تابستان

تهران بیست

  • تولد: ۱۳۷۵
  • وفات: ۱۳۹۳

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

برنامه ای که با عمر ۱۸سال سابقه اش نزدیک به سن خود شبکه پنج است، در آستانه جوانی، جوان مرگ شد. این برنامه که از ابتدا با مجریان معروفی مثل مرحوم سیامک علیقلی و سونیا پوریاسین کارش را شروع کرد، یک جورهایی پل ارتباطی شهرداری تهران با مردم بود و بیشتر به نقد عملکرد این دستگاه و بیان مشکلات مردم می پرداخت. این اواخر هم مازیار ناظمی اجرای این برنامه را بر عهده داشت که با تغییر رویکرد شهرداری تهران و جدایی این نهاد از این شبکه، عملا دیگر به اندازه گذشته بیننده نداشت.

نکته مهمی که در سال های اولیه پخش این برنامه به چشم می آمد، خواندن تیتر روزنامه ها توسط مجری برنامه و بعضا برنامه های جنجالی ای بود که با دعوت از مسوولان پخش می شد و در سال های اخیر دیگر خبری از این چیزها نبود.

علت فوت: جدایی شهرداری تهران از شبکه پنج و تغییر نام این شبکه از تهران به شبکه اقتصاد که باعث شد مخاطبانش ریزش کنند.

عامل فوت: مجید زین العابدین که سیاست های شبکه را تغییر داد.

برنامه جایگزین: سریال های تکراری، هم اینک پخش سریال دودکش

مناظره

  • تولد: ۱۳۹۳
  • وفات: ۱۳۹۴

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

انگار مدیران تلویزیون خیلی از مناظره های هیجان انگیز انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ خوششان آمده بود یا اینکه حیفشان می آمد دکور برنامه را خراب کنند. برای همین از سال ۹۳، عصرهای دل انگیز جمع را اختصاص دادند به برنامه مناظره و این کار را تا ۶۷ هفته هم ادامه دادند و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را مورد مناظره قرار دادند، اما درست در هفته ای که قرار بود برنامه با موضوع نظام رتبه بندی معلمان روی آنتن برود، خبر آمد که این روند متوقف شده و هیچ دلیلی هم برای آن ذکر نشد.

علت فوت: مناظره های بی خاصیت و دعوت از کسانی که برای مخاطب جذاب نبودند

عامل فوت: احسانی، مدیر شبکه یک

برنامه جایگزین: هنوز در کنداکتور نام مناظره دیده می شود!

ثریا

  • تولد: ۱۳۹۰
  • وفات: ۱۳۹۴

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

همان طور که از شعار برنامه معلوم است، قرار بود ثریا بشود دیدبان پیشرفت علم در ایران و وقتی از ۱۱ اسفند سال ۹۰ اولین بار روی آنتن رفت هم همین روند را ادامه داد. اما معلوم نبود چرا این برنامه باید از شبکه یک پخش شود و مخاطبانش دقیقا کدام رده سنی را شامل می شوند و چرا مردم باید ساعت ۱۱ شب بنشینند و چالش های حوزه آسفالت را تماشا کنند. (برنامه سوم، ۲۵ اسفند) به خاطر همین وقتی پخش برنامه در دوم اردیبهشت امسال متوقف شد، هیچ کس متوجه نشد و آب از آب تکان نخورد.

علت فوت: تفاوت های سیاست برنامه با شبکه یک و حجم بالای برنامه های پخش زنده در این شبکه

عامل فوت: احسانی، مدیر شبکه یک

برنامه جایگزین: امشب

جمعه ایرانی

  • تولد: ۱۳۶۳
  • وفات: ۱۳۹۴

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند!

برنامه ای که تا ۱۲ سال پیش با عنوان صبح جمع با شما پخش می شد و با این حساب، سابقه ای نزدیک به ۳۰ ساله دارد هم یکی از معروف ترین برنامه های رادیویی بود که تولیدش متوقف شده است. آن طور که سعید توکل، تهیه کننده و سردبیر این برنامه گفته، تحمل مدیران رسانه ای کمی پایین آمده و حذفیات برنامه آن قدر زیاد شده که او و تیمش دیگر قادر به ادامه فعالیت نبوده اند. هرچند احمد

پور، مدیر رادیو ایران با رد این صحبت ها گفته که برنامه داشته تکراری می شده و خود تیم جمع ایرانی خواسته اند تا به یک مرخصی شش ماه بروند و مهرماه هم برخواهند گشت.

علت فوت: خستگی عوامل برنامه از ممیزی های زیاد

عامل فوت: احمدپور، مدیر رادیو ایران و معاونت صدا که تاب انتقادهای برنامه را نداشتند

برنامه جایگزین: دیار آشتی، برنامه گروه ورزش و تفریحات؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      رادیو هفت برنامه مورد علاقه من بود.

    • اشك

      دو قدم مانده به صبح با اجراي فوق العاده محمد صالح علا يادتون رفت

    • mahdi

      مسابقه محله هم دیگه پخش نمیشه

      یک و یک و یک ..دو و دو و دو :دی

    • خواننده

      لطفا" برنامه های رادیو نمایش را هم ذکر کنید.
      کلیه برنامه های زنده و بر مبنای مجری، تحلیلی، آموزشی، انتقادی و ... را حذف کردند.
      رادیو نمایش شده رادیو پیامی که موسیقی پخش می کند و به جای اخبار نمایش رادیویی پخش می کند.
      شبکه رادیویی به این بی خاصیتی نوبره.

    • sara

      آخی یادش بخیر صبح بخیر ایران و صبح جمعه با شما....یاد بچگیام افتادم :(

    • بدون نام

      ویتامین 3 حیف شد

    • بدون نام

      همه این برنامه ها عالی بودند مخصوصا ویتامین3 و رادیو هفت ولی .....

    • بدون نام

      چرا مدیرا جاماتصمیم گرفتند و همچین برنامه ها خوبی و قطع کردند

    • محمدرضا

      رادیو هفت حیف شد! همشون خوب بودن. بعد میگن مردم نرن سراغ ماهواره و ... کلاً با شادی و موسیقی مشکل دارن!!! چند وقت دیگه هم یه خندوانه گیر میدن

    • بدون نام

      بعضیا با خوشی مردم مشکل دارن فقط بلدن بلدن

      حرااااااام است...

    • مهدی

      برنامه پایش چی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیشب پخش شد.

    • فاطمه

      سال دیگه ماه عسل هم به این لیست اضافه میشه
      کلاصداسیما هربرنامه ای رو که مردم دوست داشته باشن روتوقیف میکنه

    • بدون نام

      مجله اشتباه می کنی رادیو هفت نمرده زندست!رادیو هفت وقتی میمیره که اعضای خانوادش فراموشش کنن که الان حتی بعد از 4ماه هم فراموشش نکردن برید اینستاگرام رادیو هفت رو ببینید!هنوز هم پست جدید میزارن هنوز هم اعضای خانواده رادیو هفت کامنت میزارن و ابراز دلتنگی برای خانوادشون می کنن ....رادیو هفت نمرده!

    • بدون نام

      تو دوران روحانی چقدر حذف داشتیم........

    • بدون نام

      رادیو هفت عزیزم

    • بدون نام

      واقعا رایو هفت عالی بوذ

    • گلسا

      رادیو هفت عااااااالی بود.واقعا متاسفم برای صدا سیما!!!!!!

    • بدون نام

      رادیو هفت تنها برنامه درست صدا سیما رو تخته کردن...باشه...
      چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند...

    • بدون نام

      یادش به خیر ویتامین3

    • خاطره

      میرحسینی جان برنامه نود مونده ها...اونو هنوز قطع نکردی...!!!!!!
      متاسفم که از مردم انتظار دارن پای ماهواره نشینن.به طرز عجیبی پر طرفدار ترین برنامه ها رو قطع میکنن بعد میگن چرا سراغ شبکه ما نمیاد
      شبکه سه با اجرا و برنامه های علیخانی و ضیا و فردوسی پوره که سر پاست،اینا نبودن که کسی شبکه سه رو نمیگرفت عزیز من. سیدضیا زبون نداره بیچاره استفاده تونو کردی. پرتش کردین بیرون .علیخانی ام که هر چقد به جونش پریدین و هی بردینش تو حاشیه خود شما بالا دستی ها ، کارتون نگرفت . خدا به داد عادل برسه.واسه اون بدبخت چه نقشه ای دارین؟!!!!

    • احسان

      حيف راديو هفت و جمعه ايراني و .....
      حيف حيف حيف حيف حيف حيف حيف حيف حيف .....
      .........

    • بدون نام

      علی ضیا واقعا درحقش نامردی شد هم به خاطر ویتامین3 و هم بعضیا آخرشم که از شبکه3 رفت

    • بدون نام

      چرا ویتامین3!!!من فقط ویامین3 رو دوست داشتم بااجراآقا ضیا

    • بدون نام

      یادش به خیر یه زمان به خاطر ویتامین3 زود پامیشدم واقع چرا مدیران همچین برنامه ها موفقی و قطع کردند جا سواله واسم

    • بى نام

      راديو هفت عاليييييى بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج