۲۳۰۰۵۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سیاست ۲۵ ساله اسرائیل شکست خورد

روزنامه «هاآرتص» در مطلبی نوشت که در صورت ادامه مخالفت‌های رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران، تل‌‌آویو با انزوای بیش از پیش مواجه خواهد شد چرا که مذاکرات موازنه قوا را به نفع تهران تغییر داده است.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی در مطلبی درباره «برجام»، به کابینه نتانیاهو هشدار داد ادامه مخالفت با مذاکرات هسته‌ای انزوای تل‌آویو و تداوم برتری تهران را در پی دارد.

«هاآرتص» در یادداشتی نوشت: «جنگ حکومت نتانیاهو در کنگره آمریکا روشنگر و نمایش‌دهنده یک حقیقت ناگوار است: ۲۵ سال سیاست اسرائیل شکست خورده چون وضعیت و جایگاه ایران به عنوان قدرت هسته‌ای دوفاکتو و عملی از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

در ادامه مطلب این روزنامه صهیونیستی با انتقاد از مواضع نتانیاهو و کابینه وی در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران آمده است: «شکست اسرائیل برای مسدود کردن این تغییر اساسی، توافق قوای منطقه‌ای را به نفع ایران تغییر داد».

هاآرتص افزود: «از اوایل سالهای ۱۹۹۰، هدف اسرائیل وادار کردن آمریکا به تضعیف سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران بوده است. بر اساس این منطق، احتمال آنکه یک ایران تضعیف شده بتواند برتری نظامی استراتژیک و هژمونی اسرائیل را به چالش بکشد کمتر می‌شد. آنچه واشنگتن آنرا سد نفوذ و مهار تهران می‌دید، اسرائیل آن را حمایت از هژمونی دوفاکتو و عملی نظامی می‌دانست».

روزنامه صهیونیستی ادامه داد: «در حالی که آمریکا دیپلماسی جدی هسته‌ای خود با ایران را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد، اسرائیل بر فعالیتهای خود در قبال هدف ۲۵ ساله افزود چرا که از نظر اسرائیل اینگونه درک شد که موفقیت واشنگتن و تهران در میز مذاکره به ضرر استراتژیک اسرائیل است. در عالم واقعیت حکومت نتانیاهو با مخالفت کردن با دیپلماسی هسته‌ای آمریکا با ایران در حال ایجاد انزوای استراتژیک خودش است».

هاآرتص تصریح کرد: «اسرائیل می‌خواست برنامه هسته‌ای ایران را به صفر نزول دهد اما این دست یافتنی نبود. اگر اسرائیل امیدهایی برای بمباران و حمله به ایران داشت، آن امیدها با توافق هسته‌ای مردند و از بین رفتند. مهارت و تبحر تهران در چرخه سوخت هسته‌‌ای واشنگتن را وادار کرد به منظور ممانعت از جنگ توافق کند و به همراه این توافق به رسمیت شناختن دوفاکتو و عملی آن به عنوان قدرت منطقه‌ای آمد».

رسانه صهیونیستی نوشت: «هیچ قدرت منطقه‌ای از جمله اسرائیل نمی‌تواند بدون حمایت آمریکا در برابر ایران موازنه ایجاد و آن را مهار کند. اسرائیل تاکنون هم مایل نبوده و یا قادر نبوده که خود را (با توافق هسته‌ای ایران و شرایط ایجادشده از آن در منطقه) تطبیق دهد که هزینه عدم تطبیق در حال افزایش یافتن است. اسرائیل با مخالفتش در قبال تلاشهای آمریکا برای مذاکرات هسته‌ای با ایران به پای خود شلیک کرد و در نتیجه آن قسمت اعظم جهان مشکل را در اسرائیل می‌بیند و نه در تهران و همچنین روابط آمریکا-اسرائیل طی حداقل ۲۵ سال گذشته به پایینترین سطح خود رسیده است. اکنون اسرائیل باید از بین این دو انتخاب کند یا با تلاش برای از بین بردن توافق در کنگره به پای دیگر خودش شلیک کند یا خود را با توافق همراه کند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج