۲۳۰۲۳۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حضور دو بازیکن هپاتیتی در لیگ برتر

دو بازیکن لیگ برتری که یکی از آنها در یک تیم تهرانی و دیگری در یک تیم خوزستانی بازی می‌کنند، مبتلا به بیماری هپاتیت هستند

خبرگزاری تسنیم: حدود ۲ هفته قبل بود که رئیس سازمان لیگ پرده از رازی بزرگ برداشت و اعلام کرد دو بازیکن خارجی حاضر در لیگ برتر مبتلا به بیماری هپاتیت هستند. اتفاقی که می‌توانست بار دیگر فوتبال ایران را با دردسری تازه روبروکند اما پیگیری‌های ما ثابت می‌کند که هر دو بازیکن مورد نظر در حال حاضر در لیگ برتر بازی می‌کنند.

یکی از این بازیکنان هپاتیتی در یک تیم تهرانی حضور دارد و بازیکن دیگر هم در یک باشگاه خوزستانی است. البته سابقه حضور بازیکنان هپاتیتی در ایران به سال‌های قبل برمی‌گردد اما در آن زمان بلافاصله بعد از مشخص شدن بیماری‌شان به کشورشان برگشتند. حالا اما برخلاف سال‌های گذشته سازمان لیگ محدودیتی برای حضور آنها ایجاد نکرده و این دو بازیکن بدون مشکل دارند در لیگ برتر بازی می‌کنند و اتفاقا هر دو بازیکن در هفته اول برای تیم‌هایشان بازی کرده‌اند!

زهره هراتیان، عضو فدراسیون پزشکی وزشی در مورد دلیل این اتفاق می‌گوید: درباره این موضوع باید از خود باشگاه‌ها سوال کنید. این وظیفه من و یا سازمان لیگ نیست که از حضور بازیکنان هپاتیتی در باشگا‌ه‌ها جلوگیری کنم. وظیفه ما این است که به باشگا‌ها در مورد سلامتی بازیکنان‌شان اطلاع بدهیم. ما نمی‌توانیم کسی را از حضور در لیگ منع کنیم و خود باشگاه‌ها با توجه به سلامتی بازیکنان‌شان تصمیم می‌گیرند که آیا با آنها قرارداد ببندند یا نه. حتی احتمال دارد که ما به یک باشگاه اعلام کنیم بازیکن مورد نظرشان رباط صلیبی پاره کرده؛ در این صورت هم باشگاه می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا با آن بازیکن قرارداد امضا کند و یا نه.

هراتیان تاکید می‌کند که این موضوع در کشورهای مختلف می‌تواند تغییر پذیر باشد: اینطور نیست که این موضوع قانون باشد و هر کشوری می‌تواند با توجه به فرهنگ و شرایط قانون خودش را اجرا کند. ما هم می‌توانیم این قانون را تغییر بدهیم و در خیلی از کشورها هم این قانون به صورت تغییر کرده اجرا می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا در ایران قانون حداقل برای بازیکنان هپاتیتی تغییر نمی‌کند هم گفت: ما هم داریم کارهایی می‌کنیم. الان در فدراسیون پزشکی ورزشی متخصص طب کار حضور دارد. کار متخصص طب کار این است که بازیکنانی که بیماری‌های مسری دارند را با شرایط کار در ایران تطبیق می‌دهد و برای آنها مجوز بازی صادر می‌کند یا حضور آنها در لیگ برتر را ممنوع می‌کند. این متخصص از بازیکنانی که بیماری‌های مسری دارند یکسری تست جدید می‌گیرد و درصورتی که این تست‌ها منفی باشد و البته با گرفتن تعهد نامه از باشگاه‌هایشان اجازه حضور آنها را می‌دهد.

با حرف‌های عضو کمیته پزشکی ورزشی این سوال به وجود می‌آید که چطور بازیکنان خارجی که هپاتیت دارند الان دارند در لیگ برتر بازی می کنند. هراتیان در پاسخ به این سوال گفت: من نمی‌توانم موردی در مورد این بازیکنان صحبت کنم چون این صحبت‌ها بار حقوقی دارد اما اگر حرف شما درست باشد و بازیکنان هپاتیتی در لیگ برتر بازی کنند، به این خاطر است که کارشناس طب کار اجازه حضور آنها را داده است. البته این مساله فقط در مورد بیماری‌های مسری است. انتقال هپاتیت چندان راحت نیست ولی به هرحال بیماری مسری محسوب می‌شود و به همین دلیل هم کارشناس طب کار در مورد آن تصمیم گرفته است.

اما شاید قسمت آخر حرف‌های هراتیان مهم‌ترین بخش صحبت‌های او باشد. جایی که تایید می‌کند از حضور چند بازیکن به خاطر ابتلا به بیماری‌های مسری در لیگ برتر جلوگیری شده است. عضو کمیته پزشکی ورزشی در این باره گفت: شما در مورد دو بازیکنی که هپاتیت دارند صحبت می‌کنید و من از شما سوال می کنم که از کجا می دانید که تمام بازیکنانی که بیماری مسری دارند فقط همین دو نفر هستند؟ تعداد بازیکن دیگری هم هستند که بیماری‌های مسری دارند که البته با تشخیص کارشناس طب کار از حضور آنها در لیگ پانزدهم جلوگیری شده است.

البته او حاضر نیست در مورد ایرانی یا خارجی بودن بازیکنان جواب دقیقی بدهد: من نمی‌توانم بگویم این بازیکنان ایرانی هستند یا خارجی. همانطور که گفتم اطلاعات بازیکنان سری است و هیچ‌کس جواب این سوال را نمی‌دهد. با این حال من می توانم این خبر را به شما بدهم که از حضور یکسری بازیکن که در لیگ چهاردهم فعالیت می‌کردند جلوگیری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج