جاباما
۲۳۰۴۴۷
۱۳۹ نظر
۵۰۰۵
۱۳۹ نظر
۵۰۰۵
پ

هتک حرمت زنان ایرانی توسط پلیس ترکیه!

بعد از حادثه دردناک رخ داده در فرودگاه جده، این بار نوبت ماموران پلیس فرودگاه ترکیه رسید که در مواجهه با مسافران ایرانی، برخورد زننده نشان داده و نگرانی‌هایی را پدید آورند!

تابناک: بعد از حادثه دردناک رخ داده در فرودگاه جده، این بار نوبت ماموران پلیس فرودگاه ترکیه رسید که در مواجهه با مسافران ایرانی، برخورد زننده نشان داده و نگرانی‌هایی را پدید آورند!

طی روزهای گذشته، در یکی از پروازهای هواپیمایی پگاسوس که به مقصد استانبول در حرکت بوده است، مسافران ایرانی شاهد برخورد زننده ماموران هواپیمایی بوده‌اند؛ به گونه ای که سه تن از بانوان ایرانی را پس از ضرب و شتم و بی احترامی بازداشت نموده‌اند.

همسر یکی از این بانوان ماجرای رخ داده را اینگونه تشریح می‌کند:

پرواز شماره ۵۱۳ هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه امام به مقصد فرودگاه استانبول با حدود ۸ ساعت تاخیر پرواز کرد. قبل از پرواز، مسافرانی که پرواز های کانکشن به کشور های دیگر داشتند می‌دانستند که پرواز بعدی خود را از دست داده‌اند و از نماینده شرکت هوایی مزبور درخواست کردند که اجازه دهند تاخیری که با از دست دادن پرواز بعدی باید در استانبول باشند را در تهران بگذرانند ولی با اطمینان خاطر از سمت این مسئول مبنی بر اینکه حتما با پرواز جایگزین به مقصد نهایی فرستاده خواهند شد، تصمیم می‌گیرند که سوار هواپیما شوند.

در فرودگاه استانبول مسافرانی که مقصد بعدیشان شهر اسلو بوده متوجه می‌شوند که باید ۳ روز منتظر پرواز بعدی باشند. مسافران از شرکت هواپیمایی می‌خواهند که با پرواز دیگر و زودتر حرکت کنند. صحبت ها بالا می‌گیرد و کارمند شرکت پگاسوس بی احترامی و پرخاش می‌کند که این بی احترامی‌ها با اعتراض مسافران همراه می‌شود و چند نفر از مسافران برای ثبت و ارائه این حرکت به مسولان بالاتر، شروع به فیلم برداری می‌کنند.

با دیدن این صحنه، کارمندان پگاسوس، پلیس فرودگاه را در جریان می‌گذراند و پلیس فرودگاه بدون لباس پلیس و نشان دادن مدارک اقدام به در گیری با مسافران می‌کنند. در این میان یک دختر نروژی-ایرانی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و به صورت وی سیلی می‌زنند. آنها ۳ نفر از مسافران که خانم‌هایی جوان بودند را بدون در نظر گرفتن محجبه بودن آنها و رعایت اصول اسلامی بازداشت می‌کنند و علاوه بر آن، به زور تلفن های همراه این دختران را گرفته و تمام فیلم‌های گرفته را پاک می‌کنند.

پس از چندین ساعت بدون آب و غذا در حالی که حال یکی از این دختران خوب نبود آنها را با بی احترامی‌های مختلف لفظی و فیزیکی توسط ماشین های حمل مجرمان به بازداشتگاه پلیس در فرودگاه منتقل می‌کنند تا در بازداشتگاه هم بدون رعایت اصول اسلامی از این دختران انگشت نگاری و عکس برداری صورت گیرد. در این بین پلیس و کارمندان شرکت هوائی پگاسوس حاضر در محل از مسخره کردن و خندیدن به این سه دختر تنها که اشک از چشمانشان جاری بود فروگذار نبودند.

در پاسی از شب با تغییر شیفت پلیس و حضور یک مترجم کمی آرامش به فضا باز می‌گردد و پلیس از تمام اتفاقات، عذر خواهی می‌کند، اما صبح روز بعد باز رفتار بی‌رحمانه پلیس با دست بند زدن و اعزام این بانوان به مرکز پزشکی جهت آزمایش خون و بازرسی بدنی ادامه می‌یابد. پس از انتقال از مرکز پزشکی به پلیس اتباع خارجی رفتارهای ناشایست، استفاده از الفاظ رکیک و برخورد فیزیکی شدت می‌گیرد. تا جائی که نماینده کنسول‌گری ایران در استانبول در محل حضور پیدا می کند و این اولین باری است که این دختران کمی احساس آرامش می‌کنند.

در این میان به زور تعهدی از آنها گرفته می‌شود و با پیگیری‌ها و همکاری‌های کنسول‌گری ایران و نروژ این سه دختر بدون معرفی به دادگاه دیپورت می‌شوند و در این میان شرکت پگاسوس نیز پرواز آنها تا اسلو را از عهده خود خارج کرده و هیچ مسولیتی به عهده نگرفته است.

در پی وقوع این رویداد، احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با محکوم کردن برخورد نامناسب پلیس ترکیه با گردشگران ایرانی، بر لزوم پیگیری اتفاق فرودگاه استانبول ترکیه از سوی مسئولان وزارت خارجه تأکید کرد و به خبرگزاری خانه ملت گفت: قطعا این اقدامات پلیس ترکیه خلاف قوانین بین‌المللی بوده و قطعا باید با متخلفان این اتفاق برخورد شود؛ بر اساس معاهدات بین‌المللی و تفاهم دو جانبه میان ایران و ترکیه، مسئولان این کشور باید حقوق هموطنان ایرانی را لحاظ کنند، در غیر این صورت وزارت خارجه باید تصمیم جدیدی را در این رابطه اتخاذ کند.

وی افزود: حفظ شأن گردشگران و مسافران برای کشور میزبان بسیار ضروری است و پرسنل این کشور نمی‌توانند به هر نحوی که می‌خواهند با افراد برخورد کنند. در شرایط کنونی بخش عمده‌ای از درآمد کشور ترکیه از محل جذب گردشگر به‌ویژه گردشگران ایرانی است، حال نیروهای انتظامی این کشور با چه جرأتی با مسافران ما بد برخورد می‌کنند؟ آنها با توجه به نقش گردشگران ایرانی در درآمد دولت ترکیه می‌بایست مراقب رفتارهای خود باشند، زیرا این‌گونه رفتار و اقدامات به روند حضور گردشگران ایرانی در ترکیه اثر می‌گذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رضا

      دارن به شدت به ایرانی ها در خارج کشور توهین و بی احترامی میشه!!!فکر کنم فقط تو جنوب بیروت بهایرانی ها بی احترامی نمی شه!!!می تونه چند تا علت داشته باشه که یکیش بی مسئولیتی مسئولین کشوردر قبال کرامت انسانی مردم خودشه!!البته به دلیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی و...و مشکلات فرهنگی و فساد و...در داخل کشور هم تعادل روانی ملت دچار مشکل شده باشه هم دید مردم دنیا به بسیار منفی دشده(بر اساس تمام نظر سنجی ها)!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما مگه خارج از کشور رفتی؟!
        آمارتو واسه خودت نگه دار

      • بدون نام

        آقای علی رضا کاملا درست میگن. تو خودت جه کاره ای؟ حالا تو چرا میسوزی؟ کوری نمی بینی که تمام دنیا با چشم پایین به ایرانی ها نگاه می کنن؟ همون عقب مونده هایی مثل تو مملکت رو به این روز انداختن.
        پس ساکت باش و فقط دلواپس باش.!!!

      • بدون نام

        ((دید مردم دنیا به بسیار منفی دشده(بر اساس تمام نظر سنجی ها)!!!))
        واقعا نظر احمقانه ای بود

      • علی

        حتماً منظورت از "تمام نظر سنجی ها!" همون "مجامع بین المللی" معروفِ دیگه؟!!!!
        من حاضرم شرط ببندم جنابعالی اصلاً پاتو از "ولایتت" بیرون نذاشتی!!! و مشکلت اینه که رادیو تلوزیون منافقین و... هم زیاد گوش میدی!!! بخاط همینه که دچار مشکل و عقدۀ خود کم بینی شدی...!!!
        هزاران ایرونی یا در تردد به کشورهای خارجی هستن و یا دارن توی یه کشور اروپایی یا آمریکایی زندگی میکنن حالا برای تعداد انگشت شمار مشکل پیش اومد!!! مشکلی که امکان داره برای اتباع همۀ کشورها پیش بیاد. کمااینکه برای اتباع آمریکایی و اروپایی(کشوری که کشته مرده‌اش هستید!!!!!) هم پیش اومده!!!!!.
        حکایت امثال شما حکایت اون مورچه‌ای‌است که یه لیوان آب میره توی لونه‌اش، داد و فریاد فغان راه میندازه که ایها‌الناس دنیارو آب برد...!!!!!!!!!!!!!
        حالم از آدم‌های منفی بهم میخوره!.

      • رضا

        دوست عزیز علی :
        تا سفر نری و برخورد دیگران رو نبینی متوجه نمیشی که توهین چقدر دردناکه. وقتی می بینی به خاطرایرانی بودن ازت دور میشن و بهت اعتماد ندارن نمیتونی بفهمی این حرفها چقدر درسته. بجای توهین و سفسطه چشماتو باز کن.

      • سیدهادی

        آقا رضا! شما راست میگی . ولی حق با علی
        آقاست!!!!!!!!!
        اگر همگی چشماتونو باز کنید میبینید که اگر بدبینی علیه ایران و ایرانی‌ها وجود داره، بواسطۀ تبلیغات وحشتناک رسانه‌های غربی‌ و آمریکایی‌ در راستای ایران ستیزی و اسلام ستیزی‌شون هست. کماینکه اکثر خارجی‌هایی که به ایران سفر میکنن تعجب خودشون‌رو از اونچه که در باره ایران و ایرانی شنیدن و اونچه که میبینن تفاوت از زمین تا آسمان هست!. از جمله: اظهارات کُشتی‌گیر آمریکایی که با آخرین تیم کشتی آمریکایی‌ها به ایران اومده بود و...برخی هم (تا همین چند سال قبل) با خودشون غذای یکهفته‌شون می‌آوردن به گمان اینکه اینجا هیچی پیدا نمیشه و... تا این حد!!.
        و البته بخش عمدۀ تبلیغات ضد ایرانی‌شون برای سرکیسه کردن و چاپیدن اعراب جاهل هست که از ترس (هیولای!) ایران تا میتونن سلاح و مهمات خریداری و انبار کنن و یه سر و سامانی به اقتصاد اروپا و آمریکا بِدن و ...!
        پس بیایید همه منطقی باشیم...

      • بدون نام

        بنده ی لیدر تور هستم
        حالا متوجه شدید؟

      • بدون نام

        بنده ی لیدر تور هستم
        حالا متوجه شدی؟
        و این چیزایی که این علیرضاا میگه رو مشاهده نکردم
        مشکل عقب موندگی افراد ساده اندیشی هستن که هرچی میشنون بدون تحقیق میگن درسته

      • لیدر

        منظور من هم همین بود یوزر۰۸:۵۴

    • رهگذر

      با سلام
      گذشته از سفرهای تجاری، کاری و اضطراری ترکیه رو میشه نرفت !!! ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تركيه حامي داعش

    • بدون نام

      همیشه رفتار ترکها (ترکیه )در فرودگاه با ایرانی ها زننده بوده و هست ولی تا اتفاقی جدی نیفته متاسفانه هیچ کس عکس العملی نشون نمیده

    • علی

      هر چی عربستان عذرخواهی کرد اینا هم میکنن , چقدر تو سری خور شدیم تو دنیا

      پاسخ ها

      • ایرانی

        حتک حرمت عربستان بدون پاسخ ماند! حالام ترکیه !حالا دولت میگه اگه اعتراض کنیم اونا هم به ما اعتراض میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      بیشتر برین ترکیه و آنتالیا و .....
      مگه کشور خودمون کم جاهای دیدنی دهره که اینهمه مردم می خوان برن از این قبیل کشورها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها ایران رو نمیشناسن وگرنه عمرا پاشون رو بذارن جای دیگه. خدا اونقدر به این مملکت سرمایه داده و زیبایی داده که کلی باید عمر داشته باشی تا ایران رو بگردی و بشناسی

      • قربان علی

        هم شما درست گفتی ملت ما توی کشور خودمون وقتی میخوان پول خرج کنند جونشون میخواد در بیاد اونوقت وام می گیرند برای مدت ده روز یارو 20 میلیون وام گرفته رفته تفریح ای خاک بر سر کسی که اسم خودش را منتظر میگزاره اما پولی را که توی این کشور درآوره میره ددر پارتی آنتالیا و ووو خرجش می کنه بعد هم میاد قست های وامش عقب میفته میرن اموالش را از طریق بانک و دادگاه مصادره می کنند واقاً شخصی که تاجر نیست چرا سفر خارج از کشور میره واقاً اونجا چی هست که توی خاک خودمون نیست احترام با خارج رفتن بدست نمیاد با انسان بودن باید احترام خرید

    • حامد

      اين ترکيه خعععلي پر رو شده بايد دمش رو چيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گازشون قطع کنیم دهنشون بسته میشه

      • ایرانی

        اونم با دولت تدبیر و امید!

      • بدون نام

        این دولت که بلد نیست جواب خارجی ها رو بده

      • بدون نام

        اینا نتایج سیاستهای دولت پاکدسته .. یکم دقت کنی میفهمی .. اره اگه بری کشورهایی مثل گینه استوایی و... بگی از کشور محمود اومدی خیلی تحویلت میگیرن

    • بدون نام

      بنام حق
      باید مجلس مصوبه ای تصویب کند که در آن در صورت رخداد چنین اتفاقاتی غیابا مرتکبین محکوم به اعدام شوند وبرای اعدام انقلابی آنان نیز توسط نهادهای ملی جایزه گذاشت تا دیگر کسی جرات چنین جسارتهایی را نکند .

      پاسخ ها

      • yashar

        افرین احمق جووون با این راهکارت!!!!

      • بدون نام

        خوبی مهندس ؟
        اینم شد راهکار ؟

    • الیور

      ببنید به کجا رسیدم !!! ایا قبلا جرات همچین بی حرمتی رو با یک ایرانی داشتند !!؟؟ واقعا مشکل کجاست ؟؟

      پاسخ ها

      • کاوه

        به خاطر اینه که ارزش پاسپورت ایرانی بالا رفته!

      • بدون نام

        نه اصلا قبلا این طوری نبود ...قانون کاپیتولاسون یادم رفت.... برترین ها نامردی اگه نمایش ندی....

    • اکبری

      امید است با دقت دنبال شود تا شاهد چنین رفتارهایی نسبت به ایرانیان در تمام نقاط جهان نباشیم

    • hamid

      سلام این گزارش را برای دکتر حسن رییس جمهور بفرستین تا بخواند و ببیند که چطور پاسپورت ایرانی را عزت بخشیدند؟؟؟؟؟
      همچنین ریال ایران را ها ها ها

      پاسخ ها

      • ناصر

        آقاي محترم، پاسپورت ايراني را آقاي احمدي‌نژاد و دوستان گراميشان عزت بخشيدند با دشمني با دنيا و منزوي كردن كشور. بهتر است امثال جنابعالي چشم و گوش و مغز خود را باز كنيد و قبل از اظهار نظر كمي هم فكر كنيد. به كوري چشم دشمنان داخلي و خارجي ملت، اگر كمي صبر كنيد گشايش را در امور داخلي و خارجي خواهيد ديد. البته علاج گندي كه در طول هشت سال زده شده است زمان بر خواهد بود، هرچند اگر چشمانتان را باز كنيد و بدون تعصب كوركورانه نگاه كنيد مي بينيد كه برخلاف دوران طلايي دو دولت گذشته در دو سال گذشته بهاي هيچ كالا و خدمتي چند برابر نشده و اگر هم گراني بوده گراني چند درصدي بوده و نه چند برابري

      • بدون نام

        گل گفتی ناصر

      • امیر

        دوست عزیز آقا ناصر شما میفرمایید گرانی اونم فقط چند درصد ؟!؟! یا شما از طبقه مرفه هستید که اینهمه گرای رو نمیبینید یا اینکه خودتونو زدید به خواب هر دو دولت باعث گرانی شدند همین قضیه یارانه ها تا دیروز قرار بود به جای سوبسید دادن به کالا ها و ... پولش رو اونم قسمتی از اون رو نقدا به مردم بدن و الان باید همه ایرانیا حول و هوش نفری 200000 تومن میگرفتند نه اینکه بیان اعلام کنند که پول نداریم و ... و بیان هی مردم رو حذف کنند کلاهتو بذار کمی بالاتر و بیشتر از جلوی دماغتو نگاه کن عزیز دل

      • بدون نام

        این لکه ننگ را اون یارو رئیس جمهور قبلی شما تو دامن این ملن گذاشتند

      • کوروش

        متاسفانه دولت و طرفداراش هرجا کم میاره از دولت قبل مایه میزاره
        آقا بگید موندیم توش!

      • بدون نام

        جای تاسفه که این دولت و طرفداراش، همه کم کاری و بی مسئولیتی و بی کفایتی خود را پای دولت گذشته مینویسند.
        خیلی زیاد جای تاسفه!!!!!
        اوج بی فرهنگی و بی فکری

      • بدون نام

        لعنت بر دولت قبلی که هشت سال مملکت را نابود و بی اعتبار کرد. من نمی فهمم این طرفدارای احمدی با چه رویی ازش دفاع می کنن؟ با اون کاپشن پاره اش آبرویمان را در دنیا برد.

      • بدون نام

        اگه قدر دولت قبل رو میفهمیدید الان با بی بصیرتی حرف نمی زدید.

      • بدون نام

        با همون رویی ازش دفاع می کنیم که قبلا از این خبرا نبود

      • نسرین

        جناب آقای امیر اگه قرار باشه دولت پول نقد دست مردم بده (200000 تومان) تورم از اون چیزی که هست خیلی بالاتر می ره. گروه اقتصادی دولت می دونه داره چیکار می کنه.یه ذره علمی تر به قضیه اقتصاد نگاه کنین.نه اقتصاد کوچه بازاری.

    • بدون نام

      لطفا جو ندهيد .
      كجاي اين حادثه شبيه جده بوده ؟!

      پاسخ ها

      • iman

        خدا میدونه چه اتفاقهای دیگه ای افتاده ک قابل انتشار نبوده.کلیت ماجرا اینکه دیگه شخصیت اجتماعی ایرانی تو دنیا مثل قبل نیست و این باعث افسوسه.

      • بدون نام

        مرگ بر آمريكا مرگ بر آل سعود مرگ بر داعش مرگ بر اسرائيل مرگ بر تركيه

      • بدون نام

        اگه بدتر نبوده، مطمئنا کمتر هم نبوده !!!

        فک کن خواهرای خودت بودن

    • بدون نام

      عزیزان شعار ندهید و با احظار سفیر ترکیه و دادن تذکر شدید به وی و به تعلیق در آوردن پرواز خط هوایی شرکت شرکت ترکی جواب قاطع به کشور ترکیه دهیم انشاالله روزی اجناس ترکی را نیز تحریم کنیم تا بدانند چه درآمدی را از دست می دهند

    • ایران

      وقتی که درهای اقتصادی کشور این چنین سخاوتمندانه به روی هواپیما وکالا های ترک باز میشود .چه انتظاری میتوان داشت.عزت و ابروی ما کجا رفت.غیرت کو

    • رضا

      اگر در حادثه جده ایرانیها دادرسی داشتند اینجا تکرار نمی شد ودر کشورهای حوزه خلیج فارس هم بد برخورد میکنند .اقایان دولت اگر میتوانند فکری بکنند

    • بدون نام

      اغو کلیه پروازهای شرکت پگاسوز از جانب مسولان امیدی نیست . مردم غیرت کنید وتحریم کنید

    • torabi

      بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی یعنی همین

    • بدون نام

      مردم خودشون غیرت داشته باشن، تحریم کنن نرن ترکیه تا آدم بشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو همه جای دنیا دارن بی احترامی میکنن لابد انتظار داری هیچ جا نریم!!
        باید مشکل ریشه ای حل شه و به ایرانیا احترام بذارن

    • احمد

      انجا که خانه خدا بود مه تصمیم گرفتیم که نرویم اینجا که جای خود دارد ..... ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی وین ره که تو میروی به ترکستان است

    • بدون نام

      وقتی که واکنش های قبلی به حوادثی مثل حادثه جده کم رنگ باشه همه جرات پیدا میکنن که اینطور بی احترامی بکنن.

    • بدون نام

      گردش تو سواحل تركيه تو سرمون بخوره !
      بابا اين سواحل جنوب كشور خودمان را درست كنيد تا اين همه سرمايه از كشور خارج نشه و از طرفي هم جلوي اين بي احترامي ها گرفته بشه ، البته اين موضوع هيچ ربطي به خبر مذكور نداشت !!!

    • ساشا

      اون شیر گاز ببندید تا دیگه از این غلطا نکنند ....

      پاسخ ها

      • علی

        جالب بود
        اینو خوب اومدی!

    • ایرانی

      مسئولین محترم وقتی نتونستید با فضاحت پیش اومده تو جده محکم برخورد کنید ... به پشیمونی و عذرخواهی رسمی وادار کنید دیگه بیشتر از این توقعی نداریم که حالا نوبت ترکهای ... شده .

    • مجتبی

      خدا وکیلی هیچ کس ایرانی نمیشه
      ما ایرانیا هیچوقت همچین کاری با مهمان نمیکنیم
      ولی دوستان بیایید در جواب این بی احترامی ، جوری ترکیه رو تحریم کنیم که خود اردوغان عذرخواهی کنه
      ما میتونیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم من دیگه کالای ترک نمیخرم نمیدونم اصلا این تحریم فایده ای داره یا نه ولی من دیگه کالای ترک نمیخرم

    • بدون نام

      لطفا جو ندهید این رفتارها تو خود ایران با هموطنانمون انجام میشه حتی بدترش اونا که غریبه هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق زدی
        تو ایران این مسائل بیرون درج نمیکنه ابروی ایرانی تو جهان نمیره ولی این اتفاق غزت ایرانی رو زیر سوال میبره معلوم نیس چند گردگشگر تو کل جهان اونجا بودن این صحنه رو دیدن و پیش خودشون گفتن ببین چقدر ایرانیا تو سری خورن

    • بدون نام

      بعضی ازهموطنا اینقدربی ...شدن اگه بدترازاینم باهاشون رفتارکنن تحریم که نمیکنن هیچ ککشونم نمیگزه

    • essi

      ضمن محكوم نمودن حادثه مذكور،دولت تركيه بايد عذرخواهي كند.اگر از زاويه ديگر نگاه كنيم با توجه به اينكه سفر ايرانيا به حوزه خليج فارس خيلي كم شده و به همان نسبت به سفرهاي تركيه اضافه شده اين موضوع ميتواند از طرف اعراب باشد.دوم اين احتمال هم هست كه دلواپسان داخلي جهت كم كردن سفر مردم موضوع را خيلي پررنگ يا مديريت كرده باشند.لطفا" انتشار دهيد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیه حالا یه کلمه دلواپس افتاده تو دهنتون!!!!
        اگه غیرت دارید شما هم باید دلواپس خیلی چیزا باشید این سرزمین یادگار بزرگان عالم وشهدا است با سرزمینهای دیگه خیلی فرق داره.....
        قدر میدونیم؟؟؟؟

    • بدون نام

      مسئولین رسیدگی جدی داشته باشند نه اینکه بگن ما محکوم کردیم تمام شد ورفت

    • بدون نام

      بی غیرتید اگه ترکیه رو تحریم همه جانبه نکنید ... باز برید لباس و پوشاک بیارید و کنسرت برید ... از سوسک پست تره هرکی بره ترکیه

    • mehdi

      ببخشید وقتی خود مسئولین ما برای انسانیت و حقوق شهروندی ما ارزشی قائل نیستند و دمای 71 درجه ماهشهر رو 49 درجه اعلام میکنن چه انتظاری از غریبه ها دارید؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        71 درجه؟؟؟؟
        مگه میشه؟؟/

      • بدون نام

        71 درجه ؟تو این دما انسان نمیتونه زندگی کنه یعنی اصلا نمیتونه شایدهم اغراق کردید.البته میدونم که دمای جنوب به 50 درجه میرسه ولی اعلام نمیکنن

    • Reza

      متن کاملا مغرضانه نوشته شده و واقعیت رو وارونه نشون داده
      شرکت های هواپیمایی و کارکنان فرودگاههای استانبول بهترین برخوردهارو دارن حداقل از اکثر کشورهای اروپایی بهترن

    • رضا

      پاسپورت ایرانی خیلی معتبره...

    • vahid

      سلام
      اولا تشکر میکنم از کسانی که از این قبیل حادثه ها را اطلاع رسانی میکنند....
      دوما از مسئولین زیربط وزارط خارجه خواهش میکنیم که پاسخ این گستاخی به هموطن هامون را خیلی جدی و کوبنده پیگیری کنند، تا دیگه شاهد این بی حرمتی به نوامیسمون نکنند....
      امیدوارم که مسئولان عزیز خود و خانوادشون را جای آن هموطنان هتک حرمت شده بزارند ..... ؟؟؟؟
      سپاسگزارم

    • علی

      به نظرم این هم یکی ازشگردهای دلواپسانه که یه جوری احساسات مردم رو تحریک کنن که ایران توجریانات جنگی وغیره قراربگیره ،!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر بدبین و غیر واقع بین؟؟؟؟؟؟؟
        مشکلت چیه؟؟؟

      • کیانوش

        واقعیت رو نمیشه ازش فرار کرد
        آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
        اگه واسه خودت یا اطرافیانت این اتفاق می افتاد بازم همین نظر رو داشتی؟!!

      • بدون نام

        شما توهم زدی

    • بدون نام

      فکرکردن اونجاهم ایرانه کسی کارشون نداره یه ضرب المثل میگه به دیارقربت رفتی دست بذارروچشات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ایران کسی کارشون نداره؟؟؟

    • حقبين

      ازماست كه برماست

    • SHAHAB

      من اگه جای مسئولین بودم حالا وزیر دفاع . رئیس جمهور ...اصن هرکی....همین امروز جنگ وحشتناکی رو باهاشون شرو می کردم . حداقل آنتالیارو واسه خودمون می کردم تا این بدبختای ایرانی هول قصه ترکیرو نخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آنتالیا اگه واسه ما باشه که دیگه دیدن نداره!!!

      • بدون نام

        همینمون مونده انتالیا بیوفته دست دلواپسان :)

      • بدون نام

        اونجا چون جزو ایران نیست قشنگه.

      • بدون نام

        ایران زیباترین دنیاست

    • بدون نام

      حالا برید گاز بدبد به ترکیه به مردم خودمون بگید صرفه جویی کنند

      پاسخ ها

      • یودر

        خدایی اونا بهتر از ما مصرف میکنند...ما ایرانیا اسراف زیاد میکنیم...آمار مصرف انرژیمون چندین برابر دنیاس!!!

    • ليلي

      اقا مجتبي بعضي از اين مردم مگه ميتونن از خير سواحل آنتاليا و تفريحاتش بگذرن؟ مگه ميشه! مگه داريييييييم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه که نمی گذریم. تو از کویرهای عربستان می گذری امل عقب مونده؟

    • بدون نام

      باید پرواز های پگاسوس را برای مدتی بحالت تعلیق در بیاورند تا حساب کار دستشون بیاد.

    • بدون نام

      اقایان مسئولین نوجه توجه

      حضرت امام حسين‌ (علیه السلام) در مقابل زورگويی و ظلم و ستم معاويه و يزيد فرمود: «هيهات منا الذلة‌»؛ ذلت و خواری به مراتب از ما (اهل بيت‌): دور است‌.
      كلام زيبا و منطق روشن آن حضرت ريشه در آيات قرآن كريم دارد. خداوند متعال در قرآن كريم تأكيد كرده كه انسان نبايد هرگز ذلت را بپذيرد،
      بلكه بايد در مقابل ظلم و ستم قيام كند. چنان كه می‌فرمايد: «لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّنـَت‌ِ واَنزَلنا مَعَهُم‌ُ الكِتـَب‌َ والميزان‌َ لِيَقوم‌َ النّاس‌ُ بِالقِسطِ واَنزَلنَا الحَديدَ فيه‌ِ بَأس‌ٌ شَديدٌ ومَنـَفِع‌ُ لِلنّاس‌ِ ولِيَعلَم‌َ اللّه‌ُ مَن يَنصُرُه‌ُ ورُسُلَه‌ُ بِالغَيب‌ِ اِن‌َّ اللّه‌َ قَوي‌ُّ عَزيز» (1)؛ ما رسولان خود را با دلائل روشن فرستاديم‌، و با آن‌هاكتاب [آسمانی] و ميزان [شناسايی حق و قوانين عادلانه‌] نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند و آهن را نازل كرديم كه در آن قوت شديدی است‌، منافعی برای مردم‌، تا خداوند بداند چه كسی او و رسولانش را ياری می‌كنند، بی آن كه او را ببينند، خداوند قوی و شكست‌ناپذير است‌.
      از آيه مذكور بر می‌آيد كه خداوند متعال پذيرش ظلم از ناحيه انسان را سرزنش كرده و تأكيد می‌كند كه انسان در برابر بی‌عدالتی و ظلم نبايد ساكت شود، بلكه قرآن كريم در جايي ديگر عزت را تنها از آن خدا و رسول و مؤمنان می‌داند و می‌فرمايد: «ولِلّه‌ِ العِزَّة‌ُ ولِرَسولِه‌ِ ولِلمُؤمِنين‌َ ولـَكِن‌َّ المُنـَفِقين‌َ لا يَعلَمون‌» (2)؛ و عزت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است‌؛ ولي منافقان نمي‌دانند.»
      در روايات اسلامی نيز تأكيد شد كه مؤمن حق ندارد ذلت را بپذيرد، چنان كه پيامبر گرامی (صلی الله علیه و آله) می‌فرمايد: «هيچ مؤمنی، حق ندارد نفس خود را ذليل و خوار بشمارد.» (3)
      حضرت علی (علیه السلام) به امام حسين‌ (علیه السلام) وصيت فرمود: «نفست را از هر زبونی و پستی دور بدار هر چند تو را به نعمت‌های بی‌شمار رساند.
      زيرا هرگز برابر آن چه از نفس خويش صرف مي‌كني به عوض نخواهی يافت و بنده ديگری مباش كه خداوند تو را آزاد گردانيده است‌» (4)
      بنابراين‌، امام حسين (علیه السلام)‌ كه پرورش يافته و از خاندان عصمت و طهارت است‌، در مقابل ظلم و ستم‌های دشمنان اسلام و پيامبر گرامی (صلی الله علیه و آله) از خود ذلت نشان نداد. (5)

    • ناصر

      ايراني غيرت كنيد و تحريم كنيد، در گام نخست آن شركت هواپيمايي و در گام بعد سفر به تركيه را. بياييد هر كسي را كه به ايران و ايراني توهين مي‌كند با همين روش تنبيه كنيم، آنها نيازمند سفرهاي شما به كشورشان هستند كه بخش زيادي از درآمدشان از همين راه است. چرا بايد براي تفريح به جايي سفر كنيم كه با وجود پرداخت هزينه خطر توهين و تعرض را نيز به جان بخريم؟!

    • کریمیان

      اونهایی که زائرین مکه مدینه رامسخره نموده وشماتت میکردیدپول هاتون ندیدبه عربهای گردن کلفت بااین پول میشه توی ترکیه بهترین عشق وحال راکردتحویل بگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما انگار عرب زاده ای. چه نسبتی با عرب ها داری که اینجوری براشون سینه جاک می کنی؟
        تو هر وقت امنیت .... داشتی برو کویرهای سوزان عربستان. کسی جلوتو نگرفته.

    • محمد

      چرا يك آلماني يا ايتاليايي در كشور تركيه يا جده يا ... براش اين اتفاق نميافته
      مسئولين در خواب عميقي فرو رفتن...

    • مهرداد

      باید به صورت سفیر ترکیه سیلی زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم یه لحظه به گذشته سفر کردم...

      • بدون نام

        دمت گرم

    • ناصر

      ترکهاگناهی ندارن.ایراد از خود ماست اگه قشنگ به تاریخ نگاه کنیم اینا هموم ملتی هستند که برای کارگری به ایران میومدند تا کار یاد بگیرن ما شده بودم ارباب اونا رعیت ولی حالا به کمک بعضی مسئولین بی کفایت طوری شده که اونا شدن ارباب ما رعیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینایی که منفی دادن از چی می سوزن؟

    • امید

      ببین حال و روز ایران و ایرانی چی شده که تو سری خور شدیم حسابی

    • امیر

      وقتی به سفیر شکایت میکنی بر میگرده ومیگه اگه به شما بی احترامی میکنند از کشور خارج نشوید مگه بهتون دعوتنامه دادن وضع ما هیچ وقت بهتر از این نمیشه

    • aidin

      فقط اینو میتونم بگم قبل از 36 سال پاسپورت "ایرانی" بسیار با ارزش بود اما متاسفانه تو این چند دهه ..................!!!

      پاسخ ها

      • کاوه

        شما سنت به 30 سال میرسه؟!

      • بدون نام

        نفهمیدی خودتم چی گفتی؟؟؟؟ قبل از 36 کجا بودی تو عقب ماندگی کامل.

    • حجت

      ترکیه از قبل باید تحریم یم شد ولی الان بهانه ای است عملی شود. ایانی های باغیرت دیگر ترکیه نروند. یا علی مدد

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست...
      عزت ایرانی رو خودمون نابود کردیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله با انتخاب اشتباه!

    • محمد

      من از برخوردهای بسیار محترمانه پرسنل فرودگاههای ایرانی در مواقع تاخیر پروازها و خدمات ارائه شده در مواقع تاخیر پروازها و همچنین پرواز سر ساعت هواپیماها سپاسگذارم.......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی. خجالت که نمی کشند.

    • ali

      دستور بگیریم هرکشور بی حرمتی کنه رو با خاک یکی میکنیم .

    • محمدحسی شعبانی

      روحانی مچکریم
      روحانی مچکریم
      روحانی مچکریم

    • بدون نام

      مقصر فقط مسئولین نیستند چه نیازی هست به این کشور مسافرت کرد.اگه واسه تفریحه میشه به کشورهای قشنگتری رفت حتی توی خود ایران مناظر دیدنی زیادی وجود داره.
      اگه یادبگیریم یه جا به شعورمون توهین شد تحریمش کنیم خیلی از مشکلات بوجود نمیان

    • ناشناس

      سفير تركيه رابايد اخراج كرد

    • محمد از تبریز

      اگر مسولین کشورمان برخورد جدی نکنند و موضوع را بزرگ جلوه نکنند تا شدیدا پیکیر بی حرمتی ماموران ترکیه ای نشوند مطمعن باشید انها پر روتر شده و رفتارهای شدیدتر از این را هم مرتکب خواهند شد

    • بدون نام

      همچین مینویسند عزت ایرانی که انگار خودمون خودمون را نمیشناسیم. ایرانیها مریضند بی فرهنگند بیعرضه اند در عین بی لیاقتی خود بزرگ بینند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه مثل شما نیستن خودتو با بقیه جمع نبند

      • هادی

        تو بی غیرتی

    • بدون نام

      اتفاقا تو ترکیه همیشه حقو به توریست میدن تا شهروندای خودشون،این ایرانیای مقیم اروپا انگار از دماغ فیل افتادن،همیشه پرفیس افادن،حالا چیکار کردن چی شده خدا میدونه

    • سیاوش

      هر چند که این کار پلیس ترکیه قابل دفاع نیست ، ولی نباید یک طرفه به قاضی رفت و ممکن است حقیقت چیزی دیگری باشد و خود اتباع ایرانی پلیس را تحریک کرده باشند. هر چند که در ایران هم بهتر از این نیست ، می توانید امتحان کنید که البته امتحانش مجانی نیست . به یک پلیس راهنمایی و رانندگی و یا نیروی انتظامی بگوئید که کارت شناسایی اش را نشان دهد و ببینید که چه رفتاری با شما دارد ، یک از آشناهامون با ویزای شینگن رفت فرانسه ، گفت هیج جا مثل فرودگاه ایران از برخورد پرسنل فرودگاه و گمرک و نیروی پلیس بد ندیدیم.(سایت برترین ها شما هم صحبت های من را چند بار سانسور کردید اگر می خواهید تائید نکنید ولی اندازه خودتان برشش ندهید) این هم از آزادی بیان مملکت گل و بلبل

    • کورش

      نباید مغرضانه برای عمل غیر اخلاقی چند پلیس ترکیه تمام مردم اون کشور رو زیر سوال ببریم
      اما میشه به سفیر ایران در ترکیه گفت به یقین یا کلاه جنابعالی پشم ندارد یا هنوز وظیفه اصلی یک سفیر را در کشور دیگر نمیدانی

    • tina

      اخه نمک نشناسا حداقل بخاطر طلاها و پولهایی که ... نژاد از مردم و سرزمینش دزدید و واستون اورد و اقتصادتون رو نجات داد این رفتارهارو نکنید

    • هاشم

      سلام
      هرچندحرکت ایرانیهاخالی ازاشکال نیست ولی ازماست که برماست .
      ازقدیم گفته اندچراغی که به خانه رواست به مسجد حرام .
      اگردرسالهای اول انقلاب کامیونهای عهدبوق ترکهارامی دیدید بحالشان گریه میکردیدانهادرکنارجاده وقت ناهارویاشام نوشابه راداخل کاسه میریختندونان راتیلیت کرده داخلش ریخته مثل ابگوشت میخوردندوبیش ازانچه حمل باربودگازوئیل باتانکرهائیکه درکامیونشان تعبیه کرده بودندازادانه قاچاق میبردندحالاهم که بارشان رابسته اندمردی ومردانگی رافراموش کرده بامسافرهای زن رفتارتندوخشن ازخودنشان میدهندکه حکایت ازکمال همنشین (داعش)برانهااثرکرده لذامسئولان نظام بایدچراغ خانه خودمان راروشن نگه دارند.

    • اوس موسی

      خدا وکیلی تو دوره احمدی نژاد چون صریح بود وبه طرفتون عینی عکس العمل نشون میداد نه اتفاق اون نماینده ایران تو آمریکا افتاد نه اتفاق عربستان نه اتفاق ترکیه نه بقیه اتفاقای این دست ولی روحانی چون بنارو به سازش گذاشته همه میگن که اینا جیکشون در نمیاد که مبادا ما باهاشون قهر کنیم من طرف دار هیچ کدومشون نیستما فقط برا یادآوریه این سینه کشان روحانی گفتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت.
        هر کی به دشمن لبخند بزنه و کوتاه بیاد و دنبال رابطه باشه همه ازش سواستفاده میکنن.

    • بدون نام

      روحانی مچکریم

    • راحله

      سلام
      دوستان نظرات بعضا جالبی ارائه کردند اما یک نکته خیلی مهم از نظر دور مونده اون هم فقر فرهنگی شدید ترکیه ای هاست . اگه یه مدت تلویزیون ترکیه نگاه کنید متوجه میشید که اونجا برای زن کوچکترین ارزشی قائل نیستند و ضرب و شتم و بی احترامی به زنان یه رفتار کاملا عادی شده براشون. پس چرا ما باید هی به همچو کشور بی فرهنگ و بدبختی سفر کنیم و جیبهاشون را پرپول کنیم؟ منم با قضیه تحریم ترکیه ای های بی فرهنگ و بوقلون صفت صد در صد موافقم.

    • حمید

      کار و زندگی ندارید هی میاین تو سایتها نظر میدین؟اگه مردم انقد وقت که صرف نظر دادن میکنن عمل میکردن و باعث پیشرفت کشور میشدن وضعمون این نبود

    • بدون نام

      دولت پاکدست
      رایحه خدمت
      لعنت برتو

    • خبر خوان

      سلام.واقعیت اینکه ایران یه کشور همه جور دین وسلیقه وآدم توش پیدامیشه همه هم کهد مسجدی وهیئتی ....که نیستند فضای کشور هم کانالیزه شده وتقریبا یه نگاه مذهبی وانتقلابی با دهها شبهه دزدی واختلاص و...هم برش حاکمه با دنیا هم بخاطر تفکرمون اختلاف داریم قدرت استکباری هم که بر جهان حاکمه با شاخ غول هم که در افتادیم معلومه کوچیک میشیم..معلومه تحقیر میشیم وقتی با تقریبا هیچ دولتی رابطه خوبی نداریم هی میگیم ملتها با ما هستند این که نمیشود رابطه با دنیا!!!! حالا که مقصره زود نشکنیم رو سر یه نفر...تفمکریست که 30 ساله ما داریم بر طبلش میزنیم ممکنه رشد کردیم اقتدار داریم ولی در بعد جهانی متاسفانه امروزه قدرت بین المللی ارج وبهاست ببینید کسی جرائت نمیکنه به امریکایی یا روسی یا چینی یا اهانت کنه.....بپذیریم که در جهان وضع خوبی نداریم بیرون هم هرچی رفتارمان منطقیتر باشه به نفعمونه حرفمان بیرون از این مرزها خریدار نداره اون وقت مسافرها خواستند با یه پرواز فوق العاده کارشان راه بیفته معلومه که به ما بی احترامی میشه...خوبه کمی بفهمیم ببینیم چی میشه.....عمو حسن هم که گفت پاس ایرانی بی اعتبار شده ...تو فرودگاه جده حلش کرد!!! الکی شعار ندیم باید یه فکر اساسی بشه اینطور ارزش پیدا نمیکنیم نه در داخل نهدر خارج...سیاست وتدبیر وعقلانیت ووومشورت و....لازم است

    • علی مهری

      باز یک عده صورت مساله رو پاک میکنن خوب نرید چرا نریم همین ترکیه زمون شاه ی ماشین ایرانیهارو میدیدن دهنشون هاج وواج میموند وقتی مسولین ما به خودمون ارزش قائل نمیشن از غریبه چه انتظاری دارین باید سفیر ترکیه رو احضار کنن وهمه بی احترامیها یی که اونا به مسافرین ما کردن عین همونا سر سفیر خالی کنن ولی خب آیا کسی این جرآت و داره

    • بدون نام

      منتظر واکنش امور خارجه باشید اگه کسی صداش دراومد!!!!!

    • سعید جانباز

      سلام زنده باد ایرانی. .یعنی انقدر ما بدبخت شدیم که ترکیه ای که شاهرگش دست ماست و اگر گاز و ووو بهشون ندیم واقعا فلج میشن بیاد با ایرانیان چنین برخوردهایی بکنن آقای ظریف ای قهرمان ملی ما تورا به خدا کاردار یا سفیر ترکیه را احضارو بهشون همون جور که هسته ای را مدیریت کردی تذکر شدید بده که حتی خواستن بگویند ایران جرات اهانت نداشته باشند. ..درود بر ایرانیان سراسر دنیا

    • علیش

      نمیدونم کی مسئول انتشار نظر کاربران هست مثلن ( برترین ها ) به اصول خودتان پایبند باشید چند تا ازاین نظراتی که به این سایت ارسال شده حاوی توهین افترا هست پس چرا منتشر میکنید حیف از وقت که صرف این مطالب میشه من که دیگه عمرا از این سایت دیدن کنم

    • مهدی

      میگین بیچاره ایرانی ها چکار کنن تو کشور خودشون که یه ساحل و دریای تن افتاده نمیتونن برن بهشون گیر میدن میان برن خارج با خونوادشون تو دریا برن اینجور میشه نمیدونم چه گناهی این ایرونی ها کردن

    • مرگ بر تركيه

      نميدونم چرا ملت دوست دارن از تركيه عبور كنن ، ميخاد بره ژاپن و يا استراليا ، اول ميره تركيه بعدش برميگرده ميره سمت شرق .
      پگاسوس افسانه اى تو گورش از اسم خودش شرمنده شد ، با اين شركت فلان فلان شده .

    • بدون نام

      من اخیرا ترکیه بودم رفتار پلیس ترکیه بدنبود ومن فکر میکنم این سایت به نوعی جو دهی میکند ومنظور از این نوع خبر دهی چیست معلوم نیست در کشور خودمان بارها اتفاق افتاده بعد از تاخیر زیاد کل پرواز را کسل کردنی هم جوابگو نبوده یک اتفاقی در فرودگاه پیش آمده موضوع را نباید به همه چیز تعمیم داد بلکه اگر مسیله اینقدر حاد است از طریق کنسولگری باید پی گیری بشه ما که درفرودگاه اسلامبول رفتار بدی ندیدیم مردم را بیخود تحریک نکنید

    • مهر افزا سیدی

      خوب است آنهایی که دیگران را توهین می کنند خودشان توهین وتحقیرشوند تا دردش را بدانند وباعث عبرت شودبرایشان تابه دیگران به عنوان انسان احترام کنند.

    • بدون نام

      خب نرین ترکیه مگه مجبورین؟؟؟ملت ایران عقده این اکثریت این جورین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج