۲۳۰۴۹۹
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

روحانی صدا و سیما را مجبور به پذیرش کرد

روزنامه جمهوری اسلامی ضمن تمجید از رویکرد رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی اخیرش در صداوسیما، از رویکرد این رسانه در قبال توافق هسته‌ای انتقاد کرد و این پرسش را مطرح کرد که «رسانه ملی که باید زبان اکثریت مردم باشد چرا در موضوع توافق هسته‌ای نگاه مردم را در تحلیل‌ها و گزارش‌ها نادیده می‌انگارد؟»

روزنامه جمهوری اسلامی ضمن تمجید از رویکرد رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی اخیرش در صداوسیما، از رویکرد این رسانه در قبال توافق هسته‌ای انتقاد کرد و این پرسش را مطرح کرد که «رسانه ملی که باید زبان اکثریت مردم باشد چرا در موضوع توافق هسته‌ای نگاه مردم را در تحلیل‌ها و گزارش‌ها نادیده می‌انگارد؟»

این روزنامه نوشت: گفت‌وگوی یکشنبه شب رئیس‌جمهور با رسانه ملی ثابت کرد که این رسانه سراسری و فراگیر چاره‌ای غیر از پذیرش واقعیت‌ها ندارد.

با اینکه مصاحبه‌کنندگان تلاش می‌کردند در چارچوب سیاست‌های تلویزیون و رادیو، که در عمل با مخالفان توافق هسته‌ای هماهنگی دارد، سؤال بپرسند و مصاحبه‌شونده را به مسیر مورد نظر خود هدایت کنند، رئیس‌جمهور روحانی توانست با پاسخ‌های شفاف و گاه همراه با کنایه‌اش این گفت‌وگو را در مسیر واقعی به پیش ببرد.

استفاده از تعبیر «کاسبان تحریم» برای آنان که از توافق هسته‌ای ناخشنودند، به رخ کشیدن خروج ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد با مذاکره آن هم بدون عقب‌نشینی و به رخ کشیدن تأثیرات گسترده شبکه‌های اجتماعی در حمایت از توافق هسته‌ای، تاکتیک‌های کارآمدی بودند که رئیس‌جمهور برای نشان دادن دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای بکار برد.

واقعیت این است که رسانه ملی حق دارد و باید انتقادی برخورد کند، حتی با عملکرد دولت‌ها، ولی آنچه مورد سؤال است، اینست که اولاً چرا روش انتقادی را نسبت به دولت‌های نهم و دهم بکار نمی‌برد و ثانیاً رسانه ملی که باید زبان اکثریت مردم باشد چرا در موضوع توافق هسته‌ای نگاه مردم را در تحلیل‌ها و گزارش‌ها نادیده می‌انگارد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانشجوی ایرانی

      طبق کدوم آمار رسمی اکثریت ملت با مفاد توافق موافقند، چرا پشت سر ملت برای به کرسی نشاندن حرف های خود قایم میشوید، این توافق، فقط یک بازی سیاسی برای انتخابات بعدی میباشد، تاریخ درمورد این توافق قضاوت میکند که چه ظلمی درحق ملت غیور ایران شده است، حتی مجلس هم متن دقیق ترجمه را در اختیار ندارد پس چه طور میتونی بگی توافق، توافق خوبی بوده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمایندگان محترم دلواپس چه نیازی به متن ترجمه شده دارند خودشان ترجمه کنند وبه اصل مطلب اشراف یابند وبعد ازین هی ایراد نگیرند که ترجمه به ما ندادن

      • بدون نام

        يه نگاه به منفي هايي كه گرفتي بكن بعد فكر كن مردم موافقن يا مخالف

      • دانشجوی ایرانی قدیمی

        نگاه کن چندتا منفی خوردی!!اینجا فقط یکی از جاهاس ک اکثریت وجود دارند ی دونه مثبتم نگرفتی پس خیلی اقلیت هستین..در ضمن از اسم دانشجو استفاده نکن ما هممون یا دانشجو بودیم یا هسیم سال های پیش ک ما دانشجو بودیم بین 70 تا دانشجو فقط 5 تا میتونسی مث شما پیدا کنی ک فقط بلدن ساز مخالف بزنن از اسم انقلاب قشنگمون استفاده ابزاری کنن در صورتی اکثریت ما دلمون با انقلابه ..شما انقد ادعاتون میشه ینی ی با سواد ندارین ک ی متن انگلیسی رو براتون ترجمه کنه؟؟پس شما برای ما اکثریت تصمیم نگیرید ما برای شما اقلیت تصمیم میگیریم

      • دانشجوی ایرانی قدیمی

        در ضمن اقای وطن پرست شما پرچمی ک انتخاب کردی پرچم کشور تیم مقابل اره دادا جو متشنج نکن

      • نظر دانشجویان ایرانی

        طبق همین منفی هایی که گرفتی میتوانی نظر اکثریت جامعه را هم درک کنی " تو اگر زیرک و عاقل باشی " البت مدت هاست که رسانه ملی تبدیل شده است به رسانه میلی متاسفانه

      • بدون نام

        نظر دانشجوی ایرانی
        شما دانشجو هم نیستید! میتونید خودتان ترجمه کنید و در اختیار مجلس قرار دهید! البته این گروه اقلیت خوشبختانه کم سوادند و هیچی هم از دستشان برنمیاید! از تعداد منفی هایتان هم بفهمید که اقلیت هستید!

      • فرهنگی

        طبق همین منفی ها یی که اینجا بهت میدن نگاه کن بفهم یک نفرهم مثبت بهت نداده

      • ایرانی

        مئافقم. دولت تدبیر و امید با شعار آزادی بیان! فقط اجازه میده موافقینش حرف بزنند اما دهن مخالفینشو میبنده!حمله به روزنامه ها و شخصیتها و حالا هم صدا و سیما!!!

    • عیسی

      بله توافق هسته ای توافق خوبی بوده.

    • رسول

      اشتباه نکن این امثال شماها هستید که با در اختیار داشتن رسانه ها و صدای بلند تر فکر میکنید اکثریت هستید ولی وقتشه از این توهم بیاید بیرون فعلا که تاریخ ظلم علنی مذاکره کننده قبلی رو به ملت نشون داده .

    • اسماعیلی

      صدا و سیما باید به عنوان کامل سازمانی خود که مایه بسی افتخار است دقت فرماید .
      "صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران"
      سهم دلواپسان از صدا و سیما نباید از سهم جمعیتیشان فراتر رود. در غیر اینصورت بنظرم اعتباراتی بودجه ای که هزینه میشود دارای اشکال شرعی نیز خواهد بود.

    • بدون نام

      دانشجو عزيز شما از كجا فهميديدنظر أكثر ملت مخالف توافق هست

    • علي

      رسانه ملي!!!!!!!!!؟ مگه داريم؟ مگه ميشه؟ چي ميگي؟

    • رحیم

      بیشتر مردم باتوافق موافقند مگر انهایی که ازتحریم سود می کنند-تعامل سازنده بادنیاخواسته اکثریت است وهمین اکثریت هم دردفاع از کشورحاضرند جانشان را بدهندولی عده ای خاص به دنبال مقاصد خودشان هستندوبه فکرمردم نیستند-بهترین هالایق ایرانی است-همانطورکه دکتر ظریف نشان داد ایرانی زیر بار زور نمیرود

    • شهروند

      سیما که دل مردم رو خون کرده وبجای انعکاس اخبار با روشهای زننده و پیش پا افتاده اقدام به تحریک افکار و نظر سازی مینماید . این مسیر یک سویه را با شتاب مثال زدنی و دیوانه وار ادامه می دهد

    • علی رضا

      چرا حق انتقاد وجود ندارد
      مگر آقای روحانی اومد از مردم نظر خواهی کرد
      خوشحالی عده ای اندک در خیابان ها نشان از اکثریت مردم نمیشود
      مخالفان و موافقان بیایند بنشینند مذاکره کنند
      تا مردم قضاوت کنند
      اجازه دهید مخالفان و منتقدان و کارشناسان حرفشان را بزنند تا مردم بهتر بدانند چه خبر شده است
      آیا خوب است یا بد؟

    • سیدموسی میرسالاری

      همه میدونندکه اکثرملت باتوافق هسته ای موافقندواین توافق برد بردبود

    • بدون نام

      اقای روحانی دراین چند سال که تهدید کردن چه حرکتی علیه ایران در زمینه نظامی کرند.بماند.هرکجا کوتا امدیم ضرر کردیم. کاش امام زند بود؟کاش برخی یاد می اورند شورای نظارت برصدا وسیما را اما برکنار کرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج