۲۳۰۷۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تشکیل اروپای اسلامی تا سال ۲۰۵۰

رییس ستاد ترویج نامه رهبر انقلاب اسلامی گفت: گرایش به اسلام در انگلیس تا ۲۰ سال آینده باعث می‌شود که این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهای غربی داشته باشد و تا سال ۲۰۵۰ اروپای اسلامی شکل خواهد گرفت.

خبرگزاری ایسنا: رییس ستاد ترویج نامه رهبر انقلاب اسلامی گفت: گرایش به اسلام در انگلیس تا ۲۰ سال آینده باعث می‌شود که این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهای غربی داشته باشد و تا سال ۲۰۵۰ اروپای اسلامی شکل خواهد گرفت.

حمیدرضا مقدم در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان این‌که «روش نامه‌نگاری از سوی رهبران دینی کشورها دارای سبک پیامبرگونه است» افزود: در این راستا نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا دعوت به حقیقت اسلام بود.

وی با اشاره به این‌که «متاسفانه در این شش ماهی که از انتشار نامه رهبری می‌گذرد این موضوع به شکل مطلوبی در جامعه فهم نشده و تنها در یک بازه زمانی یک فضای تبلیغاتی برای آن صورت گرفت»، تاکید کرد: اقدام دیگری در خصوص تبیین و نشر این نامه صورت نگرفت، از جمله مواردی که در ارتباط با نامه مقام معظم رهبری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد می توان به زمینه‌ها و علل صدور نامه، مخاطبان و علت مورد انتخاب قرار گرفتن آنان، پیام‌های که داخل نامه مطرح شده و در نهایت ابتکار عمل در نوع نشر نامه اشاره کرد.

وی با تاکید بر این‌که «امروز داعش به عنوان یک اسلام ساختگی با خشونت و تنفر نیاز غرب را به دشمن جدید پاسخ می‌دهد»، تصریح کرد: اسلام‌هراسی که بعد از انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرد از جمله علل صدور این نامه بود.

رییس ستاد ترویج نامه رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: موج اسلام‌گرایی در کشورهای غربی رو به افزایش است، پژوهش‌های مراکز تحقیقاتی معتبر حاکی از آن است که آینده جهان، متعلق به اسلام است طوری‌که تا سال ۲۰۱۵ از هر پنج فرانسوی، یک نفر مسلمان خواهد بود و اگر همین‌طور ادامه پیدا کند، فرانسه تا ۴۰ سال دیگر به یک کشور مسلمان تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: گرایش به اسلام در انگلیس تا ۲۰ سال آینده باعث می شود که این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهای غربی داشته باشد و تا سال ۲۰۵۰ اروپای اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی با طرح این سؤال که «چرا در این نامه جوانان مورد خطاب مقام معظم رهبری قرار گرفتند»، اظهار کرد: جوانان در تمامی جوامع سرمایه‌های اصلی تحول و تغییر هستند و در این نامه آینده‌ساز بودن جوانان، حقیقت‌جویی، مسوولیت‌پذیری آنان در جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که «اصلی‌ترین پیام این نامه نشان دادن تضاد دو اسلام حقیقی و دروغین بود»، تصریح کرد: از جمله اهداف فرعی‌تر آن می‌توان به دعوت به حقیقت و آزاداندیشی، دیگرهراسی نفرت‌انگیز در غرب، حاشیه راندن اسلام انقلابی، شناخت بی واسطه از اسلام و به چالش کشیدن تاریخ غرب اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در همین راستا می‌توان به اثرات و برکات نامه رهبری اشاره کرد که شامل ایجاد روحیه امید به آینده روشن، برجسته‌سازی تضاد اسلام واقعی با اسلام تکفیری، نشان دادن سطح اسلام و انقلاب اسلامی در تعامل حکیمانه با غرب و افشای پروژه اسلام هراسی به بهانه اعمال خشونت‌ تکفیری در غرب است.

وی تاکید کرد: باید به بهانه سالگرد انتشار این نامه، به ترویج و انتشار دقیق مفاهیم مغفول مانده در نامه رهبری پرداخته شود که در این خصوص بهره‌گیری از فضاهای واقعی از جمله دانشگاه‌ها نسبت به فضاهای مجازی بسیار موثرتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج