جاباما
۲۳۱۰۸۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

گیاهخوارها هم می‌توانند غذاهای متنوع بخورند!

وقتی قرار است گوشت را کنار بگذاریم باید از انواع و اقسام حبوبات در رژیم غذاییمان استفاده کنیم، به عنوان مثال عدسی را اغلب افرادی که گیاه خوار هستند زیاد می خورند ولی آیا تا حالا خوراک و یا خورش دال عدس خورده اید؟

گیاهخوارها هم می‌توانند غذاهای متنوع بخورند!
مجله آشپزی مثبت - فاطمه سادات شمس: وقتی قرار است گوشت را کنار بگذاریم باید از انواع و اقسام حبوبات در رژیم غذاییمان استفاده کنیم . به عنوان مثال عدسی را اغلب افرادی که گیاه خوار هستند زیاد می خورند ولی آیا تا حالا خوراک و یا خورش دال عدس خورده اید؟ این غذا را امتحان کنید پشیمان نمی شوید فقط اگر آب آن اضافه باشد می توانید آن را به صورت خورش با پلو هم بخورید در غیر این صورت با نان یک وعده شام مقوی و خوشمزه خواهید داشت.

گیاهخوارها هم می‌توانند غذاهای متنوع بخورند!

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر‌

  • ۳۰۰ گرم عد س‌ قرمز
  • ۵ حبه‌ سير كوبيد ه‌
  • ۱ عد د پياز نگینی خرد شد ه‌
  • ۱ عد د سيب‌زميني‌ نگینی خرد شد ه
  • به میزان لازم روغن‌، نمك‌، فلفل‌ و زرد چوبه‌
  • ۴ /۱ پیمانه تمبرهند ي‌

طرز تهیه:

1. ابتدا دال عدس را بشویید و آن را در سبدی بریزید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. پیاز را با مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت دهید تا طلایی شود، سپس فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید. حالا باید دال عدس را همراه سیب زمینی خرد شده و 3 لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید. بعد از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم کنید.

2. در یک کاسه کوچک تمبر هندی را در آب ولرم حل کنید، سپس آن را از صافی رد کرده و کنار بگذارید. بعد از 15 دقیقه عصاره تمبرهندی را داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم صبر کنید تا خورش جا بیفتد.

3. در مرحله آخر نمک غذا را تست کنید. خود تمبر هندی دارای نمک است. در صورت نیاز نمک بیشتری به غذا اضافه کنید. حالا غذا را در ظرفی که برای سرو کردن آماده کرده اید بریزید و آن را همراه با نان یا پلوی سفید سرو کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دال عدس در اصل باید با گوشت چرخ کرده و یا اگر کسی دوست داشت تکه های مرغ درست میشه تمر هندی هم نداره توش مقداری رب گوجه فرنگی میریزند سیر، پیاز، نمک و ادویه.
      در ضمن تمبر که شما نوشتین میچسبونن رو نامه اونی که خوراکی هست تمر هست. متاسفانه در بیشتر مطالبی که مینویسین اشکالات بارز نوشتاری بسیاری دیده میشه که فرد برای دانستن اونها تنها دوره ابتدایی رپورتاژ هم طی کرده باشه کفایت میکنه. موفق باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم هر دوش درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج