۲۳۲۲۹
۷ نظر
۵۱۸۴
۷ نظر
۵۱۸۴
پ

بازیکن سفارشی لیگ برتر را بیشتر بشناسید

سیدحسین علوی مقدم یا همان حسین علوی معروف، بازیکنی است که حضور در استقلال حاشیه های زیادی هم برای خودش و هم برای استقلال به وجود آورد.اما واقعا حسین علوی کیست؟

بازیکن سفارشی لیگ برتر را بیشتر بشناسید

تماشا: سیدحسین علوی مقدم یا همان حسین علوی معروف، بازیکنی است که حضور در استقلال حاشیه های زیادی هم برای خودش و هم برای استقلال به وجود آورد. این بازیکن در تاریخ 12 دی ماه 90 با قراردادی 2ساله به عنوان یکی از سهمیه های زیر 23 سال به استقلال پیوست. اما واقعا حسین علوی کیست؟

بازیکن سفارشی لیگ برتر را بیشتر بشناسید

او به تربیت یزد هم سفارش شده بود؟

علوی بعد از ابومسلم به تیم تربیت یزد رفت. در تربیت یزد نام او همواره در فهرست ۱۸ نفره شاگردان هادی برگی زر جا داشت اما حتی یک دقیقه هم در این تیم بازی نکرد. گویا هادی برگی زر هم هیچ علاقه ای به جذب حسین علوی ۲۱ ساله نداشته ولی با فشار یکی از نمایندگان مجلس برخلاف میل باطنی نام او را در فهرست خود جای داده است. این قضیه آن قدر بودار بوده که مدیرعامل و سرمربی سابق تربیت یزد هم که در زمان آنها علوی جذب این تیم شد از صحبت کردن درباره این مهاجم خودداری کرده اند و گفته اند که نمی خواهند در مورد شیوه جذب علوی حرفی بزنند.


مسائل فنی یا بیماری پدر؟

علوی بعد از اینکه حسن روشن نحوه ورود او به استقلال را زیر سوال برد در گفت و گو با رسانه ها و در پاسخ به این ابهام که چرا حتی یک دقیقه هم در تیم قبلی اش بازی نکرده گفت: «بازی نکردن من در تربیت به خاطر مسائل فنی نبود بلکه مشکلات من به خاطر بیماری پدرم که در تهران بستری بود، باعث شد نتوانم به طور کامل در اختیار تیم باشم. با توجه به اینکه من شاگرد مظلومی بوده ام و از من شناخت کافی دارد برای حضور در استقلال تست دادم و قبول شدم و از همین طریق با استقلال قرارداد بستم». جالب اینکه او در همین مصاحبه حسن روشن را تهدید به شکایت کرد.


واکنش استقلالی ها به بازیکن سفارشی

ناشناخته بودن حسین علوی باعث شد که بعد از انتشار خبر پیوستن او به استقلال، همه به دنبال کشف راز این انتقال بروند و همه جنجال ها از همین جا شروع شد. جایی که مدیران استقلال با مصاحبه های ضد و نقیض خود، ناخواسته حساسیت ها را افزایش دادند. همان موقع منصور پورحیدری سرپرست استقلال در مصاحبه ای گفته بود: «این بازیکن به تیم ما تحمیل شده». البته آقای فتح الله زاده هم در برنامه ۹۰ گفت: «مظلومی از من خواست و من هم جذبش کردم». و بعد از سماجت عادل فردوسی پور از کوره در رفت و گفت: «از قیافه اش خوشم آمد و جذبش کردم». اما چند روز بعد از بازی استقلال و داماش، پرویز مظلومی که ابتدا می گفت: «من خودم جذب این بازیکن را از فتح الله زاده خواستم» در جواب سوال خبرنگار راجع به پیوستن علوی گفت: «آقای فتح الله زاده جواب دادند که از قیافه ایشون خوشش آمده» البته بعد برای قانع کردن خبرنگاران با خنده ای تلخ گفت: «من توی تیم ابومسلم ازش راضی بودم!» در نهایت و در کوران مسابقات کم کم همه چیز فراموش شد و علوی هم بی سر و صدا در تمرینات استقلال شرکت می کرد.


علوی در تمرینات استقلال چه می کند؟

در روزهای اول حضور در جمع آبی پوشان علوی معمولا در تمرینات تیمی استقلال حاضر می شد و پا به پای دیگران تمرین می کرد. در اولین روزهای اول حضور او در استقلال، حتی بازیکنان هم از حضور او متعجب و شگفت زده بودند. علوی خودش معتقد بود که بازیکن باهوشی است و حتی یکبار هم در این باره گفت: «اگر می خواهید مطمئن شوید از رحمتی و آندو بپرسید». در ابتدا بازیکنان استقلال کمتر او را تحویل می گرفتند اما علوی به تدریج سعی کرد با تلاش بیشتر و زیاد دویدن، به چشم بیاید و کم کم چند تن از بازیکنان مانند خسرو حیدری بیشتر به او نزدیک شدند. علوی یک بار در گفت و گو با خبرنگار تماشا از بهتر شدن وضعیت خودش در تمرینات گفته بود و به گفته خودش منتظر اعتماد مربیان بود تا بتواند توانایی هایش را نشان دهد. اما این اتفاق هیچ وقت نیفتاد و او هرگز در لیست 18 نفره استقلال نگرفت تا همه متوجه شوند که آن همه حرف و حدیث پیرامون حضور او در استقلال، بیهوده به وجود نیامده بود.


شبی که رسولی نژاد اعتراف کرد

در روزهای پایانی لیگ برتر و در حالی که حساسیت به اوج خود رسیده بود و موضوع علوی از یادها رفته بود، یک بار دیگر فردوسی پور در گفت و گو با پژمان منتظری که مهمان برنامه اش بود، موضوع علوی را پیش کشید و منتظری که مشخص بود اصلا دوست نداشت در مقابل عمل انجام شده قرار بگیرد با اکراه و البته صادقانه گفت: «علوی در حد و اندازه استقلال نیست. البته بچه خیلی خوبی است.» البته جالب اینجا بود که بالاخره معرف او به استقلال هم مشخص شد. دقایقی بعد هم رسولی نژاد در گفت و گوی تلفنی به نقش خودش در پیوستن او به استقلال اذعان کرد و دیگر برای هیچ کس شکی باقی نماند که او از طریق فوتبالی به استقلال نیامده. با این حال رسولی نژاد زیر بار غیرمنطقی بودن این انتقال نرفت و گفت: «من فقط او را به سفارش یکی از نمایندگان مجلس به باشگاه معرفی کردم و هیچ اجبار و دستوری در کار نبود». البته رسولی نژاد نام این نماینده مجلس را نیاورد و هرگز مشخص نشد کدام نماینده مجلس چنین سفارشی را کرده و با علوی چه رابطه یا نسبتی دارد؟


ماجرا تمام نمی شود

اما این پایان کار نبود و یک اتفاق جالب دیگر در برنامه 90 ماجرای علوی و استقلال را به چالش کشید در آخرین برنامه 90 فردوسی پور ایمیلی از یکی از بینندگان برنامه اش را نشان داد که در آن یک فوتبالیست جوان خواستار حضور در تمرینات و دادن تست شده بود و از رسولی نژاد هم خواسته بود مثل حسین علوی، او را سفارش و حمایت کند. از سوی دیگر در بخش گفت و گوی ویژه 90 مسعود نظرزاده، مدافع شاهین هم خبر داد که «علوی» ابتدای فصل در تمرینات شاهین بود. وقتی عادل فردوسی پور از او درباره کیفیت این بازیکن پرسید، به شوخی گفت: «هوازی اش خوب بود»! فوتبالیست ها معمولا این جمله را درباره کسی به کار می برند که بازی بلد نیست و فقط در زمین می دود. هرچند داستان حسین علوی و استقلال هنوز هم دنبال می شود اما گویا با پایان یافتن لیگ برتر این قضیه در سکوت خبری و کاملا بی سر و صدا به پایان برسد و علوی که یک دقیقه هم برای استقلال بازی نکرد از این تیم برود و یک نیم فصل نیمکت نشینی دیگر به کارنامه او اضافه شود.


کارنامه مبهم و متوسط

حسین علوی متولد ۶ اسفند ۶۷ است. علوی ادعا می کند سابقه بازی در تیم های ابومسلم مشهد و پیام و تربیت یزد را دارد. در نامه ای که از سوی قنبرزاده مدیرعامل نفت برای تست گرفتن کمیته فنی از علوی امضا شده در سابقه این بازیکن ۵ سال حضور در تیم های پایه ای ابومسلم و از فصل ۸۶-۸۵ حضور در تیم ابومسلم هم به چشم می خورد. مظلومی زمانی سرمربی ابومسلم بود و با استناد به همین موضوع، مدعی شد که علوی را می شناسد. با این حال دقایق اندک حضور او در میدان، حتی در همین تیم های لیگ یکی، هم توانایی های فنی او و هم شیوه جذبش را زیر سوال می برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا66

      این درست نیست که با آبروی یک جوان اینطوری بازی بشه
      اشتباه رو کسان دیگری انجام داده اند
      آیا میدونید با آینده این بنده خدا چه می کنید
      اصلا گور پدر فوتبال، این جوان چطور میتونه تو این جامعه سر بالا کنه

      پاسخ ها

      • فرامرز

        اگه اين جوون خودش پاک و سالم و درست بود و خواسته خودش نبود از طريق روابط و و پارتي بازي حق يکي ديگه رو پايمال نمي کرد.

      • mostafa

        سلام حق ادمهایی که اینجوری میخان بیان توی فوتبال باسفارش نماینده مجلس از این هم بدتره خدا کنه یک روز فردوسی پور دعوتش کنه تو برنامه نود کلی بهش بخندیم قوزمیت راه رفتن بلد نیست اومده بازیکن استقلال شده هر چند که درسطح این اسقلالی ها همین بازیکن ها هستن دیگه ه ه ه ه ه

      • بدون نام

        با تلاش فردی نه سفارش

    • جواد ایزدی

      من دوست صمیمی علوی ام علوی بسیار بازیکن قوی وباهوشی است وبه خاطر بعضی مساعل نتوانست حقش را از فوتبال بگیرد

      پاسخ ها

      • محض خنده

        راست میگه، نشون به همین نشونی که منم دوست پسر خواهر دوست علوی ام، اگر علوی حقش رو نگرفت ولی من حقمو از خواهر تو گرفتم ای دوست علوی

    • امیرعلی msd

      حسین علوی بازیش عالی بود در ضمن حالا هم با خسرو حیدری خیلی دوست هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج