۲۳۲۹۳۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش ۲۵ درصدی حقوق محیط‌بانان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در توضیح شرایط افزایش ۳۰۰۰ امتیازی سختی کار محیط بانان، گفت: به واسطه این افزایش امتیاز محیط‌بانان حداقل حدود ۲۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست در توضیح شرایط افزایش ۳۰۰۰ امتیازی سختی کار محیط بانان، گفت: این ۳۰۰۰ امتیاز سقف سختی کار است که در قانون پیش‌بینی شده؛ در حقیقت محیط‌بانان آخرین حد سختی کار را دریافت کردند که این افزایش امتیاز باعث تغییرات در زمینه حقوق آنها خواهد شد که به واسطه این افزایش امتیاز محیط‌بانان حداقل حدود ۲۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

معصومه ابتکار ، در مورد شرایط بیمه محیط بانان و اینکه بیمه آنان جزو مشاغل سخت لحاظ شود یا خیر؟ افزود: در حال حاضر محیط بانان بیمه هستند و بیمه آنها جوابگوی مشکلاتشان هست و سازمان محیط زیست از همه امکانات قانونی موجود برای بهبود وضعیت معیشتی محیط‌بانان استفاده می‌کند.

وی گفت: سازمان محیط زیست تلاش می‌کند تا بیمه محیط بانان جزو مشاغل سخت و زیان آور لحاظ شود و در این زمینه اگر نیاز به مصوبه دولت و قانون باشد ما از تمام امکانات قانونی موجود برای بهبود وضعیت محیط بانان استفاده می‌کنیم.

آموزش محیط بانان برای اسب سواری

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در مورد محیط‌بانان اسب‌سوار نیز گفت: کارهای مقدماتی این طرح انجام شده و می‌خواهیم در چند منطقه که زیرساخت های آن را دارند این طرح را به صورت پایلوت اجرایی کنیم. از جوامع محلی و روستاییان نیز در انجام این پروژه استفاده خواهیم کرد تا ما را در زمینه پرورش، نگهداری و تیمار اسب‌ها کمک کنند. باید آموزش کافی به محیط‌بانان در این زمینه داده شود که محیط‌بانان هم سوارکاران خوبی باشند و هم بتوانند از اسب مراقبت کنند. چون در مناطق صعب‌العبور امکان تردد موتور و خودرو وجود ندارد و این طرح را حتما اجرا خواهیم شد.

احیای تالاب گاو خونی

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد تالاب گاوخونی و آخرین وضعیت ورود آب به این تالاب تصریح کرد: آنجا چالشی بین بحث کشاورزی و رودخانه و تالاب را داریم. متاسفانه بهره برداری بخش کشاورزی و فضای سبز در حدی بوده که حق‌آبه رودخانه و تالاب نادیده گرفته شده است. تاکید داریم حق تالاب‌ها رعایت شود. اخیرا هم طی مکاتبه‌ای با وزیر نیرو مبنی بر عدم حذف حق‌آبه رودخانه و تالاب را داشتیم.

ابتکار افزود: آبی که تا به حال به تالاب گاوخونی رسیده خیلی خوب بوده و جلوی گرد و غبار را گرفته و باعث احیای تالاب شده، کشاورزی و آب و هوای منطقه نیز فوق العاده بهتر شده است. اما از آنجا که احیای تالاب امری زمان‌بر است و باید احیا امری ادامه‌دار باشد. احیای تالاب به میزان منابع آب تامین شده و شرایط آب و هوایی بستگی دارد ولی باید کاری ادامه دار باشد.

چاره و جایگزین دیگری جز خرید حق‌آبه در اراضی کشاورزی اطراف دریاچه ارومیه نداریم

وی با اشاره به طرح خرید حق‌آبه در اراضی کشاورزی اطراف دریاچه ارومیه اظهار کرد: اگرچه خرید حق‌آبه کار دشورای است، اما به هر حال کشاورزان تنها در کنار دریاچه زنده ارومیه می‌توانند زندگی کنند و کشاورزی در کنار تلی از نمک و دریاچه مرده زنده نخواهد بود؛ اگر دریاچه از بین برود کشاورزی هم از بین خواهد رفت. بنابراین کشاورز باید الگوی کشت و آبیاری خود را اصلاح کند و چاره و جایگزین دیگری جز این وجود ندارد.

ابتکار افزود: طرح احیای دریاچه ارومیه حاصل دانش کارشناسان ایرانی و مشورت‌های بین المللی برای اصلاح الگوی کشت و احیای دریاچه است و در اینکه دریاچه ارومیه باید احیا شود شکی نیست و راه و چاره ای غیر از احیای آن وجود ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان در مورد وجود پارازیت‌‎ها بر روی رادارهای هواشناسی نیز گفت: متاسفانه این مساله وجود دارد. هواشناسی هم چندین بار آن را اعلام کرده است. امیدواریم هواشناسی آن را پیگیری کند چون انتظار می‌رود این سازمان بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و این پارازیت‌ها مانع اقدامات آنان نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماهاست وعده های پوشالی میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج