۲۳۳۹۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بررسی مرسدس‌بنز E - Coupe ۲۰۱۵ در منطقه آزاد ارس

رانندگی با کت و شلوار Armani

مرسدس‌بنز کلاس E یکی از ریشه‌دار‌ترین تولیدات کمپانی دایملربنز است. سابقه تولید کلاس E به سال ۱۹۵۳ و مدل W۱۲۰و ۱۲۱ باز می‌گردد.

رانندگی با کت و شلوار Armani
مجله تخت گاز: مرسدس‌بنز کلاس E یکی از ریشه‌دار‌ترین تولیدات کمپانی دایملربنز است. سابقه تولید کلاس E به سال 1953 و مدل W120و 121 باز می‌گردد. حال بیش از 62 سال از تولید این خودرو گذشته و مرسدس‌بنز اعلام کرده در سال 2016 نسل پنجم این خودرو را به بازار معرفی خواهد کرد. خوشبختانه همه نسل‌های این خودرو توانست به کشور ما نیز راه پیدا کند و نسل چهارم آن که با کد W212 شناخته می‌شود، یکی از همین خودروهاست. این خودرو که از سال 2009 در خط تولید قرار دارد، در 2 نوع سدان و استیشن‌واگن به تولید رسید. مدل کوپه نیز با کد C207 روانه بازار شد و مورد استقبال خریداران قرار گرفت. مدل کوپه به دلیل طراحی زیبا و جوان‌پسند توانست به خوبی در بازار کوپه‌های نیمه‌لوکس 4 نفره، در برابر حریفان خودنمایی کند.

رانندگی با کت و شلوار Armani

شباهت با بنز S کلاس

اما مرسدس‌بنز در سال ۲۰۱۴ اقدام به فیس‌لیفت این کلاس (در نمونه سدان) کرد و به قول کارشناسان مجله موتور ترند، E کلاس را هم‌چون سیستم عامل ios اپل اندک آپدیتی کرد! در این آپدیت، شاکله و پلت‌فرم اصلی خودرو حفظ شده اما نمای بیرونی خوش‌تراش‌تر از همیشه چشمانتان را می‌رباید. چراغ‌های جلو که از سال ۱۹۹۵ با تولید مدل W۲۱۰، از هم جدا بودند، در فیس‌لیفت جدید به‌هم پیوسته‌اند. اگر خوب شکل فیزیکی این چراغ‌ها را نگاه کنید، شباهت‌هایی بین آنها و کلاس S خواهید یافت. حتی بخشی از خم بالای چراغ‌ها یادآور مدل به‌یادماندنی W۲۲۰ است.

شکل سپر به کلی تغییر کرده و دِی‌لایت‌ها از روی سپر به دورن چراغ‌ها منتقل شده‌اند. ضمن این‌که در مدل‌های سفارش آمریکا که خودرو مورد نظر ما نیز یکی از آنهاست، خط LED چراغ‌ها نسبت به مدل‌های معمولی از نظر نوردهی و لامپ‌ها کمی متفاوت است. کلبه‌های بیرون‌زده سپر در نمای جلو علاوه بر زیباتر کردن خودرو نمایی خشن به آن می‌بخشند. هم‌چنین تاثیرات آیرودینامیکی نیز در آنها قابل مشاهده است. یکی از جذاب‌ترین نقاط در طراحی این خودرو، حجم‌پردازی گلگیر عقب است که بدون تغییر باقی مانده و باید کمی عقب‌تر به دنبال تغییرات بگردید. در نمای عقب چراغ‌ها به سمت کنارهای بدنه کشیده شده‌اند و البته گرافیک داخلی آنها با به‌کارگیری اشکال مختلفی از LED تغییر کرده است.

درون کابین هم تفاوت عمده‌ای با نمونه سدان ندارد. البته در بعضی قسمت‌های کابین طراحی متفاوتی دیده می‌شود. به‌طور مثال صندلی‌های جلو به دلیل این‌که به سمت داشبورد حرکت می‌کنند طراحی متفاوتی دارند و این حرکت هم به کمک نیروی برق تامین می‌شود. پوشش چرمی و چوبی فرمان یادآوری می‌کند که سوار بر کوپه‌ای لوکس شده‌اید. نشان‌گر‌ها نیز با نمونه سدان یکسان هستند. صندلی‌های عقب کمی گود‌تر ساخته شده‌اند. در مدل کوپه دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع به بالای قطعه تزئینی داشبورد منتقل شده است.

رانندگی با کت و شلوار Armani

پیشرانه و مشخصات فنی

مرسدس‌بنز برای کلاس E دامنه وسیعی از پیشرانه‌ها را در نظر گرفته است. این پیشرانه‌ها با نمونه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر آغاز شده و با موتور دیزلی V۶ پایان می‌یابد. اما در خودرو مورد نظر ما پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی نصب شده است. این پیشرانه مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت توسط انژکتورهاست و ۲۴ سوپاپ آن توسط سامانه بازوبسته‌ شدن متغییر سوپاپ‌ها یا همان VVT فعال هستند.

با رسیدن دور موتور به ۶۵۰۰ دوربردقیقه، این پیشرانه ۳۰۲ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و در دور موتور ۶۵۰۰ هم توانایی رسیدن به ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. البته این پیشرانه تغییرات در بخش کنترل دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اتفاقا یکی از انتقادات کارشناسان به مرسدس‌بنز در همین قسمت است زیرا آنها اعتقاد دارند با توجه به توانایی و سطح تکنولوژیکی این کمپانی، پیشرانه ۳.۵ لیتری مرسدس‌بنز باید توانایی تولید اسب‌های بخار بیشتری را داشته باشد.

هر چند قدرت تولیدی پیشرانه مرسدس‌بنز بیشتر به اندازه یک هیوندای جنسیس کوپه است (قدرت موتور هیوندای ۳۰۷ اسب بخار است) اما گیرباکس پیشرفته این خودرو که با کد ۷Gtronic شناخته می شود، باعث شده این کوپه حدود ۲ هزار کیلوگرمی (وزن خودرو نسبت به آپشن‌ها و موتور تغییر می‌کند) در حدود ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند. به‌این‌ترتیب باید گفت شتاب این خودرو برای یک کوپه سنگین‌وزن بسیار ایده‌آل است.

در مورد این گیرباکس باید به استهلاک کم و بهینه کردن مصرف سوخت اشاره کرد اما نکته‌ای که کارشناسان به آن نمره منفی می‌دهند تاخیرش در شیفت دنده‌ها از پشت فرمان به کمک پدال‌هاست. با این‌حال احساس راندن این خودرو با گیرباکس ۷ سرعته‌اش، بسیار بهتر از احساسی است که از راندن خودرویی با گیرباکس CVT به راننده منتقل می‌شود. صحبت از مصرف سوخت شد، پس باید بدانید که این پیشرانه در سیکل ترکیبی در طول یکصد کیلومتر حدود ۱۰.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

رانندگی با کت و شلوار Armani

سطح جدیدی از آپشن‌ها

عملکرد فنی و دینامیکی خودرو نیز تابعی از دستورات سامانه‌های کنترلی آن است. این سامانه‌ها با توجه به دستورات راننده عکس‌العمل نشان می‌دهند. در واقع وقتی یک رانندگی اسپرت را انتخاب کنید، عملکرد سیستم تعلیق، واکنش پدال‌گاز و فرمان نیز مبتنی بر انتخاب شما طرح‌ریزی می‌شوند. از این‌رو E۳۵۰ یکی از بهترین عملکردها را در میان هم‌کلاسانش دارد. هر چند E کلاس کوپه یک خودرو کوپه توانمند است که به هیجانات شما پاسخ مثبت می دهد، اما یادتان باشد یک کوپه لوکس را می‌رانید که مرسدس‌بنز نام دارد. پس بهتراست از میان لباس‌هایتان کت‌وشلوار Armani ‌را انتخاب کنید و طوری برانید که لباس‌هایتان چروک نشود، چون سوار بر یک مرسدس‌بنز شیک هستید!

E کوپه دارای لیست بلند بالایی از تجهیزات و امکانات سفارشی است که می‌تواند قیمتش را تا بیش از ۸۰ هزار دلار افزایش دهد. از میان این لیست بلندبالا می‌توان به سیستم کمک پارک اتوماتیک ۱۳۰۰ دلاری اشاره کرد. از جمله جذاب‌ترین آپشن‌های این خودرو باید به سیستم صوتی Harman Kardonاشاره کرد که در انواع معمولی ۱۲ خروجی دارد. اما سیستم صوتی خودرو مورد نظر ما بنا به سفارش مالک خوش‌ذوق آن، دارای ۱۸ اسپیکر و ۲ ساب‌ووفر است تا کابین خودرو بدل به یک کنسرت موسیقی زنده شود. این سیستم صوتی حدود ۳۰۰۰ هزار دلار بر قیمت خودرو افزوده است.

صندلی‌های چرمی قرمزرنگ نیز با نوعی چرم خاص روکش شده‌اند که حدود ۱۰۰۰ دلار برای مالک آب خورده. از طرفی این صندلی‌ها مجهز به سیستم dynamic seats مرسدس‌بنز هستند که برای اولین‌بار در نسل قبل کلاس S به‌کارگرفته شد. این سیستم هنگام عبور خودرو از پیچ‌های تند، بخش‌هایی از صندلی را که با بدن در تماس است، کمی متورم می کند (باد می‌کند) تا بدن سرنشینان به طرفین حرکت نکند.

۴ رادار نصب شده روی این خودرو، در هنگام ورود به تقاطع، همه زوایای جلو و کناره‌های خودرو را در نمایشگر جلو به راننده نشان می‌دهد تا حداکثر ایمنی در عبورومرور ایجاد شود. ضمن این‌که به دلیل وجود سامانه کنترل حرکت بین خطوط، اگر خودرو به هر دلیل احساس کند از بین خطوط منحرف شده است، با ایجاد ویبره در فرمان، این خطر را به راننده تذکر می‌دهد. در ضمن خودرو مجهز به سامانه «تابلوخوان» است و می‌تواند با خواندن تابلوها و علائم راهنمایی‌ورانندگی، با آلارم‌های مختلف راننده را در رعایت قوانین‌ومقررات یاری کند.

جالب است بدانید برای هر چه بهتر شدن رفتار دینامیکی خودرو، باد لاستیک‌ها به نسبت وزنی که روی هر یک از آنها اعمال می‌شود تغییر می‌کند. به‌طور مثال اگر سرنشین کنار دستی وزنش از شما بیشتر باشد، سامانه کنترل باد لاستیک‌ها این وزن را احساس کرده و میزان باد مناسب چرخ سمت سرنشین را با توجه به محاسبات دینامیکی تغییر می‌دهد.

درون داشبورد ساعت آنالوگ زیبایی قرار دارد که به‌صورت سفارشی روی این خودرو نصب شده و از جمله آپشن‌های گران‌قیمت کلاس E کوپه است زیرا این ساعت در کلاس S به‌کارگرفته می‌شود. رینگ‌های آلیاژی و سبک‌وزن این خودرو از سری AMG انتخاب شده‌اند.

رانندگی با کت و شلوار Armani

تفاوت با نمونه استاندارد

یکی دیگر از تفاوت‌های این خودرو با یک E کلاس کوپه استاندارد قدرت بیشتر موتور است. هر چند این خودرو یک کوپه سفارش آمریکاست اما، ECU آن به کمک یک چیپ‌تیونینگ ارتقاء یافته و چند تغییر کوچک در سیستم‌های سوخت‌رسانی و تنفس موتور، باعث شده قدرت پیشرانه با ۵۳ واحد افزایش به ۳۵۵ اسب‌بخار برسد. به همین دلیل شتاب اولیه کمی ارتقاء یاقته است اما قدرت واقعی خودرو در شتاب ثانویه نمود پیدا می‌کند. فقط چیپ تیونینگ حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

این خودرو که مدل سال ۲۰۱۵ است با توجه به امکانات و آپشن‌های خاصی که دارد، با قیمت تمام شده ۸۶ هزار دلار به دست مالک خوش ذوقش در منطقه آزاد ارس رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج