۲۳۴۰۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تحصیلات موبایلی برای تحصیل نکرده های باکلاس

بعد از تلویزیون و کامپیوتر حالا موبایل ها هم باکلاس شده اند و قرار است بخشی از آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای داخل کلاس های موبایلی برگزارشود.

تحصیلات موبایلی برای تحصیل نکرده های باکلاس




هفته نامه چلچراغ - مینا عینی فر: بعد از تلویزیون و کامپیوتر حالا موبایل ها هم باکلاس شده اند و قرار است بخشی از آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای داخل کلاس های موبایلی برگزارشود. گویا تجربه نشستن پای تلویزیون و مانیتور به حاضر شدن سر کلاس، کم کم دارد به رختخواب و نازبالش می رسد!

حالا با موبایل هم می شود در هر حالت و هر جایی محتوای آموزشی را دریافت کرد. از اردیبهشت ماه که در یکی ازبرنامه های هفته کارگر طرحی برای آموزش فنی و حرفه ای رونمایی شد که به شکل آموزش از راه دور به کمک یکی از اپراتورهای تلفن همراه طراحی شده بود. حالا کلاس های موبایلی شروع شده اند و با یک سیم کارت می شود در آن ها شرکت کرد. طبق توضیحات این اپراتور، شرکت در این کلاس ها رایگان است و شامل دوره های آموزشی آن لاین و حضوری در حوزه های عمومی، تخصصی،فنی، شهروندی، خانوادگی ضمن خدمت و... است.

در پایان هر دوره هم گواهی نامه بین المللی برای فراگیران صادر می شود. این بار قرار نیست اخبار تلگرامی و شایعه های وایبری به دستتان برسد، همه چیز از دانشگاه برایتان فرستاده می شود و کاملا موثق است.

تحصیلات موبایلی برای تحصیل نکرده های باکلاس

اپلیکیشن هایی به جای کلاس

این اپراتور کلاس هایش را به چند دپارتمان تقسیم کرده که شامل دانش اموزی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات اقتصاد و امور مالی، بهداشت و سلامت، علوم و معارف اسلامی، فرهنگ هنر و ورزش، زنان و خانواده، مدیریت و کارآفرینی و زبان خارجه می شود. اما طرح رای آموز در ادامه شکلی از آموزش از راه دور در دنیا شکل گرفته است؛ یعنی M-learning یا آموزش موبایلی که در کشورهای دیگر هم سابقه دارد.

آموزش موبایلی از هر جایی قابل دسترس است. تعداد زیادی آن را دریافت می کنند و به محتوای مشابهی دسترسی دارند. میشل سیلر در کتابی که درباره تاثیر موبایل در زندگی جدید نوشته، آماری از تاثیر آموزش موبایلی داده و گفته نمره های امتحان در این نوع آموزش بین ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، به دلیل جایگزین شدن یک موبایل کوچک با کتاب ها و جزوه های سنگین، این شکل آموزش قابلیت های بیشتری برای افرادی دارد که در حرکت اند و باید جا به جا شوند.

کلاس های درس در این شکل از آموزش اپلیکیشن هایی هستند که برای این کار طراحی شده اند. بعضی از این اپلیکیشن ها قابلیت های ارتباطی بیشتری دارند و دانشجویان هم می توانند در آن با هم ارتباط داشته باشند و حتی کار گروهی انجام بدهند و تصویر ویدیویی همدیگر را ببینند.

آموزش موبایلی همین کار

از آموزش موبایلی در محیط کار هم استفاده می شود. البته محتوای آن با محتوایی که برای دانشجویان فرستاده می شود، متفاوت است و کارمندان می توانند ارتباط رودررو هم در محیط کار داشته باشند. بیشتر آموزش های همین کار در زمانی انجام می شود که افراد در محل کارشان حضارند. برای همین یادگیری موبایلی برای آن ها راحت تر و به صرفه است.

تلاش های یونسکو برای آموزش موبایلی

یونسکو یکی از نهادهای بین المللی است که از آموزش موبایلی حمایت می کنند. دلیل ساده است. بیش از شش میلیارد نفر در جهان موبایل دارند و به ازای هر یک نفر که از کامپیوتر به اینترنت وصل اند، دو نفر با موبایلشان به شبکه وصل شده اند یونسکو در تلاش است تا افراد را تشویق کند برای اهداف تحصیلی از موبایل استفاده کنند.

تحصیلات موبایلی برای تحصیل نکرده های باکلاس

این کار می تواند آموزش های معمولی و روتین را ارتقا بدهد و آموزش را قابل دسترس تر کند. یونسکو هر سال یک کنفرانس آموزش موبایلی هم برگزار می کند و تلاش دارد این شیوه را بیشتر رواج دهد و دولت هایی را که به دنبال توسعه آن هستند، مجهز کند.

یک کلاس زبان موبایلی

«این مسیج را پاک نکنید. آموزشگاه تلفنی زبان...» این اس ام اس شاید برای آن هایی که نیاز به تقویت زبان دارند اما فرصت کافی برای کلاس رفتن ندارند، جذاب باشد. با شماره تماس می گیرم و شرایط کلاس را می پرسم. آقای معلم می گوید زبان آموزانش برای جلسات مکالمه تلفنی ثبت نام می کنند، هزینه کلاس را واریز می کنند، بعد کتاب هایشان را دم در خانه شان تحویل می گیرند. از همان هفته کلاس هایشان شروع می شود.

به این ترتیب که پای تلفن باید با معلمشان دیالوگ برقرار کنند و حرف بزنند. مکالمه ای که در ضمن آن کلمات جدی را یاد می گیرند و سوالاتشان را هم می پرسند، اما لازم نیست جایی بروند و سر کلاسی بنشینند. گاه گداری هم از آقای معلم پیامکی به دستشان می رسد که ترجمه یک اصطلاح یا ضرب المثل در آن نوشته شده و هرجا باشند، می توانند بازش کنند و سریع آن را به گنجینه لغات اصطلاحاتشان اضافه کنند!

بعضی دیگر از تبلیغات اینترنتی درباره آموزش تلفنی زبان به صورت روزانه می گویند. زبان آموزان در این شیوه روزانه ۱۰ لغت جدید یاد می گیرند و روز بعد امتحان می دهند. امتحان هم تلفنی است و معنی کلمات از آنها پرسیده می شود.

این طور که شواهد می گوید: آموزش از راه دور در حال وارد شدن به مراحل جدیدی است و سراغ تکنولوژی ای رفته که هیچ وقت از خودمان دورش نمی کنیم. تحقیقات نشان داده ۶۰ درصد مردم در حالی شب ها به خواب می روند که موبایلشان یا در دستشان است یا بالای سرشان!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج