۲۳۴۰۶۳
۴ نظر
۵۰۲۰
۴ نظر
۵۰۲۰
پ

از «اودیسه فضای ۲۰۰۱» تا «جاذبه»

هالیوود و ماجرای جعلی فتح کره ماه

رویا پردازی ها در خصوص یک ماجرای جعلی ناسا از سوی هالیوود بدل به تجارتی پر سود گردید تجارتی که مضامین فراوانی را در حاشیه این ادعای ساختگی در اختیار کارخانه رویا پردازی هالیوود نهاد.

مشرق نیوز: شبهات و پرسش های بدون پاسخ بسیاری از مفسران و منتقدان پروژه فرود احتمالی فضاپیمای آپولو بر کره ماه در اواخر دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۷۰ بسیاری را به این باور رساند که ادعا ناسا در این خصوص اساسا جعلی و ساختگی و هیچ گاه هیچ فضاپیمایی از سوی ناسا در سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ در کره ماه فرود نیامده است.آثار متعددی از جمله کتاب و مقاله از نیمه دوم دهه هفتاد در این خصوص نگاشته شده است به عنوان مثال ویلیام چارز کاسینگ در کتاب "ما هرگز به ماه نرفتیم" معتقد است در گزارشات تصویری ارائه شده از سوی ناسا در خصوص فرود بر کره ماه تناقض های فراوانی موجود است تناقضاتی که بسیاری از کارشناسان در این خصوص به آن اشاره نمودند این تناقضات مقولات فراوانی را شامل می شود مانند شباهت سنگ ها و خاک در مستندات و گزارشات فضاپیما به خاک برخی از مناطق قطبی، رویت شدن انعکاس رطوبت و آب در عکس های مورد نظر، و تشکیک در خصوص فیلم برداری شدن صحنه های "فرود بر ماه" در پایگاه نیروی هوایی نورتن در سن برنادرینو (مکانی که محل فیلمبرداری استنلی کوبریک در فیلم "اودیسه فضایی ۲۰۰۱" بود). تعدادی از منتقدان فیلم های مورد نظر ناسا در کره ماه معتقدند که محال است نگاتیو در شرایط جوی کره ماه سالم بمانند.

هالیوود و ماجرای جعلی فتح کره ماه

عکس فوق تنها یکی از مستندات جعلی بودن ادعا فرود فضاپیمای ناسا بر کره ماه است همانطور که در عکس می بینیم وزش باد پرچم امریکا را تکان می دهد.

عده ای معتقدند که هیاهوی ناشی از فرود فضاپیمای ناسا بر کره ماه برای به حاشیه کشاندن شکست امریکا در ویتنام شمالی بود تا اذهان عمومی را منحرف سازد. یوری موخین نویسنده کتاب "کلاهبرداری ایالات متحده بر روی ماه" معتقد است که هدف ناسا برای طرح این مدعا اخذ مالیات های گزاف از مردم برای این دستاورد جعلی بود.

استنلی کوبریک کارگردان یهودی الاصل امریکایی در سال ۱۹۶۸ فیلم معروف خود "اودیسه فضایی ۲۰۰۱ " را بر اساس داستان کوتاهی از آرتور سی کلارک می سازد این فیلم در خصوص ماموریت چند فضانورد امریکایی است. اودیسه فیلم پیچیده با ساختاری شبه اپیزودیک است که اصلی ترین بخش آن بحران ناشی از هدایت فضاپیما توسط یک کامپیوتر هوشمند و سخن گو را روایت میکند. همکاری کوبریک و ناسا در طی ساخت این فیلم بر همگان آشکار است این همکاری حتی پس از ساخت این فیلم نیز ادامه داشت تا آنجا که ناسا یک لنز ۵۰ میلی متری را در اختیار کوبریک برای ساختن فیلم "بری لیندون" ۱۹۷۵ گذاشت.(نورپردازی این فیلم توسط نورهای طبیعی انجام شده و این امکانی ست که تنها با در اختیار داشتن لنز مورد نظر ناسا صورت می گیرد).

هالیوود و ماجرای جعلی فتح کره ماه

عده ای معتقدند کوبریک در فیلم "درخشش" ۱۹۸۰ در روایتی کاملا تمثیلی و تا حدودی رمزآلود فرود آپولو بر کره ماه را دروغ محض می داند و آن را به تمسخر می گیرید این ادعا در فیلم مستند "اتاق ۲۳۷" که درباره علائم و نشانه های رمزی فیلم "درخشش" در سال ۲۰۱۲ ساخته شده پرسش های قابل تاملی در خصوص نشانه های رمزی فیلم مطرح می کند.

پس از "اودیسه فضایی ۲۰۰۱" حالا نوبت آلفونسو کوآرون فیلم ساز مکزیکی هالیوود است که در سال ۲۰۱۳ فیلم پر خرج و سه بعدی "جاذبه" را کارگردانی کند.این فیلم درباره دو فضاپیما است که در ایستگاه فضایی گیر افتاده اند و تمامی ارتباطات خود را از دست داده اند روایت پر التهاب از تنها ماندن این دو فضا نورد در کنار جلوه های سه بعدی فیلم بیش از آنکه نمایانگر صحیح یا جعلی بودن ادعا ناسا در فتح کره ماه باشد (در دیالوگی در ابتدای فیلم فضانورد به این سفر ناسا اشاره میکند) مترکز بر ارائه روایت دلهره آور که آمیختگی نزدیکی با فرم سه بعدی فیلم دارد، است.

هالیوود و ماجرای جعلی فتح کره ماه

رویا پردازی ها در خصوص یک ماجرای جعلی ناسا از سوی هالیوود بدل به تجارتی پر سود گردید تجارتی که مضامین فراوانی را در حاشیه این ادعای ساختگی در اختیار کارخانه رویا پردازی هالیوود نهاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به علت ضعیف بودن ضریب جاذبه در ماه بالای پرچم میله ای نصب شده که در تصویر مشخصه تا ظاهر پایدار داشته باشه و شکستگی های روی پرچم نیز به همین دلیل ایجاد شد و اثر باد نیست لطفا با لحاظ نکات علمی مطلب منتشر کنید .تو سایت ناسا می توان مدارک و شواهدی که می توان با تلسکوپ های آماتور محل فرودو دید مشاهده کرد ...با تشکر

    • Aryan

      چند تا جوجه بي سواد تو ايران جمع شدند ميگن اين ماجرا جعلى بوده.جوجه ها.تو كوچكترين چيز موندن بعد نشستن رو اين دارن بحث ميكنن.اينم دليلشون:رو ماه باد نداريم پرچم چرا اونجوريه.

    • بدون نام

      ما بیسوادیم بی هنریم عقب افتاده ایم درست اما دلیل نمیشه که هر چی میگن رو راحت باور کنیم. ما منتقدین بیچاره هستیم. مهمترین دلیل بر دروغ بودن سفر به ماه، عدم تکرار این پروژه بعد از نیم قرن است.

    • ارماندو

      ناسایی که تونسته موشک به فضا پرتاب کنه و کل کهکشان رو ببینه اگه بخاد فیلمی قلابی درست کنه شک نکن که به بهترین نحو انجام میده که چنتا ناشی نتونن ازش ایراد بگیرن
      سال 2017 هستیم یکم توی سایتهای معتبر بگردید همه چیز رو میتونی الان توی اینترنت پیدا کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج