۲۳۴۴۷۷
۶۰۴۹
۶۰۴۹
پ

برایم ای مهربان لاله بیاور!

شمعدان‌هاي لاله نمادی جدانشدني از زندگي ايراني‌هاست كه بعد از سال‌ها هنوز هم جايش را در خانه‌هاي ما حفظ كرده است.

برایم ای مهربان لاله بیاور!
مجله منزل - زهره ترابی: تيتراژ سريال پدرسالار را يادتان هست؟ آهنگش را كه با خودتان زمزمه كنيد، حتما تصوير آن هم يادتان مي‌آيد. بعد از بسم‌الله، اولين چيزي كه مي‌ديديم يك اتاق تاريك بود كه با نور كم‌جان شمعدان های لاله كمي روشن مي‌شد. شمعدان‌هاي لاله در آن تيتراژ نمادي بود از فضاي سنتي خود سريال.

برایم ای مهربان لاله بیاور!

بيرون از قاب تلويزيون و بعد از گذشت اين همه سال هنوز هم شمعدان‌هاي لاله يادآور خاطرات قديمي و سنتي است؛ خاطرات روزهايي كه در آن هنوز خانه‌ها بزرگ و حياط‌دار بود و مي‌شد همه فاميل را دور سفره‌هاي سفيد و بزرگ اتاق پذيرايي جمع كرد. اين روزها داشتن يك جفت شمعدان لاله در خانه‌هاي ايراني براي زنده كردن همان خاطرات است. پس اگر شما هم دنبال ايرانيزه كردن خانه‌تان هستيد، اين شمعدان‌ها را در فهرست خريد آينده‌تان بگذاريد.

سلطنتي

برایم ای مهربان لاله بیاور!

خانه‌هاي نقلي و كوچك امروزي جايي براي آينه و شمعدان‌هاي حجيم و جاگير ندارد به خاطر همين خيلي‌ها ترجيح مي‌دهند موقع خريد عروسي به دو چراغ لاله جمع‌وجور اكتفا كنند. البته اين جمع‌وجور بودن منافاتي با باشكوه بودن ندارد و شما مي‌توانيد براي خانه تازه عروس‌تان سراغ شمعدان‌هاي سلطنتي تراش‌سنگين بروید. تازه براي رمانتيك‌تر شدن فضا بعضي توليدي‌ها سفارش مي‌گيرند و عكس دلخواه‌تان را هم روي شمعدان كار مي‌كنند.

شاه‌عباسي

برایم ای مهربان لاله بیاور!

پررنگ‌ترين تصويري كه همه ما از شمعدان لاله داريم به همين شمعدان‌هاي شاه‌عباسي برمي‌گردد. شاه‌عباسي‌ معروف‌ترين نوع شمعدان لاله است كه تنوع رنگ بالايي هم دارد. بين اين همه رنگ اما حساب قرمز دانه‌اناري از بقيه جداست. بعد از آن هم فيروزه‌اي رنگ پرطرفداری است.

سه پوست هفت رنگ

برایم ای مهربان لاله بیاور!

برخلاف بقيه شمعدان‌ها روي اين يكي كاملا نقاشي شده ‌است. به خاطر همين هم اسم آن را سه پوست هفت رنگ گذاشته‌اند. داشتن اين لاله‌ها حكايت يك تير و دو نشان است. با انتخاب چنين شمعداني هم يك تابلوي نقاشي از گل‌هاي بهاري را به خانه می‌آورید و هم يك جفت چراغ سنتي و زيبا می‌خرید.

رنگي‌ها

برایم ای مهربان لاله بیاور!

رنگ، رنگ و باز هم رنگ. برعكس بقيه شمعدان‌هاي بازار كه بيشتر در طلايي و نقره‌اي خلاصه مي‌شوند، اينجا مي‌توانيد هر رنگي را كه دل‌تان مي‌خواهد انتخاب كنيد. كافي است كمي جسارت داشته باشيد و البته نيم‌نگاهي هم به تركيب رنگ وسايل خانه‌تان بيندازيد!

برایم ای مهربان لاله بیاور!

برایم ای مهربان لاله بیاور!

فيروزه‌كوب

برایم ای مهربان لاله بیاور!

شمعدان لاله فيروزه‌كوب از گران‎ترين شمعدان‌هايي است كه مي‌توانيد بخريد. بدنه اين شمعدان‌ها از جنس مس است و روي آن را با فيروزه اصل نيشابور پوشانده‌اند. براي اينكه رطوبت و دما روي فيروزه‌ها تاثير نگذارد، يك لايه پلي‌استر شفاف هم روي آن كشيده‌اند.

لاله فرشته

برایم ای مهربان لاله بیاور!

اگر از طرفداران لاله هستيد اما به خاطر دكوراسيون منزل‌تان نمي‌توانيد سراغ مدل‌هاي رنگي و شاد برويد، اين شمعدان‌هاي لاله فرشته به كارتان مي‌آيد. ظاهر متفات آن نسبت به ساير شمعدان‌ها به دليل طراحي آلماني‌اش است. جنس پايه و بدنه شمعدان برنج است و با برنز روي آن را آبكاري كرده‌اند؛ البته آبكاري طلا و نقره آن هم وجود دارد كه بالطبع قيمتش بالاتر است.

گل‌پنبه‌اي

برایم ای مهربان لاله بیاور!

شمعدان‌هاي لاله‌اي به جز شاه‌عباسي چند مدل مختلف ديگر هم دارد كه يكي از معروف‌ترين آنها گل پنبه‌اي است. گل پنبه‌اي‌ دقيقا مثل شاه‌عباسي است اما عكسي روي آن كشيده نشده و معمولا لبه‌هاي لاله را هم رنگ زده‌اند.

لاله نفتي

برایم ای مهربان لاله بیاور!

طرح‌هاي لاله خودشان حس نوستالژيك دارند و آدم را به دوران گذشته و خانه مادربزرگ‌ها مي‌برند اما اگر می خواهيد اين حس نوستالژيك‌تان را كامل كنيد مي‌توانيد به جاي شمعدان‌هايي كه با برق كار مي‌كنند سراغ ورژن نفتي‌شان برويد. اين شمعدان‌ها معمولا طراحي متفاوت‌تري نسبت به نوع برقي‌شان دارند و به خاطر اينكه بايد محفظه‌اي براي نگهداري نفت داشته باشند پايه‌هاي‌شان حجيم‌تر است. شمعدان‌های نفتي را بايد به خاطر زيبايي و قديمي بودن‌شان خريد وگرنه در اين روزگار كسي دنبال خريدن نفت و بالا و پايين كردن فتيله نمي‌رود.

لاله و كنسول

برایم ای مهربان لاله بیاور!

شمعدان‌هاي لاله همين‌طوري هم قشنگ هستند اما وقتي كنار آينه و كنسول خودشان قرار مي‌گيرند، زيبايي‌شان دوبرابر مي‌شود. هماهنگي طرح شمعدان و قاب آينه، كاري مي‌كند تا طرح گل برجسته آن بيشتر به چشم بيايد. براي اينكه ارزش آن در نظرتان بيشتر شود، بهتر است بدانيد همه آنها با سيستم سنتي توليد شده و كاملا دست‌ساز هستند.

از كجا بخريم؟

تهران: سراغ شمعدان‌هاي لاله را بايد از همان مراكز معروف خريد آينه و شمعدان گرفت. معروف‌ترين جاهايي كه در تهران مي‌توانيد مراجعه كنيد، اينها هستند: لاله‌زار، سعدي، بازار بزرگ، ابوسعيد، امير اكرم، شريعتي و ميرداماد.

برایم ای مهربان لاله بیاور!

اصفهان: خيابان فروغي اصفهان كه يكي از قديمي‌ترين خيابان‌هاي آن است، بورس لوسترفروشی‌هاست. ميدان معروف نقش جهان هم پر است از وسايلي كه رنگ و بويي از گذشته دارند پس اگر بگرديد حتما شمعدان‌هاي لاله زيبايي در آنجا پيدا مي‌كنيد.

مشهد: خيابان خسروي بورس آينه و شمعدان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج