۲۳۴۶۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ادامه سقوط ارزش بورس عربستان

ارزش بازار بورس عربستان در نخستین روزهای هفته جاری تحت تاثیرعوامل داخلی و خارجی سقوط قابل ملاحظه ای داشت.

الحیاه: کاهش سود شرکت های موجود دربورس درسه ماهه اول و نیمه نخست سال جاری و توقف عرضه سهام برخی ازشرکت ها به دلیل افزایش زیان آن ها از مهم ترین عوامل داخلی سقوط ارزش بورس است.

کاهش ارزش بهای هر بشکه نفت به زیر ۵۰ دلار، کاهش رشد اقتصادی چین، بحران یونان و حوادث و بحران های کشورهای عربی نیز مهمترین عوامل کاهش ارزش بازاربورس عربستان به شمارمی رود.

هفته گذشته نیز کاهش تقاضا دربورس عربستان باعث شد چند واحد افزایش ارزش بورس در دو روز نخست هفته نیز خنثی شود.

درهفته گذشته بیش ترین نقدینگی بورس عربستان به سمت بخش های پتروشیمی با ۱۸.۳ درصد از کل نقدینگی بورس، بخش بانکی ۱۷.۷۶ درصد، بیمه با ۱۵.۷۷ درصد و ارتباطات با ۸ درصد سرازیر شد.

ارزش معاملات هفته گذشته بورس عربستان نسبت به هفته پیش از آن ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۵ تریلیون ریال عربستان رسید درحالی که هفته پیش ازآن این رقم ۲۰.۶ تریلیون ریال بوده است.

حجم معاملات نیزبا کاهش ۲۱ درصدی از۷۸۲ میلیون سهم به ۶۲۱ سهم کاهش یافت که این تعداد سهم در۳۹۷ معامله داد و ستد شد که نسبت به ۴۴۰ معامله هفته پیش ازآن ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

از۱۶۶ شرکتی که سهام آن ها هفته گذشته دربورس عربستان عرضه شد، ۷۲ شرکت با افزایش ارزش سهام و ۹۳ شرکت با کاهش ارزش سهام روبه رو شدند.شرکت های هفت بخش از جمله بخش بیمه، کشاورزی، مواد غذایی، پتروشیمی و بانکی شاهد افزایش و هشت بخش ازجمله حمل و نقل، ساخت و ساز و ارتباطات شاهد کاهش ارزش بهای سهام خود بودند.

کارشناسان نسبت به ورشکستگی عربستان به دلیل بی تدبیری در هزینه کرد منابع و ورود به جنگ های بی فرجام در منطقه هشدار دادند.عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت : بی تدبیری در مدیریت منابع و دارایی ها به زودی عربستان را به ورشکستگی می کشاند.

وی افزود: بی تدبیری در مدیریت اموال، هزینه کرد درآمدها، زیاده روی دربستن قراردادهای خرید اسلحه با اهداف سیاسی، خرید مزدوران و دستپاچگی بی سابقه به سرعت عربستان را به سمت ورشکستگی می کشاند.

وی گفت: پژوهش های غربی نشان می دهد که عربستان سعودی که ازنوامبر گذشته با اخلال در بازار نفت وارد یک قمار خطرناک شده است دردو سال آینده با مشکلات اقتصادی شدیدی روبه رو خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج