جاباما
۲۳۵۴۱۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

۱۴ «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

هر کمپانی نوظهوری نتوانسته است در کمترین زمان ارزش خود را به مبلغ ۱ میلیارد دلار برساند. در ادبیات اقتصادی به جایگاه کمپانی‌های نوظهوری که توانسته‌اند ارزش شرکت خود را به ۱ میلیارد دلار برسانند«تک‌شاخ» می‌گویند.

وب سایت خبر آنلاین: هر کمپانی نوظهوری نتوانسته است در کمترین زمان ارزش خود را به مبلغ ۱ میلیارد دلار برساند. در ادبیات اقتصادی به جایگاه کمپانی‌های نوظهوری که توانسته‌اند ارزش شرکت خود را به ۱ میلیارد دلار برسانند«تک‌شاخ» می‌گویند.

در مقاله‌ای که می‌خوانید با 14 کمپانی نوظهور فناورانه آشنا می‌شوید که توانسته‌اند «تک‌شاخ» شوند.

۱۴- اسکوئر/ Square

آسان پرداختی است که جک دورسی مؤسس توئیتر آن را بنا کرد و در کمتر از ۲.۹۳ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید. آخرین ارزش اسکوئر ۶ میلیارد دلار تخمین زده‌شده است و مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده نیز ۵۹۰ میلیون دلار بوده است.اسکوئر پرداخت با موبایل را رهبری می‌کند و در حال حاضر به کمپانی‌های کوچک نیز وام پرداخت می‌کند.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۱۳- زینگا / Zynga

داغ‌ترین ارائه‌دهنده سرویس گیم آنلاین در جهان است که در عرض ۲.۸۸ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر ارزش کمپانی به ۲.۵ میلیارد دلار می‌رسد. گیم‌هایی مانند Farm ville، Mafia wars و ... را سرویس می‌دهد. مارک پینکاس از آوریل ۲۰۱۵ و بعد از زیان دهی به‌عنوان مدیر اجرایی به کمپانی بازگشت.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۱۲- لازادا / Lazada

لازادا، آمازون آسیای جنوب شرقی است که به‌عنوان فروشگاه آنلاین در عرض ۲.۷۵ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید. جدیدترین ارزش کمپانی ۱.۱۲ میلیارد دلار رسیده است و تاکنون ۷۱۰ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری شده است.مردم اندونزی، فیلیپین، مالزی، فیلیپین و تایلند هدف تجاری لازادا است.سال گذشته این کمپانی فناورانه در عرضه تجارت الکترونیک ۱۵۴.۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۱۱- اینستاکارت / Instacart

بقالی آنلاین است که در عرض ۲.۵۸ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و اکنون ۲ میلیارد دلار می‌ارزد. جمع سرمایه‌گذاری روی این شرکت ۲۷۴ میلیون دلار اعلام‌شده است و به کاربران اجازه خرید از فروشگاه‌های محلی را می‌دهد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۱۰- وب ون / Webvan

اینستاکارت دهه ۹۰ است که در عرض ۲.۵۶ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید. آخرین وضعیت این شرکت: ورشکست شده است! سرمایه‌گذاری روی این شرکت به ۴۴۱ میلیون دلار رسید.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۹- پین‌ترست/ Pinterest

سایت به اشتراک‌گذاری عکس است که در عرض ۲.۴۶ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و اکنون ارزش کمپانی بالغ‌بر ۱۱ میلیارد دلار است. جمع سرمایه‌گذاری‌ها روی پین‌ترست بالغ‌بر ۱.۳ میلیارد دلار شده است و تنها در امریکا بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۸- دیدی کوآی دی / Didi Kuaid i

این شرکت، مشابه کمپانی «آبر»/Uber منتها در چین است. ارزش این کمپانی در کمتر از ۲.۴۳ سال به ۱ میلیارد دلار رسید و اینک ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد. مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی این شرکت حدود ۹۵۰ میلیون دلار بوده است. علی‌بابا و سافت بانک از آن حمایت می‌کنند و اپلیکیشنی است که نزدیک‌ترین تاکسی به کاربر را نشان داده و سوارش می‌کند. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در چین دارد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۷- توئیتر / Twitter

در عرض ۲.۳۲ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و اکنون ۱۹ میلیارد دلار ارزش دارد. در حال حاضر ۳۱۶ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. به دلیل مشکلات مدیریتی جک دورسی دوباره به پست مدیریتی خود بازگشته است؛ البته نصفه‌نیمه!

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۶- یلو موبایل / Yello Mobile

کمپانی کره‌ای موبایل و رسانه است که کمتر کسی درباره آن می‌داند. این کمپانی در عرض ۲.۲۸ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری شده است. از ۷۱ کمپانی استارت آپ کوچک درست‌شده است و در محدوده تبلیغات، بازاریابی و تجارت الکترونیک موبایل کار می‌کند.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۵- کالی انت تکنولوژی / Calient technology

در سال ۲۰۰۱ بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش داشت اما اینک به یک‌چهارم آن تقلیل یافته است اما رکوردشکن خوبی بود چراکه در عرض ۲.۰۲ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید. بیش از ۴۲۸ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری (کلود و دیتاسنتر) شد و اینک فقط ۲۴۷ میلیون دلار می‌ارزد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۴ - شیائومی / Xiaomi

فعلاً لقب سریع‌ترین و داغ‌ترین کمپانی سازنده گوشی هوشمند در جهان را یدک می‌کشد که در عرض ۱.۷۱ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و اینک ۴۵ میلیارد دلار رسیده است. درمجموع بیش از ۱.۴ میلیارد دلار روی آن سرمایه‌گذاری شده است.

به شیائومی لقب «اپل چین» را داده‌اند و «لی جون» مدیرعامل آن مانند استیو جابز لباس می‌پوشد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۳- آکامای / Akamai Technology

۳۰ درصد از ترافیک وب جهان را در اختیار دارد که در آن سال‌های اولیه که اینترنت آمده بود در عرض ۱.۵۸ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و اینک ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد. ثبت ۲ تریلیون تراکنش اینترنتی به‌صورت روزانه را در کارنامه خود دارد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۲ - گروپون / Groupon

شبکه تجاری اجتماعی است که در عرض ۱.۴۶ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و اینک ۲.۸۲ میلیارد دلار می‌ارزد.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید

۱-اسلک/ Slack

سریع‌ترین رشد در فضای نرم‌افزار انترپرایز را به خود اختصاص داده است و در عرض ۱.۲۵ سال ارزشش به ۱ میلیارد دلار رسید و اینک ۲.۸ میلیارد دلار می‌ارزد. مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی اسلک بالغ‌بر ۳۴۰ میلیون دلار بوده است.۲ سال بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد و در این مدت ماهانه ۱.۱ میلیون کاربر فعال دارد.درآمد فعلی اسلک ۳۰ میلیون دلار است.

14 «تک‌شاخ» دنیای فناوری را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج