۲۳۵۴۲۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

استرالیایی ها آماده حضور در بازار نفت ایران

شرکت‌های خدمات نفتی که پیش از اعمال تحریم‌ها در ساخت پالایشگاه‌های نفتی ایران فعال بوده‌اند از جمله ورلی پارسونز استرالیا، اکسنز و تکنیپ و فرانسه، دایلم کره‌جنوبی و شرکت مهندسی سینوپک چین همگی خواهان ازسرگیری فعالیت خود در ایران شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: شرکت‌های خدمات نفتی که پیش از اعمال تحریم‌ها در ساخت پالایشگاه‌های نفتی ایران فعال بوده‌اند از جمله ورلی پارسونز استرالیا، اکسنز و تکنیپ و فرانسه، دایلم کره‌جنوبی و شرکت مهندسی سینوپک چین همگی خواهان ازسرگیری فعالیت خود در ایران شده‌اند.

به گزارش رویترز، شرکت‌های خدمات نفتی بین‌المللی هم‌اکنون در تلاش برای به‌دست‌آوردن قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری برای تعمیر و نوسازی پالایشگاه‌های نفتی ایران پس از لغو تحریم‌ها هستند، در حالی که مقام‌های ایرانی نیز این روزها در حال دیدار و مذاکره با مدیران شرکت‌های خارجی هستند.مقام‌های شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت نفت و گاز پارس مذاکراتی را با شرکت‌های خدمات نفتی به‌منظور مشارکت آنها در طرح‌های تعمیر و نوسازی صنایع پالایشی و پتروشیمی ایران داشته‌اند.

ایران هم‌اکنون نیازمند تکمیل طرح‌های نوسازی و توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی خود است، اما این طرح‌ها به دلیل تحریم‌ها در پنج سال گذشته با تأخیر و مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.منابع نزدیک به شرکت‌های خارجی که برای مذاکره با مقام‌های ایرانی به تهران آمده‌اند، گفته‌اند: این پروژه‌های تعمیر و نوسازی حداقل صدمیلیارد دلار برآورد شده است.

مذاکرات ایرانی‌ها با شرکت‌های خارجی پس از توافق جامع هسته‌ای وین میان تهران و کشورهای گروه ١+٥ سرعت گرفته است.منابع نزدیک به مذاکرات مقام‌های ایرانی و شرکت‌های خارجی گفته‌اند: ایران در حال پیگیری اهداف و برنامه‌های پیش از تحریم برای توسعه ظرفیت پالایشی و ارتقای مجتمع‌های پتروشیمی به‌منظور افزایش درآمدهای خود است.مقام‌های ایرانی تاکنون مذاکراتی با تعدادی از شرکت‌های نفتی جهان برای معرفی برنامه‌های خود داشته‌اند و حتی تورهایی برای بازدید از پالایشگاه برای شرکت‌های خدمات نفتی جهان تدارک دیده‌اند.

دورنمای تجاری در صنایع پالایشی و پتروشیمی نیز در سفر هفته‌های گذشته هیأت‌های تجاری آلمان، ایتالیا و ژاپن به بحث و بررسی گذاشته شد.ولفگنگ باچل، مدیرعامل شرکت آلمانی لینده پس از سفر به تهران با هیأت تجاری آلمان به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور به مجله آلمانی اشپیگل گفت: ظرفیت‌های در خور توجهی در طرح‌های نوسازی واحدهای تولید و فراوری مواد خام و بخش‌های زیرساختی ایران وجود دارد.منابع رسمی اعلام کردند: شرکت‌های خدمات نفتی که پیش از اعمال تحریم‌ها در ساخت پالایشگاه‌های نفتی ایران فعال بوده‌اند از جمله ورلی پارسونز استرالیا، اکسنز و تکنیپ و فرانسه، دایلم کره جنوبی و شرکت مهندسی سینوپک چین همگی خواهان ازسرگیری فعالیت خود در ایران شده‌اند.

این شرکت‌ها از اظهارنظر درباره اینکه آیا مدیران آنها به تهران سفر کرده‌اند و مذاکراتی با مقام‌های ایرانی داشته‌اند، خودداری کردند.فردی که در چند طرح نوسازی و توسعه پالایشگاه‌ها حضور داشته است، دراین‌باره گفت: طرح‌های ارتقای چند پالایشگاه بزرگ در ایران با تشدید تحریم‌ها و در پی آن خروج شرکت‌ها و توقف صدور تجهیزات متوقف شدند.بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که این کشور در نظر دارد ظرف ١٠ سال آینده ٨٠ میلیارد دلار در طرح‌های ارتقا و نوسازی صنایع پتروشیمی سرمایه‌گذاری کند.یکی از مدیران صنعت نفت گفت: بدیهی است اگر اجازه فعالیت داده شود، فعالیت در طرح‌های نوسازی بعضی پالایشگاه‌ها بسیار ضروری است و دستیابی به این قراردادها سریع‌تر خواهد بود. به گزارش رویترز، دسترسی محدود به فناوری در سال‌های تحریم مشکلات و چالش‌هایی را برای پالایشگاه‌های ایران به دنبال داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج