جاباما
۲۳۵۵۵۹
۹۸ نظر
۷۶۳۸
۹۸ نظر
۷۶۳۸
پ

قیچی بزنید، پول پارو کنید

یک آرایشگر حرفه ای اگر درصدی کار کند می توند دو سه میلیون تومان درآمد داشته باشد اما اگر خودتان آرایشگاه نیمه لوکس داشته باشید، می توانید روی سود شش، هفت میلیون تومانی آن در ماه حساب کنید.

روزنامه هفت صبح - فرشاد عزیزی: یک آرایشگر حرفه ای اگر درصدی کار کند می توند دو سه میلیون تومان درآمد داشته باشد اما اگر خودتان آرایشگاه نیمه لوکس داشته باشید، می توانید روی سود شش، هفت میلیون تومانی آن در ماه حساب کنید.

کسی را می شناسم که اصلا حوصله نشستن زیر دست آرایشگر ندارد. هر چقدر او اهل تفریط است، دوست دیگری دارم که ماهی دو بار به آرایشگاه می رود. از این یکی دوستم افراطی تر، چند نفر دیگر بودند که گروهی هر هفته دو بار اول صبح می رفتند تا آن آرایشگری که چندین دوره در خارج از کشور دیده بود، موهای سر و صورت شان را اصلاح کند. فکر کنید اگر چندتا از این مشتری های وسواسی داشته باشد، آن آرایشگر چه پولی به جیب می زند؟

قیچی بزنید، پول پارو کنید

باورکردنی نیست. آن هم با دستمزدهایی که آرایشگرها این روزها از مشتریان شان می گیرند. فکر کنید یک اصلاح ۱۰ دقیقه ای انجام می دهند و حداقل ۱۰ هزار تومان در تهران دستمزد می گیرند. نوش جانشان، بخیل که نیستیم. البته در شهرستان ها قیمت ها خیلی کمتر است؛ در عوض هزینه های اجاره مغازه و کلا خرج و مخارج کمتر است.

آرایشگرها با کلی مشکل درگیر هستند. ممکن است دیسک گردن و مچ یا حتی کمر بگیرند اما در عوض تحقیقات نشان داده که آرایشگری شادترین شغل دنیاست. آرایشگرها کار متنوعی دارند. هر مشتری که می آید موهایی با رنگ و جنس و حجم مختلفی دارد و شما می توانید ایده های خود را روی آن موها پیاده کنید اما این وجه بامزه و قشنگ ماجراست.

برای تاسیس یک آرایشگاه جمع و جور باید حداقل ۸، ۹ میلیون تومان البته منهای رهن و اجاره مغازه داشته باشید. سالن های لوکس تر ممکن است فقط ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تجهیزات داشته باشد. درآمدشان هم بد نیست. می شود روی حدود دو، سه میلیون تومان حساب باز کرد اما این نگاه، نگاه بدبینانه ای است. اگر آرایشگاه برای خودتان باشد می توانید ماهی شش، هفت میلیون تومان سود دشت کنید. پس پیش به سوی یک شغل مفرح، سخت و پردرآمد.

اوضاع آرایشگرهایی که به نرخ های دولتی وفادارند

نرخ های دولتی به شوخی می ماند. اگر آرایشگرهای مردانه بخواهند چنین قیمت هایی را از مشتریان شان بگیرند، باید بعد از یکی، دو ماه که از جیب بخورند، در مغازه را ببندند و بروند پی یک کار دیگر. اصلاح سر بدون آرایش می شود ۱۵ هزار تومان. این برای یک اصلاح درجه یک است. برای یک کار درجه دو روی موهای سر ۱۲ هزار تومان و برای اصلاح درجه سه ۱۰ هزار تومان باید خرج کرد.

اگر بخواهید موهای فرزندتان را در یک آرایشگاه درجه یک اصلاح کنید باید ۱۲ هزار تومان، برای اصلاح درجه دو ۱۰ هزار تومان و برای اصلاح درجه سه باید ۹ هزار تومان هزینه کنید.

یک تعرفه هم برای اصلاح صورت مدل دار وجود دارد. برای چنین اصلاح صورتی باید به ترتیب ۱۰، ۹ و ۷ هزار تومان آن هم برای اصلاح های درجه یک تا سه پرداخت کنید. اگر هم اهل ته ریش گذاشتن هستید باید بین پنج تا هفت هزار تومان بابت اصلاح های درجه یک تا سه بپردازید. البته این نرخ ها، قیمت هایی هستند که بهمن ماه پارسال ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و به این سطح رسید.

چند نفر از طریق آرایشگری روزی می خورند؟

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران می گوید، حدود دو هزار و ۱۰۰ آرایشگاه با مجوز در تهران وجود دارد. قبلا پنج هزار واحد بدون مجوز در تهران فعالیت می کردند. این تعداد در بهار امسال به اندازه دو هزار و ۴۰۰ واحد کاهش پیدا کرد.

مصطفی گواهی اینطور ادامه می دهد که به دلیل اینکه بخش زیادی از آرایشگاه های مردانه بدون مجوز، مستاجر هستند؛ شناسایی این واحدها به راحتی قابل انجام نیست و این واحدها سالانه جابجا یا تعطیل می شوند. همین الان که دارید گزارش ما را می خوانید ۹۰ تا ۹۵ آرایشگاه لوکس در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند.

قیچی بزنید، پول پارو کنید

این را از خودمان نمی گوییم. مصطفی گواهی، رییس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران به فارس گفته است. متراژ و وسعت این جور آرایشگاه های لوکس باید بیشتر از ۴۰ متر باشد. او توضیح می دهد که این واحدها باید به سرویس بهداشتی، بیش از چهار صندلی، آرایشگرهای حرفه ای و دستگاه های اتوکلاو و یووی مجهز باشند. البته آنها باید اینترنت رایگان و حوله و پیش بند یک بار مصرف هم به مشتریان خود بدهند.

چطور آرایشگر شویم؟

می توانید مثل قدیم، بروید «وردست» یک آرایشگر حرفه ای بایستید و بعد از چند هفته، کم کم راه بیفتید اما اگر می خواهید خودتان مغازه بزنید باید آموزش ببینید و مدرک بگیرید تا مجوز تاسیس سلمانی را به شما بدهند.

به نوشته دریک آنلاین، برای آموزش دیدن اصولی و گرفتن مجوز باید دوره های سه تا شش ماهه تئوری و عملی آموزشگاه هایی را که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور کار می کنند، بگذرانید. بعد در آزمون وزارت کار شرکت کنید و مدرک معتبر فنی و حرفه ای بگیرید. خود اتحادیه هم رایگان آموزش می دهد و فقط لازم است تا هزینه مواد مصرفی تان را حساب کنید.

بعد از گرفتن مدرک باید امتحان بدهید تا به شما مجوز بدهند. صورت شناسی و ابزارشناسی دوتا از مهم ترین مباحثی هستند که باید آموزش ببینید. اگر هم خودتان مدرک ندارید، یعنی به صورت کارآموزی کار را یاد گرفته اید و می خواهید مجوز بگیرید، باید به اصطلاح مباشر تعیین کنید؛ یعنی از طریق کسی که مدرک آرایشگری دارد، مجوز بگیرید.

آرایشگرها باید به چه ویژگی مشتری شان دقت کنند؟

آرایشگرها باید به ساز مشتری برقصند. اولین چیزی که «اوستاکار»های این حرفه به جوان ترها سفارش می کنند، همین است. اینکه وقتی مشتری می گوید یک مدل خاص را بزنید، اگر می توانید حتما به نظر مشتری احترام بگذارید. فرم صورت از نظر استخوانی یا گوشتی بودن، جنس مو، اندازه گردن، اشکال هندسی سر و سایر گزینه ها را باید آرایشگر در نظر بگیرد و بعد، تصمیم می گیرد که مو را چگونه اصلاح کند.

حتما باید آرایشگاه را در حاشیه خیابان تاسیس کرد؟

جواب، یک نه بزرگ است. هیچ ربطی ندارد. چون تعداد مشتری های گذری خیلی کم هستند. معمولا هر کسی یک آرایشگر ثابت دارد و حاضر نیست پیش آرایشگر دیگری برود و موهایش را اصلاح کند؛ بنابراین مهم نیست در حاشیه یک بلوار یا خیابان معروف آرایشگاه خود را تاسیس کنید.

شما می توانید مثل یکی از آرایشگرهایی که با او گفتگو کرده ایم، در یکی از کوچه پس کوچه های مناطق متوسط شهر، یک خانه را کرایه کنید و غم تان هم نباشد. او هر جا که می رود، مشتری های خودش را هم با خود به مکان جدید می برد.

فرصت شغلی و بازار کار آرایشگری

شما می توانید در آرایشگاه های مختلف کار کنید. در این نوع کار معمولا به صورت درصدی و توافقی با صاحب آرایشگاه کار می کنید. در صورت داشتن تجربه لازم و سرمایه مورد نیاز، می توانید مستقل شده و برای خود آرایشگاهی راه اندازی کنید.

اگر سرمایه کافی ندارید، می توانید با چند آرایشگر دیگر به صورت مشترک، آرایشگاهی تاسیس کنید. همچنین می توانید با گذراندن دوره های تخصصی و گرفتن مدرک مربیگری، آموزشگاه آرایشگری راه اندازی کنید.

قیچی بزنید، پول پارو کنید

هزینه های راه اندازی یک آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشگری ممکن است زیاد باشند اما آرایشگران اگر بتوانند خدمات خوبی ارائه کرده و مشتری جذب کنند، به زودی با درآمد خود می توانند این هزینه ها را جبران کنند.

برای تاسیس آرایشگاه چقدر باید سرمایه داشته باشیم؟

برای تاسیس یک آرایشگاه ابتدا باید یک مکان مناسب که حداقل ۱۲ متر مربع باشد، تهیه کرد که به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان رهن و ۱.۵ تا ۴ میلیون تومان هم اجاره نیاز است.

بعد از تهیه مکان مناسب باید سراغ تجهیزات و تزیینات مغازه برویم. این روزها هر صندلی برقی سلمانی بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان خرج برمی دارد که برای داشتن یک آرایشگاه متوسط حداقل سه صندلی لازم است.

هزینه دکوراسیون، سیستم گرمایش و سرمایش و تجهیزات پیرایش هم بالغ بر ۱۰ تا ۲۰ میلیون می شود. پس شما برای راه اندازی یک آرایشگاه متوسط اما زیبا و با کیفیت به حداقل ۵۰ میلیون تومان سرمایه اولیه احتیاج دارید.

یک آرایشگر می گوید می شود با هزینه های خیلی کمتری هم یک آرایشگاه را راه انداخت و نیازی به این همه ریخت و پاش نیست. او تاکید می کند که می شود با حدود ۸، ۹ میلیون تومان هم یک آرایشگاه را تجهیز کرد.

سروش شیرازی می گوید البته در مناطق لوکس شهر نمی شود با چنین هزینه هایی کار را آغاز کرد. او به تجربه خود اشاره می کند که حدود شش سال پیش یک آرایشگاه را با ۵۵ میلیون تومان سرمایه تجهیز کرد که هزینه فوق العاده بالایی بود.

درصد آرایشگرها چقدر است؟

اگر فرض کنیم با توجه به محدودیت زمانی که آرایشگر با آن روبروست ساعات مفید کاری آرایشگاه در طول روز نهایتا ۸ ساعت باشد و یک آرایشگر در هر ساعت به طور متوسط دو موی سر اصلح کند، بنابراین در طول روز می تواند ۱۶ موی سر اصلاح کند که اگر تعرفه اصلاح را طبق نرخ اتحادیه (اصلاح مو بدون شستشو ۱۵۰۰۰ تومان) در نظر بگیریم، روزانه ۲۴۰ هزار تومان درآمد برای هر صندلی خواهیم داشت که با در نظرگیری ۲۵ روز مفید کاری در ماه، شش میلیون تومان درآمد حاصل خواهد شد. پس اگر صاحب آرایشگاهی که سه صندلی دارد خود شش میلیون تومان کار کند و ۵۰ درصد از دو صندلی دیگر سهم دریافت کند ۱۲ میلیون تومان درآمد خواهد داشت و دو آرایشگر دیگر هر کدام سه میلیون تومان سود خواهند برد.

حال صاحب آرایشگاه باید هزینه های آرایشگاه را از درآمد خود پرداخت کند؛ هزینه هایی از قبیل انرژی، اجاره بها، مالیات و ... که چیزی در حدود پنج تا شش میلیون تومان خواهد بود. بنابراین صاحب آرایشگاه بین پنج تا هفت میلیون تومان سود می کند که اگر فرض کنیم چهار میلیون آن را به عنوان دستمزد شخصی برای خود برداشت کند، بنابراین ماهانه بین یک تا سه میلیون تومان پس انداز می تواند کند و در نتیجه طی حداکثر حدود ۱۵ ماه سرمایه گذاری اولیه خود را به دست می آورد اما این به حرف راحت است، پای عمل که می رسد باید مشتری داشته باشد.

اگر بخواهید آن اعداد و ارقامی که گفتیم را به دست بیاورید، باید برای هر سه صندلی در مجموع ۴۸ مشتری وجود داشته باشد. بسیاری از آرایشگرها همین میزان مشتری را هم ندارند و بسیاری دیگر چندین برابر بیشتر دارند.

صاحب کار چقدر درآمد دارد، آرایشگر چقدر؟

در یک آرایشگاه میزان درآمد صاحب آرایشگاه با آرایشگری که برای او کار می کند متفاوت است. معمولا آرایشگرها یا به صورت درصدی از میزان درآمد با صاحب آرایشگاه همکاری می کنند و یا یک صندلی را از صاحب آرایشگاه اجاره می کنند که در صورت همکاری به صورت درصدی معمولا ۶۰ درصد از درآمد به صاحب آرایشگاه و ۴۰ درصد به آرایشگر مربوطه پرداخت می شود و در صورت حرفه ای بودن آرایشگر درصد توافق معمولا «پنجاه - پنجاه» است.

قیچی بزنید، پول پارو کنید

معمولا آرایشگرها تجهیزات پیرایشی و مصرفی خود را با خود همراه می آورند. سروش سالاری آرایشگر جوانی است که بیشتر از ۱۰ سال کار آرایشگری می کند. می گوید خود من به نیرویم ۴۰ درصد پرداخت می کنم اما به طور معمول همان فرمول پنجاه - پنجاه اجرا می شود اما در بحث گریم داماد چون هزینه مواد بالاست سهم صاحب کار ۶۰ درصد و سهم آرایشگر فقط ۴۰ درصد می شود.

آرایش داماد نرخ متفاوتی دارد

ارائه خدمات جانبی برای دامادها و رنگ مو و گذاشتن انواع ماسک های تقویتی که با نرخ توافقی ارائه می شوند می تواند درآمد آرایشگاه را به شدت افزایش دهد. یک آرایشگر که به صورت تخصصی در حوزه گریم داماد کار می کند، می گوید کار اصلاح داماد کاملا به فصول مختلف سال وابسته است.

مثلا در ماه رمضان و محرم بازار کار ما خراب است اما در روزهای منتهی به اعیاد مذهبی مانند نیمه شعبان، عید فطر و ... بازار ما داغ داغ است. سروش شیرازی به هفت صبح می گوید با اینکه این کار زمان بسیار زیادی از آرایشگر می گیرد اما درآمد خیلی خوبی دارد.

او توضیح می دهد که کار اصلاح مو به علاوه شیرینی که در کنارش دریافت می شود روی هم رفته چیزی حدود ۶۰-۵۰ هزار تومان بیشتر نمی شود اما اگر بخواهیم کار همسان سازی، متعادل سازی و چهره پردازی را هم انجام دهیم، هزینه مشتری تازه از ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا یک میلیون تومان هم ممکن است پیش برود.

سروش شیرازی می گوید اگر داماد موهای کم پشتی داشته باشد کار سخت تر می شود و کار گریم و اصلاح او به شرط و تضمین ماندگاری ۲۴ ساعته، چیزی نزدیک به ۴۰۰-۳۰۰ هزار تومان می شود.

او اضافه می کند که اصلاح داماد حدود ۴۵ دقیقه، اصلاح با گریم دو ساعت و اصلاح و گریم و کاری که ۲۴ ساعت دوام داشته باشد حدود چهار ساعت زمان می برد و طول می کشد. این آرایشگر می گوید در بهترین حالت در ماه پنج میلیون تومان بابت گریم داماد درآمد دارم و در ضعیف ترین حالت ۴۰۰-۳۰۰ هزار تومان که مربوط به ایامی است که عروسی برگزار نمی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی گران هست یک کوتاهی مو 15 هزارتومان ای کاش حقوق مردم اینطور زیاد میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دادا کجا زندگی میکنی ؟

      • بهرام اهوازی

        کار مزخرفی هست باید از خودت صد میلیون مایه داشته باشی تا بری تو اینکار وام هم نمیدن بهت چرتو پرته

      • شهاب روشن روان

        بی سواد ،چهارتا بی منطق کودن احمق بیشعور مثل جنابعالی وضعیت مملکت بهم میریزی رفتیرآرایشگرای خوشبخت بالاشهر،وتهران حساب کنی بیا شارما کنگاور من سری پنج هزار بخاط فقر این منطقه که ندارن کوتاه میکنم بسه شرم‌کنید،پردرآمد بله واسه اونایی که یه میلیلرد دکور بالاشهرتهران میزنن نه ما بدبخت هشتمون گرو نهمون کل شهر ستانهی کرمانشه همدان وبیا ببین این وضعیت یانه قیمت دادن ده تومان ولی اگه پنج کوتاه نکنی مشتری نداری ،بابا الکی حرف نزنید،این شماره من۰۹۱۴۰۲۶۹۰ازبی ادبی کردم عذر میخام ولی مثل یه برادر بیا اینجا بخاطر وجدانن وخدا ببین وبعد گزارش تهیه کن،فدات شم،معذرت

    • امیر

      من که خودم مو هامو کوتاه میکنم

    • سلام

      به همین راحتی! به همین سادگی! اره؟؟؟

    • متین

      چطوری کوتاه میکنی به ما هم یاد بده خخخخخ

    • محمد

      من الان نزدیک به ۲ ساله که خودم موهامو اصلاح میکنم، در ضمن اینم بگم که تا مجبور نشم پامو تو آرایشگاه نمیزارم..
      یا علی

    • morteza

      با سلام
      8ساله به آرایشگری مشغول
      به اسم کارگر برجی 336000 بیمه میپردازم که از آزاد هم بیشتره
      ولی سختی کار به شغلمون نمیخوره 30سال باید پرداخت کنیم ودر آخر هیچ گونه سنوات وسختی کار نمیدن
      پدرم آرایشگره بعداز 30سال و با این واریز زیاد برجی 840،000 ازبیمه میگیره
      آیا 840تومن ظلم نیست

    • رضا

      سلام از این خبرا نیست من 15 ساله آرایشگرم دنبال یه کار درست حسابی باشید این کار نون و آب نداره چرا جوونای مردم رو با این پستها بد بخت میکنید به خدا اگر یه کار پیدا کنم ماهی 2 میلیون بهم بدن این کارو میبوسم میزارم کنار

    • خخخخخ

      شما که خودتون کوتاه مبکنید چطوری ؟؟
      کچل میکنید؟

      پاسخ ها

      • امیر داداش

        یه موزر گرفتم با شانه هاش
        مادرم یا خواهرم برام دورشو کوتاه میکنند
        خودمم با قیچی پیتاژ روشو مرتب میکنم به همین راحتی
        مقرون و به صرفه

    • امیر

      سلام.ماشالا انقد آموزشگاه آرایشگری هست که هرماه یه اوستاکار به اصطلاح میده بیرون من خودم چند سال آرایشگرم یکی میاد میگه سره کوچه ۵۰۰۰هزار میزنن تو دوتومن گرون می‌زنی آخه ۷۰۰۰تومن پولیه تو این تورم خدا شاهده کمرمون شکسته دارم دنبال کار میگردم حتی سه تا از همکارامم ورشکسته شدن با این اوضاع الان دارن تو کارخونه کار میکنن.

    • محمد

      هرکی میگه توی آرایشگری پول نیست ببخشید از کمکاری خودشه. یکی از رفقای من تا 18 سال پیش تو مغازه بقیه کار می کرد یه مغازه سر چهارراه که خیلی پررفت و آمد بود با فروش ماشینش خرید. الان دو تا ماشین داره و دو تا خونه دو شیفت هم سرکاره دو نفر هم پیشش درصدی کار میکنن خدا بیشترش بده...

    • سمانه

      ارایشگرای زن خیلی پردرامد هستن ماهی تا پانزده میلیوندرمیارن نامردا منکه خودم همه کارهای ارایشگریم را انجام میدم و پول مفت به ارایشگرا نمیدم وقتی ارایشگرهای بی سوار با یه دوره شش ماه گدروندن ماهی پانزده میلیون درمیارن چطور انتطار دارین پزشکها که اینقدر زحمت درس خوندن کشیدن درامدشون کم باشه در مقایسه با درامد ارایشگرها پزشکان واقعا کم درامد هستن من پرستارم روزی ده ساعت کار میکنم شیفت شب می مونم پدرم درامده لیسانس گرفتم پدرم درامده کنکور قبولشدم حالا ماهی دو میلیون بیشتر درامدم نیست حالا این قشر کم سواد با یه عروس درست کردن یک ساعته حقوق یه ماه منو می گیرند این واقعا انصاف نیست.مردم خودتون برید ارایشگری یاد بگیرین دیگه پول مفت به این ارایشگرها ندین .

      پاسخ ها

      • مصطفی

        این چه طرز حرف زدنه.ادب داشته باش.کجا بی سوادن.هنری که اینا میزارن.کمرو پایی که اینا میزارن تو این کار شما نمیزارید.سال ها باید سختی کشید تا ارایشگر واقعی بشن

      • سارا

        برای این کشور متاسفم که تو با این طرز فکرت تحصیل کردش هستی

      • سجاد

        واقعیت تلخه سمانه خانم صفت بی ادب وبی فرهنگ هم روتون گذاشتن چون واقعیت رو گفتید

      • سحر

        ببینید خانم محترم من خودم هم پرستار هستم اما طرز فکر شما غلطه توهین نکنید به هر حال اوناهم زحمت میکشند طرز فکر شما اشتباهه چون خواهر من ارایشگره ومیبینم چقد سختی داره

      • Milad

        واقعا براتون متاسفم با این لحن توهین آمیزتون . به قول پرفسور سمیعی شعور هیچ ربطی به میزان تحصیلات نداره

      • مهدی

        واقعا متاسفم واس امثال کسانی مثل شما ک این طرز فکر رو دارن. این ارایشگرا اگ اینقدر پول میگیرن نتیجه زحمت هاشونه ک صبح تا شب کار میکنن
        #لطفا_حسود_نباشیم

      • پرستو

        خانوم محترم کی گفته قشر ارایشگران کم سوادن؟؟شما طرز فکرتو یکم به روز کنی بد نیس،قدیما شاید هرکی ننیتونست درس بخونه میرفت سمت این حرفه اما الان اکثرا همشون تحصیل کرده هستن،خود بنده و همکارام هممون فوق لیسانس و لیسانس هستیم از رشته های مهندسی اما بازار کار خوب نبوده و بخاطر علاقمون شغل پر دردسر آرایشگری رو انتخاب کردیم

      • مهسا

        خانم پرستار
        من یک دخترهستم لیسانس راهنمایی و مشاوره و فوق لیسانس خانواده و زوج درمانی دارم
        ولی شغلم از نوجونی آرایشگری بوده
        البته دوتا از کسایی که میشناسم که آرایشگر هستن یکیشون لیسانس معماری و دیگری فوق لیسانس حسابداری هستن و هم درس میخونن هم کار میکنن.
        گرفتن مدرک پرستاری اونم به گفته خودتون با جونکندن دلیل به باسوادی نیست.
        انسانم آرزوست.

      • فرهاد خرّم

        بیچاره اون مریضایی که زیر دست شما پرستاری میشن
        اگر اینطوری بخوایید به افراد موفق‌تر از خودتون حسادت بکنید، باقی عمرتون هم در همین نارضایتی بسر میبرید.

    • اسلام

      هر شغلی دردسر خودشو داره ، من الان تو شرکتم ، ده ماه حقوق نگرفتم، دارم آرایشگر ی یاد میگیرم ،بخدا شغل آزاد بهتر از شغل دولتی هستش.

    • reza

      منم چند ماهه خودم کوتاه میکنم. دورشو با ماشین و شونه های مختلف. بالاشم با قیچی. فیلم آموزشی تا دلتون بخواد هست .فقط باید یه خرده استعداد داشته باشین

      پاسخ ها

      • امیر

        منم خودم کوتاه میکنم
        خیلی خوب در میاد

    • دری وری نوشتین

      باو چی میگی خندم گرفته کی همچین پولی در میاره از هر صدتا ارایشگاه یکیش هم اینجور نیست
      از اونجا خندم گرفت که نوشته بودین 8ساعت کار کنه و هر ساعت دو اصلاح در مجموعه 16 تا تا بشه 6میلیون یارو دهنش سربیس میشه روزی 8ساعت مدام سرپا باشه که
      ما 5تا داداشیم 20ساله تو این کاریم همه جا تهران هم ارایشگاه داریم از این خبرا نیست

      پاسخ ها

      • رضا

        دقیقا . گل گفتی آخه کجا میشه با ارایشگری ماهی ۶ میلیون کار کرد ؟؟؟هر کی اینو گفته خیلی احمق و خره

    • Leo

      اوضاع اقتصادی ک خرابه تو‌همه مشاغل الان.... مام کارمون همینه دیگه آرایشگریم.... و اینم بگم آرایشگری شغل نیست یه هنره.... و به هنین راحتیم نیست.... یاد گرفتنش.... ننه بزرگ منم میتونه موهای خودشو بزنه اینه بتونی رو هر سر جوری اصلا کنی که به اون فرم بخوره شرطه عزیزان.... صدای دوقول از دور خوش است....

      پاسخ ها

      • امیر

        من که هر دفعه رفتم سلمانی موهامو خراب کرد
        دیگه تصمیم گرفتم خودم موهامو بزنم

    • حسن قنبری

      سلام واقعا آریشگری یه شغل سخته که باعث کمر درد هم میشه

    • حسین رسولی

      سلام. من خودم آرایشگرم ولی روزانه ۲۰ هزار هم درامد ندارم

      پاسخ ها

      • میلاد

        سلام خوبی من ۲۱سالمه میخوام ارایشگری یاد بگیرم خوبه یانه

    • Navid

      انقدر از خودتون نظر ندین بدون اطلاعات
      کی میگه پول توی ارایشگری نیست؟
      خیلیم هست
      زیادم هست
      شغل خدماتی همیشه پول ساز بوده و هست
      روابط و اعتبار و کاره خوب و یکم اخلاق کاسبه واقعی رو داشته و بلد باشی پول از مشتریت بگیزی و راضی نگهش داری قول میدم تو 2 سال ماشینت فقط 100 میلیون پولش
      همش حرف الکی و روی هوا نزنید
      حق گرفتنیه نه دادنی
      کاسب باش کار خوشگل تحویل بده
      پولدارم میشی.
      قرار نیست همه پولدار بشن
      پس چه فرقی بین دوتا ارایشگر میبینیم؟
      کار خوب مشتریه خوبم داره.

      پاسخ ها

      • محسن

        لایک داری.کاسب کار می باید همی بود.

    • محمد

      من خودم شهرمشهد ارایشگر میارم که ماهی حداقل ۱۵میلیون درمیاره به همین برکت قسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        15 درمیاره 10 تومنش میره برا اجاره

    • مریم

      دوست دارم ی جایی کارکنم که انصاف داشته باشن ولی نیست متاسفانه

    • خسرو

      هرکی میخواد آرایشگرخوبو حرفه ای بشه باید بره پیشه یه آرایشگر حرفه ای یه مدت بمونه سختی بکشه کارو یاد بگیره نره مثل من آموزشگاه هیچی یاد نمیگیره آموزشگاهای تهران فقط میتونن یه آرایشگر آماتورت کنن نه حرفه ای الکی پولتم به حدر میره اگرم میخواین در آینده درآمد خوب داشته باشین باید حرفه ای باشین نه آماتور موفق باشین.

    • امیر داداش

      خب چه کاریه وقتی میشه با خرید یه موزر به همراه شانه هاش و یک قیچی پیتاژ و کمک اعضای خانواده اونطور که دلمون میخواد موهامونو کوتاه کنیم چه لزومی داره یه عالم پول به آرایشگر بدیم و تازه آخرشم ناراضی باشیم
      من هر دفعه آرایشگاه رفتم ناراضی بودم

    • بدون نام

      آرایشگرا خیلی زیاد پول میگیرن
      مگه یه کارگر چقدر در میاره که پونزده تومن بده پول اصلاح سرش
      سلمانی ها حداکثر باید ده تومن بگیرن

      پاسخ ها

      • مهرداد

        ببین عزیزم من خودم ارایشگرم هر سریم که کوتاه میکنم 45 میگیرم نه 15 تومن کاریم که تحویل میدم بیشتر اینا میارزه ب نظر من هرکسی باید ارایشگرشو بر اساس اوضاع مالی ک داره انتخاب کنه پس الکی به ارایشگرا توهین نکنین

    • جاوید مهاجرانی

      بیایید سرامونو خودمون اصلاح کنیم آرایشگاه فایده نداره البته به کچلها میگم ها

    • قیچی

      هاااااا ای ول

    • ناصرکولیوند

      عزیزان باید به همه شغلها احترام گذاشت توهرمحله مردم باید هوای کاسبای همون محل خودشونوداشته باشن.چه نونوایی چه اژانس چه پزشک یاهمین ارایشگاه وغیره بالاخره نون همه باید یه جوری دربیاد ارایشگرااگه یه خورده هم بیشتر بگیرن حقشونه چون کار اونا هم سخته هم عیدی سنوات وبازنشستگی ندارن.همه بایدازامکاناتی که برامون فراهم شده استفاده کنیم تا خداهم روزیمونوبیشترکنه بخیل بودن در روزی رومیبنده والا همه میتونن موهاشونو خودشون بزنن البته من ارایشگر نیستم یاعلی مدد.

    • عرفان

      سلام من ارایشگاه دارم می خوام جواز بگیریم کارت پایان ندارم منظورت اون در مورد . اشتغال به تحصیل .نگرفتم حرف او

    • مهرداد

      بی شک آرایشگر خوب پول خوب در میاره، و آرایشگر غیر حرفه ای اگه پول کمتری بگیره مشتریش همیشه وجود داره، اگه واقعا تعرفه اصلاح اینقدر گرون نبود من هفته ای یکبار میرفتم آرایشگاه اما واقعا خیلی ظلم که شما پاتو بذاری تو آرایشگاه هر کار کوچیکی مثل خط انداختن هم انجام بدی باز پول اصلاح کامل رو ازت میگیرن، منم ۷ ساله خودم موهامو اصلاح میکنم و کاملا راضی ام از کارم، حتی بهم پیشنهاد شد برم پیش یه بنده خدایی کار کنم ولی اصلا علاقه نداشتم و ندارم. بعضی آرایشگرا با این تعرفه های بیخودی که واسه خودشون تعیین کردن خیلی از مشتری هاشون رو میپرونن بدون اینکه بفهمن.

    • حسین

      بابام نزدیک ب ده ساله خودش موهاشو کوتاه میکنه و آرایشگا ه نمیره لازمم نیس بره آریشگاه چون تاسه خودش کامل کچل میکنه خیلی هم بهش میاد

    • معصومه

      سلام خسته نباشید خوشبحالتون کاشکی منم میتونستم کار کنم چون واقعا نیاز دارم به این کار ولی سرمایه ندارم

    • معصومه

      سلام خسته نباشید خوشبحالتون کاشکی منم میتونستم کار کنم چون واقعا نیاز دارم به این کار ولی سرمایه ندارم

    • امید

      اگر منظم ودرست کار کنیم
      توی هر کاری موفق میشیم
      من دانشجوام و الان هم وردست ارایشگر هستم
      باید تلاش کرد
      هیچ چیز بدون زحمت به دست نمیاد

    • هخامنش

      والا کار یاد گرفتیم پول نداریم شروع کنیم قرار بود برا مجوزش وام بدن الان میگن پول نیست .تصمیم گرفتم اریاشگاه سیار بزنم هرکی خواست ما هستیم

    • محمد

      این روزا هیچ شغلی جواب گو نیست.
      فقط گردش پول توی کشورمون هست بالاخره هر کسی تا سه چهار ماه اینده باید نیازشو یه جوری تامیین کنه

    • علی

      واقعا متاسفم برای شما عزیزم وقتی تلاش کنی در میاری البته تو ایران الکی در نمیاد تو هر شغلی هستی پدرت در میاد من خودم آرایشگرم تتو بدن هم میزنم ولی داش من انصاف داشته باشید پول گرون میدم لوازم دستمزد خوب هم میگیرم ولی تلاش می‌کنم میدونی چقدر خرج کردم تا آرایشگر شدم چقدر بدبختی بماند

    • آرش

      والا بخدا آرایشگری شغل خوبی نیست،در آمدش اندازه کارگر ساده هم نیست.من خودم الان ده ساله آرایشگرم .الان دنبال یه شغل دیگه هستم .اگه کسی کار سراغ داره بهم بگه بخدا ثواب داره

      پاسخ ها

      • داود

        سطح کارت رو ارتقا بده اگر آرایشگری...اگه به فکر این هستی شغل دیگه بهتر از شغل خودته سخت در اشتباهی

    • یکی از بچه های فولادشهر

      ما تو محلمون سه تا آرایشگر داریم اولی که برادرشم یه آدم بونجول بود که اونم آورد تو این کارو بعدشم مغازه رو با اسم خودش داد بهشو رفت یه جا دیگه تو یه محل دیگه مشغول آرایشگریه با حداقل 30 تا مشتری توپ که میان حداقل هر هفته حتی واسه خط ریش که برادر بونجولشم الان نونش تو روغنه مغازه از داداشه خرید ........ دومی یه پسر خوبه که کار با هیچ کسی نداره و الانم حاضرم شرط ببندم که از راه آرایشگری کمه کمش 600 700 میلیون تومن پول داره و پسر زرنگی هست با تمام این حرفا این همه پولو درامدی که داره با دوچرخه میاد سرکار میره خونشون خدا بیشتر بهش بده.... اما سومی یه مرد با سن حدود چهلو پنج سال که اکثرا پیرمردا یا میان سالایی که زیاد به مو ریش و کلا این جور چیزا اهمیت نمیدن و شایدم مشتریه اون دوتا آرایشگر باشن وقتی اونا نباشن یا عجله داشته باشن میان پیش این نفر سوم چون دلش با این کار نیست میناله البته کارشم بد نیست خوبم نیست ولی بنظر من اون دونفر که هرکدومشون با هم حدود 50 متر فاصله دارن بنظرم زمین تا آسمون باهم فرق دارن ..........اگه پیروز نبودین تو زمان بحرانی جا نزنین بعد از بحران همیشه همه چیز درست میشه

      پاسخ ها

      • میثم

        خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟

      • بدون نام

        میشه بیشتر توضیح بدی؟

    • سلام کار من خیلی عالیه فقط چه کنم مشتری زیاد بشه حالا حالا قدر کار دستمونمیدونن چکار کنم هم ارزش بدن و هم زیاد بشه مشتریم با تشکر از راهنماییتون لطفا جواب منو بدید منت میزارید متشکرم با سپاس اینم شماره من در تلگرام ۰۹۳۸۵۱۲۳۵۵۸

      سلام کار من خیلی عالیه فقط چه کنم مشتری زیاد بشه خیلی کمه متشکرم از راهنماییتون کار منم خیلی خوبه اگه جواب منو بدید متشکرم چکار کنم بدونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز اعتماد به نفس یکی از رموز پیشرفت تو کارت هست ولی این شکلی نگو کارم خوبه و اگه آرایشگر خوبی باشی و قدرت و گردوندن یک مغازه رو داشته باشی با صبر مشتری هات زیاد میشن

    • میترا

      اگه کارت خوبه یه کم قیمتت رو بیار پایین و کمتر از مشتری پول بگیر اون وقت سرت شلوغ میشه

    • رامین

      سلام دوستان
      ببینید کلی بخوایم حساب کنیم هیچکی از شغلش راضی نیست میگی نه برو تحقیق کن همه یه کار راحت و پر درامد میخوان
      اما ارایشگری رو اگه بتونی خوب انجام بدی درامد خیلی خوبی داره اونایی که ناراضین من دلیلش رو میدونم چرا چون یا کارشون خوب نیست که مشتری ندارن یا توقعشون دیگه خیلی بالا رفته و اینکه اونا هنوز نرفتن صبح تا شب کارگری کنن ۴۰ تومن بگیرن میان میگن ادم روزی ۸ ساعت سر پا وایسه چیزی ازش نمیمونه پس برو بخواب خونه تا پول بباره برات دیگه من خودم هرکاری خواستم برم گفتن خوب نیست پس نباید به حرف کسی گوش کنی و ازش نظر بخوای هر شغلی مشکلات خودشو داره قرار نیست همه چی اونطور که میخوایم پیش بره
      مشکلات جزوی از زندگیه که همه داریم
      فقط حدف دار زندگی کنید
      موفق باشید

    • پیمان

      من خودم آرایشگاه دارم
      خداروشکر راضیم درآمدشم خوبه هرکیم میگه پول نداره الکی میگن آرایشگری فقط باید مشتریت ازت راضی باشه
      بنظر من جز پر درآمدترین شغلا محسوب میشه

      پاسخ ها

      • نگار

        ببخشید شما با چه سرمایه ای شروع کردین؟

    • مهدی

      شمایی که میگن خودمون کوتاه میکنیم دو حالت داره یامویی برای کوتاه کردن ندارین یا بهداشت خوبی ندارین

      پاسخ ها

      • خردمند

        هم پول دارند
        هم بهداشت را رعایت میکنند
        منتهی پول مفت نمیخوان به آرایشگر جماعت بدن
        چون پول با زحمت در میاد
        اصلاح سر باید پنج تومان باشه

    • متین افشاریان

      ممنون
      من یه مغازه دارم میخوام درصدی با آرایشگر خوب کار کنم فقط از آرایشگر کار میخوام چجوری میشه ؟!

    • جمال

      سلام دوستان،لطفا به همدیگه توهین نکنید و بیخودی روحیه ی دیگرانو خراب نکنید.هر شغلی خوبه اگه واسش زحمت بکشی و پشتکار داشته باشی.

    • بدون نام

      دوستان ب هم توهین نکنین
      ارایشگری شغل خوبیه اگه پشت کار داشته باشید
      یه سوال دارم مدرکش و از کجا باید بگیریم
      ایا مدرک اون رو اصناف قبول میکنه؟

    • امیر

      سلام من علاقه به ارایشگری دارم..ودرمورد تمام شغل ها تحقیق کردم وهمه میگن این خوب نیست. یع موقع عمرتو هدر ندی درصورتی که ..همه چی بستگی به خودت داره..من رفتم درمورد ارایشگری پرسیدم میگن.خوب نیست..درمورد کاروکیل.یا قاضی یا معلم حسابدار.در هرصورت شغل ازاد میگه دولتی خوبه دولتیم میگه ازاد ..به نظر من اینها کون پاره هستن..ببخشید اینطوری گفتم

    • باران

      سلام شوهرمن میخواد کارارایشگری کنه بنظرتون با ده میلیون میشه شروع کرد

    • باران

      سلام با ده میلیون میشه ارایشگاه مردونه باز کرد

    • جمال

      سلام باران خانم.اگه تهران هستی ده میلیون واسه آرایشگاه مردانه کافیه ولی تو شهرستان پنج میلیون هم کفایت میکنه.

      پاسخ ها

      • علی رضا

        دوست عزیز 10 میلیون پول پیش مغازه اس اونم با اجاره 800 به بالا
        پنج میلیون تا10 میلیون فقط هزینه دکوراسیون مغازه میشه

        ده میلیونم لوازم میشه ک مغازه رو پر کنی

        این 10 میلیون ک شما گفتی مال 10 سال پیشه

    • باران

      برای بازکردن ارایشگاه چقدرسرمایه لازمه

    • باران

      درامدش خوبه بنظرتون تو شهرستان زندگی میکنیم

    • جمال

      سلام باران خانم.باید خدمتت عرض کنم که با توجه به اینکه آرایشگری سرمایه ی کمی میخواد زیاد طرفدار پیدا کرده و بنابراین نباید انتظار درآمد زیادی رو داشت.

      پاسخ ها

      • علیرضا

        والا درامد ارایشگری بالاس فقط به شرطی ک حرفه ای باشی فول باشی الان من 3 تا از رفیقام تو کرج ارایشگاه دارن هر 3 تاشونم در امدشون بالایی 5 میلیون یکیشون ک کارش 20 مشتری زیاد جمع کرده طرف داره داره ماهی 8 یا 9 میلیون در میاره تو ارایشگرس کارت خوب باشی حرفه ای باشی بالا 5 میزنی ولی اگه حرفه ای نباشی کار بلد نباشی کار خوب انجام ندی 2 تومن ام به زور در میاری چون باید کارت خوب باشی مشتری ک اومده از کارت خوشش بیاد مشتری ثابتت بشه

    • Jimi

      کسی ک آرایشگری باز میکنه توکلش اول ب خدا بعد مهارتی ک داره باشه
      همه ی آسونیا با سختی ب وجود میاد
      یکم ابتکار یکمی تبلیغات یکم خلاقیت و.... چاشنی کارتون بکنید
      موفق باشید

    • عباس

      کار آریشگری خوبه درامدشم بد نیست فقط باید کارتو درست و تمیز انجام بدی و مشتریو راضی کنی هرچند این روزا این کار اشباح شده هرکی میره یه دوره چند ماه میبینی و میاد اریشگریو شروع میکنه با این فکر کار راحتو کم هزینه ایه بنظر من ادم باید تو هرکاری که هست بهترین باشه
      موفق باشید یا علی

    • بابل

      من که کاردانی امور بانکی و کارشناسی مدیریت گرفتم و سه سال بعد از خدمت دنبال کار متناسب با تصحیلاتم گشتم ولی پیدا نشد به ناچار تو آموزشگاه آرایشگری تو تهران ثبتنام کردم با هزینه 1300000 دو ماهه با مدرک فنی و حرفه ای اگه خدا بخاد برم تو این کار نمیدونم موفق میشم یا نه ولی تلاشمو میکنم

    • محسن

      سلام
      یه سوال داشتم از پیرایشگران محترم
      اگه زیر قیمت بقیه همکاران بگیریم اتحادیه گیر میده؟

    • شهروند

      من یک موزر دارم و یک قیچی پیتاژ
      خودم موهامو کوتاه میکنم
      منت آرایشگرم نمیکشم
      چون هرموقعی که رفتم اونطور که دلم میخواسته نزده
      خراب کرده موهامو
      به دوستان هم سفارش میکنم از روش من استفاده کنید
      چون هم یاد میگیرید موهاتونو هر هفته آنکارد کنید هم پول اضافی خرج نمیکنید

    • صادق

      واقعا باید تاسف خورد برای کسانی با این طرز فکر .
      ارایشگری مردونه خرج خودشم درنمیاره . پول وپارو کنید???!!!

      طرف ۱۵ تومن میده تهش میخواد موی بدنشم براش بزنی .
      هر کی با این طرز فکر بیاد سمت ارایشگری که پول پارو میکنه شک نکنید شکست بدی میخوره . چند سال زحمت و تهش هیچ ...

      پاسخ ها

      • وحید امینی

        سلام پول پارو نمیکنه ارایشگر . ولی از کارگری خیلی بهتره منم مدرکشو تازگی گرفتم میخام مغازه بزنم به زودی...

    • سعید جلیلی

      من آرایشگرم از 82 الانه هر کسکشه داهاتی ای از ننش قهر کرده اومده آرایشگاه زده. ریدید تو صنف ما. فقط یه مشت ترک خر مونده بود آرایشگاه بزنند ک زدند. عنم توش نیست انقد دست دهاتی زیاد شده جون ناموستون برید اسنپ نیاید هم تر بزنید سره خلق الله وتو صنف ما بدبختا. تشکر از دوستای بیکارو الافم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر زشت هست این نوع حرف زدن
        الان شما توقع داری دیگران به خودت و کارت احترام بزارن

    • امیر

      یه موزر دارم بایه قیچی پیتاژ
      تو خونه اصلاح میکنم
      به کمک خانواده
      پول مفت ندارم بدم سلمونی دور سرم الکی قیچی بچرخونه
      حیف پول

    • پدر ژبتو

      منم خودم موهامو با دو تا اينه و يك شانه تيغ دار و يك قيچي ميزنم بامو ارايشگاه نميزارم چون هم خسيس هستم و هم اقتصادي فكر ميكنم البته موي بابامو من ميزنم

      پاسخ ها

      • امیر

        منم مثل شما فکر میکنم و عمل میکنم

    • نگین

      شوهر منم آرایشگاه داره فقط مدل ساده کار میکنه ماهی ۴ملیونشو راحت در میاره.اونایی که هم مدل مو بلدن و کار گریم انجام میدن بیشتر درآمد دارن.

    • علی

      حالا درآمدش چطوره دقیق نمیدونم ولی هر چی هم باشه شب که میری خونه پولتو میشمری میزاری جیبت...خسته شدیم از مفت کار کردن بیست روز کار میکنی یه بهانه الکی پیدا میکنن میندازنت بیرون ..چون یه ماهم نشده پول نمیدن کلا کارشون شده الان..آخر سال حساب میکنی نصفشو مفت کار کردی

    • محمد

      بنظر من کار خوبیه ولی دوستان آرایشگر شفاف توضیح نمیدن حداقل پنج تا کوتاهی در روز کافیه کارت خوب باشه آقایه خودتم هستی بهتر از کارهای شرکتی کار دولتی جایی نیست دیگه......

    • امیر چشم و دل سیر

      من که خودم موهامو کوتاه میکنم با موزر و قیچی خیلی خوب در میاد

    • بدون نام

      سلام من ارایشگرم ماهی 20 میلیون درامد دارم و بیش از 19 میلیارد تومان سرمایه گزاری در ملک کردم

    • امیرداداش

      تو این ایام کرونا آرایشگاه نروید
      موزر بگیرید و قیچی پیتاژ
      خودتون اصلاح کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج