جاباما
۲۳۵۶۰۹
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

مینا ساداتی: از كار در تلويزيون خسته‌ام

نخستين تجربه تلويزيوني مينا ساداتي اين شب‌ها از شبكه سه روي آنتن مي‌رود. اين بازيگر كه با فيلم «عيار ۱۴» ساخته پرويز شهبازي به سينما معرفي شد در فيلم «محمد رسول‌الله (ص) » نقش مادر گرامي پيامبر اسلام را بازي كرده است.

روزنامه آرمان: نخستين تجربه تلويزيوني مينا ساداتي اين شب‌ها از شبكه سه روي آنتن مي‌رود. اين بازيگر كه با فيلم «عيار ۱۴» ساخته پرويز شهبازي به سينما معرفي شد در فيلم «محمد رسول‌الله (ص) » نقش مادر گرامي پيامبر اسلام را بازي كرده است. اين فيلم به زودي روي پرده سينماها مي‌رود. بينندگان سريال‌هاي تلويزيون اين شب‌ها، مي‌توانند بازي ساداتي را در نقش دختري مستقل و بااراده در مجموعه «تنهايي ليلا» ببينند. گفت‌وگوي سوره سينما با وي را در ادامه مي‌خوانيد:

مینا ساداتی: از كار در تلويزيون خسته‌ام

چه ويژگي باعث شد «تنهايي ليلا» را به عنوان نخستين تجربه تلويزيوني خودتان انتخاب كنيد؟

ليلا دختري متفاوت است و همين تفاوت باعث شد من بعد از سال‌ها بازيگري سينما يك نقش تلويزيوني را قبول كنم. ليلا شخصيت محوري قصه است و تجربه بازي در نقشي براي من بود كه با تمام فراز و فرود دوستش داشتم. حضور محمدحسين لطيفي هم البته در اين انتخاب نقش به‌سزايي داشت. او كارگرداني است كه در تلويزيون به كارش تسلط كامل دارد و من براي اينكه بدانم مخاطب تلويزيون چطور با ليلا ارتباط برقرار می‌کند در تك تك سكانس‌ها با مشورت كارگردان جلوي دوربين رفتم.

ليلاي اين قصه چقدر براي مينا ساداتي آشنا بود و به نظرتان چقدر در دل مردم نشسته؟

اين كاراكتر هيچ شباهتي به مينا ساداتي ندارد. من هيچ وقت زندگي در خارج از كشور نداشتم و در زندگي شخصي هم با چنين مردي روبه‌رو نشدم اما در واكنش‌هايي كه از مردم مي‌بينم برايم خيلي جالب توجه است. اينكه خانمي براي نگراني ليلا نگران مي‌شود و نذر مي‌كند به زمين موروثي اش برسد من را راضي مي‌كند كه كارم خيلي اشتباه نبوده و توانستم نقش را باورپذير كنم.

در اين بين مردمي هستند كه بر حسب سليقه شايد خيلي با «تنهايي ليلا» و به خصوص كاراكتر ليلا و محمد ارتباط نگرفتند. قبول داريد قصه كمي دور از فضاي واقعي و تاحدي تخيلي است؟

دقيقا به شما حق مي‌دهم. حس خود من هم به عنوان مينا ساداتي همين است كه شما به آن اشاره كرديد، ولي به نظر من اگر كل ماجرا را به اين چشم ببينيم كه «تنهايي ليلا» داستاني است روايتگر چند نفر كه ابتدايش هم با «يكي بود يكي نبود» آغاز مي‌شود و ما مي‌دانيم كه قرار نيست اين داستان نمود بيروني داشته باشد بلكه با شنيدن آن آرام آرام خودمان را در قالب شخصيت‌ها مي‌گنجانيم، پيچيدگي‌هاي ماجرا براي‌تان حل مي‌شود. اگر نگاه‌تان به اين مجموعه تغيير كند آن‌وقت پذيرفتنش راحت‌تر مي‌شود. با ديد بازتري مي‌بينيم كه آدم‌ها چطور قصه را باور كردند و پابه‌پاي نقش ناراحت يا خوشحال مي‌شوند. اين ماجرا دقيقا مثل همان قصه‌هاي زمان بچگي است كه قبلا در كتاب بود اما الان در صفحه تلويزيون ظاهر مي‌شود و ما را احساساتي مي‌كردند. دليل ندارد هر فيلمي كه بازي مي‌كنيم ما به ازاي بيروني آن هم وجود داشته باشد. تنها تلاش كردم همان چيزي كه براي من و تو غيرواقعي است را واقعي و باورپذير بازي كنم.

مینا ساداتی: از كار در تلويزيون خسته‌ام

تفاوت شرايط كار در تلويزيون و سينما محسوس است. باتوجه به طولاني بودن زمان كار، باز هم به فعاليت در تلويزيون رغبت داريد؟

‌الان كه هنوز تصويربرداري تمام نشده با قطعيت مي‌گويم كه حاضر نيستم در هيچ كار تلويزيوني ديگري بازي كنم. من تجربه اين شكل كار تلويزيوني نداشتم كه به مدت طولاني هرروز سر صحنه بروم اما به عنوان يك كار حرفه‌اي به آن نگاه كردم و به خوبي اين تجربه را از سر گذراندم. آقاي لطيفي مي‌گويد اين‌قدر با قطعيت نگو، ولي آن‌قدر خسته هستم كه فعلا قصد دوباره سريال بازي كردن ندارم.

بسياري از همكاران سينمايي شما اين روزها تلويزيون و شبكه نمايش خانگي را ترجيح داده‌اند. به نظر شما ويدئو رسانه چقدر مي‌تواند در كنار سينما و تلويزيون موثر ظاهر شود؟

‌نگاهم به شبكه نمايش خانگي كاملا مثبت است. اين رسانه يك امكان است براي تماشاگر و بازيگران. حضور سريال‌هايي كه در شبكه نمايش ساخته مي‌شود سطح سليقه مردم را نسبت به زماني كه فقط سريال‌ها از تلويزيون پخش مي‌شد تغيير داده است. به عنوان كار حرفه‌اي گاهي نياز به امكاناتي داريم كه تلويزيون در توانش نيست آنها را ارائه دهد. وقتي نمايش خانگي بتواند اين تسهيلات را بدهد كارهاي خوبي هم انجام مي‌شود. به عنوان مثال سريال «دندون طلا» ي ميرباقري يكي از اين محصولات است. من هنوز اين مجموعه را نديدم اما سال‌ها پيش به تماشاي تئاترش نشستم و به نظرم خيلي كار مهمي كردند چون تبديل آن نمايشنامه به يك سريال ارزشش را داشت. ضمن اينكه به نظر من مردم بابت هر محصولي كه پول پرداخت مي‌كنند قدرش را هم بيشتر مي‌دانند.

تلويزيون بيشتر از سينما در معرفي يك بازيگر نقش دارد. پخش «تنهايي ليلا» همزمان شده با اكران فيلم سينمايي «محمد (ص) ». ممكن است بعد از اين به عنوان بازيگر نقش‌هاي مذهبي شناخته شويد.

همزمان شدن سريال با اكران فيلم سينمايي «محمد (ص) » كاملا غير قابل پيش بيني بود، اما براي من اين موضوع حائز اهميت نيست. وقتي تصميم مي‌گيرم يك كاراكتر را بازي كنم خيلي به اين‌كه نقش مذهبي است يا نه، فكر نمي‌كنم. من به ويژگي‌هاي يك كاراكتر نگاه مي‌كنم. ضمن اينكه قرار نبود همزماني در پخش اين آثار اتفاق بيفتد. فكر مي‌كرديم پخش «تنهايي ليلا» يك ماه پيش به پايان برسد و نمي‌دانستم زمان اكران فيلم «محمد (ص) » دقيقا چه زماني است اما اين هم جزو اتفاق‌هاي پيش بيني نشده‌اي است كه من به فال نيك مي‌گيرم.

مینا ساداتی: از كار در تلويزيون خسته‌ام

تجربه بازي در نقش مادر حضرت محمد(ص) چطور بود؟

همكاري در اين پروژه براي من سعادتي بود. مي‌دانم اين موقعيت ديگر نه براي من تكرار مي‌شود و نه براي هيچ بازيگر ديگري. مي‌دانم كه براي كاراكتر حضرت آمنه(س) يك سال از بازيگران زيادي تست گرفتند و مي‌دانم كه عده‌اي هم بعد از من قرار بود براي اين نقش در نظر گرفته شوند، اما در نهايت اين اقبال براي من به وجود آمد. در عين حال كه تجربه متفاوت و ويژه‌اي بود اما مي‌دانستم مسئوليت سنگيني به عهده دارم و تمام تلاشم اين بود که به نحو احسن نقشم را ايفا كم.

از نظر حس دروني چگونه با نقش و فيلم ارتباط گرفتيد؟

اين فيلم در باره يكي از بزرگترين شخصيت‌هاي مذهبي دنياست، بانويي ويژه در جهان اسلام. زني كه مادر پيامبر گرامي اسلام است. فضايي كه در اين اثر به تصوير آمد لحظه لحظه‌اش پر از حس‌هاي خاص و منحصر به فرد بود، شيرين‌ترين لحظه براي من سكانسي بود كه آمنه (س) حضرت را در آغوش مي‌گيرد. اين حس قابل توصيف نيست نه فقط از اين نظر كه بخواهم زيبايي لحظه را بيان كنم بلكه برخي تجربه‌ها به قدري شخصي است كه توصيفي براي آن وجود ندارد. مثل راز و نياز كردن با خداوند كه همه اين لحظه را يك حس خوب مي‌دانند اما هيچ‌كس نمي‌تواند دقيقا بگويد اين حس خوب چه جنسي دارد.

به عنوان بازيگر تحليل‌تان از اين نقش چه بود؟

از طرفي به عنوان بازيگر نبايد وظايفم را فراموش مي‌كردم و از ياد مي‌بردم كه بازي در چنين فيلمي نياز به مطالعه و تحقيق دارد. در دنيا حضرت مريم (س) به عنوان مادر يك پيامبر هميشه بيشتر مورد توجه بوده و تصوير مبهمي از حضرت آمنه (س) در اذهان وجود دارد. به همين خاطر احساس كردم به عنوان كسي كه براي نخستين بار اين نقش را در طول تاريخ سينما بازي مي‌كنم مسئوليتم سخت‌تر است. البته اين سختي ارزشش را داشت، آنقدر كليت وجود اين كاراكتر برايم ارزشمند بود كه فكر كردن به آن، قدرتم را بيشتر مي‌كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج