۲۳۶۱۷۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

اشتباهات هدف‌دار علیه پرسپولیس؟

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه با بازی حساس تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پیگیری شد

روزنامه شرق: هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه با بازی حساس تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پیگیری شد؛ در دیداری که هر دو تیم تقریبا به برد نیاز داشتند سرخ‌های پایتخت نیازشان به سه ‌امتیاز حیاتی بود و برای رسیدن به این هدف بازی قابل قبولی هم ارائه کردند. برخلاف بازی هفته پیش تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن که ذوبی‌ها درنیمه دوم تیم برتر میدان بودند در این بازی پرسپولیسی‌ها نسبت به رقیب اصفهانی‌شان به مراتب نمایش بهتری داشتند و مهاجمان این تیم فرصت‌های زیادی برای گلزنی را هدر دادند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که اشتباهات تأثیرگذار علیرضا فغانی، داور مطرح کشورمان هم با بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس همراه شد و در نهایت و برخلاف روند بازی، ذوبی‌ها ٢ بر یک برنده زمین شدند تا پرسپولیس همچنان با کسب یک امتیاز قعرنشین لیگ برتر باشد.

اشتباهات فغانی

در این دیدار پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند فغانی در شش صحنه مختلف به ضرر آنها سوت زده؛ ابتدا در دقیقه ٣٩ فغانی به‌راحتی از اخطاردادن به بازیکن ذوب که پیراهن بازیکن پرسپولیس را کشیده بود، چشم‌پوشی کرد. اواخر نیمه اول هم احمدزاده، مهاجم پرسپولیس در شرایطی که توپ را از دروازه‌بان ذوب‌آهن رد کرده بود با خطای او سرنگون شد ولی فغانی از کنار این صحنه هم عبور کرد تا خطای پنالتی و اخراج دروازه‌بان رقیب صورت نگیرد. در دقیقه ٥٤ هم در حالی که سرخ‌ها اعتقاد داشتند، صحنه پنالتی کاملا صحیح است فغانی با تأخیر و به اصرار پرچم کمکش، برای این تیم پنالتی اعلام کرد. روی همان ضربه پنالتی هم که دروازه‌بان ذوب‌آهن گرفت، فغانی باز باید پنالتی را تکرار می‌کرد؛ چون رشید مظاهری برای مهارکردن ضربه چند گام رو به جلو برداشته بود. سرانجام مهم‌ترین اشتباه داوری هم به دقیقه ٨٦ بازی برمی‌گردد که فغانی در شرایطی که فاصله زیادی با محسن بنگر، مدافع تیم پرسپولیس نداشت، به اشتباه در سوتش به نشانه پنالتی دمید. اعتقاد او بر این بود که توپ به دست بنگر خورده، در شرایطی که تصاویر آهسته تلویزیونی نشان داد توپ هرگز به دست مدافع پرسپولیس نخورده است.

ششمین و آخرین اشتباهی که پرسپولیسی‌ها به‌شدت به آن معترض هستند مربوط به صحنه اخراج بنگر است؛ مدافع پرسپولیس که پیش‌تر یک کارت زرد گرفته بود. او روی یک توپ ارسالی برخوردی نه‌چندان جدی با دروازه‌بان رقیب داشت که موجب شد فغانی کارت زرد دوم را به او نشان داده و از زمین مسابقه اخراجش کند.

اشتباهات هدف‌دار؟

دیدار با ذوب‌آهن، اولین بازی این فصل نیست که سرخ‌های پایتخت نسبت به عملکرد داوری اعتراض دارند؛ از چهار بازی گذشته، پرسپولیسی‌ها در سه بازی از قضاوت‌ها گله داشته‌‌اند و اعتقادشان بر این بوده که سوت‌ها همگی علیه آنها زده شده است. این دو مورد در دو بازی گذشته پرسپولیس با تیم‌های اصفهانی البته نمود بیشتری داشته؛ ابتدا پرسپولیسی‌ها در اصفهان اعتقاد داشتند پنالتی‌هایشان گرفته نشده و به سپاهان به همین دلیل باخته‌اند. شکست مقابل ذوب‌آهن، دیگر تیم اصفهانی لیگ هم باعث شد تا داد پرسپولیسی‌ها برای سوت‌های جهت‌داری که به ضررشان زده می‌شود، بلند شود.

به غیر از هواداران این تیم که بعد از بازی با ذوب‌آهن حسابی از عملکرد فغانی گله داشتند و حاضر به پرداخت پول برای آوردن داور خارجی بودند، جعفر کاشانی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم ضمن گلایه از عملکرد فغانی گفت: «بچه‌ها خیلی خوب بازی کردند. ما حداقل با اختلاف چهار گل باید این بازی را می‌بردیم اما مغلوب یک پنالتی قلابی شدیم. آن توپ پنالتی نبود. حتی تاج، رئیس سازمان لیگ هم با بنده تماس گرفت و اظهار کرد که پنالتی نبود. آن هم دقیقه ٩٠ که دیگر هیچ‌ کاری نمی‌شد کرد. دیدید که در اصفهان دو پنالتی صددرصد ما را نگرفتند. اینجا هم داور یک پنالتی قلابی، تقدیم ذوب‌آهن کرد».

هجوم پرسپولیسی‌ها به اینستاگرام رئیس‌جمهور

پس از شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با هجوم به صفحه اجتماعی رئیس‌جمهور نسبت به عملکرد وی انتقاداتی را مطرح کردند. آنها به نحوه عملکرد وزارت ورزش و جوانان در قبال پرسپولیس و داوری‌های بازی‌های لیگ اعتراض داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      انصافا" سراغ بهترین گزینه رفته اند چون رئیس جمهور دروازه بان خوبی است هرچه دلواپسان پنالتی می زنند نمیزاره از دروازه رد بشند.

    • بدون نام

      آقا من فقط یه سوال دارم.چرا اشتباهات یه بار به نفع پرسپولیس نیست!؟فکر کنم پاسخ به این سوال خیلی از مسائلو روشن میکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج