۲۳۶۲۶۷
۳۰ نظر
۵۰۰۳
۳۰ نظر
۵۰۰۳
پ

گم‌ شدن مرموز دومین دختربچه در بندر انزلی

٣‌ سال و ٧ ماهش بود که ناپدید شد؛ درست مثل مائده ٧‌ساله. یک‌سال پیش بود که ناپدید شدن دخترکی کوچک در شهر بندر انزلی بر سر زبان‌ها افتاد.

روزنامه شهروند: ٣‌سال و ٧ ماهش بود که ناپدید شد؛ درست مثل مائده ٧‌ساله. یک‌سال پیش بود که ناپدید شدن دخترکی کوچک در شهر بندر انزلی بر سر زبان‌ها افتاد.

مدتی در کوچه‌های شهر، پشت هر اجتماع کوچک و بزرگ حرف و حدیث‌ها و شایعات بود که خبر را منتشر می‌کرد و در پس همه این حرف‌ها هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این سناریو پایانی نداشته باشد. اما این ماجرا باز هم تکرار شد. ٤ خردادماه ٩٣ در خیابان شهید آلوچه‌چی و یک ‌سال و٢ ماه بعد در خیابان قاضیان، بن‌بست سلیمی نژاد؛ این بار اما در ‌سال ٩٤.

٤٢٠ روز از ناپدید شدن مائده کبرایی ٧ساله که پس از تعطیلی مدرسه‌اش به طرز مرموزی ناپدید شد، گذشت و حالا آگهی‌های کاغذی بر در و دیوار شهر بندر انزلی خبر از گمشده‌ای دیگر دارد.

تکرار سناریوی بچه‌دزدی

صبح روز ٢٠ مرداد ماه برای خانواده «دنیا علمی» روز خوبی نبود.دنیا دخترک ٣ ساله در غفلت مادرش از خانه به کوچه رفت و دیگر بازنگشت. هیچ اثری از او نبود؛ کوچه بن‌بست خانه‌شان راه به جایی نداشت که دنیا بتواند از آن بگذرد، آن سرکوچه هم کسی او را ندیده بود. عجیب به نظر می‌رسید! دخترک ٣ ساله؛ تنها؛ آن وقت ظهر؛ مگر می‌شود در شهر کوچکی مثل بندر انزلی مردم دختر بچه‌ای با این مشخصات را ببینند و بی‌تفاوت از کنارش بگذرند؟!

پدر دنیا وقتی دید کسی از دخترش خبری ندارد پلیس را در جریان گذاشت و تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند و تجسس‌های میدانی خود را آغاز کردند.

تحقیقات شبانه‌روزی کارآگاهان برای یافتن سرنخی از سرنوشت دنیاکوچولو درحالی بی‌نتیجه ماند که خانواده نگران او عکس‌هایش را روی کاغذهای کوچک و بزرگ چاپ کردند و به هر دیوار و شیشه‌ای چسباندند تا شاید ردی از دخترشان پیدا شود. «رحمان علمی» پدر دنیا که نگرانی در صدایش موج می‌زند درباره گم شدن دخترش به «شهروند» گفت: «وقتی این حادثه رخ داد من سر کار بودم. ساعت ٣٠: ١١ دقیقه صبح بود که دخترم مشغول بازی در حیاط بود. همسرم برای پختن غذا داخل ساختمان می‌رود و در همین زمان دنیا از خانه خارج می‌شود.

زمان زیادی طول نمی‌کشد که همسرم متوجه غیبت دنیا می‌شود. به حیاط و کوچه و خانه همسایه‌ها می‌رود و هرگز تصور نمی‌کرد که دخترمان به همین سادگی ناپدید شود. بعد از آن بود که با من تماس گرفت و مرا هم در جریان ناپدید شدن دخترمان قرار داد. تعجب کرده بودم و به جست‌وجوی دخترم رفتم ولی خبری از او نبود. هیچ‌کس او را ندیده بود و آن‌جا بود که تنم لرزید از این‌که سرنوشت دخترم مشابه دختری باشد که پارسال در شهرمان گم شد و تاکنون هم پیدا نشده است؛ به همین خاطر پلیس را در جریان گذاشتیم و با تهیه عکس‌هایی از دنیا، همه جای انزلی و حتی بیرون شهر نصب کردیم. ولی تلاش‌هایمان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و امیدمان به خداست البته پلیس شبانه‌روز در تلاش است تا ردی از دخترم پیدا کند. از تیم تحقیق و ماموران پلیس کمال تشکر و قدردانی را دارم.»

گفت‌وگو با خانواده مائده کبرایی

یک‌سال است که دخترش را ندیده؛ اما هنوز اسمش را که می‌شنود صدایش به لرزش می‌افتد.«مائده» اسمی بود که او و همسرش برای نوزادشان انتخاب کردند و هرگز نمی‌دانستند ٧‌سال بعد مائده‌شان؛ دختر یکی‌یکدانه‌شان در مسیری مبهم و رازآلود به سرنوشتی غم‌انگیز دچار می‌شود. با صبری که خدا به او و خانواده‌اش داده است حرف می‌زند و روزها را همچنان به امید پیدا شدن دخترش پشت‌سر می‌گذارد.

با همه این رنج و درد بی‌امان، اما درد دیگری دلش را آزرده است؛ مردم کوچه و خیابان دست از شایعات برنمی‌دارند. با این‌که سرنوشت دخترک در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد برای قضاوت‌ها و شایعات پایانی نیست. کبرایی درباره ٤٢٠ شبانه‌روز زندگی در میان انتظار برای پیدا شدن ردی از دخترش به «شهروند» می‌گوید: «پرونده دخترم در دادسرا باز است، با این حال پلیس و اداره آگاهی هنوز به دنبال سرنخی برای پیداکردن دخترم هستند.

در این مدتی که بدون دخترم گذشت، شرایط ما خیلی سخت بود اما فقط به ائمه پناه بردیم. غم دوری و وحشت از آینده مرموز و نامعلوم دخترم در کنار شایعاتی که مردم کوچه و خیابان برای این ماجرا ساخته بودند، نمک روی زخمم می‌پاشد. من و همسرم همه حرف‌هایشان را نشنیده می‌گیریم و آنها را به خداوند واگذار می‌کنیم، خداوند به خوبی قضاوت خواهد کرد. من امید دارم که یک روز خداوند دخترم را دوباره به ما بر‌گرداند.»

حضور دارودسته وهابی‌ها برای ربودن کودکان، تا سارقان سازمان‌یافته و قاتل سریالی دختربچه‌ها، هجمه شایعاتی است که این روزها مسیر واقعی پرونده‌های این‌چنینی را در سطح جامعه به سمت باورهای غلط می‌کشاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      3 سال پیش خدا به من یک دختر نازنین هدیه داده .
      حال و روز اون پدر و مادر را خوب درک میکنم .
      از صمیم قلبم دعا میکنم این بچه زودتر صحیح و سالم پیدا بشه .
      از مسئولین خواهش میکنم خیلی جدی پیگیر باشن و فکر کنن بچه خودشون بوده .

      پاسخ ها

      • علی

        الن کی منفی داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • ana

        به خدا من نبودم!

      • بدون نام

        مسئولین بیاید سه تاشون اینجا خودشون رو لو دادن

    • هامان

      خدا بهتون صبر بده ایشاءالله فرجی حاصل بشه

    • بدون نام

      انشاله پیدا میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی این ... که منفی داده کیههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ali

      انشاالله به حرمت امام رضا هرچه زودتر همشون به آغوش گرم خوانواده باز گردندد

    • بدون نام

      انشاالله پيدا بشه.

    • شهین نصیزی

      در شهر انزلی بی نهایت معتاد هست مخصوصا درخیابان رمضانی که شبها توی کوچه مومصرف میکنند فقط به فقط کار معتادان است که متاسفانه هیچ اقدامی درموردشان نمیشه

    • احمد

      ظاهرا قرار هست هر سال ما بیاییم یک پیغام تاسف بگزاریم من هم معتقدم کار همین معتادان بی پدر و مادر هستش

    • بدون نام

      وای خدای من منم دختر دارم از خدا میخواهم که پیدا بشند سالم و سرحال

    • آريو برزن

      من يك دختر ١٢ويك پسر ٧ ساله دارم ودقيقا درك ميكنم وضعيت اين بندگان خدا را اميدوارم هر چه زودتر پيدا شوند.

    • رضا

      واقعا"اوضاع برای بچه ها خیلی نا امن است.بارها از گوشه کنار کشور شاهد اخبار ربوده شدن کودکان وتجاوز وقتل و شکنجه این طفل های معصوم بوده ایم .این مسئله تا کی باید ادامه داشته باشد.ریشه اش در کجاست.جای میز گردهای صدا و سیما در این ارتباطکجاست.چرا این مشکل ملی اسف بار فقط در سایتهای اینترنتی
      که اکثر مردم به آن دسترسی ندارند مطرح میشود.

    • مونا

      من چهار سالم بود ادرس خونه خودمون و شش تا فامیل رو بلد بودم شماره ها رو هم همه رو بلد بودم بچه های این دوره زمونه هم که دیگه بهتر بلدن بعید میدونم زنده باشن وگرنه تماس میگرفتن.

    • لیلی

      یا صاحب الزمان مهدی جان به فریاد دل دردمندشان برس

    • اشکان

      من ی دختر 16 ساله دارم یعنی تمام دنیام هستیم تو وجودش خلاصه میشه خدا کمکشون کنه وهر چه زودتر این خانوادها رو خوشحال کنه یا علی

    • حمید رضا

      سلام به همه امیدوارام به حق امام رضا زودتر پیداشه وهیچ بچه ای دیگه گم نشه انشالله

    • سهند

      حالا این اتفاق در امریکا و کانادا بود رسانه به اصطلاح ملی چقدر با اب و تاب در بوق و کرنا هر روز صد بار مانند مشکلات اقتصادی انها اطلاع رسانی میکرد.

    • اناهیتا

      وای خدایا ازت می خوام چه شونو سال بشون برگردونی واقعا ک جایی این ک ب خانواد دخترک کمک کنن دتر میرن شایعه درست می کننن ک چی بشه لعنتی ها
      خدا کنه بچه ها پیدا بشن اونم دختر اشه دیگه هیچی خیلی باید مواظب بود همین دیش همسایه منون پسرش گم شده تاحالا پیدا نشده خدا کنه پیدا شن تورو خدا هم کاری کنن رسانه ها و این ک این دزد هارو گیرن مجازاتی کنن ک درس عبرتی واسه بقیه بشه

    • محمد

      وقتی به دزدها فقط 6 ماه و یا یک سال حبس میدهند نتیجه اش این میشود ..جماعت دزد را فقط باید اعدام و یا قطع عصو کرد تا درس عبرتی برای جانیان و شیاطین گردد ...

    • سربازوطن

      خدابزرگه انشالله پیدا بشه

    • morteza

      خداوند مهربون و بخشنده است.از خدا خواهش میکنم درخواست میکنم از صميم قلبم انشاا.
      هرچه زودتر پبدا بشن. فقط باید صبور بود چون خدا قربونش برم همه حرکت هاش حکمت داره.

    • امید

      امیدوارم که خداوند آه و ناله والدینش را بشنود که میشنود وهرچه زودتر دخترشان بر گرده. انشااله که ربایندگان بچه رسوای دوعالم گردند!

    • میم

      ان شالله زودتر پیدا بشن و صحیح و سلامت پیش خانوادهاشون برگردند

    • اکبر ی معاف

      عکسشو بزارید لطفا حداقل یه کمکی بشه به خونواده ش. اگه تمایل دارن..

    • آناهیتا

      درد آوره خیلی ناراحت کننده است
      بیایید با هم دعا کنیم از صمیم قلب
      خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      یعنی فقط به ائمه اطهار پناه بردید....فقط ؟؟..خدا رو چی ؟؟ بخدا پناه ببرید ان شاءالله دلتان شاد گردد.

    • بدون نام

      چه زندگی وحشتناکی داریم
      دلم کباب شد

    • جمشید

      من هم دختری دارم سه ساله واقعا فکرش هم منم رو میلرزونه .آرزو میکنم دختر این خانواده هم بحق آقا امام زمان و بحق فاطمه زهرا(س) هر چی زودتر به آغوش پدر و مادرش برگردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج