۲۳۶۵۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در ۸ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی خبر داد و نسبت به سیلاب و آبگرفتگی معابر در ۸ استان کشور طی سه روز آینده هشدار داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی خبر داد و نسبت به سیلاب و آبگرفتگی معابر در ۸ استان کشور طی سه روز آینده هشدار داد.

احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از این رو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

به گفته وی، افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بوده و شدت بارندگی طی امروز در استان‌های گیلان، گلستان، خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود. دریای خزر نیز طی امروز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا بارش باران همراه با رعدوبرق گاهی وزش باد دراستان های گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان رخ می دهد که شدت بارش ها در ارتفاعات سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: روز دوشنبه رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل ، گیلان، گلستان،ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی که شدت بارش ها در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق گلستان خواهد بود.در این روز در جنوب سیستان وبلوچستان وشرق هرمزگان نیز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد وبرق و وزش باد رخ خواهدداد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی شدت بارش در مناطقی از سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی امروز در استانهای گیلان، شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی روز یک شنبه در شمال سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی و روز دو شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق گلستان پیش بینی می شود از این رو توصیه می شود اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید و از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سرییع سازمان هواشناسی تأکید کرد: طی سه روز آینده نیز وزش باد در شرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت، که در برخی مناطق بویژه در زابل، با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین در بعضی ساعات سه روز آینده وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری، همراه با وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز، به ۳۶ و ۲۷ درجه ساتیگراد بالای صفر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج