۲۳۶۷۱۱
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

پای با مربای بِه

بعضي از ميوه‌ هاي خوشمزه و پرخاصيت محدوديت زماني دارند «به» هم يكي از همين ميوه‌ هاست. حالا وقت به نیست اما مربای به که هست.

پای با مربای بِه
مجله سیب سبز: بعضي از ميوه‌هاي خوشمزه و پرخاصيت محدوديت زماني دارند «به» هم يكي از همين ميوه‌هاست. حالا وقت به نیست اما مربای به که هست. پس به را فراموش نکنید. شما مي‌توانيد مانند پيشنهاد زير دسر يا شيريني‌اي با مرباي به درست كنيد كه هم خوشمزه است و هم خوش‌تركيب، در ضمن آن را مي‌توانيد در فصل‌هاي ديگر هم بپزيد فقط كافي است هميشه مرباي به در يخچال داشته باشيد.

پای با مربای بِه

مواد لازم

  • ۳۰۰ گرم آرد
  • ۲۰۰ گرم كره
  • ۲۰۰ گرم شكر
  • ۸/۱ ق‌چ وانيل
  • ۲ عدد تخم‌مرغ
  • ۴ـ۳ ق‌س مرباي به
  • زعفران دم‌كرده مقداري

طرز تهیه:

1. كره را در محيط بيرون از يخچال بگذاريد تا كمي نرم شود، بعد آن را در كاسه‌اي بزرگ ريخته و آرد را به آن اضافه كنيد. حالا با نوك انگشت كره و آرد را مخلوط كنيد تا به شكل خرده‌هاي نان دربيايد.

2. شكر و وانيل را هم اضافه كرده و مخلوط كنيد. يكي از تخم‌مرغ‌ها را بشكنيد و به كاسه اضافه كنيد و خوب به همراه ديگر مواد ورز دهيد تا به شكل خميري دربيايد. خمير را در كيسه‌اي گذاشته، در آن را ببنديد و به مدت يك ساعت در يخچال استراحت دهيد.

3. در اين فاصله مرباي به را در صافي بريزيد تا شيره مربا جدا شود. قالب پاي را آماده و كمي آن را چرب كنيد. خمير را از يخچال بيرون آوريد و بعد از كمي ورز دادن به دو قسمت تقسيم كنيد.

4. روي سطحي تميز، كمي آرد بپاشيد و خمير را روي آرد با كمك وردنه باز كنيد تا به اندازه قالب پاي دربيايد. قالب را روي خمير بگذاريد و دور خمير را به اندازه قالب ببريد. خميري را كه به شكل قالب درآمده در قالب چرب‌شده بگذاريد و با چنگال چند سوراخ روي خمير ايجاد كنيد.

5. روي لايه اول خمير، مرباي بدون شهد ريخته و خوب روي سطح خمير پخش كنيد. لايه دوم خمير را به همان صورت توضيح داده‌شده به فرم و اندازه قالب درآوريد و بعد روي لايه مرباي به پهن كنيد.

6. فر را با حرارت 160 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. خمير رويي را هم مثل خمير زيري با چنگال سوراخ سوراخ كنيد. تخم‌مرغ دوم را هم شكسته و در كاسه‌اي با چنگال هم بزنيد، كمي زعفران هم اضافه كنيد.

7. تخم‌مرغ و زعفران را با قلم‌موي آشپزخانه روي خمير رويي بماليد و قالب را در فر به مدت 45 دقيقه حرارت دهيد. بعد از اين مدت قالب را بيرون آورده و بعد از كمي خنك شدن برش زده، سرو كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج