۲۳۶۸۸
۶۹ نظر
۷۳۲۵
۶۹ نظر
۷۳۲۵
پ

ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

هر سال كتاب ركوردهای گينس عجيب و غريب‌ترين ركوردهايی كه در زمينه‌های مختلف به دست می آيند را ثبت می كند.

ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

برترین ها: هر سال كتاب ركوردهاي گينس عجيب و غريب‌ترين ركوردهايي كه در زمينه‌هاي مختلف به دست مي‌آيند را ثبت مي‌كند. خيلي ها براي ثبت نام و ركوردشان در كتاب گينس خود را به آب و آتش مي‌زنند. اما بعضي ديگر نيز به‌طور طبيعي و مادرزاد ركوردهايي دارند كه نام‌شان در اين كتاب ثبت مي‌شود.


ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

خيلي‌ها بر اين باورند، اگر كسي نامش در ميان ركوردداران گينس باشد به او پول يا حقوق ماهانه مي‌دهند اما درست برعكس است و شما براي ثبت‌نام‌تان در اين كتاب بايد پول هم از جيب بدهيد. در سال ۲۰۱۲ براي هر ركورد‌گيري حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ پوند به حساب گينس در لندن بايد ريخته شود و بنا به ركورد شما از يك تا ۵ كارشناس هم به شهري كه مي‌خواهيد در آن ركورد بزنيد مي‌آيند و براي آن‌ها بايد بليت رفت و‌برگشت درجه يك، پول كامل رفت‌وآمد و هزينه كامل را بپردازيد. با اين حساب شايد خيلي‌ها از خير ركورد‌زدن بگذرند ولي اين را بدانيد اگر ركورد شما ثبت شود به سرعت در همه دنيا شناخته مي‌شويد و به جشن‌ها و مراسم‌هاي مختلف دعوت مي‌شويد. حتي در زمان ركورد‌گيري برخي افراد اسپانسر مي‌گيرند و علاوه بر تمامي هزينه‌هايي كه اين اسپانسر به بنياد گينس مي‌دهد درصورت موفقيت ثبت ركورد پول خوبي هم در مي‌آوريد البته يكي ديگر از نكاتي كه در ثبت ركورد بايد به آن توجه كنيد، اين است كه كتاب ركوردها مدخلي براي كار شما باز كرده باشد شما بايد از مسئولان اين كتاب بخواهيد به درخواست شما جواب دهند و اگر ركورد شما براي آن‌ها تعريف نشده باشد ابتدا بايد كارشناسان گينس در مجمع سالانه شان روي آن بحث كنند و اگر واقعا به اين نتيجه برسند كه فقط تعداد كمي هستند كه چنين كاري را انجام مي‌دهند، يك سري قوانين برايش تعيين مي‌كنند و مدخل براي همه باز مي‌شود تا هركس خودش را امتحان كند. نكته آخري كه در ثبت برخي ديگر از ركورد‌ها هم مهم است اين است كه شما حتما بايد به سن خاصي برسيد تا ركورد شما مورد قبول قرار بگيرد. مثلا اگر قدتان خيلي كوتاه يا خيلي بلند باشد حتما بعد از ۱۸ سالگي از شما اندازه‌گيري مي‌شود.


ايرانيان در گينس

از چند سال قبل ايرانيان هم نام‌شان در گينس ثبت شده است. نخستين كسي كه از ايران به گينس رفت علي دايي بود كه با 109 گل زده ملي ركورددار شد. بعد از دايي حسين رضازاده، قوي‌ترين مرد جهان شد و به‌عنوان كسي كه سنگين‌ترين وزنه جهان را جابه جا كرده است نامش وارد کتاب گينس شد. پس از اين 2نفر، انوشه انصاري هم با رفتن به فضا نخستين زني بود كه در يك سفر توريستي به فضا نامش در ميان ركورد‌داران ثبت شد ولي اين 3 نفر در رده ركورداراني هستند كه به‌صورت افتخاري وارد كتاب شده‌اند و در سال‌هاي آينده نام‌شان از كتاب حذف مي‌شود ولي 2 ايراني ديگر هم هستند كه تا زماني كه كسي ركوردشان را نزند در گينس مي‌مانند.


ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

ركورد روپايي سرعتي

«مهدي حب درويش» فوتباليست جوان ايراني با شكستن ركورد روپايي سرعتي با توپ، نام خود را در كتاب ركوردهاي جهاني ثبت كرد. او در حضور نماينده گينس موفق شد در يك دقيقه ۱۴۴ بار با توپ تنيس ركورد سرعتي روپايي را ثبت كند. حب درويش براي اين ركورد سال‌ها وقت و پول صرف كرد و خودش در اين باره مي‌گويد:« ساعت ۱۰ونيم صبح جمعه ۲۵ دي ماه سال ۹۰، تلاشم را براي ثبت ركورد آغاز كردم. وقتي نماينده گينس گفت، اگر بتواني در يك دقيقه با توپ تنيس بيشتر از ۶۰ تا روپايي بزني نامت در گينس ثبت خواهد شد. من قبلا اين كار را با انواع و اقسام اشيا امتحان كرده بودم و براي همين در مدت يك دقيقه، ۱۴۴ تا روپايي زدم و نخستين ركورد گينسي‌ام را به دست آوردم. ركورد ديگري كه مي‌خواستم ثبت كنم، روپايي‌زدن استقامتي با توپ تنيس بود. سال ۱۹۹۹ يك ورزشكار لهستاني ۵ساعت و ۲۸ دقيقه بدون وقفه با توپ تنيس روپايي زد و نامش در كتاب گينس ثبت شد.

زدن ركورد اين ورزشكار برايم كار سختي نبود اما وقتي از نماينده گينس شنيدم نبايد حين اجرا، توپ با زانويم برخورد كند كمي غافلگير شدم براي اين‌كه نمي‌دانستم داوران اجازه استفاده از زانو را در اين ركورد نمي‌دهند. به هر حال ساعت حدود ۱۲‌و‌نيم ظهربود كه تلاش براي شكستن اين ركورد را شروع‌كردم و حدود ۲ساعت از روپايي زدنم گذشته بود، مي‌خواستم مقداري آب بنوشم كه توپ با زانويم برخورد كرد اما به كارم ادامه دادم تا اين‌كه ۵ ساعت و ۳۴ دقيقه به‌صورت مداوم و بدون استراحت روپايي زدم اما به دليل مناسب نبودن كفشم، انگشت شست پاي راستم ورم كرد و دچار خونريزي شد. براي اين‌كه سلامتم را حفظ كنم به پيشنهاد مربي‌ام كار را متوقف كردم البته مي‌دانستم كه ركورد ورزشكار لهستاني را شكسته‌ام. به دستور مربي‌ام ديگر روپايي نزدم ولي به دليل بدشانسي ۲بار هنگام خوردن مايعات توپ با زانويم برخورد كرد. براي همين نماينده گينس فقط حكم موقت ركورد اولم را به من داد و قرار شد براي ركورد دوم با ديگر نماينده‌هاي گينس مشورت كند ولي در نهايت اين ركورد برايم ثبت نشد.»


ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

طولاني‌ترين شنا در آب‌هاي آزاد

«محمدحسين كبادي»، شناگر هرمزگاني آخرين ايراني است كه نامش در کتاب گينس ثبت شد. او در مدت ۸۵ روز و طي‌كردن مسير يك هزار و ۱۰۰كيلومتر توانست اين ركورد جالب را بزند.او تمام مسير را به‌طور انفرادي و داخل يك محفظه فلزي طراحي شده از سوي متخصصان براي حفظ ايمني و جلوگيري از حملات و آسيب‌هاي احتمالي جانوران دريايي شنا كرده است.ركورد او از جمله طولاني‌ترين مسافت‌ها و ركوردهايي است كه در تاريخ رشته ورزشي شناي آب‌هاي آزاد در جهان به ثبت رسيده است و مهم‌ترين افتخار‌‌ي‌ است كه براي نخستين‌بار از سوي يك شناگر ايراني مسلمان و در حوزه خليج‌فارس به مرحله اجرا در آمده است.پيش از اين شناگري از كشور اتريش با طي مسافت ۷۰۰ كيلومتر نام خود را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت كرده بود.


افرادي كه ادعاي رفتن به كتاب ركورد‌ها را دارند

اين را هم بدانيد البته كساني هم هستند كه ادعاي رفتن نام‌شان به كتاب ركوردها را دارند ولي نمايندگان گينس ارزيابي دقيقي از كارشان ندارند و احتمالا موفق نخواهند بود.


ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

ماهي صفت و ركورد اهداي كتاب

حميد ماهي صفت،‌ كمدين مشهور كشور هم تا به حال ۳ميليون جلد كتاب آموزش نماز به كودكان و نوجوانان اهدا كرده است ولي فعلا که در كتاب گينس يك اندونزيايي با ركورد ۵۰۰هزار جلد كتاب ركوردار است.


ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

ديگر ركوردها

  • جوان‏ترين استاد دانشگاه جهان
«آليا صبور» دختر ايراني، جوان‌ترين استاد دانشگاه در جهان است نام او در تاريخ ۱۹ فوريه ۲۰۰۸ در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت شد و پس از ۱۹۲ سال ركورد آقاي كولين مك‌لورين ركورددار پيشين را شكست.اين دختر ايراني تبار به‌طور تمام وقت در دانشگاه نيويورك تدريس مي‌كند و به‌عنوان يك نابغه نام خود را در رديف جوان‌‌ترين استاد دانشگاه‌هاي معتبر جهان در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كرده است. آليا صبور در ۸ ماهگي خواندن را آغاز كرد و از كلاس چهارم ابتدايي به كالج رفت تا در سطح كارشناسي رياضيات كاربردي بخواند.
  • طولاني‌ترين نقاشي جهان
عنوان طولاني‌ترين نقاشي جهان هم به ايرانيان اختصاص دارد. براي ساخت اين نقاشي 5كيلومتري، بوم‌هاي 100متري نقاشي به هم متصل شده‌اند. موضوع اين نقاشي كه «به سوي نور» نام دارد، زندگي حضرت محمد(ص) و تلاش ايشان براي گسترش صلح و عدالت است. ركورد قبلي طولاني‌ترين نقاشي با 2987 متر در امارات متحده عربي ثبت شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      زنده باد ایران و ایرانی

      پاسخ ها

      • یک دوست

        داداش ناقصه!
        بعله. مثلا زیبا ترین دختربچه دنیا در گینس "مهسا پزشکیان" که اصفهانیه و مثلا یکی دیگه که اسمشو یادم نیست حالا 25 رکورد گینسی داره!
        در ضمن دوستان الان دارن فله ای رکورد گینس میدن برین اینجا حتی نفس کشیدنتون هم ثبت کنید:
        http://www.guinnessworldrecords.com/set-a-record/intro/
        من می خوام ارسال پیامک رو بشکنم.

    • بسيجي قهرمان!!!!!

      مرگ بر آمرييييکا صبور اجنبيه!!!! اسمشو از اون كتابه در بيارين

    • naghme

      درود بر همه ی افبخار افرینان ایران زمین. همه ما به ایرانی بودنمون افتخار میکنیم

    • hoda

      جاوید باد ایران و ایرانی

    • hero

      دمشون گرم.

    • سپیده

      ایران وایرانی همیشه سربلندمثل همیشه

      پاسخ ها

      • شایان

        همه اینو لایک کنن

    • iranmehr

      مهم نیست کجایی هستی مهم ذهن انسان که ازلحاظ مغزی باید رشد کنه.وهمه ایرانی هایی که از لحاظ ذهنی پیش میرند باید مورد حمایت دولت قراربگیرند

      پاسخ ها

      • سی سی

        چه قدر هم که حمایت می کنند !....

    • دانیال

      واقعا با عث غرور ما ایرانی ها شده تا بتوانیم همه جا از ایرانی ها صحبت کنیم

      زنده باد ایران و ایرانی

    • محمد حسین ارع

      به امید اینده ای پر افتخار برای ایران و ایرانیان اریایی.

    • جاسم هوت

      خدا راشکر ایرانی هستیم و افتخار می کنیم مسلمانیم

    • جاوید محمدی

      باسلام
      من جاوید مهمدی هستم 21 ساله از گیلان
      من توانستم رکورد شنای سوئدی را در کتاب گینس بشکنم اما نمی دانم چطور میتوان این رکورد را به ثبت رساند . اگر لطف کنید مرا در این امر راه نمایی کنید ممنون می شوم . من از این رکورد فیلمبرداری هم دارم . با تشکر

      پاسخ ها

      • آرشام

        سلام؟منم میخوام یی رکورد را ثبت کنم.شما به جایی رسیدین؟

      • پیمان مدهنی

        آقای محمدی اگر شما واقعا می تونید این کار رو انجام بدید به من ایمیل بزنید.

    • احسان

      واقعا ایرانی بودنم اولین شانس زندگیم بود

    • علی

      سلام باتشکر از شما که این هطلاعات خوب مخصوصاایرانی را در یک مجموعه گردآوری کردید

    • ناصر

      دمتون گرم

    • sepehr

      ایران از اول تا الان در گینس بود و در آینده هم هست

    • آرشام

      سلام؟من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و میخوام یی رکورد ورزشی ثبت کنم.لطفا بگید باید چکار کنم و باید کجا بروم.باتشکر

    • حسین قره داغی

      سلام:
      سه سال است.دارم به رکورد گینس حمله می کنم.اما هنوز موفق نشده ام.ولی در آینده حتما شکستش خواهم داد.
      14رکورد در 14 ماه بعنوان اولین ایرانی

    • امید عباسعلی پور

      فوق العاده عالی

    • زهرا

      بدم اومد که الییاصبور ایرانو ول کرده رفته خارج

    • کیوان جوکار

      سلام من کیوان جوکار من میتوانم بدون این که دستم را به فرمان دوچرخه ام بگیرمحدود چند کیلو متر بروم

    • تراختور

      بیشترین هواداره دنیارو داره اما ثبتش نمیکنن نامردا

    • arsham

      سلام و خسته نباشید
      من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و ۲۵ ساله و ورزشکار حرفه ای هستم.و چند ماه است که دارم تمرین میکنم که بتونم یی رکورد ثبت کنم . و نمیدانم از کجا باید شروع کنم که این رکوردم به ثبت برسه
      ممنونم میشم اگه کمکم کنید.
      با تشکر

    • مهدی

      به امید سربلندی ایران وایرانی در دنیا

    • محمد

      تنها این ها نیستن ایران افراد زیادی نابغه داره

    • hamid noshinfar

      سلام من میخوام رکورد بزنم اما نمیدنم چکار کنم اگه امکان داره رهنمایم کنید

    • مجید

      سلام دوست عزیز من یه تروبچه برورش دادم فکر میکنم بزرگترین ... دنیا شه میخواستم چنتا سوال ببرسم ممنون میشم تماس بگیرین09398394944 راهنمایی کنید

    • پوریا

      سلام من هم میخواستم یه رکورد در کتاب گینس ثبت کنم. میخواستم بدونم که 1. آیا این رکورد من جز رکوردهای گینس حساب میشه
      2.اسپانسر از کجا گیر بیارم .
      ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    • رسول

      باوركردني نيست

    • حسن ناصری

      بسیار شاهکار زیبا و بی نظیری بود

    • هستی

      واقعا جالب وباورنکردنیه من که افتخارمیکنم به مردم کشورم ایران

    • yara

      دریافت مدرک جهانی گینس, سریعترین نوازنده ویلن جهان. تقدیم به همگی شما عزیزانم

      my Guinness certificate for fastest violin player:
      http://www.guinnessworldrecords.com/records-4000/fastest-violin-player

      video:

      http://www.youtube.com/watch?v=CjtEOX744KU&feature=youtu.be

      facebook:

      https://www.facebook.com/yaraa.violinist/posts/681414838576733?ref=notif¬if_t=like

      fan page:

      https://www.facebook.com/pages/Yara-B-Violin-Fan-Page-یارا-ویلن-فن-پیج/233063543437831?ref=hl

    • ساغر

      واقعا عالی بودمرسی

    • MrGeo22

      این مقاله رو هم در که در مورد کتاب رکوردهای گینس هستش پیشنهاد میکنم که بخونید. در کنار مواردی که از بهترین رکودهای ایران و جهان عنوان کرده در مورد نحوه ایجاد این کتاب هم توضیح داده

      http://mrgeo22.wordpress.com/2014/05/23/guiness-world-records

    • داريوش

      آفرين به غيرتشون

    • جعفر خاکپور

      سلام من توانایی زدن پرس سینه تا 457 کیلو رو ثبت کردم آیا میتونم رکورد گینس رو بزنم با تشک

    • موزه پول

      با سلام
      ممنون می شویم که نحوه ثبت نام در رکوردهای گینس را بیان کنید
      آیا در ایران نمایندگانی از سوی این مرکز جهت انجام این کار وجود دارد؟

    • الناز شاکر دوست

      مسخره بود

    • اتنا

      روپایی و دانشجو جوان از همش باحال تر بود

    • مهدی

      آقا من تو بازی جورچین گوشیم رکورد زدم اونم 2 ثانیه.کجا باید ثبتش کنم؟

    • فهیمه

      همشون عالی بودن مرسی باعث افتخار ماست واقعا هنر نزد ایرانیانست و بس.

    • بیسیم

      اینکه یک نفر بتونه کاری کنه که خیلی هاتوان انجام اون روندارن یه افتخاره وازهمه مهم تراینکه یه محرکه برای تلاش بیشتروثبت رکوردهای دیگر.حالااون شخص آمریکایی باشه.ممنون ازتعصبتون نسبت به ایران.

    • افشین

      نفر چهارم تست IQ تو دنیا هستم,سه نفر قبلی مردن چند سال پیش هیچکس نمیاد بگه خرت به چند من
      نفر دوم تست ریون تو جهانم
      اینجا ایرانه
      رکورد گینسش فقط بیشترین دروغ دنیاست

    • حمید

      دمشون گرم

    • سعید

      پس پهلوون خلیل(خلیل عقاب)ک دوتا رکورد خیلی بزرگ ثبت کرده چی؟
      بلند کردن فیل کم نیس

    • پیمان

      کسانی که درزمینه علمی درگینس ثبت شده اعلام کنید

    • مبینا

      سلام من افتخار میکنم که ایرانی مسلمان هستم وبرای کشورم جون میدهم ایران زنده باد

    • سیاوش

      ایران خاک دلیران

    • راضیه

      من

    • ناناش

      عالی ولی میتونست کامل ترباشه

    • porya

      ایران کشوره دلیران

    • سعید

      دم همتون گرم .آرزو میکنم هیچ موقع به هیچ قومی .قشری .شهری .زبونی .فرهنگی
      بی احترامی نکنیم تا سینه جلو بدیم با غرور و افتخار بگیم من یه ایرااااااانیم

    • یاسر اکبری

      من میتونم در کوتاه ترین زمان ممکن همه چیز را ازچپ به راست بخونم

    • میلاد

      سلام من میتوانم با یک موتور یاماها ۱۲۵ccبیش از ۱تن بار رو حمل کنم به مسافت ۵کیلومتر و این کار رو بیش از 2000هزار بار انجام دادم و تا وزن ۱تن ۳۰۰کیلو گرم هم بردم تو مسیر ناهموار بارها رو با تیفور و سه پایه بر روی موتورگذاشتم این وزن بار برابر ظرفیت دو برابر یک پیکان وانت هست

    • علیرضا وقاری

      سلام منم میخواستم یه رکورد ثبت کنم
      یه پرنده دارم که سیگار میکشه ... کی میاد گینسمو ثبت کنم؟

    • محمد

      من یه ایرانیم و به تمام ایرانی هایی که توی گینس رکورد زدن تبریک میگم.دم همتون گرم

    • بدون نام

      خيلي جالب

    • saeid

      سلام،آلیا صبور یک پاکستانی الاصله.این رو تو ویکی پدیای فارسی و انگلیسی نوشته،اون تو صفحه اجتماعیش گفت من ایرانی نیستم.

    • علیرضا چهره نما

      لطفا به گینسی شدن فک نکنین چون من سه تا رکورد جهانی با توپ فوتبال دارم اما یه ریالیم دریافت نکردم پشیونم چرا درسمو فداش کردم الانم افسردگیه شدید گرفتم برای اطلاع از رکوردام تو گوگل اسممو سرچ کنید یه اسپانسر میخام تاهم رکوردامو ثبت کنم هم اسپانسرمو معروف کنم

    • امیر

      ایول به ایران و ایرانی

    • محمدرضاتوکل

      باسلام لطفا راهنمایی کنیدچطورمیتوانم امضاخودم را بعنوان امضازیبادرگینس ثبت کنم .باتشکر

    • بدون نام

      سلام اگر کسی هزینه ثبت در گینس را نداشته باشه چی آیا نهاد یا ارگانی هست در ثبت کمک شان‌کنه من بچه سه سال نیم دارم در رشته کاراته مقام سوم کشوری را کسب کرد میدونم با این سن در دنیا هم کسی نیست لطفا راهنمای کنید سپاسگزارم

    • ایلار

      در کتاب گينس اسمی به نام ايسودا عزيزمون هست
      اگه جواب بدی ممنون ميشم

    • آریا

      من ایرانیم از نوادگان کوروش،داریوش،انوشیروان دادگر به ملتم افتخار میکنم تنها حالی که خدا بهمون داد ایرانی بودنمونه ایران همیشه جاویدان

    • مرتضی

      منم میخواهم رکوردم رادرگینس ثبت کنم امابخاطره هزینه پرداخت ان نمیتوانم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج