۲۳۷۰۴۳
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

انحراف در کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

"محمد جعفری" اظهار کرد: خودروسازان داخلی در حوزه‌های قیمت و کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش به هیچ وجه عملکرد مناسبی نداشته‌ و به دلیل کاستی در این حوزه‌ها به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتقادات وارده از سوی مصرف‌کنندگان به عملکرد خودروسازان داخلی درست، بجا و در راستای تامین حقوق آنها است، خاطرنشان کرد: البته نباید از این واقعیت غافل شد که در کنار خودروسازان داخلی؛ واردکنندگان به‌ویژه واردکننده خودروهای چینی و کره‌ای نیز عملکرد نامطلوب و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم تحویل به‌موقع خودروهای فروخته شده و نبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش داشته‌اند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال واردکنندگان خودرو با وجود شکایت‌های بسیار از عملکرد آنها همواره در سایه انتقادات از خودروسازان داخلی پنهان شده‌اند و در کمپین اخیر نیز به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گران‌فروشی در برخی برندهای خودروهای وارداتی محرز و در گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره شده است، اگر قرار به نخریدن خودرو با هدف جلوگیری از گران‌فروشی و کاهش قیمت‌ها باشد، ابتدا باید خرید خودروهای وارداتی و بعد داخلی تحریم شود.

جعفری با بیان اینکه اخیرا شاهد کاهش قیمت تا ۲۰ میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای از یک‌سو نشان‌دهنده گران‌فروشی آنها در گذشته و سود بسیار بالا و غیرمتعارف آنها و از سوی دیگر نشان‌دهنده سوءاستفاده آنها از کمپین اخیر از راه کاهش قیمت ۲۰ میلیون تومانی محصولات با هدف جذب و حفظ مشتریان در فضای نخریدن خودروهای داخلی است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات باید مراقب سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود هرچند که این کمپین به دلایل نامعلوم تنها ناظر بر عملکرد خودروسازان داخلی بوده و شامل شرکت‌های واردکننده خودرو با وجود تخلفات بی‌شمار آنها نشده بلکه در جهت تامین منافع آنها قرار گرفته است.

از چندی پیش کمپینی با عنوان "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی" در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خودرو صفر ممنوع.والسلام

    • بدون نام

      حالا هی مردم بدبختو از آشغالای چینی پاس بدین به آشغالای وطنی و برعکس. ما چه گناهی کردیم که در هر شرایطی باید زیر ظلم شما جیب آقازاده ها و رانت خوارا رو پر کنیم. دست از سرمون بردارید.
      شما اگه حامی مصرف کننده ای قیمت جفتشونو واقعی کن هم چینیو هم ایرانیو. به عملکرد مردم انتقاد نکن کار خودتو درست انجام بده مردم خودشون میدونن چیکار کنن

    • بدون نام

      همچین گفته خارجیا تخلف داشتن انگار حالا ملت رفتن خارجی بخرن..برادر من این کمپین رو میلیونر های مقیم مرکز راه ننداختم که با نخریدن خودرو صفر داخلی برن سراغ خارجیاش....

      اینا همونایی هستند که میخواستن سمند و پراید و پرشیا بخرن ولی دیگه نمیخرن..

      ایشالا تا حصول نتیجه هم ادامه داشته باشه

    • سعید

      1-بانی این کمپین کی بوده است!؟ 2- هدف از راه انداختن این کمپین چیست!؟3- برنامه ورویکردش چیست!؟4- ادامه ان تا چه زمانی است!؟ دستاوردانتظاری ان چیست!؟
      مبادا روزی به خود بیائیم وببینیم مانند هزاران مورد دیگر ببخشید همه شما عزیز هستید. نااگاهانه وجاهلانه مرتکب عملی شده ایم که نتیجه اش فقط دود بود ونکبت برای من وما وجامعه ماوکشور ما!؟ ای کاش همه کامنت گذاراران در خلوت خویش بیندیشند .تحلیل کنند وپس از رسیدن به یک نگاه عمیقی علمی ومنطقی سپس اقدام نمایند .!وگرنه من فکر می کنم تا همین الان هم خیلی تاوان این کمپین را داده ایم!بدانیم ماشین یکی از فاکتورهای سیستم حمل ونقل است .دو فاکتور دیگر جاده است وراننده!؟انشائا.. هر چه خیرکشور است در این کمپین به فضل خداوند برای ما حادث شود

      پاسخ ها

      • محسن

        مشکوک میزنی عزیزم ما میدونیم خودروسازها ممکنه ستون پنجمی مثل شما بفرستن تا علیه کمپین نظر بدن

      • مهدي

        نميخواد تو جيره خور صنعت خودرو جوش بزني به خدا خودت وصل كني يكي اومده در حمايت از خدا بي خبرا از خدا براي ما صلاح ميخواد اين نوشته عين خصوصيات منافق است تسريف ببريد بخونيد تا ثابت بشه به شما اينسعيد خوان مزدور است در لباس دوست

        به اعتقاد برخی کارشناسان، مطرح شدن درخواست افزایش قیمت از سوی خودروسازان یک فرار به جلو برای این شرکت‌ها است تا از این طریق بازار را تحریک کرده و برای محصولاتشان خریدار پیدا کنند. در چنین شرایطی بسیاری از متقاضیان برای خرید خودرو دست نگه داشته و نظاره‌گر روند کاهشی قیمت‌ها در بازار هستند و برای پایین‌تر آمدن قیمت‌ها انتظار می‌کشند. این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز نمود داشته و علاوه بر این، در نظرات کاربران اخبار اینترنتی هم به وفور دیده می‌شود که مردم یکدیگر را به نخریدن خودرو تا زمانی که قیمت‌ها کاهش یابد، تشویق می‌کنند

    • خدا

      حمایت از مصرف کنندگان(یا حمایت ازدلال ها)ازخودتون پرسیدید این سازمان برای مردم ومصرف کننده تاحالاچکارکرده؟؟؟؟

    • بدون نام

      همچین گفته خارجیا تخلف داشتن انگار حالا ملت رفتن خارجی بخرن..برادر من این کمپین رو میلیونر های مقیم مرکز راه ننداختم که با نخریدن خودرو صفر داخلی برن سراغ خارجیاش....

      اینا همونایی هستند که میخواستن سمند و پراید و پرشیا بخرن ولی دیگه نمیخرن..

      ایشالا تا حصول نتیجه هم ادامه داشته باشه

    • بدون نام

      پس شما از چه حقوقی حمایت میکردید که اونا به راحتی گرون فروشی و تخلف میکردن.

    • بدون نام

      تا قیمتا مثل سابق نشه ما نمیخریم.دولت به خودروسازها خیلی رو داده.خودرو سازها خون مردمو کردن تو شیشه.ملت مظلوم ایرانه.

    • بدون نام

      سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود.* شاهد کاهش قیمت تا 20 میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای . . * اگر از کمپین سوئ استفاده میکنند پس چرا ضرر 20 میلیونی میدهند ؟!!!

    • همشهری

      من مدیر شرکت خودرو ساز هستم .پیام شما را دریافت نمودم .از فردا می خواهم کیفیت خورو را تغییر دهم .به مدیران فنی گفتم که بروید از کشور های پیشرفته اخرین تکنولوژی را خریداری وبه کشور با تمامی الزامات انتقال دهید . پول انرا از جیب خود می دهم .چند میلیارد دلار برای خرید دانش فنی ولیسانس مربوطه . وانتقال تجهیزات تکنولوژیکی ودانش فنی وابزار فنی وچند ماه هم برای اموزش وراه اندازی تجهیزات .حالا نوبت به قطعات می رسد .کارخانجات قطعه ساز لطفا" تمامی تجهیزات ودانش فنی خود و خط تولید خود را تغییر دهید وقطعات مورد نیاز مرا تولید کنید .البته اول تجهیزات خط تولید راراه اندازی ونیروی خور را اموزش وسپس قطعات را تولید کنید .خب این دو تا با هم یکشبه ! یکساله! راه اندازی شد! خب حالا نوبت تمامی تولیدات سالهای قبل انها را چه کنیم ! دور بریزیم .قیمت را کم کنیم هم که کسی نمی خره! همه رو ول کن با این همه بدهی ونیروی کار مازاد و با این کمپین چه کنیم ! ..وای اقا من خسته شدم یکی بیاد این صنعت رو از من تحویل بگیره من برم دنبال دلال بازی واردات خودرو ! نون بیشتری توش هست! احترام بیشتر وتوقع کمتر!

      پاسخ ها

      • مهدي

        محصولاتببر گينه بيسائو يا عراق و يا سوريه كه پولي مارو ميبرن خرج ميكنن بد ما بيكاري ميكشيم بفروش تا فضاش موجوده ببر وگرنه مجبور ميشي بازيافت شون كني ما خودروي صفر نميخريم

    • بدون نام

      کمپین "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی و خارجی"

    • بی نشان

      اظهارات چند روز اخیر خیلی از مسئولان در حمایت از این به اصطلاح خودروساز مثل همین رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان بخوبی نشان دهنده شریک ...و رفیق قافله بودن این آقایان است.

      پاسخ ها

      • مهدي

        اين خوب اومدي

    • فرید

      ریاست محترم انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان حالا که مردم خود بفکر افتاده اند تا از حقوق خویش دفاع نمایند اینچنین اعترافی شرم آور میکنید که خودروسازان کوتاهی نموده اند در حالی که تا قبل از کمپین از آنها به صراحت و وقاحت تمام دفاع می کردی .خیرت به مردم و مصرف کننده نمی رسد لطفاً شر مرسانید تا بیشتر از این در پیشگاه خدا و مردم نجیب و با وقار شرمنده و سرافکنه نباشید.هرچند بعید است افرادی که سخنان خود را اینچنین با هر سیاستی تغیر می هند خدا را بشناسند و به قیامت و روز جزا اعتقادی داشته باشند.

    • عبادى

      اميد است مردم ديگر تابوت از تابوت سازان وطني نخريد

    • علی

      من هم اومدم توی کمپین

    • بدون نام

      اگر راست می گویید فقط گمرکی ماشین های خارجی را بردارید و یا به حداقل برسانید آنوقت با پول یک دنا یا سمند می توان یک تویوتا یا هوندا یا هیوندا عالی خرید و لذت برد، مثل تمام کشور های دنیا از جمله امارات و عربستان و ترکیه و مالزی و....

    • طلا

      هرکی ماشین افقانی میخواد چینی بخره

    • بدون نام

      مطمئن باشید این مردم،(نخریدخودروصفر)این قد پول ندارن که برن خودرو خارجی حتی چینی بخرن، شما قیمت بیارین پایین، کیفیت ببرین بالا مردم اینقد مهربانن که نمیزارن صنعت وطنی بخوابه، جوان وطنی بیکار بشه، شماها به فکر جيبتون هستید نه کار و جوان، چون اگه بودید این همه جوان بیکار بدبخت نداشتیم، امضا جوان بیکار بدبخت

    • محمد

      نخرید و به نخریدن گاری های مرگ تشویق کنید

    • جلال منوچهری

      ملت ما ملتی احساساتی و ساده ای هستند.و گرنه می دانستند پشت پرده تمامی مصیبت هایی که دو شرکت خودروسازی داخلی سر مردم می اورند ازجمله گرانی و بی کیفیت بودن آنها خود دولت است.وبا حمایت جند دهه خود از این شرکت ها منجر به مکیدن خون هم وطنان و سرمایه دار شدن عده ای محدود شده است.انهم به قیمت داغدار کرده صدها هزار خانواده ایرانی در تصادفات جاده ای.

    • korosh

      بالا پایین برید نمیخریم

    • مهدی جهانی اویندینی

      خریدماشین های صفر ایران خودرو وسایپا = مساویست با امضای اجرای حکم مرگ.الان هر کی ماشین صفریا کارکرده ایرانی بخره از الاغ بدتراه .مغز خر خورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج