۲۳۷۷۱۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

حداقل قیمت خودروهای آینده در بازار ایران

با وجود تمام امیدواری‌هایی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای ۱+۵، بابت ورود خودروهای ارزان و در عین حال با کیفیت، ایجاد شد، خودروسازان داخلی امیدی به این اتفاق نداشته و تاکید می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار خواهند بود.

روزنامه دنیای اقتصاد: با وجود تمام امیدواری‌هایی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای ۱+۵، بابت ورود خودروهای ارزان و در عین حال با کیفیت، ایجاد شد، خودروسازان داخلی امیدی به این اتفاق نداشته و تاکید می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار خواهند بود.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد قیمت خودروهای آینده بازار کشور چه می‌گوید. به اعتقاد هاشم یکه‌زارع، حضور خودروسازان خارجی در ایران، زمان می‌برد و از طرفی، نمی‌توان این طور تصور کرد که محصولات آنها با قیمتی پایین روانه بازار داخل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشتریان انتظار خرید خودروهای روز اروپایی با قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان را دارند، تاکید می‌کند:بعید می‌دانم قیمت خودروهایی که قرار است در آینده و پس از لغو تحریم‌ها روانه بازار ایران شوند، کمتر از ۷۰ میلیون تومان باشد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، امکان کاهش قیمت خودروهای خارجی که به ایران می‌آیند، وجود دارد اما این کار نه تنها زمانبر است، بلکه مستلزم ثابت ماندن هزینه‌های تولید در کشور بوده و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را محقق کرد.

اظهارات مدیرعامل ایران خودرو از این حکایت دارد که تولید خودرو با کیفیت و در عین حال ارزان در ایران، عملا در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و بیشتر به رویا می‌ماند تا واقعیت. رویایی بودن این ماجرا از آنجا سرچشمه می‌گیرد که در حال حاضر کم‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی که سالیان سال از طراحی و تکنولوژی آنها گذشته، با قیمتی بالا (از نظر مشتریان و برخی کارشناسان) به تولید می‌رسند؛ بنابراین چطور می‌توان امیدوار بود که مثلا فولکس و فیات را با قیمت مناسب از نظر افکار عمومی، تولید کرد.

آن طور که خودروسازان می‌گویند، در حال حاضر هزینه تولید خودرو در کشور بالا بوده و حتی برخی خودروها نیز با حاشیه زیان تولید می‌شوند؛ بنابراین از آنجا که خودروسازان خارجی نیز قرار است در همین فضای کسب و کاری که داخلی‌ها کار می‌کنند، فعالیت انجام دهند، نمی‌توان چندان به ساخت خودروهای دارای کیفیت و قیمت مناسب، امید داشت.

البته قطعا اگر فضای کسب و کار در کشور با توجه به لغو آتی تحریم‌ها، بهبود یابد، مقدمات کاهش هزینه‌های تولید نیز ایجاد خواهد شد، منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟ و اینکه آیا مثلا فولکس و فیات می‌توانند در همان فضا و شرایطی که در کشورهای خود خودرو می‌سازند، در ایران نیز به تولید مشغول شوند و محصولاتی با کیفیت و البته ارزان (از دید مشتریان ایرانی) تولید کنند؟

به اعتقاد خودروسازان داخلی، یکی از دلایل اصلی گرانی و کم‌کیفیتی خودرو‌های ایرانی، مهیا نبودن فضای مناسب برای تولید است، به‌نحوی‌که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز ۴۰ درصد افت خواهند کرد. به گفته آنها، خودروسازان خارجی نیز مجبورند در فضای فعلی کشور کار کنند و از همین رو نمی‌توان خیلی به تولید محصولات ارزان دل خوش کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا دیروز که تحریم‌ها عامل گرانی خودرو بود!!!

    • مصطفی

      دیگه مردم با این حرف ها گووول نمیخورند.اینا فقط به فکر جیب و خودشون و سرکیسه کردن مردم بدبختن.باید یا کیفیت محصولات خودرو توی کشور بره بالا و به موازاتش قیمت آنها به شدت بیاد پایین در غیر این صورت تا بساط این دو شرکت و شرکتای نذیر این دوتا از جامعه ایران برچیده نشده ـ مردم خودرو نمیخرند.معلوم نیست رفتن کجا پولارو خرج کردن بعد میگن با حاشیه ضرر داریم میفروشیم.من که ماشین صفر نمیییییییخرم

    • بدون نام

      خودروسازان داخلی امیدی به این اتفاق نداشته و تاکید می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار خواهند بود..............................اینا این حرفو نزنن پس کیا بزنن؟!!!

    • بدون نام

      اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد. به زبان دیگر یعنی الان قیمتها 40 % بالاتر از قیمت واقعیشون است !

    • على

      من بچه بودم اقاى يكه زارع مدير عامل ايران خودرو بود الا نوه دارم بازم ايشان مدير عامله!!!! ايشان نفرمودند كه خودرو سازان خارجى وام وتسهيلات ازبانكها نخواهند گرفت وسود نجومى انها رو روى قيمت خودرو سرشكن نميكنند. پس ميتونند لطفا شعر نگو

    • بدون نام

      چرا مسیولین دولتی اصرار به القاء عدم کاهش قیمت خودرو را دارند /دولت های مردمی!!!!!!

    • بدون نام

      اقای محترم
      ما از شما بیشتر از این هم انتظار نداشتیم
      انتظار نداریم بیایید بگید خودرو ارزون میشه چون اونوقت هرروز انبارهاتون پرتر و پرتر میشه
      دوم اینکه ما به خرید خودرو به قیمت کشور اونها راضی هستیم
      سوم اینکه دولت محترم هم میاد اجازه ورود خودرو خارجی را به شرط شما دو خودرو ساز چپاولگر میده که شما هم به ده بیست میلیون سود راضی نیستید حداقل سه برابر قیمت تمام شده رو میخاید
      کور خوندی عموووووو

    • ایرانی

      مردم نخرن ببینم آقای مدیر محترم بازم از این کلمات استفاده خواهند کرد آیا؟!؟!؟!

    • شهرام

      زور نزنيد ...... به خدا قسم نمي خرررررررررررررم

    • reza

      نباید خرید تا خودروسازان تنبیه و ادب شوند و جنس بنجول به مردم قالب نکنند

    • احسان

      شما لگن سازان داخلی تا کی می خواید به این مردم شریف ظلم کنید اخه خجالت هم خوب چیزی است التماس هم کنی دیگه نمی خریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج