۲۳۷۹۴۳
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

عکاشه: سیگنال‌های زلزله تهران فعال شده

پدر علم زلزله‌شناسی با بیان اینکه پایتخت در خطر زلزله قرار دارد،گفت: در زلزله شب گذشته فیروزکوه شاهد فعال شدن سیگنال‌ها در این مورد هستیم.

خبرگزاری میزان: پدر علم زلزله‌شناسی با بیان اینکه پایتخت در خطر زلزله قرار دارد،گفت: در زلزله شب گذشته فیروزکوه شاهد فعال شدن سیگنال‌ها در این مورد هستیم.

بهرام عکاشه درباره زلزله شب گذشته فیروزکوه و اینکه تهران در خطر است، اظهار کرد: زلزله شب ‌گذشته خوشه‌ای بوده، به طوری که می‌توان گفت حداکثر آن ۴.۶ ریشتر بوده است که به دنبال آن شاهد زلزله‌های کوچکتری هستیم و همچنین با توجه به زلزله‌ هفته گذشته در جوادآباد داشتیم نشان دهنده آن است که مثل همیشه منطقه فیروزکوه و جنوب تهران آبستن حوادث و استرس زیاد است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طبق مستندات علمی و نگاه به تاریخ زلزله خیز منطقه، خواهیم دید دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی یعنی جایی که کلان‌شهر تهران در آن واقع شده است زلزله خیز بوده، افزود: در واقع باید گفت تهران قلب کشور محسوب می‌شود و اگر زلزله‌ای با بزگی ۷ رخ دهد کشور از کار می‌افتد.

عکاشه بااشاره به این مطلب که متاسفانه کشور در خط زلزله قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان دهنده آن است که جنوب ایران و شمال البرز از مناطق پر خطر هستند، در واقع باید گفت با توجه به جمعیت بالای پایتخت آسیب پذیری آن بسیار بالاست، اما برای رفع این بحران و آسیب پذیری ستاد بحران از سال ۸۰ تاسیس شده است.

پدر علم زلزله‌شناسی در ادامه این مطلب افزود: ستاد بحران باید خود را از تجهیزات روز دنیا برخوردار کند و همچنین از آخرین آموزش‌ها در این عرصه استفاده کند تا در شرایط بحران شاهد کمترین تلفات و خسارات باشیم. در مجموع ستاد مديريت بحران بايد بيش از پيش، گوش به زنگ زلزله تهران باشد.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که با توجه به زلزله شب گذشته، پایتخت باید احساس خطر کند یا خیر؟ گفت: همیشه باید احساس خطر کرد و در زلزله شب گذشته شاهد فعال شدن سیگنال‌ها در این مورد هستیم، اما نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط باید آمادگی كافی برای مقابله با بحران و پيامدهای زلزله پايتخت را داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      زلزله علاوه بر علمی بودن تغییرات درونی زمین افشار است باعث شکستن گسل ها می شود ، نکته مهم تر خشم الهی است و یکی از نشانه ها قدرت الهی است که مرگ را یاد آور می کند ، بندگان به هوش که مرگ از رگ گردن به انسان نزدیک است ، هر لحظه منتظر آن باشیم ، از طرفی باید مسئولان هر لحظه آمادگی مقابله و کمک به مردم داشته باشند

    • احتشام

      دکتر عکاشه راست میگن، سایت های خارجی در زمینه زلزله تهران پیش بینی کردند تا چند ماه آینده زلزله شدیدی تهران را ویران خواهد کرد، بر اساس شواهد و مدارک بدست آمده در مرکززلزله نگاری آمریکا که از پیشرفته ترین دستگاه ها برخوردار است.

    • بدون نام

      این وضعیتی که سازمان امداد ونجات هلال احمربا مدیریت فعلی داره اگه یک ساختمان بزرگ هم آسیب ببینه هیچ کاری نمیتونن بکنن ،خداشاهده ،هلال احمر الان در بدترین شرایط و سوئ مدیریت شدید داره به سر میبره،پناه میبریم به خدا

    • بدون نام

      از هشت سالگی که شروع کردم به روزنامه خوندن،فقط می نوشتن تهران می خواد زلزله بیاد یا می نوشتن کم آبیه،غز تشنگی می میریم.بسه دیگه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج