۲۳۸۰۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بازنشسته‌های دوست داشتنی

وقتی سوت آغاز بازی تیم ستارگان جهان مقابل ستارگان ایران به صدا دربیاید، یک دنیا خاطره پیش چشم علاقه‌مندان فوتبال زنده می‌شود.

روزنامه شهروند: وقتی سوت آغاز بازی تیم ستارگان جهان مقابل ستارگان ایران به صدا دربیاید، یک دنیا خاطره پیش چشم علاقه‌مندان فوتبال زنده می‌شود؛ خاطره هنرنمایی‌های روبرتو کارلوس و لوییس فیگو در ال‌کلاسیکوهای جنجالی اوایل هزاره جدید، خاطره پاس‌گل زیبای سالگادو به مورینتس در نیمه‌ اول فینال فصل ٢٠٠٠-١٩٩٩ لیگ‌ قهرمانان، خاطره پا دروکردن‌های مارسل دسایی در مارسی و میلان و ...

شروع با کارلوس و سالگادو

قبل از شروع بازی ساعت ٤٥: ١٧ عصر فردا (جمعه) بین تیم منتخب ستارگان جهان با ستارگان ایران در ورزشگاه آزادی، کارلوس و سالگادو، ٢ دفاع کناری درخشان رئال‌مادرید دل‌بوسکه، پس از دیدار با علی کفاشیان، جهت بازدید به برج میلاد خواهند رفت و ضمن صرف ناهار، راهی سالن کنفرانس ویژه برج می‌شوند تا آن‌جا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

بازهم حاشیه‌های روشن

هرچند برنامه‌های تیم ستارگان منظم پیش می‌رود، تیم ستارگان ایران روزهای پرحاشیه‌ای را پشت‌سر می‌گذارد. گویا حسن روشن ستاره سابق تیم‌ملی به دعوت قبلی قصد حضور در تمرینات را داشت که به او اجازه ورود به ورزشگاه را ندادند. روشن هم به قول خودش از خداخواسته راهش را به سمت مراسم عروسی‌ای که به آن دعوت شده بود، کج کرد!

اولین تمرین در روز دوشنبه

نخستین تمرین جدی تیم ستارگان روز دوشنبه با حضور پروین، سرمربی تیم، احمدرضا عابدزاده و علی‌کریمی انجام شد و تیم ستارگان، آمادگی‌اش را برای حضور در رقابت جمعه محک زد. طبق اعلام قبلی قرار بود تمرین بعدی تیم ستارگان، ساعت ١٨ دیروز در ورزشگاه راه‌آهن انجام شود. استیلی هم پس از تماشای شکست خانگی ملوان در یک عصر پرباران به اردوی تیم ستارگان پیوست تا برای حضور در بازی سمبلیک جمعه آماده شود. دیدن دوباره بازیکن متعصب سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس در زمین فوتبال جالب است. اتفاقا این‌‌بار مربی بیشتر روزهای دوران حرفه‌ای، مثل همان روزها روی نیمکت می‌نشیند.

پروین و خاطره تپه‌های داوودیه

علی پروین سرمربی تیم ستارگان اخیرا در اظهارنظری جالب‌ توجه عنوان کرد حسین یاریار، مدیرعامل باشگاه هنرمندان با او تماس گرفته و از بی‌زمین بودن تیمش گله کرده است. علی آقای پرسپولیسی‌ها هم با یک تماس با مسئولان ورزشگاه کارگران، مجوز تمرین تیم یاریار را از مسئولان گرفت. او درباره احتمال بردن تیم ستارگان به تپه‌های داوودیه و زنده کردن دوران مربیگری‌اش در پرسپولیس حرف‌های جالبی زد: «برای این کار وقت کم است. مطمئنا اگر زمان لازم در اختیارم بود، بچه‌ها را به تپه می‌بردم!» طبق گفته پروین، لیست ٢٠ نفره بازیکنان حاضر در تیم ستارگان ایران شامل ١٦ بازیکن و ٤ تیم از اعضای تیم هنرمندان خواهد بود.

معمای دایی و اظهارات جالب یاریار

رایزنی‌های ویژه‌ای برای حضور دایی در بازی فردا صورت گرفته اما هنوز جوابی از طرف بهترین گلزن تاریخ فوتبال دنیا داده نشده و پروین امیدوار است او حداقل روی نیمکت تیمش بنشیند. آن سمت اما کوچکترین تردیدی درباره حضور کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ستارگان جهان وجود ندارد؛ جایی که او بار دیگر فرصت هدایت امثال سالگادو و کارلوس را به‌دست می‌آورد. در این بین حسین یاریار، مدیرعامل تیم هنرمندان، فارغ از همه این قیل و قال‌ها، نفس بازی را زیر سوال برده است: «برگزاری چنین مسابقه‌ای فقط به فکر یک دیوانه می‌رسد! به‌هرحال یک فرد باید عاشق مملکتش باشد و این‌که به خاطر شهرت یا مسائل دیگر به فکر برگزاری چنین بازی بیفتد. به عقیده من جمع کردن تیم ستارگان دنیا راحت‌تر از جمع کردن تیم ستارگان ایران است. متاسفانه هر روز یک نفر زنگ می‌زند می‌آید و بعد نمی‌آید.»

شعار بازی

شعار دیدار خیریه ستارگان ایران و جهان «ورزش، هنر و انسانیت» است و عواید آن نیز به جامعه حمایت از بیماران M.S ایران تعلق خواهد گرفت. عابدزاده، پیروانی، پنجعلی، گل‌محمدی، خاکپور، کریمی، استیلی، نکونام، مهدوی‌کیا، دایی، باقری، میرزاپور، نیکبخت،‌ هاشمیان، مهدوی، عزیزی، منصوریان،‌ هاشمی‌نسب، نامجومطلق، مجیدی، زرینچه، نوازی، رهبری‌فرد، فردوسی‌پور، احسان علیخانی، کامران نجف‌زاده، محسن تنابنده و سیدجواد‌ هاشمی اعضای تیم ستارگان ایران و کارلوس، سالگادو، داویدز، فیگو، کوپکه، یورک،کارمبئو، کاناوارو، مندیتا، پائولتا، بایا، خواکین رومئو پدرو سانچس و خاویر گارسیا از شاخص‌ترین اعضای تیم ستارگان جهان هستند.

جلسه هماهنگی

در جلسه هماهنگی این بازی قیمت بلیت ٥ و ٨‌هزار تومان عنوان شد. بخشی از بلیت‌ها به صورت همت عالی به افراد خیر و سازمان‌های متقاضی فروخته می‌شود و چندی پیش فردی بلیت شماره ١٠ این دیدار را ٥‌میلیون تومان خرید. ضمن این‌که خیرین بلیت شماره یک این بازی را ١٥٠‌هزار تومان قیمت‌گذاری پایه کرده‌اند. همچنین قرار است قبل از دیدار، بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدای زمین فوتبال چوار ایلام تجلیل به عمل آید.

در حاشیه این دیدار از مربیان سازنده فوتبال کشورمان ازجمله امیر ابوطالب، نایب رویین دل، علی روزبهانی و همچنین سرمربیان سابق تیم‌ملی فوتبال ایران تجلیل به عمل خواهد آمد. در این مسابقه، طرحی به‌عنوان طرح «همسفره» برای حمایت از ٤٠٠‌هزار کودک زیر ٦‌سال که دچار سوءتغذیه هستند توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) کلید می‌خورد. بخشی از عواید این بازی برای حمایت از جامعه بیماران M.S به این قشر تخصیص داده می‌شود. قرار است ٢٠‌درصد از درآمدهای حاصل از فروش بلیت این دیدار به بیماران M.S اختصاص یابد. اگر تمامی سکوهای‌ استاد‌یوم آزادی در روز مسابقه پر شود، رقمی بالاتر از ٥٠‌میلیون تومان برای حمایت از بیماران به‌دست می‌آید.

تقابل‌های قبلی

ما در جام‌جهانی ٢٠٠٦ به لطف کعبی، یادگار بزرگی روی صورت فیگو کاشتیم. دایی، کریمی و باقری از این تقابل خاطرات خوبی دارند! کاناوارو هم به یاد دارد که چگونه نکونام روی سر او بلند شد و گل زد. پدرو پائولتا هم در جام‌جهانی ٢٠٠٦ مقابل ستارگان ایران ایستاد اما از بقیه ستاره‌ها تا روز بازی خاطره خاص رویارویی نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج